Scudo Sports

2014 - Specialized Allez vs Merida Ride 90

OKoksal

Üye
Kayıt
5 Mayıs 2014
Mesaj
22
Tepki
8
Şehir
Istanbul
(link)

(link)

Iki bisiklet arasindaki fiyat farkini goz ardi ederek;

kadro ozelligi,
kullanim sekli,
dayanikliligi,

Kriterlerine gore degerlendirmenizi, yorumlarinizi ve benzer ozellikteki bisikletler icin onerilerde bulunmanizi isteyecegim.

Oneri ve yorumlariniz icin simdiden tesekkurler...
 
Scudo
Ikisini de deneyip aldim ride 90i. Masa karbon. Surus pozisyonu daha rahat. Yuksek ust borudan dolayi. Lastikler ve jantlar daha iyi. Geri kalan hersey ayni gibi.
 
@Ahmet O

Kararinizi ikisini deneyip verdiginizi bilmiyordum.

Specialized'in buyuk ortagi Merida ve saniyorum kadrolar cok benzer..

Bilgi icin tesekkurler..

Ilk bisikletim olacagi icin surekli lastik patlatmaktan endiseliyim.

Bildigim kadariyla hergun ise gidip geliyorsunuz.. Yasadiginiz bi sorun var mi..
 
ikisinde de 700x25 lastik var biraz daha sürüş konforu sağlar. onun dışında ride 90 daki jant alexrims r450 modeli. cyclocross jantı seviyesinde ekstra çift duvar var. şöyle göstereyim: http://imgim.com/2013620134854-1.jpg janttan kaynaklı lastik patlamalarını minimuma indirecektir. bisikletimi günde en az 2 saat kullanıyorum ve istanbul trafiğinde. tek eksik yanı üzerinde gelen ucuz fren pabuçları. çok çabuk eridi. onu da 15 tl'ye halledersiniz :) dün o yağmurda dahil olmak üzere çoh hırpaladığım zamanlar oldu. hiç bir şikayetim yok. ayrıca üzerinde 11-32 kaset ruble var. neredeyse mtb rublesi denecek kıvamda. aynakol da 50/34. yani yokuş performansı on numara. 34-32 dişli oranı sayesinde yokuşları hiç tıkanmadan çıkabiliyorum (barbaros bulvarı, kazlıçeşme marmaray yokuşu vs.vs.) Bisikletimden çok memnunum.
 
spec allez race road geometrisine sahip, merida ise plush(endurance) sinifidir. ikisi de road bike olarak gorunse de altsiniflari farkli. google dan arastirma yapabilirsiniz bu iki sinif farkini.
 
Allez geometrisi ile Ride 90 dan tamamen farklı bir bisiklettir. Eğer sizin istediğiniz daha atik, daha rijit, daha hızlı bir bisiklet ise Allez çok avantajlıdır ama ride 90 a göre daha sert bir bisiklettir, yani daha konforsuz. Sizin için önemli olan bunlar değil de konfor odaklı ve daha rahat bir sürüş ise ride 90 buna daha uygun esnek bir endurance yol bisikletidir. Eğer öncelik bu ise ride 50 ile karşılaştırılacak doğru bisiklet Specialized' de Allez değil Secteur modelidir. Secteur kadro ve maşaya entegre zertz sistemi ile en başarılı endurance bisikletlerinden biridir. Zaten tasarımında karbon Roubaix modelini temel alır.
 
@Aytaç Biber
Acikcasi araniza yeni katilmaya calisan biri olarak sanirim "endurance" sinifi benim icin daha uygun. Bu konuda tecrubeli olan sizlerin fikirleri de bu sebeple cok onemli, kiymetli bilgiler icin tesekkur ederim. Atakent-Florya-Sirkeci hattinda turlamayi planliyorum. Saniyorum safkan bir yaris atindan ziyade biraz daha affedici bir at daha uygun.

Ilk mesajdaki fiyati goz ardi etmekten vazgecip, fiyat olarak degerlendirdigimizde merida ve secteur arasinda 1000TL fark var. Bu farka degecek bir durum var mi acaba?
 
Elmalar ile Armutları karşılaştırmamak lazım. Secteur, esnek boru şekillendirmesinin yanında zertz lere sahip bir bisiklet ve kullandığı geometri roubaix ile aynı. Yani defalarca Paris-Roubaix kazanmış (5 defa) kendisini şüphesiz kanıtlamış bir bisikletin tasarımını taşıyor. Merida da ise bu absörbe işlevi sadece boru şekillendirmesi ile elde edilmeye çalışılıyor, ayrıca şahsi fikrim estetik olarak da sıradan bir bisiklet. Bir de iki bisiklet arasında 1000 lira gibi bir fark yok gördüğüm kadarı ile Türkiye pazarında. Biri 2050 lira gibi, diğeri 2700 lira. Bu fark da bence değer.
 
@Aytaç Biber


Henuz Secteur için pazarlık yapma şansım olmadı. Specialized liste fiyatı ve Merida için hatırlı kişilerin pazarlık payıyla fiyat farkı 1000TL gibi görünüyor. Secteur için görüştüğümde net farkı yazacağım.

Ancak elma armut olarak nitelendirmişsiniz.. Eğer durum bu şekilde tariflenecek haldeyse başka bir gözle değerlendirmek gerekecek.

Önerinizi dikkate alacağım.
 
Merhabalar,
Specialized allez kullaniyorum kullanimi cok rahat konfor vs konusunda hic sıkıntı yasamadim gayet rahat ve cok kullanisli yardımcı olabilmek icin belirtmek istedim :) simdiden hayirli olsun

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Secteur daha bozuk yollar için yapılmış bir bisiklet. Titreşimi emme özelliği var, lastikleri de daha kalın, bende allez kullanıyorum düz asfalt yollar için yapılmış bir bisiklet ve konforu daha az daha agresif sürüş isteyen bir bisiklet.
 
@mevlutyuceldinc

Yardımlarınız için teşekkürler tercih için kıymetli bilgiler. Siz de yeni başlayan biri misiniz benim gibi yoksa tecrübeli misiniz?

@Hasan SAYLIK

Kalın lastik sanıyorum biraz daha affedici olacaktır. 185 boy ve malesef 106 kilo ile agresif sürüş biraz zor olacak ama deneyeceğim :)
 
Bende yol bisikletinde yeni sayilirim cok tecrubeli oldugum soylenemez :) agresif surus zor olucak diyorsun ama yol bisikletini alinca bazen istek dısı hız yapabiliyorsun bunuda belirtiyim :D

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merida hakkında bir yazı :

(link)



Why Buy A Merida Bike?
May 11, 2014
Merida Full Suspension Mountain Bike MTBMerida are one of the biggest bike manufactures in the world, last year they produced and sold 1.6 million bikes from their five factories worldwide. Merida also manufacture bikes for other companies, but focus mainly on designing and producing a wide range of their own bikes. Merida aim “to manufacture only beautiful, high quality bikes enabling anybody to reach their destination as pleasantly as possible”.

Origins
Merida started life in 1972, manufacturing bikes for other companies until 1988, when they began producing bikes under their own name. Having accrued invaluable knowledge and experience, Merida certainly know how to design and produce high quality bikes. As Merida make their own bikes, production costs are kept to a minimum and these savings are passed on to the consumers, making Merida bikes excellent value for money.

Testing
Merida develop bikes alongside their professional teams to ensure you receive a bike that has been thoroughly tested before it goes into production. The Merida teams include the Multivan Merida Biking Team who were involved in developing the Merida Big Seven Carbon Comp 3000 and the Lampre-Merida team whose input helped to develop the Scultura Carbon SL Team road bike and the Warp Carbon Team Di2. The feedback from the Velo Team helped to develop the 2014 One Forty 1 B and the One Sixty 1 full suspension mountain bikes. Each team consists of professional cyclists, who between them have won numerous races, series and even Olympic medals. The teams consist of riders from a variety of disciplines, including road cycling, mountain biking and dirt jumping. After riding the Merida bikes, riders pass their valuable feedback onto the designers who will then alter the bike; this process continues until the professional riders and designers are happy the performance of the bike cannot be improved. If you have any doubt of the testing process, here’s team rider, Dominik Raab, putting the Merida One Sixty 1 through its paces.



Why buy Merida?
Merida are well-known for providing their bikes with high-level components. Some Merida bikes are equipped with the latest componentry from the likes of SRAM, Shimano and DT Swiss. Certain bikes are supplied with the Merida finishing kit (such as seatpost, handlebar and stem) which is made from durable, lightweight and high-quality material. If the rigorous testing and high-spec doesn’t cut it for you, the looks might. We think this CycloCross 4 is one of the best looking bikes around.Merida Cyclocross 4 bike

Among the most popular bikes in the 2014 Merida range is the Ride Alloy 94 Team and the Ride Carbon Comp 94 road bikes and the Merida One Twenty 500 D and One Forty 5 B mountain bikes. If you prefer commuting and leisure cycling, the Merida Crossway range offers a great balance between speed and comfort.

2014 Specialized Allez hakkında bir yazı :

(link)



Product Review: Specialized Allez 2014

So, what has the Specialized Allez 2014 road bike got to offer? Quite frankly, a lot. The first thing that stands out is the price, at an attractive entry level price of £600, first impressions are already good.

Whether you’re looking for that branch between your mountain bike and an easygoing road bike, this could well be the answer. You might be looking for a quicker way to work or maybe to work on those racing legs, either way, the race inspired Specialized Allez is definitely worth taking into consideration.

Frame

Available in a stealth looking gloss black and red, the colour option is straight forward for me, (well that and the red matches some of my riding kit). Equally impressive is the other colour option of smooth gloss white. No matter what colour you go for, most significantly the frame does its job.

Specialized Allez 2014

Specialized know how to make frames, and have stuck with their winning formula from their ever popular 2013 model. Being crafted from premium butted A1 aluminium keeps the all important weight down, without compromising on stiffness. When inspecting the frame an amazing amount of attention to detail is visible. The way Specialized smooth over the welds at joints makes the frame that slicker.

Due to the fork being crafted from the same premium aluminium as the frame, it offers lightweight and precise steering. For even more of a lightweight and solid ride, why not check out the Allez’ big brother, the Allez sport. Introducing a carbon fork and upgraded components, it offers a slightly racier machine and for only £150 extra it’s well worth bearing in mind.

Kit

The 2014 Allez plays host to Shimano using their brand new Claris 2400 chainset, shifters and front and rear mech. Offering a twin ring set up on the front, with 50/34 tooth chainrings and an 8 speed Shimano cassette to the rear.



Overall providing 16 well ranged ratios with a balance between speed and climbing, specifically aimed for the entry level rider. Specialized’s own shallow bend bars add to the bikes comfort and their oversized nature means they also cater for those with a wider stance. The shallow drop can be seen as a gentle introduction to the bike, it doesn’t force you into the uneasy race position when dropping on the bars. Stopping power comes in the form of Tektro dual pivots. They are typically found on entry level road bikes due to their value for money and longevity.

Of course contact points are often down to personal opinion, such as the handlebars, bar tape, pedals and the saddle. For me, the Riva Road Gel saddle provided ample comfort balanced with support. To get the most amount of power from you and your bike, SPD’s are highly advised, however they aren’t essential, therefore flat pedals may be an easier introduction.Vavert Combinatiion Pedal

For the best of both worlds the Vavert Combination Pedal offers the ability of SPD and flat riding, all in one pedal. An upgrade to think about, with prices from only £23.09.



Overall

Specialized describe the Allez as ‘having pro level looks and having unrivalled speed without blowing up your wallet.’ Ultimately, I can’t argue with their description. The Allez provides a quick and responsive ride, with no negatives to talk of. With brand new Shimano products as standard and a highly rated frame, the price of just £600 provides excellent value for money.

An entry level road bike, a way to get to work quicker or a bridge between mountain biking and road cycling, it does all of these and more with ease, whilst keeping that low price tag.

Sounds pretty tempting, maybe?
 
Geri