Sadık Dedeoğlu
Aktif Üye
- Kayıt
- 19 Haziran 2010
- Mesaj
- 177
- Tepki
- 171
- Şehir
- Ankara
BAŞIMIZ SAĞOLSUN
Hepimiz derin üzüntü içindeyiz. Böyle bir olayın kendi başımıza gelebileceğini düşünmek dahi dehşete düşmeye yetiyor. Ancak bu olayı bu kadar basite indirgememiz gerekir. Bu canice işlenmiş kazayı size dilim döndüğünce anlatmaya çalışacagım. Fakat öncelikle size ÇAĞATAY'ı biraz tanıtmak isterim. Dostum Çağatay Avşar 1970 doğumludur. ODTÜ Maden Mühendisliği'nden lisansını, yüksek lisansını ve doktarasını almıştır. Kendisi son olarak uluslararası bir madencilik firmasında üst düzey yönetici olarak çalışmaktaydı. Çağatay'ın öğretim üyesi olan eşi de aktif olarak hem sporla hem de spor organizasyonları ile ilgilenmektedir. Eşi Türkiye Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu organizasyonunda her sene görev almaktadır.
Sevgili dostum Çağatay'a herzaman gıpta etmişimdir. Bir taraftan yoğun çalışma temposu gerektiren bir okulda okuyarak başarılı olmak diğer taraftan da aktif olarak spor hayatını sürdürmek benim için imkansızdı. Dostum bunu başarmıştı. Kaçımız böyle dolu başakları çevremizde görebiliyoruz? Çok nadir olsa gerek... Şöyle bir etrafınıza bakın, her tarafımız ülkemizin yetiştirdiği içi tamamen boş, küflü ve hiçbir işe yaramayan başaklarla dolu... Bunlardan biri dostumu aramızdan aldı.
Çağatay daima aşırı temkinliydi. Aşırı temkinli olması yüzünden yarışlarda herzaman sıralamada olması gereken yerden daha aşağıda derece alırdı. Çoğu zaman yol yarışlarında finishe yakın sprintlere girmez, kazaya karışmamak için diğer yarışcıların aksine peletonun ortasında yer kapmaya çalışmaz, kenarlarda dururdu. MTB'de ise inebileceği yerlerde bile bisikletini eline alıp inmeyi tercih ederdi. Antrenmanlarda genelde üzerine para taşımaz ancak pompa ve yedek iç lastigini almadan çıkmazdı. Kazada bile yedek lastiği ve pompası yanındaymış. Asla bisikletin üstüne kaskını takmadan çıkmazdı. Perşembe günü de evinden çıkarken kaskını ve bisiklet tamir malzemelerini yanına almış. Kaskını aradık bulamadık. Kaskının yanı sıra bisiklet selesi de bulunamadı. Tekrar tekrar arandı ancak bulunamadı. Çağatay'ın kasksız çıkmayacağına emin olmamıza rağmen yine de evinde kaskını aradık ancak bulamadık. Kanaatimizce katil kanıtlarını toplarken kaskı kap olarak kullandı, seleyi de heyecandan aracın parcası sandı. Diğer bir ihtimal de kaza sırasında kaskın ve selenin aracın bir yerine takılması veya camdan içeri girmesi.
Dostum Çağatay kazadan önce iş için Fransa'daydı. Bir gün önce beni aradı ve kazanın olduğu gün bisiklete binmek için sözleştik. Ancak o akşam erken yattığımdan buluşma saatini söylediği mesajı okuyamadım. Çağatayın Polar nabız saatinden aldığım bilgilere göre saat 06:03 de anteremana başlamış ve kaza meydana gelene kadar 52 dakikada toplam 20 km yol almış. Çağatay, kaza sırasında saatte 21.5 km hızla tırmanış yapıyordu. Olayın gerçekleştiği saat06:52 civarları. Gölbaşı İlçe Emniyet müdürlüğüne gelen ihbar ise saat 08:09'da. Emniyet mensuplarından birisi Çağatay'ın telefonundan işyerindeki arkadaşlarından birini aramış ve Çağatay'ın vefat ettiğini söylemiş. Bundan sonra da olaydan eşinin sonra da benim haberim oldu. Acele bir şekilde hareket ettim. Olay yerine vardığımda Çağatay'ı yolun sağında su arkının içinde gördüm. Bisikleti ile arasında 50 metre civarında mesafe vardı. Aracın teker izleri emniyet şeridini dahi aşmıştı ve sağda toprak zemine kadar ulaşmıştı. Anlayabildiğim kadarı ile araç dostuma emniyet şeridinde çarparak toprak zemine kadar devam etmiş ardından direksyonu sola kırarak tekrar yolun sol şeridine geçmiş ve aracı toparlamış.
Bisikletci dostlarım bu olayda Çağataya herhangibir yardımınız olması gerektiğini düşünüyor iseniz,hanği şehirde olursa olun etrafınıza dikkatli gözle bakın. Araç bordo renkli Renault Kango olması ihtimali yüksek. Kazanın olduğu yer itibari ile kaza yapan aracın şehirlerarası yol gidiyor olma ihtimali var. Belki bu araç bir tamirhanede veya şöför hastaneye gitmek zorunda kaldı sizde doktorsunuz şüphelendiniz lütfen ilgililere haber verin, veya benzinliğiniz var ve aracın benzinliğe gelme ihtimali var,saat ve mevkiyi biliyorsunuz,kayıtlarınızı kontrol edin, GSM de o saatlerde yoldan geçenleri kontrol etme imkanınız var,degerlendirelim,veya yol kenarında şüpheli hasarlı bir araç duruyor ihbar edin veya Polisseniz,yardımcı olun veya medya mensubusunuz olayı medyaya taşıyın, veya ilgilileri harekete geçirebilecek konumdasınız lütfen yardımcı olun,veya veya veya. İnanınki kınama veya yakınmadan daha iyi sonuç verecektir. Canilerin yanına kalmasın.
Cenaze arabası Kızılaydan geçerken 50-60 kişilik gurup yolu keserek cenaze aracına eşlik ettiler,hepinize teşekkür ederim.Çağatay gibi bir insana bu yakışırdı. Ancak gurubun daha kalabalık olması gerekirdi. Her ne kadar mesai saati olsada bu gibi ender görülen olaylarda insanların biraz fedakarlıkta bulunması lazım. Önemli olan yakınmaktan ziyade, somut birşeyler yapıyor olmamız gerekir.Eğer daha kalabalık bir gurup toplanabilseydi emin olun ki sesimiz çok gür çıkar,yaptırım gücümüz daha çok olurdu ve bazı insanların dikkatini çekerdik. Eger çok daha kalabalık bir gurup olarak toplanabilirsek bakın neler yapabiliriz. Bazen buna benzer acı olaylar ileriye dönük bazı insanların hayatlarınıda kurtarabilir. Lütfen daha duyarlı olalım.
Bisiklet federasyonumuz konuya gereken önemin verildiğini ayrıca Çağatay Avşar adını uluslararası bir yarışmaya vereceklerini söylediler. Cenazemizde Başkanımız,Asbaşkanımız,Genel Sekreterimiz,Aydın bey ve diğer yetkililerimizi görmekten mutlu olduk.
Hepinize teşekkür eder,kazasız belazıs günler dilerim.
(link)
(link)
(link)
Hepimiz derin üzüntü içindeyiz. Böyle bir olayın kendi başımıza gelebileceğini düşünmek dahi dehşete düşmeye yetiyor. Ancak bu olayı bu kadar basite indirgememiz gerekir. Bu canice işlenmiş kazayı size dilim döndüğünce anlatmaya çalışacagım. Fakat öncelikle size ÇAĞATAY'ı biraz tanıtmak isterim. Dostum Çağatay Avşar 1970 doğumludur. ODTÜ Maden Mühendisliği'nden lisansını, yüksek lisansını ve doktarasını almıştır. Kendisi son olarak uluslararası bir madencilik firmasında üst düzey yönetici olarak çalışmaktaydı. Çağatay'ın öğretim üyesi olan eşi de aktif olarak hem sporla hem de spor organizasyonları ile ilgilenmektedir. Eşi Türkiye Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu organizasyonunda her sene görev almaktadır.
Sevgili dostum Çağatay'a herzaman gıpta etmişimdir. Bir taraftan yoğun çalışma temposu gerektiren bir okulda okuyarak başarılı olmak diğer taraftan da aktif olarak spor hayatını sürdürmek benim için imkansızdı. Dostum bunu başarmıştı. Kaçımız böyle dolu başakları çevremizde görebiliyoruz? Çok nadir olsa gerek... Şöyle bir etrafınıza bakın, her tarafımız ülkemizin yetiştirdiği içi tamamen boş, küflü ve hiçbir işe yaramayan başaklarla dolu... Bunlardan biri dostumu aramızdan aldı.
Çağatay daima aşırı temkinliydi. Aşırı temkinli olması yüzünden yarışlarda herzaman sıralamada olması gereken yerden daha aşağıda derece alırdı. Çoğu zaman yol yarışlarında finishe yakın sprintlere girmez, kazaya karışmamak için diğer yarışcıların aksine peletonun ortasında yer kapmaya çalışmaz, kenarlarda dururdu. MTB'de ise inebileceği yerlerde bile bisikletini eline alıp inmeyi tercih ederdi. Antrenmanlarda genelde üzerine para taşımaz ancak pompa ve yedek iç lastigini almadan çıkmazdı. Kazada bile yedek lastiği ve pompası yanındaymış. Asla bisikletin üstüne kaskını takmadan çıkmazdı. Perşembe günü de evinden çıkarken kaskını ve bisiklet tamir malzemelerini yanına almış. Kaskını aradık bulamadık. Kaskının yanı sıra bisiklet selesi de bulunamadı. Tekrar tekrar arandı ancak bulunamadı. Çağatay'ın kasksız çıkmayacağına emin olmamıza rağmen yine de evinde kaskını aradık ancak bulamadık. Kanaatimizce katil kanıtlarını toplarken kaskı kap olarak kullandı, seleyi de heyecandan aracın parcası sandı. Diğer bir ihtimal de kaza sırasında kaskın ve selenin aracın bir yerine takılması veya camdan içeri girmesi.
Dostum Çağatay kazadan önce iş için Fransa'daydı. Bir gün önce beni aradı ve kazanın olduğu gün bisiklete binmek için sözleştik. Ancak o akşam erken yattığımdan buluşma saatini söylediği mesajı okuyamadım. Çağatayın Polar nabız saatinden aldığım bilgilere göre saat 06:03 de anteremana başlamış ve kaza meydana gelene kadar 52 dakikada toplam 20 km yol almış. Çağatay, kaza sırasında saatte 21.5 km hızla tırmanış yapıyordu. Olayın gerçekleştiği saat06:52 civarları. Gölbaşı İlçe Emniyet müdürlüğüne gelen ihbar ise saat 08:09'da. Emniyet mensuplarından birisi Çağatay'ın telefonundan işyerindeki arkadaşlarından birini aramış ve Çağatay'ın vefat ettiğini söylemiş. Bundan sonra da olaydan eşinin sonra da benim haberim oldu. Acele bir şekilde hareket ettim. Olay yerine vardığımda Çağatay'ı yolun sağında su arkının içinde gördüm. Bisikleti ile arasında 50 metre civarında mesafe vardı. Aracın teker izleri emniyet şeridini dahi aşmıştı ve sağda toprak zemine kadar ulaşmıştı. Anlayabildiğim kadarı ile araç dostuma emniyet şeridinde çarparak toprak zemine kadar devam etmiş ardından direksyonu sola kırarak tekrar yolun sol şeridine geçmiş ve aracı toparlamış.
Bisikletci dostlarım bu olayda Çağataya herhangibir yardımınız olması gerektiğini düşünüyor iseniz,hanği şehirde olursa olun etrafınıza dikkatli gözle bakın. Araç bordo renkli Renault Kango olması ihtimali yüksek. Kazanın olduğu yer itibari ile kaza yapan aracın şehirlerarası yol gidiyor olma ihtimali var. Belki bu araç bir tamirhanede veya şöför hastaneye gitmek zorunda kaldı sizde doktorsunuz şüphelendiniz lütfen ilgililere haber verin, veya benzinliğiniz var ve aracın benzinliğe gelme ihtimali var,saat ve mevkiyi biliyorsunuz,kayıtlarınızı kontrol edin, GSM de o saatlerde yoldan geçenleri kontrol etme imkanınız var,degerlendirelim,veya yol kenarında şüpheli hasarlı bir araç duruyor ihbar edin veya Polisseniz,yardımcı olun veya medya mensubusunuz olayı medyaya taşıyın, veya ilgilileri harekete geçirebilecek konumdasınız lütfen yardımcı olun,veya veya veya. İnanınki kınama veya yakınmadan daha iyi sonuç verecektir. Canilerin yanına kalmasın.
Cenaze arabası Kızılaydan geçerken 50-60 kişilik gurup yolu keserek cenaze aracına eşlik ettiler,hepinize teşekkür ederim.Çağatay gibi bir insana bu yakışırdı. Ancak gurubun daha kalabalık olması gerekirdi. Her ne kadar mesai saati olsada bu gibi ender görülen olaylarda insanların biraz fedakarlıkta bulunması lazım. Önemli olan yakınmaktan ziyade, somut birşeyler yapıyor olmamız gerekir.Eğer daha kalabalık bir gurup toplanabilseydi emin olun ki sesimiz çok gür çıkar,yaptırım gücümüz daha çok olurdu ve bazı insanların dikkatini çekerdik. Eger çok daha kalabalık bir gurup olarak toplanabilirsek bakın neler yapabiliriz. Bazen buna benzer acı olaylar ileriye dönük bazı insanların hayatlarınıda kurtarabilir. Lütfen daha duyarlı olalım.
Bisiklet federasyonumuz konuya gereken önemin verildiğini ayrıca Çağatay Avşar adını uluslararası bir yarışmaya vereceklerini söylediler. Cenazemizde Başkanımız,Asbaşkanımız,Genel Sekreterimiz,Aydın bey ve diğer yetkililerimizi görmekten mutlu olduk.
Hepinize teşekkür eder,kazasız belazıs günler dilerim.
(link)
(link)
(link)