Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

1000 TL'ye kadar ne almalı?

Kayıt
19 Mayıs 2011
Mesaj
43
Tepki
20
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Merhaba arkadaşlar, kendimi tanıtmaya yönelik bir başlık bile açmadan, ilk olarak bunu sorduğum için affınıza sığınıyorum öncelikle.

Ben Caner Çelik, İstanbul Küçükçekmece'den katılıyorum aranıza. Geçen hafta eşimle Cennet'ten Zeytinburnu'na gidip dönerken başıma gelen son tatsızlıktan - ki yolun son ~12 km'sini tek pedalla katetmemi gerektirdi bu tatsızlık - sonra yeni bir bisiklet almaya ve eski demir yığınından vazgeçmeye mecbur hissettim kendimi.

Eşimde 2011 Salcano Astro Lady var, ona bisiklet alırken karar aşamasında en ufak bir sıkıntı yaşamadık üstelik. Normalde kadınların bir şeyleri daha zor seçmesi, kararsız kalması beklenir, değil mi? :)

Ama ben o kazadan beridir her gün o modele, bu modele bakayım derken arayışıma dahi yabancılaştım.

İşin özü şu ki, mtb alacağım. Çoğunlukla güzel, görece düzgün yollarda sürsek de, arada bozuk yollara, Florya Ormanı'na girdiğimiz de oluyor. Hâliyle atlayıp zıplıyoruz, inip çıkıyoruz. Bu nedenle yol bisikletinde gönlüm yok.

Hem, arada bisikleti vosvosumuzun arkasına atıp geziler de yapacağımıza dair bir ümidimiz/inancımız da var :)

Bu kadar girizgâh yeterli sanırım.

Boyum 1,76, kilom >90 (net rakam vermeyeyim bari :) ). Anladığım kadarıyla 17'' almam gerekiyor boyut olarak. Bildiğim tek şey de bu zaten, lütfen bunu da yanlış bildiğimi söylemeyin! :boese157:

"Caner, o kadar söz söyledin, aklında hangi modeller olduğunu söylemedin?" diye çıkışırsanız, "Onu da siz söyleyin diye geldim" der ve susarım :)

Şaka bir yana, foruma giren herkesin sunduğu gibi başlangıç düzeyinde birkaç model sunacağım elbette. Ama daha önemlisi, o modeller arasından birine oy vermeniz değil, "Caner şunu al, şu şu şu nedenlerden ötürü bu hepsini döver" demeniz benim için :)

Bunun mümkün olmadığını bilsem de, yine ümidim var :)

Disk fren ve V frenden anlamam.
İki kere dövülmüş, üç kere pataklanmış, ağzı burnu kırılıp hizaya getirilmiş kadronun özelliğini bilmem.
Rijit deyince aklıma ya frijit ya da Brigitte Bardot gelir, ikincisi fonetik olarak bile karşılamıyor, o derece yabancıyım rijit kelimesine. "Saygı duyulası bir abimizdir Rijit" derseniz, ona bile inanırım.

Ayrıca 1000 TL dediysem de, üstüne bakmam. Çocuğunun istediği şeyi almayan anne edasıyla "Bozuk o, bozuk!" der çıkarım işin içinden. Ne kadar altına inebilirsek, o kadar sevinirim :)

Bu kadar gereksiz bilgi verdikten sonra, konuya geçebilirim sanıyorum. Ki bu esnada forum üyelerinin yarısının "Ne anlatıyor bu yahu?" diyerek başlığı terkettiğinden de eminim, sabırlı üyelerimize teşekkürü bir borç bilirim.

Seçenek 1 : Kron XC 1000!
Hiç duyulmamış bir markanın, ne idüğü belirsiz velespiti :)

Efor Bisiklet'te ürünün detaylarını göremediğim için bir başka siteden paylaşacağım detaylarını.

(link)

MODEL :XC 1000 27 VİTES
BOY :18
KADRO :U6 ALİMİNYUM
SÜSPANSİYON :SUNTOUR LOCK OUT
ARKA VİTES :SHIMANO ALIVIO
ÖN VİTES :SHIMANO ALIVIO
AYNAKOL :SHIMANO ALIVIO
DİŞLİ :SHIMANO ALIVIO
VİTES FREN KOLU : SHIMANO ALIVIO
ZİNCİR :SHIMANO HG 53
FREN :SHIMANO BRM -422
ORTA MİL :SHIMANO BB UN26
TEKERLEK GÖBEĞİ :SHIMANO RM 60
JANT :KRON RGIDA
JANT TELLERİ :SİYAH TEL
LASTİK :RUBENA SCYLLA SPORT KEVLAR
GİDON :KRON

GİDON BOĞAZI :KRON
SELE BORUSU :KRON
SELE MANDALI :KRON
SELE :KRON
PEDAL :VP
BOĞAZ YATAĞI :A-HEAD CH-819
ELCİK :KRON
RENK :SİYAH /BEYAZ


Seçenek 2 : ASTRO 242 SRD

Made in PRC :p

(link)

TİP : 26" MTB
VİTES : SRAM X4 24 VİTES
KADRO : HYDROFORMED BUTTED ALÜMİNYUM KADRO
MAŞA : SUNTOUR SF11 XCM V3 RL GİDONDAN KİLİTLEMELİ MAŞA
FREN : AVID JUICY 3 HIDROLİK DİSK FREN TAKIMI
GİDON : SALCANO/ZOOM MTB-AL-152B ALÜMİNYUM GİDON
GİDON BOĞAZI : SALCANO/ZOOM TDS-D345 3D FORGED ALÜMİNYUM GİDON BOĞAZI
SELE : VD-1121 SALCANO LOGOLU, JEL TAKVİYELİ SELE
SELE BORUSU : SALCANO/ZOOM SP-238 ALÜMİNYUM SELE BORUSU
KRANK TAKIMI : SUNTOUR CW10 XCT V3 T312 KRANK TAKIMI
ÖN&ARKA TEKER GÖBEĞİ : SRAM MTH306 QR
RUBLE : SRAM PG-820 KASET 11-32
TEKERLEK : SALCANO X-PROD1 8X4ÖZEL ÖRÜM TEKERLEK SETİ
LASTİK : CONTINENTAL RACE KING 2,2 LASTİK
SEÇENEKLER : KADRO ÖLÇÜLERİ 16"-18"-20"

Seçenek 3 : NG 303 SD

2. Seçenek'ten farkı nedir. Misal niye onu değil de bunu almalıyım.

(link)

TİP : 26" MTB
VİTES : SHIMANO ACERA FULL SET 24 VİTES
KADRO : TRIPLE BUTTED 6061 ALÜMİNYUM KADRO
MAŞA : SUNTOUR SF11 XCM HİDROLİK KİLİTLEMELİ AMORTİSÖRLÜ MAŞA
FREN : SHIMANO ACERA HİDROLİK DİSK FREN TAKIMI
GİDON RITCHEY MTN RIZER O/S /BB BLACK
GİDON BOĞAZI : RITCHEY MTN 2 BOLT/ANGLE 6D/100MM/28.6MM/31.8
SELE : RITCHEY VECTOR GROOVE
SELE BORUSU : RITCHEY 2 BOLT/2 PIECE PRESS FIT/BB BLACK
MAŞA YATAĞI RITCHEY LOGIC ZERO PRESS FIT/1-1/8"
ELCİK : RITCHEY MTN COMP 129mm
TEKERLEK : SALCANO X-PROD1 ÇİFT DUVARLI JANT VE INOX PASLANMAZ JANT TELLİ TEKERLEK SETİ
LASTİK : MICHELIN COUNTRY DRY2 LASTİK
SEÇENEKLER KADRO ÖLÇÜLERİ 16"-18"

Seçenek 5 : Sedona 711 V

Bunun Disk'i de var. Disk mi alınır V mi alınır. Alternatifler içinde 711 V konum olarak nerede ve nasıldır. Sedona'dan hepsini dövecek bir babayiğit çıkar mı?

(link)

Kadro 6061 Alu.
Maşa Suntour XCM MLO
Furş Neco CC142
Gidon Tughra racıng 31.8 Lowe Rizer
Boğaz Tughra Racing 31.8
Sele Borusu Tughra Racing 31.6
Sele Tughra Racing
Vites Kolu Shimano EF-51 8'li
Ön Vites Shimano TX 50
Arka Vites Shimano Acera 410
Aynakol Shımano FC-M 191
Pedal Wellgo LU-935
Ruble Shimano Acera HG-40-8
Zincir KMC Z-51
Fren Kolu Shimano EF-51 8'li
Fren Tektro 837AL
Jant Alex DC-19
Ön Hazne Shimano RM65
Arka Hazne Shimano RM65
Jant Teli Siyah
Lastik CST
İç Lastik CST
Kadro Ölçüsü 16"18"20"



Gayriciddi Seçenek 5 : GEOTECH BOMBER DOWN HILL DAĞ BİSİKLETİ

(link)

Bu arka amortisörün olayı nedir? Şu anda kullandığım demir yığınında da aynısından var, mabadı zıplatmaktan başka ne işe yaradığını çözemedim.

ÇİFT AMORTİSÖRLÜ

ÖN AMORTİSÖR 130 MM SR SUNTOUR DURO

SHIMANO ACERA VİTES DONANIMI

DA17 ÇİFT KAT ALUMİNYUM JANT

ÖN FREN TEKTRO DİSC

SR SUNTOUR AYNAKOL

İNİŞ VE ARAZİ BİSİKLETİ

AĞIRLIK 15 KG

KULLANICI TIPI : MTB, SPORCU, HOBİ KULLANICISI
KADRO : HI TECH ALLOY KADRO
ÖN AMORTİSÖR : SR SUNTOUR DURO 140 mm MAGNESIUM
ARKA AMORTİSÖR : AYARLANABILIR YAYLI
VİTES KOLLARI : SHIMANO ACERA 24 VİTES
FREN ÖN / ARKA : ÖN MEKANİK DİSC FREN SHIMANO STEF50
GİDON : SPORTİF GİDON SİSTEMİ
JANT : ÇİFT KAT ALUMINYUM 32 DELIK
RENK : FÜME
MATERYAL : Alu
SIZE : M

Geotech'i biraz da meraktan sordum, onu dilerseniz ilk baştan eleyebilesiniz diye Gayriciddi notunu düştüm zaten.
Yani o hiç yokmuş gibi davranabilirsiniz mesela :)

Bir de Kaçkar Bisiklet'te 2-3 model var gözüme takılan :

(link)

(link)

(link)


Bu arada, ortalama haftada 1-2 kez bisiklete bindiğimizi ve yine bu binişlerde genelde 20 km yaptığımızı, 30 km yaptığımız tek seferde kazaya uğradığım için ikincisini yapma şansım olmadığını ve yaz sonuna kadar muhtemelen hedefimizin bir çıkışta 50 km'yi görmek olduğunu da söyleyeyim. Kaza, iş yoğunluğu nedeniyle çıkamama ve tatil gibi kesintilere rağmen, sports tracker'da 150 km barajına ulaşmışım bu arada. Hedefimizin haftada en az 3 gün bisiklete binmek olduğunu da belirteyim yeri gelmişken.

Cevap veren herkese şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Bu cevabın geleceğini biliyordum :)

Ama neden XC 1000? Neden Salcano Astro 242 SRD değil? :)

Öğrenmek istediğim biraz da bu.
 
salcano astro derim. Hem donanım olarak daha iyi hem fiyat olarak uygun. Hidrolik fren avantajı var. Eğer disk demezseniz bu seçenek de gayet mantıklı. (link)
 
@Cenk Devrim

Haklısınız, kadro güvencesinden haberdarım. Ama benim gibi "görece" az süren birinin bir kadroyu kırmak için şansını epeyce zorlaması gerektiğini düşünüyorum, haksız mıyım?

Forumda kadrosu çatlayan bir üyeye yeni kadro gönderdiklerini de okudum, bu konuda firmaya güvenim tam.

Ama ben olsa olsa kalkar, nakliye esnasında kırarım, onu da kullanıcı hatası sayarlar benim şansıma :)

Kron'un haketmeden isim yaptığını da düşünmüyorum zaten. Ama Kron almam öneriliyorsa, alternatiflerinden üstünlüğünü sindirmem gerekiyor.

Verdiğim rakam pek çok bisikletçiye göre ciddi bir rakam olmayabilir ama önümü görmeden yüksek meblağları bisiklete bağlamamın anlamsız olacağını düşündüğüm için sınır koydum. Eğer üç yıl sonra hâlâ aynı sıklıkla biniyor olursam muhakkak ki daha dolu, daha anlamlı bir bisikleti de alırım.

Ama şu aşamada, uzun vadeli kullanım hedefiyle para yatıracağım bisikletin, alternatiflerinden bir adım önde olması tercihim olacaktır. Sadece ben değil, kimse emeğinin bir kısmını havaya savurma düşüncesinden hoşlanmaz. :)
 
@uğur yılmaz

Ah evet, bir de hidrolik fren olayı vardı değil mi, affedin.
Varlığını bile unutmuşum.

Şimdi size saçma gelecek olan ama benim için anlamlı bir soru soracağım :

Benim vosvosum fren hidroliğinden kaçırıyor mesela. Bu hidrolik frenli bisikletlerde de oluyor mu?

Ayrıca, fiyat açısından yukarıda sunduğum alternatiflerin oldukça aşağısında bir ürün önerdiniz, bunun için teşekkür ederim size. Pekiyi, siz yukarıdaki Sedano ve Astro 242 ile bunun arasında bir seçim yapıyor olsaydınız kesinlikle önerdiğiniz modeli mi seçerdiniz?

Eğer öyleyse, bu benim için harika bir alternatif olacak :)
 
Disk frenler masraflı oluyor ve şöyle düşünün ki şehirdışından baya bir uzaklaştınız ve bir köye geldiniz disk freniniz bozuldu.Tamir ettirmeniz zor olur fakat V frende öyle bir sıkıntı yok her yerde baktırabilirsiniz.

Salcano'nun fiyat/performans oranı çok güzel gözüküyor fakat bir Sedona veya Kron kalitesinde değil bence. Yetkili servisleri hakkında hemen hemen herkesin bir sıkıntısı var. Eğer ki güvendiğiniz bir servis varsa ve size bazı şeyleri garanti edebiliyorsa Salcano'da alabilirsiniz.

Sedona 711V ve Kron XC1000 güzel tercihler bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
@Caner Çelik

Ben hiç düşünmeden verdiğim linki tercih ederdim. Siz 1000tl demişsiniz, ben size bunun için çok altında fiyatlı bir ürün tavsiye ettim. Sizin listenizdeki Salcano 242'den farkı disk fren değil de V-fren olması. Disk fren çok masraflı olur bu nedenle V frenli Salcano daha mantıklı. Donanım olarak da sedonadan krondan iyi gibi.
 
Size bisiklet değil bisikletçi almanızı tavsiye ederim. Şehir içi kullanımda listedeki bisikletlerin arasında farkın hissedilebilir olacağını düşünmüyorum (arka amortisörü olan hariç.). Floryada çamura vs girmeyecekseniz de gene ciddi biçimde farkı hissetmezsiniz.

Kafanıza bir şey takıldığında bisikletinizi alıp gidebileceğiniz. Teknik servisi iyi olan bir yerden alırsanız hem siz rahat edersiniz hem bisikletiniz rahat eder. Ayrıca bisikletiniz hep bakımlı kalacağı için tek pedalla yol gitmek durumunda kalmazsınız.

Disk fren mevzusunda da forumdaki arkadaşlar mekanik disk frenlerden kesinlikle uzak durmamız gerektiğini söylüyorlar. Fren performansı V frenlerden daha yüksek olmuyormuş. Hidrolik disk frenler de performanslı fakat hem fiyatı yüksek hem de kullanım maaliyeti. Bisiklete çok fazla yatırım yapmak istemediğinizi söylemişsiniz. O yüzden sizin için ilk vazgeçilebilecek donanımlardan biri disk fren olur diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
@Koray Uzun

Koray Bey inanın ne kadar haklı olduğunuzu ifade edecek kelime bulamıyorum :

Bana bisikletçi lazım.

Zira pedalın kırılması bisikletçide pedal takımını değiştirdiğim akşam gerçekleşti.
Ve bu arkadaşlar Salcano'nun yetkili servisi.

Küçükçekmece Cennet Mahallesi'nde bisikletler ve motorlarla ilgilendikleri iki dükkanları var. Eve yakın olduğu için motorlarla ilgilendikleri dükkana gittim, önceki akşamdan haber verdiğim gibi dükkanlarında pedalları değiştirdim ve tadaaaaaaaaaa! :)

---

Hidrolik disk frenin hakikaten mekanikten farkını bilmiyorum ama maliyetli olduğunu farklı başlıklarda okumuştum.

"V fren" kesinleşti o zaman kafamda! :)
 
@dinçer karadayı

İyi pazarlık yapan arkadaşlarım var benim ;)

Peki neden 741?

Yazımdan da gördüğünüz üzere, ben sizden bir cevap istemiyorum sadece. O cevabın nedenini de öğrenmek istiyorum.

Bana balık vermeyin!! :)
 
@Tamer KAMIŞLI

V Fren konusunu netleştirdim kafamda, çok teşekkür ederim.

Salcano Servisi konusunda pedalım kırıldığı akşam deneyim kazanmış oldum. Az evvelki cevabımda da değindim bu konuya.

Kafamdaki bir tek soru bu kaldı zaten. Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü hattında bildiğiniz, tavsiye edebileceğiniz bir bisikletçi var mı?
 
Bir de şöyle bir durum var, eğer ileride bisikleti yenilemek isterseniz en son değiştireceğiniz parça kadro olacaktır yani bu sebeble kadroyu olabildiğinin en güzelini almak da mantıklı kalacaktır, yalnız tek bir şartla "ileride ben bu bisikleti geliştireceğim" diyorsanız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
@uğur yılmaz

Bunun farkındayım ve bu nedenle müteşekkirim size.

Tek farkı buysa, zaten diğeri elenmiş demektir, çok teşekkürler.

İşte bu "Sedona'dan ve Kron'dan iyi gibi" de olmasa, hayat bayram olacak, koşa koşa gidip alacağım. :)

Hangisinin iyi olduğunu anlamıyorum çünkü, iyiliğin neye göre/nasıl olduğunu da çözebilmiş değilim o kadar. Ama anlatırsanız ve öğrenirsem, çok mutlu olurum.
 
@Can HASTÜRK

Şöyle diyeyim Can Bey :

Bu geliştirme, değiştirme mevzuunu yapabilecek kadar ileri gidebilir miyim, bunu henüz öngöremeyecek kadar acemi bir bisikletçiyim.

Pedala en son ayağımın değmesinden bu yana 12-13 yıl geçmiş.

Çıkıp da 20 - 30 km yapabilmek bile benim için büyük cesaret örneği, o derece.

Muhtemelen şimdi geliştirmeye değil, sadece kullanmaya yönelik bir kadroya sahip olmak, birkaç yıl sonra bisiklete binme işini yaz/kış yapabildiğimi görürsem yeni bir kadroyla yola devam etmekten yana olacak kararım.

Eğer yapabilirsem yaz hevesi olarak bırakma arzusunda değilim pedal basma işini. Kimse bir işe girişmişken olumsuz düşünmek istemez ama bir de yapamama ihtimalim var :)
 
@Caner Çelik

Belirli bir kriter olmadığı için iyi gibi dedim. Atıyorum sram x4 vites sistemi kimisine göre aliviodan iyidir, kimisine göre kötüdür. Net bir şey diyemeyiz. Ama yeni nesil 9lu sistem alivio x4 ten iyi olabilir. Genel değerlendirmeyi aşağıda yapıyorum.
Maşa olarak salcano xcm v3 krondan ve sedonadan biraz daha iyi.
Vites sistemi olarak kron > salcano > sedona.
kadro olarak Kron = sedona > salcano
dış lastik gibi donanımlar salcano > kron > sedona

Tabii bence en önemlisi fiyatlar
salcano(550tl) > sedona (750tl) > kron (800tl)
 
@uğur yılmaz

Açıklamalarınız için teşekkürler Uğur Bey.

Başıma bunun gelme ihtimalini hesaba katmıştım da, olmaz diye umuyordum :)

Keşke hayat daha kolay olsa :)

Şu hâliyle Sedona hem maşada, hem vites sisteminde, hem de donanımdan kaybetti, liste dışı kaldı.

Kron vites sistemi ve kadroda Salcano'ya üstün geldi, aradaki 300 TL'den kaybetti.

Salcano ise maşa, donanım ve fiyatta kazandı.

Ömürlük bir bisiklet aramadığım için kadronun ömürlük garantisinin de bir ehemmiyeti yok benim için.

Şu saatten sonra yapılacak tek şey gidip Salcano 240 SRV almak gibi görünüyor.

İtirazı olan? :)
 
XC1000 veya Sedona 741, rijit demek sertlik demek esnekliğin zıttı gibi düşünebilirsin. Sert demek birebir sağlamlık demek değildir bu tamamiyle göreceli birşey, misal cam çok serttir fakat onun elastik deformasyon şansı çok az olduğu için kararlı bir darbede esnemeden parçalanır, tabi biz burda kaliteli özel birçok işleme tabi tutulmuş alülerden yapılma kadrolu Bisikletlerden bahsediyoruz, kadro konusunda kron ömür boyu garanti verdiği için ilk dediğim xc1000 dir sonra sedona 741 i düşün derim sonra salcano, 711 de işini pek ala görür, ama aynakol yani krank takımında kullanılan kompenentler oldukça düşük seviyelerde o yüzden almışken kadrosuda iyi kompenentleride iyi bir marka model tavsiye ederim. Söylediğin geotech i kesinlikle alma eğer, sadece dağın tepesinden aşağı inmek için Bisiklet almıyorsan :D Sana tavsiyem xc 1000 dir kardeşim. Kadrosu kendini çoktan kanıtlamış bir kadro bunun yanında o kompenentler çok uzun bir süre gidebilecek komp. tir. Sedona da da kadro konusunda 100 de 100 tavsiye edeceğim bir kadrodur. Kompenentleride yeterli seviyededir 741 in filan. :) Ama bende 2010 Sedona 711v var ağır olması dışında bir kaya gibi maazallah hiç bir kusur yok kadroda. 2011 modeli daha hafif. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
Geri