Scudo Sports

Arama sonuçları

  1. T

    İzmir'in bisiklet yolları, projeleri, izban, metro ve zorlu tırmanışları

    İzmirin sahil kesimlerinde bisikletçilerin daha çok görülmesi normal karşılanmalı. İzmirli denizi sever, dışarıya dolaşmaya çıktığında bir deniz havası almak ister.Bu yüzden Bornova olsun, diğer iç kesimlerdeki semtlerde yaşayanlar olsun; yarım saat bisikletle dolaşmaya çıksa bile hemen sahile...
  2. T

    hidrolik frende abs özelliği...

    ABS faydalı bir sistem ama iş gürol abinin bahsettiği konuda bitiyor. Otomobillerde ve motosikletlerde ABS kullanılıyor fakat ne bir off-road aracında ne de bir arazi motorunda ABS görmedim şu ana kadar ben.Arazide ABS faydalı değil tam tersine gereksizden öte dezavantajı olan bir uygulama...
  3. T

    2010 Geotech Elektrikli Bisikletler Geldi...

    Ulaş; beni yanlış anlamanı hiç istemiyorum. Siz bu işte tecrübelisiniz ama ben de bu işin mühendisliğiyle uğraşıyorum. Şarj dayanımını günlük olarak değilde saat bazında belirtilse daha anlaşılır olur.Günlük kullanımdan kasıtın ne olduğu belli değil çünkü; günde 15 dakika kullanırsanız evet...
  4. T

    2010 Geotech Elektrikli Bisikletler Geldi...

    Yanlış anlamışsınız sanırım siz bu şarj olayını. 36 volt/10 Ah akü var; 250 wattlık bir de motor mevcut sistemde. Tam kapasiteyle gitse 1.5 , 2 saat dayanır akü.Sitemi çok zorlamadan gitsenizde 3-5 saat gider o kadar. Kendi kendini şarj etme mantığı da frenlemeye dayanıyor.DC motorlar aynı...
  5. T

    Arkadaşlar fren yağı için yardım(Bebek yağı kullandım:D)

    Zeytin yağı da koysaydınız bebek yağından pek farkı olmazdı herhalde.Organik yağlar koroziftir.Sisteminizi tamamen temizleyip mineral bir yağ koyun.Hidrolik yağları her benzincide,yağ bayilerinde hatta supermarketlerde bile bulabilirsiniz.
  6. T

    170 ile 175 mm aynakol farkı

    101 cm bacak boyu için 200mm krank bile kısa gelir.Bence siz bacak boyunu yanlış ölçmüşsünüz ya da boyunuz gerçekten UZUN.:)
  7. T

    Aerodinamik Çalışmam

    Ortalamada 20-25 km artış biraz hayalperest olmuş.Time trial ile normal yarış ekipmanları arasında böyle bir fark olmuyor ki zaten yarışlarda. Ayrıca yağlama olayı nerden çıktı yahu.Hatırlıyorum,bir süre önce okulda bir arkadaş hocaya ''yüzeyi yağlasak sürtünmeyi azaltabilirmiyiz'' diye bir...
  8. T

    Yol sorunu

    Yolun durumuna göre 25 veya 28mm genişliğe sahip lastik kullanırsanız sürüş konforunuz da artar.Ben 28mm lik lastikle arnavut kaldırımlı yollarda gidiyordum yol bisikletiyle hiç sorun yaşamadan.Mıcır asfalt üstünde de 25mm iyi sonuç veriyor,tabi daha fazla konfor isterseniz 28 de kullanılabilir.
  9. T

    Jant örgüsü

    Bükülmüş teller daha zayıftır.Çünkü normal gerilmenin haricinde yapılan burgu yüzünden oluşan momenti de taşımak zorundalar.
  10. T

    Bayrağımıza tepki!

    İzmir gibi bir yerde böyle bir olayın meydana gelmesi olayın boyutunun nasıl değiştiğini gösteriyor.Bundan on sene önce öyle bir ortamda kalkıp ta bu tarz sözler sarf etmeye kimsenin cesareti olmazdı.Şimdi ise kimlerden nereden cesaret aldıkları belli. Ayrımcılık,ırkçılık gibi kavramlarla...
  11. T

    Viraj tekniği

    Gerçekten güzel paylaşımlar yapılmış ama yanlış yorumlanan bir konu var. https://i.hizliresim.com/y0DQzM.jpg Fotoğrafta gözüken şey kontra tekniği değil power slide'tır. Asıl kontra dediğimiz şey sadece viraja girerken bisikleti veya motosikleti yatırmak için gidona hafifçe ve ters yönde...
  12. T

    Vites teli bulamıyorum.

    Komple bisikletin fotoğrafını da alabilirmiyiz.Merak ettim KTM'i;turuncumu yoksa?:)
  13. T

    kadronun arka bacağını kesmek istiyorum!!!

    Kadronun arka üçgeni bir çeşit askıdır,yani ankastre bir sistemdir.Bir tarafını kesince tamamen zayıflar. Motosikletlerde benzer monolever sistemler var.Farklı bir tasarımla ve göbekle benzeri bisiklete de yapılabilir.Ama ne bir gereği ne de faydası yok tabi.
  14. T

    Dişli Maşa Borusu Kısaltma

    Halil,arkadaşın anlatmak istediği maşa şaftındaki paftalı bölümün kadro için fazla kısa olduğu sanırım. Paftayla dikkatli bir şekilde dişi ilerletmek mümkün.Fakat önce o ölçüde bir pafta bulmanız gerekiyor ki pek kullanılmayan standart dışı bir ölçüde bu pafta,bulurum diyorsanız gerisi kolay.
  15. T

    klasik arka dişli sesi

    @Mustafa İçdağ Zamanında denemiştim,tamamen katılıyorum.80-90 numara gibi kalın yağlarla yağlayınca ses kesiliyor.
  16. T

    Balatalari birbirine yapisan ve ısrarla ayrılmayan deore m535

    O padlerin arasına konulan plastik parça korumak için değil;kullanıcı bilmeden fren kolunu pompalayıp ta padleri hareket ettirmesin diye konuluyor.Ama iş işten geçmiş tabi nasıl olduysa:D Fren koluna basmadan böyle bir durumla karşılaşılsaydı tornavidayla ayırmak çözüm olabilirdi.Ama şu...
  17. T

    Hidrolik yağlar hakkında

    Selam.DOT derecesi esas olarak yağın kaynama sıcaklığını belirtiyor.Dot-4 ün kaynama sıcaklığı Dot-3 ten yaklaşık 15-20 derece fazla. Yağın kaynama sıcaklığına gelmesi tabi ki frenlerin sıkışmasına neden oluyor.O yüzden frenleri aşırı zorlayarak kullanıyorsanız yüksek Dot değeri kullanın. Ama...
  18. T

    Maşa Saft Borusu değisir mi...?

    @mc pherson Selam,bahsettiğin miller,yuvalar söylediğin gibi çok hassas işlenmiş değiller.Sıkı geçme ile montajı yapılan yüzeylerde hassas bir işleme zaten gerek yok.Aksine yüzeylerin biraz pürüzlü olması istenir ki geçme işlemi sırasında az miktarda deformasyona izin verilip yeterli...
  19. T

    Kadrolarda V fren için de çok uygun bir tasarım.

    Selam. Frenlerin bu şekilde yerleştirilmesinin en büyük nedeninin aerodinamik akışı düzenlemek olduğunu düşünüyorum.Yol bisikletinde kullanılan kaliperlerde frenin arkaya alınmasının mukavemet açısından da pek bir faydası yok.Çünkü pivot bölgesine uygulanan frenlemenin momenti,doğrusal...
  20. T

    Rulman bulmak

    Selam.10 mm akslı göbeklerin rulman kodu 6200.2RSR.(2RSR) kodu rulmanın her iki tarafında da plastik kapak olduğunu belirtiyor.İzmirde 1.sanayide rahatlıkla bulabilirsin rulmanı.FAG,NSK,Timken veya SKF den birini tercih edersen iyi olur.Çiftinin fiyatı 10 ytl civarında.
  21. T

    Peki ya KTM?

    KTM in sponsor olduğu yol bisikleti takımları var,hatta son yapılan Cumhurbaşkanlığı turuna komple KTM bisikletlerle gelen bir takım da vardı.Görüntü olarak hoşuma gitmişti benim KTM bisikletler.
  22. T

    Siyah İnci....... el yapımıdır.

    Güzel bir bisiklet olmuş.Arka kısım başka bir kadrodan kesilip kaynaklandığı için açıları biraz kullanışsız olmuş tabi.
  23. T

    Yol bisikletinde neden 28inç?

    Sorulması gereken sorunun yol bisikleti tekerleğinin niye 28'' olduğu değil,MTB nin niye 26'' olduğudur aslında. MTB tekerleğinin alacağı darbelere karşı koyabilmesi için rijit olması gerekir.Düşük çaplı jant da bunu sağlar. Atladığınız en büyük nedenlerden biri de jiroskobik kuvvet.Çap...
  24. T

    acil fren sirasinda lastiklerin kaymasi

    ''Sahinöz'' arkadaşımızın dedikleri doğrudur.En iyi frenleme sürekli basınç uygulayarak yapılan frenlemedir.Ve kuru zeminde slick veya yumuşak hamurlu bir lastiğin performansı tartışmasız daha iyidir. Pompalama gibi bir tekniği kim çıkarmışsa tamamen uydurma bir teknik.ABS ile bunun ne...
  25. T

    Değişik bir arka göbek

    Williams CVT yi 1991 senesinde denemişti sanırım.Sonradan vazgeçme nedeni başarısız oluşu değil,çok verimli ve hızlı olduğu için FIA'nın yasaklamasıydı.CVT ler günümüzde çok yaygınlaşmaya başladı aslında.Kompakt sınıf otomatik vitesli birçok modelde CVT kullanılmaya başlandı.Yakın zamanda...
  26. T

    El Yapımı Kadrolar

    Serotta kadrolar çok zarif kadrolar gerçekten.Bir arkadaşımda komple çelik kadrosu vardı,dokunmaya korkardım kırılacak diye:) @Mustafa İçdağ Mustafa abinin bahsettiği gibi ben üç tür ağız hazırlama metodu gördüm.Birincisi CNC lazer kesim,seri üretim dışında pek kullanıldığını...
  27. T

    ayak pedala basma ?

    Üçü de değil.''Ball of the foot'' denilen başparmağın büyük ekleminin pedal mili üzerinde olması lazım.
  28. T

    Bisiklet tasarımı-proje

    Tebrikler,emeklerin sonucu güzel bir kadro çıkmış ortaya. Bu tarz ürünlerin tasarım aşamasında tasarımcılarla mühendisler beraber çalışarak,çoğu zamanda zıtlaşarak üretim modeline karar verirler. Kadroya mühendislik açısından bakılırsa birçok noktasının zayıf ve gereksiz kaldığı söylenebilir...
  29. T

    Aerobik kapasite ...

    Verdiğim linkte de Vo2 max değerini ölçmek için çeşitli yöntemler ve hesaplama programları var.En çok kullanılan ve güvenilen(laboratuar harici) yöntem Conconi testi.Conconi testini bisiklet üzerinde 400 metrelik bir parkurda yapabilmekte mümkün.İnternette araştırma yapılırsa bisiklet için...
  30. T

    Son 1 yılda elimden geçenler..

    Başlığı okuyunca korktum bir an için içerde ne var acaba diye Fatih...meğerse bisikletlermiş:D :D Hepsi çok güzel bisikletler
Geri