Scudo Sports

2006 trek ler göz ucuyla bakalımm..

Scudo
2006 TREK LERIN ÖZELİKLERİ...(siyah vurgular)var olandır...



TREK 3700
€ 340

KADRO ○ Zirconium ○ SLR ○ SL ● Alpha
○ 1390 gr ○ 1590 gr ○ 1590 gr ● 1650 gr
MAŞA ○ Fox ○ RockShox ○ Manitou ● RST
○ Havalı ○ Hidrolik ● Yay ○ Yok
○ Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ Deore ○ Alivio ● Acera ○ Altus
○ 27 Vites ○ 24 Vites ● 21 Vites
FREN ○ XTR ○ XT ○ LX ○ Deore
○ Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ● V-Brake


TREK 3900
€ 390

KADRO ○ Zirconium ○ SLR ○ SL ● Alpha
○ 1390 gr ○ 1590 gr ○ 1590 gr ● 1650 gr
MAŞA ○ Fox ○ RockShox ○ Manitou ● RST
○ Havalı ○ Hidrolik ● Yay ○ Yok
○ Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ Deore ○ Alivio ● Acera ○ Altus
○ 27 Vites ● 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ○ XT ○ LX ○ Deore
○ Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ● V-Brake


TREK 4300 Disk
€ 590

KADRO ○ Zirconium ○ SLR ● SL ○ Alpha
○ 1390 gr ○ 1590 gr ● 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ○ Fox ○ RockShox ○ Manitou ● RST
○ Havalı ○ Hidrolik ● Yay ○ Yok
○ Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ Deore ● Alivio ○ Acera ○ Altus
○ 27 Vites ● 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ○ XT ○ LX ● Deore
○ Hidrolik Disk ● Mekanik Disk ○ V-Brake


TREK 4500...............................................
€ 740

KADRO ○ Zirconium ○ SLR ● SL ○ Alpha
○ 1390 gr ○ 1590 gr ● 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ○ Fox ● RockShox ○ Manitou ○ RST
○ Havalı ○ Hidrolik ● Yay ○ Yok
○ Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ● Deore ○ Alivio ○ Acera ○ Altus
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ○ XT ○ LX Deore
○ Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ● V-Brake


TREK 4900 Disk € 940 ..................................................................
KADRO ○ Zirconium ○ SLR ● SL ○ Alpha
○ 1390 gr ○ 1590 gr ● 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ○ Fox ● RockShox ○ Manitou ○ RST
○ Havalı ○ Hidrolik ● Yay ○ Yok
○ Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ XTR ○ XT ● LX ○ Deore
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ● HAYES ○ XT ○ LX
● Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ○ V-Brake



TREK 6500 € 990 ........................................................
KADRO ○ Zirconium ● SLR ○ SL ○ Alpha
○ 1390 gr ● 1590 gr ○ 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ○ Fox ● Manitou ○ RockShox ○ RST
○ Havalı ● Hidrolik ○ Yay ○ Yok
● Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ XTR ● XT ○ LX ○ Deore
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ○ XT ○ LX ○ Deore
○ Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ● V-Brake



TREK 6500 Disk € 1.250 ..............................................
KADRO ○ Zirconium ● SLR ○ SL ○ Alpha
○ 1390 gr ● 1590 gr ○ 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ○ Fox ● Manitou ○ RockShox ○ RST
○ Havalı ● Hidrolik ○ Yay ○ Yok
● Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ XTR ● XT ○ LX ○ Deore
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ○ XT ○ LX ● Deore
● Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ○ V-Brake



TREK 6700 Disk € 1.690 ................................................
KADRO ○ Zirconium ● SLR ○ SL ○ Alpha
○ 1390 gr ● 1590 gr ○ 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ○ Fox ● RockShox ○ Manitou ○ RST
● Havalı ○ Hidrolik ○ Yay ○ Yok
● Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ XTR ● SRAM X-9 ○ LX ○ Deore
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ● HAYES 9 ○ LX ○ Deore
● Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ○ V-Brake


TREK 8000 Disk € 1.990 ...................................................!!!!
KADRO ● Zirconium ○ SLR ○ SL ○ Alpha
● 1390 gr ○ 1590 gr ○ 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ○ Fox ● RockShox ○ Manitou ○ RST
● Havalı ○ Hidrolik ○ Yay ○ Yok
● Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ XTR ● XT ● LX ○ Deore
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ○ XT ● LX ○ Deore
● Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ○ V-Brake



TREK 8500 Disk € 2.690 ...........................................!!!
KADRO ● ○ SLR ○ SL ○ Alpha
● 1390 gr ○ 1590 gr ○ 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ● ○ RockShox ○ Manitou ○ RST
● Havalı ○ Hidrolik ○ Yay ○ Yok
● Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ XTR ● ○ LX ○ Deore
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ● ○ LX ○ Deore
● Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ○ V-Brake



TREK 8900 € 3.990 ........................................................!!!!
KADRO ● ○ SLR ○ SL ○ Alpha
● 1390 gr ○ 1590 gr ○ 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ● ○ RockShox ○ Manitou ○ RST
● Havalı ○ Hidrolik ○ Yay ○ Yok
● Kilitli ○ Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ● ○ XT ○ LX ○ Deore
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ● ○ XT ○ LX ○ Deore
● Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ○ V-Brake



TREK Fuel 80 € 1.790 .......................................................
KADRO ○ Zirconium ● SLR ○ SL ○ Alpha
○ 1390 gr ● 1590 gr ○ 1590 gr ○ 1650 gr
MAŞA ○ Fox ● Manitou ○ RockShox ○ RST
○ Havalı ● Hidrolik ○ Yay ○ Yok
● Kilitli ● Ayarlı ○ Ayarsız
VİTES ○ XTR ● XT ○ LX ○ Deore
● 27 Vites ○ 24 Vites ○ 21 Vites
FREN ○ XTR ○ XT ○ LX ● Deore
● Hidrolik Disk ○ Mekanik Disk ○ V-Brake


saygılarımla.......kolaygelsın (siyah vurgular ozelliklerini yansıtır)
 
Önder Bey Selam:
Resimler ve teknik bilgiler için teşekkürler.
belliki dökümantasyon konusunda araştırıcısınız.
bende shimanonun CD olarak ingilizce donanım katoloğu ve klavuzu var. ancak teknik terimlere İngilizcem kafi gelmediği için özellikle hidrolik disk fren konusunda Türkçe dökümana ihtiyacım var. sizde böyle bir kaynak varmı acaba?
 


Öncelikle foruma hoşgeldiniz..cevaplamaya calısıyım bılgım kadarıyla..araştırmalarıma göre topladığım bilgileri aktarıyorum..

Hidrolik disk frenleri açıklamadan önce hidrolik sistemlerin çalışma prensibi konusunda kısa bir bilgi vermek bu sistemlerin mekanik sistemlerle, yani mekanik disk ve jant frenlere göre avantajlarını anlamak açısından gerekli.

Yalnız bundan önce hidrolik sistemlere neden hidrolik dendiğini söylemek herhalde yerinde olur.. Hidrolik kelimesi “su veya başka bir sıvının basıncı ile isleyen” demek. Yani hidrolik fren sisteminde fren kablolarının içinde mekanik sistemlerde olduğu gibi tel değil fren sıvısı bulunuyor. Bu nokta hidrolik fren sisteminin bütün avantajını oluşturması açısından çok önemli.

Hidrolik fren sistemleri, ki bisikletlerdeki sistemle arabalardaki sistem arasında pek de bir fark yok, sıvıların sıkışamama prensibi üzerine kurulu.

Kapalı bir sistem içerisinde pistonlardan biriyle itilen sıvı diğer silindir içinde aynı ölçüde yükselerek diğer pistonu yine aynı ölçüde kaldırıyor. Bu nokta hidrolik fren sistemini anlamakta birinci adım. Çünkü hidrolik fren sistemi de aynı şekilde çalışıyor, fren elciğini çekerek birinci pistonu itiyoruz, sıkışan sıvı kaliperin içindeki pistonu ittirerek fren balatasının diske dayanmasını sağlıyor.

konu açıklaması yardımcı nitelikte olmuştur sanırımm...teşekkürler

saygılar......... ;)
 


Bilgiler için teşekkürler ama Önder bu bilgi eksik olmuş. Aynı ölçüde olabileceği gibi katlanarak da gidebiliyor ! Yani mesela sen fren koluna 10 N kuvvet uyguluyorsun balatada 50-100 N kuvvet uygulanıyor. Bu büyük bir avantaj.

Sonra hidrolik sistemlerde içerisinde sıvı olan fren kablosunun yırtılması, yani sıvının dışarı çıkması sistemi devre dışı bırakır. Bu bir dezavantaj. Bir de sıvının az da olsa ağırlığı da bir dezavantaj. Pahalı olması da cabası.

Avantajları da var elbet. siz freni sıktığınız anda frene gücün ulaşma süresi çok daha çabukdur hidroliklerde. (v-brake ve mekaniklere göre) Bir de fren kolunu bıraktığınızda frenlerin boşalması da çok çabuk olur. Bu da avantajlarından. Gecenin 3ünde anca bunlar geldi aklıma daha bilgi çok ama hatırlarsam eklerim ;)
 
abim ellerine sağlık..
güzel-işe yarar bilgiler..

saygılar..

Said E.
 
Ben bisiklet sporunun bukadar kapsamlı oldugunu hıc tahmın etmemıstım.burada okadar çok ögrenicegim konular varmıskı....hergünbi seyle karsılasıyorum ve yeni bisiklet konusunda da acele etmemeye karar vermiş bulunuyorum.bu bilgiler için hepinize teşekkürler.
:) bu arada tuzla tarafına yolunuz duşüyomu merakettim.
 


Evet bu işin içine girilince çok kapsamlıdır bılgılerı ogrenmek yıllar alıyor aynı öbur sektorler gıbı mahır bey..
Çok içerik var bisiklet acısından bazen ben bıle zorlana bılıyorum sorular karşısında..:)

saygılar....
 
Bu aralar değil.
Ancak, yazın neredeyse her pazar kalabalık bir grupla Tuzla'ya uğradık.
 
Geri