Sevgili Arkadaşlar öncelikle EBİS olarak yarışı ciddi bir kaza ve yaralanma olmadan tamamlamış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Katıldığınız içinde teşekkür ediyoruz.
Bilgi kirliliği olmaması için tartışılan konuları kişiselleştirmeden ilk elden cevaplamaya çalışayım.
- Olmazsa olmaz kuralımız, trafikten arındırılmış bir güzergahta yarışı organize edebilmek. Bu yıl emniyet ve Jandarma ekibi muhteşem bir yol kapama yaptı. Şöyle düşünün Edirne gibi hafta sonu turist akınına uğrayan bir şehir, şansımıza pastırma yazı başlamış, herkes kendini dışarı atmış ve şehrin ana arterini ve D-100 karayolunu trafiğe kapatmışsınız. Evet trafik muhteşem bir kapatma yaptı. Hemde planladığımız saatten de fazla. Yol güvenliği ile ilgili herhangi bir aksaklık yaşamadık. Zaman barajına takılanlar, isterse araca bindi istemezse de yarış dışı trafikte sürüşe devam etti.
- Güzergah değişikliği ile ilgili çok fazla alternatifimiz yok. Batımız Yunanistan ve Bulgaristan. Şimdilik bu güzergah da devam.
- Edirne'nin en güzel yeri yarış başlama ve bitiş noktasıdır. Burayı değiştirmeyi planlamıyoruz. Bu yıl balonu biraz daha öne kurduk frenleme sorunu yaşanmadı.
- Yarış öncesi neleri yapacağımızı, neleri yapamayacağımızı, kuralların ve güzergahın ne olduğunu, sıralamanın nasıl yapılacağını, çip sisteminin olmadığını duyurduk.
- Lojistik olarak herhangi bir aksaklıkla karşılaşmadık, hatta su işini biraz abartmışız elimizde bile kaldı.
- Çip konusuna gelirsek; keşke olsa. Tamamen para meselesi. En çok ta biz seviniriz. Yarış bittiği anda çok kısa bir süre içinde kürsüyü belirlemek için harcadığımız çabaya tanık olsanız halimize gülersiniz.
Yarıştan sonra kameraları defalarca izlemekten gözlerimiz tavşan gözüne benziyor. Sonuçları biran önce çıkarmak için gece üçte eve gelince hanımdan yediğimiz fırçada cabası
- Sıralamaları açıklarken çok hassas olmamıza rağmen bazen hatalarda olabiliyor. Mesela bana şu ana kadar 4 kişi tekrar kontrol etmem için istekte bulundu. Birisi ön numarasını takmamıştı. Diğer arkadaşların durumunu ise inceliyoruz. Ter akıtana hakkını teslim etmek hepimizin görevi.
- Parkur km işaretlemelerini finishe 20. km kaladan itibaren yaptık. Kavşaklarda emniyet görevlileri haricinde kavşak sorumluları da olacağını ve erken dönüş yapanların numaralarını bildireceğini açıkladık. Ayrıca dönüş kavşak noktası görevlilerinin olacağını, dönüşte kamera kaydı olacağını defalarca belirttik. Kavşak sorumlularının görevi erken dönen sporcuların numarasını hakem heyetine bildirmektir. Erken dönüş yapan, ön numarasını takmayan, centilmenlik dışı davranışta bulunan yarışçılar diskalifiye edilmiştir.
- Jandarmanın güvenlik haricinde hiçbir uyarı sorumluluğu yoktur.
- Bu yıl tam 650 numara verdik. Bunlardan 433 kişi sıralamaya dahil oldu. 217 kişi ise çeşitli sebeplerden dolayı sıralamaya dahil edilmedi, çoğu süre barajını aşan, süpürge araçlarına binen ve kavşaklardan erken dönüş yapan sporcular.
- Master 60 kategorisine 7 sporcu katıldı. 5 sporcu diskalifiye oldu. 2 Bulgar sporcu kürsüde 1.ve 2. lik ödülünü aldı. 3. olarak ilan edilen sporcu zaten tören alanında yoktu. Dolayısı ile hiç kürsüye çıkmadı. Zaten sonrada diskalifiye olduğu tespit edildi.
- Master 60 kategorisi normalde ilk duyurumuzda yoktu. Bu yıl ilk defa gelen talepler üzerine kategoriyi açtık. 60 yaş üstü sporun herhangi bir dalında aktif olan abilerimi her zaman takdir ediyor ve saygı duyuyorum.
- Yaş kategorilerini ve yaş aralıklarını belirlerken bir önceki yarışın katılım sayısı, diskalifiye durumu v.b. verileri bizim için önem arz ediyor. Önümüzdeki yıl kategoriler tekrar değerlendirilecektir.
Katıldığınız için teşekkür ediyor, Sevgi ve saygılarımı sunuyorum.