Scudo Sports

2008 Bianchi

matrixod

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2007
Mesaj
1.779
Tepki
1.069
Şehir
İzmir
İsim
Ouz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Diğer
İlk defa Bianchi TR de bir bisiklet çıkıyor.
Ultimate 08
Fotoları katalogda gördüm internette bulamadım
İlk defa hidrolik disk kullanılmış fren kolları ile birlikte (Shimano Deore LX)
RST Air Ön amortisör
4x9 Özel jant telleri dizimi sanki çok önemliymiş gibi...
Vites kolları Deore
Ağırlık 12.86 kg. (eh işte)
Fiyat 1200 civarı
Fiyat\Performansı siz hesaplayın:mad: :boese157:
 
Scudo
Bu arada yeni 2008 Orionlardada frenler Tektro Mekanik kullanılmış.
Ağırlık 14.küsur
Burdan bianchiye heveslendiğim anlamı çıkmadı inşallah
 
  • Beğen
Tepkiler: oooo_z
@matrixod

Bianchi TR de biraz gelişme var anlaşılan. Daha önce üzerinde birkaç tane Deore komponent bulunan 14 kg nin üzerinde ağırlığı olan bir bisikleti 1500 YTL nin üzerinde bir fiyata satıyordu şimdi ise LX komponentli 12,86 kg lik bisikleti 1200 YTL civarında bir fiyata satıyor. Ama maalesef biraz geç kaldılar. Bianchi nin suyu ısındı mı diyelim, adı çıktı dokuza inmez sekize mi diyelim, ne dersek diyelim profesyonel bisikletçiler Bianchi TR den çoktan soğudu. Bianchi TR 2003 yılından sonra fiyat kalite oranını ciddi şekilde düşürüp kendi ipini kendi çekti. Ben 1200 YTL ye Bianchi alacağıma 876 YTL ye Sedona Sd 761 alırım, üstelik daha hafif olur(12,3 kg)Bisiklet forumlarında Bianchi nin adından doğru dürüst bahsedilmiyor bile. Bianchi TR bu yaptığıyla gitsin bisikkletten anlamayan sokaktaki adamları kandırsın. Bu forumdaki yazıları dikkatlice okuyan hiç kimseyi kandıramaz artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: N.Erdem TUGRAHAN
Haklısın katılıyorum ama Bianchi TR kendi sonunu kendi hazırladı.Daha iyiye gitmek varken adı bu kadar bilinirken efsaneleştirmek yerine bunu seçtiler...
 
Bu arada ultimate08 ile ilgili bi yanlışlık yapmışım jantlar 32tel Mavic 317 imiş.
Vites sistemi ise Deore Lx 27vites olarak belirteyim.
 
@matrixod

Mavic jantlı, Deore Lx komponentli, Rst amortisörlü bir bisiklet için 1200 YTL normal bir fiyat sayılabilir. 12,86 Kg lik bir ağırlık fiyatına göre bence biraz fazla sayılır.Mavic jantlarda genellikle rulmanlı sistem kullanılıyor bu da önemli bir artı sayılabilir ancak daha önceki mesajımda belirttiğim gibi profesyonel bisikletçiler Bianchi TR den ciddi şekilde soğudu, bazıları Bianchi TR ile mahkemelik bile oldu. Özellikle bisiklet forumları sayesinde Bianchi TR mağdurları sorunlarını diğer bisikletseverlerle paylaştı bu sayede Bianchi TR nin ipliği tümden pazara çıkarıldı. Bianchi TR nin adı nasıl 4-5 yılda dokuza çıktıysa sekize inmesi için de bir 4-5 yıl gerekir diye düşünüyorum. Bianchi TR nin fiyat kalite oranını ciddi şekilde düşürmesi en çok Sedona, Kron, Whistle, Geotech, Drag gibi firmaların işine yaradı. Bianchi TR yaptığı hatayı temizlerken bu firmaların eli ayağı elma armut toplamaz sanırım. Bu firmalar da elbette birşeyler yapar. Ancak Bianchi bisikletlerin Corratec ler gibi albenisi var, bu da Bianchi TR nin avantajı olacaktır.
HEPİNİZE İYİ PEDALLER
 
Bianchi TR hidrolik frenli bisiklet üretirken bir yandan da hidrolik frenden anlayan servis elemanları yetiştirmeliler.. Mahalle arasında hidrolikli bisiklete binen çocuk, bisikletini bisikletçiye götürdüğünde bisikletçi hidrolik frenli bisiklete böt böt bakacak. Bir şey yapamayacak, yapmaya kalkarsa da daha beter bozacak..
 
  • Beğen
Tepkiler: N.Erdem TUGRAHAN
@baymineral

Bu konuda çok haklısın benim bir arkadaşım 2004 yılında orijinal bir Bianchi ile mahalle arası bir bisikletçiye gitmiş. Bisikletin üzerindeki komponentler bisikletçinin anlamadığı türden olunca bisikletçi bisikleti tamir edeceğine daha da bozmuş. Bu yüzden dolayı bisikletçi ile arkadaşım kavga etmişler. Bisikletin modelinin yazdığı etiket kavlamış olduğu için modelini bilemiyoruz ancak üzerinde Made in İtaly yazıyor. Arkadaşım bisikleti ikinci el almıştı. Yıllardır Bianchi yi takip ederim arkadaşımın bisikletinin aynısını kataloglarda göremedim.
Bisiklet oldukça sorunsuz bisiklet olunca orijinal Bianchi oldoğu fikrine kapıldık. Ağırlığı 12 kg civarında, amortisörü Suntour marka, lastikler Maxxis, komponentler SHIMANO Altus ve Acera karışımı. Bianchi tr nin bu özelliklere sahip olarak ürettiği bir model de yok.
 
@Semih Temiz

O dediğin bisiklet Bianchi Dakar yada Granada olabilir.Eğer bu modeller değilse gerçekten İtalyan modellerinden biri olabilir
 
@Semih Temiz


Bu arada Whistle ın bazı modelleride Türkiye'de üretiliyor.Whistle'ın Türkiye'deki isim hakkı Ebsat'ta olabilir.Öle değilse bile Bianchinin 2008 modellerinden birinde Whistle logosu gördüm yani bazı kadro tasarımları aynı ya da benzer...
 
whistle ve atala zaten bianchi group a bağlı bildiğim kadarıyla hatta bianchinin mivok diye bisikleti vardı whistle kadrosunun üstüne bianchi yazısını basmışlar model adını bile değiştirmemişler whistleın aynı komponentli modeline görede 200ytl civarı daha fazlaydı fiyatı
 
@matrixod

Bisikletin modeli Bianchi Shotgun imiş. Bianchi TR yi 1996 dan beri takip ederim. Bianchi TR nin böyle bir modelini görmedim ve duymadım. Zaten Granada modeli 2006 dan sonra üretilmeye başlandı ve SHIMANO Alivio komponentlere sahip. Dakara gelince Dakar 2002-2006 yılları arasında üretildi ve Acera komponentlere sahip ayrıca ağırlığı 14,75 kg ve arkadaşın bisikletinin kadrosu Dakar dan farklı. Bir de Bianchi TR nin bir zamanlar ürettiği Victory diye bisiklet vardı. Bu bisikletin ağırlığı 14,8 kg idi ve full Altus komponentlere
sahipti. Arkadaşın bisikleti 12 kg civarında ve bugüne kadar birkaç arıza dışında sorunsuz kullandı. Bianchi TR nin bisikletleri pek sorunsuz kullanılmaz sanırım. Bisikleti 2004 yılında ikinci el almıştı bisikletin 1996 dan önce üretildiğini de zannetmiyorum çünkü kadrosu yeni gözüküyor. Eğer bisiklet Bianchi TR nin 1996 dan önce ürettiği bisikletlerden değilse orijinal İtalyan dır. Ben az sonra Bianchi TR ye E Mail çekip soracağım. Neticeyi sizlere bildiririm.
 
Arkadaşlar mrb.. aranızda Bianchi-Diablo modelini mağazada gören var mı ? .. internet sayfasındaki gibi durmuyor.. çok daha güzel ve alımlı gözüküyor.... ama kullanılan parçalar tabi baya bir alt seviye..
Sizce öne iyi bir amortisör takıp vites sistemi , jant ve lastiklerde biraz değişim yapsak güzel bir enduro bisiklet yaratabilirmiyiz...yani o iskelet bütün bu anlattıklarımı yapmaya değecek bir iskelet mi ? cevaplarnızı bekliyorumm.. şimdiden teşekkürler...
 
@Çağrı Ç.

Arka kısmı Hi-Ten olan o kadro muhtemelen çok ağır gelecektir. Ayrıca üst seviye parçaları monte ettiğinde arka amortisörü değiştirme ihtiyacı duyacaksın çünkü diğer tüm parçalara göre çok düşük kalacak. Bu da çok ciddi bir maliyet demek. Onun yerine "hardtail" denilen sadece önden amortisörlü bir bisiklet tercih edebilirsin, veya gerçekten masraf yapacağın bir tam süspansiyonlu bisiklet istiyorsan daha iyi bir kadro seçmelisin.
Zaten arka amortisörün getirdiği bir ek ağırlık olacak, bari kadronun tamamı aluminyum olsun.
 
Hi-Ten malzeme hakikaten ağır ve dağ bisikleti için gerekli direnci gösteremiyomuşşş bide çabuk paslanması ek olarak... dediğin gibi .. modifiye yapılacak bi kadro değil.. ama keşke öyle olsaydı çünkü çok güzel hatları vardı ...
Sağol sn. Halil Öztürk..
 
Bu arada 2008 bianchi lerde yine bi değişiklik yok ... sanırım tek fark ultimate deki arka amortisör ( yay ) kaldırmışlar.. çift amortiöslüler yine aynıı.... bilginizee...
 
Semih Temiz hocam saol yw sayfanın başında yazdıkların için bnde bnm bsklet modelini gördm die sevinmiştim. 2 hafta oldu bisikleti alalı. Daha bugün gördüm siteyi baktım bunny hop tur bissürü şeylere hoşuma gitti gaza gelmiştim bisiklete binmek için senin bu yazıyı okuyunca dumur oldum diyim en sadeden heves fln kalmadı bisiklet için
 
Gayet güzel bisiklet ultimate niye hevesin kalmasın?
 
Geri