merhabalar,
artık şu Bianchi'den ayrılıp terfi etmenin zamanı geldi...
Ama önce biraz uzmanlaşmak lazım. Uzmanlaşmanın iki yolu var:
1) Önce istediğin özelliklerin alt seviyesinde bir bisiklet alıp tepe tepe 2 yıl kullanacaksın. Bu arada camiadan dostlar edinip bilgilerini sömüreceksin Sonra doğru kararı vermiş olarak en uygun bisikleti alacaksın. Eskisini de dağa bayıra vuracaksın.
2) Forumdaki uzmanlara soracaksın. En baştan doğrusunu alacaksın.
Ben de sizler gibi ikinci yolu seçiyorum Önce ne beklediğimi bi anlatayım:
Sık kullanacağım, amaç sadece ulaşım değil, aynı zamanda sürüşü keyif vermeli. Bir tur atmak için akşamı iple çekmeliyim. Ama aynı zamanda haftasonu beni uzun yollarda yormamalı. Bu daha önemli sanırım.
Bütçe 2.000 YTL'ye kadar çıkabilir ama buna değdiğine ikna etmesi lazım. Normalde 1.100-1.300 civarı bir bütçe ayırmayı düşünüyorum.
Olmazsa olmazlar:
* Endamı beni kendine aşık etsin (sportster ediyor mesela)
* kesinlikle 28" olacak (uzun turlara çıkacağım)
* arkada 20-25 kg taşıyacak bagaj olacak
* Boy 1.72 (bacak sanırım 80 cm). Bu durumda hibrid bisiklet için S boy mu uygun? (ya da 2/3 mü?)
Olsa iyi olurlar:
* Hidrolik disk takılabilsin
Kararsız olduklarım:
* V brake mi? hidrolik disk mi? ya da..? (yağmurda da binerim ama daha önemlisi anadolu turunda sorun çıkmaması)
* 24'lü sistem mi? 27'li mi? İlla 27'li ise, Deore yeterli olur mu? yoksa param yettiği kadar üste çıkmalı mıyım?
* Amortisör olsun mu? Olursa nasıl olsun? Olay sadece benim konforum mu? Yoksa bisikletin ömrüne faydası var mı? Konfordan önce uzun yolda performans diyorum. Tamam bazen bozuk yola girerim ama bazen işte...
* Başlığı hibrid açtım ama belki de doğrusu tur bisikleti olmalı...
Şimdi gelelim ilk bakışta dikkati çeken modellere:
(ben bazı özellikleri yazdım ama belki asıl yazmam gerekenleri atlamışımdır)
Scott Sportster P1 (sanırım hidrolik disk, arka XT, ön LX, 50mm amortisör) - 1.150 eur
Scott Sportster P3 (v brake, arka LX, ön Deore, 50mm amortisör) - 650 eur
Scott Sportster P45 (mekanik disk, arka alivio, ön FD-C051, 50mm amortisör) -580 eur
Scott SUB 20 (v brake, arka LX, ön Deore, amortisör yok) - 680 eur
Corratec X-Trail Cross Country (v brake, arka xt, ön lx, 50mm amortisör)- 700 eur
Corratec'in ayrıca Shape falan gibi tur bisikletleri var ama incelemedim, belki de daha uygunlardır. Uygun olsalar bile Delta İstanbul'da yok.
Bir de şunlar var: Cannondale Bad Boy, Trek FX serisi, Trek Soho, Trek SU, Trek 7300, Trek 7500...
Evet görüntüde çok, ama mağazalara baktığınız zaman yok!
Sizden ricam, bu bisikletlerden bildikleriniz için hangisini öneririrsiniz? Ve neden tabii ki... Ya da acaba bunların dışında bir yol mu seçmeliyim? Mesela MTB alıyor olsam sanırım kesinlikle Kron veya Sedona toplatırdım. Hibrid/tur bisikletleri için böyle bir seçeneğim olur mu? Tabii kaliteden ödün vermeden. Markalardan birini alıp istediğim revizeleri yapabilirim tabi ama bu sefer ilave 500-1000 YTL masraf olur sanırım. Amortisör değişsin, full Lx olsun, jantlar Mavic olsun derken uçar gider, bisikletin üstünde gelenler elde kalır.
hadi bakalım, ben çok yazdım, sizlerden de aynı performansı bekliyorum
En faydalı ve net bilgiyi verene Çiya'da bir yemek sözü veriyorum (arkadaş getirmek yok)
teşekkürler
artık şu Bianchi'den ayrılıp terfi etmenin zamanı geldi...
Ama önce biraz uzmanlaşmak lazım. Uzmanlaşmanın iki yolu var:
1) Önce istediğin özelliklerin alt seviyesinde bir bisiklet alıp tepe tepe 2 yıl kullanacaksın. Bu arada camiadan dostlar edinip bilgilerini sömüreceksin Sonra doğru kararı vermiş olarak en uygun bisikleti alacaksın. Eskisini de dağa bayıra vuracaksın.
2) Forumdaki uzmanlara soracaksın. En baştan doğrusunu alacaksın.
Ben de sizler gibi ikinci yolu seçiyorum Önce ne beklediğimi bi anlatayım:
Sık kullanacağım, amaç sadece ulaşım değil, aynı zamanda sürüşü keyif vermeli. Bir tur atmak için akşamı iple çekmeliyim. Ama aynı zamanda haftasonu beni uzun yollarda yormamalı. Bu daha önemli sanırım.
Bütçe 2.000 YTL'ye kadar çıkabilir ama buna değdiğine ikna etmesi lazım. Normalde 1.100-1.300 civarı bir bütçe ayırmayı düşünüyorum.
Olmazsa olmazlar:
* Endamı beni kendine aşık etsin (sportster ediyor mesela)
* kesinlikle 28" olacak (uzun turlara çıkacağım)
* arkada 20-25 kg taşıyacak bagaj olacak
* Boy 1.72 (bacak sanırım 80 cm). Bu durumda hibrid bisiklet için S boy mu uygun? (ya da 2/3 mü?)
Olsa iyi olurlar:
* Hidrolik disk takılabilsin
Kararsız olduklarım:
* V brake mi? hidrolik disk mi? ya da..? (yağmurda da binerim ama daha önemlisi anadolu turunda sorun çıkmaması)
* 24'lü sistem mi? 27'li mi? İlla 27'li ise, Deore yeterli olur mu? yoksa param yettiği kadar üste çıkmalı mıyım?
* Amortisör olsun mu? Olursa nasıl olsun? Olay sadece benim konforum mu? Yoksa bisikletin ömrüne faydası var mı? Konfordan önce uzun yolda performans diyorum. Tamam bazen bozuk yola girerim ama bazen işte...
* Başlığı hibrid açtım ama belki de doğrusu tur bisikleti olmalı...
Şimdi gelelim ilk bakışta dikkati çeken modellere:
(ben bazı özellikleri yazdım ama belki asıl yazmam gerekenleri atlamışımdır)
Scott Sportster P1 (sanırım hidrolik disk, arka XT, ön LX, 50mm amortisör) - 1.150 eur
Scott Sportster P3 (v brake, arka LX, ön Deore, 50mm amortisör) - 650 eur
Scott Sportster P45 (mekanik disk, arka alivio, ön FD-C051, 50mm amortisör) -580 eur
Scott SUB 20 (v brake, arka LX, ön Deore, amortisör yok) - 680 eur
Corratec X-Trail Cross Country (v brake, arka xt, ön lx, 50mm amortisör)- 700 eur
Corratec'in ayrıca Shape falan gibi tur bisikletleri var ama incelemedim, belki de daha uygunlardır. Uygun olsalar bile Delta İstanbul'da yok.
Bir de şunlar var: Cannondale Bad Boy, Trek FX serisi, Trek Soho, Trek SU, Trek 7300, Trek 7500...
Evet görüntüde çok, ama mağazalara baktığınız zaman yok!
Sizden ricam, bu bisikletlerden bildikleriniz için hangisini öneririrsiniz? Ve neden tabii ki... Ya da acaba bunların dışında bir yol mu seçmeliyim? Mesela MTB alıyor olsam sanırım kesinlikle Kron veya Sedona toplatırdım. Hibrid/tur bisikletleri için böyle bir seçeneğim olur mu? Tabii kaliteden ödün vermeden. Markalardan birini alıp istediğim revizeleri yapabilirim tabi ama bu sefer ilave 500-1000 YTL masraf olur sanırım. Amortisör değişsin, full Lx olsun, jantlar Mavic olsun derken uçar gider, bisikletin üstünde gelenler elde kalır.
hadi bakalım, ben çok yazdım, sizlerden de aynı performansı bekliyorum
En faydalı ve net bilgiyi verene Çiya'da bir yemek sözü veriyorum (arkadaş getirmek yok)
teşekkürler