Scudo Sports

27.5 (650b) Konusuna açıklık getirelim!

Tolga A.

Üye
Kayıt
7 Mart 2014
Mesaj
38
Tepki
31
Şehir
ANTALYA
Değerli forum üyeleri,
Bugün ng650V 27,5 bisikletimi bakıma götürdüm. Mavi bisiklette ki abimiz 27.5 ile 26 jantın aynı olduğu , farkın lastikler olduğunu söyledi. 26" janta takılan lastiğin n 27,5 a takılabileceğini söyledi. 28 ile 29er nasıl aynıysa 26 ile 27,5 da aynıdır diye söz etti.

Şimdi bu olayın gerçek yüzü nedir 27,5 janta takılacak lastikler nelerdir ve 26" lastikler uyum sağlar mı?
Çok aradım çok yazı okudum ve aklım da bayağı karıştı açıkçası. Herkese hayırlı forumlar dilerim.

Ng650 de ki oranlar şunlar:
Jantta yazan değerler - 584×20 650b
Lastikte ise -54x584 (27,5x2.10_650b) ve 27" ibaresi de mevcut.
 
Scudo
yanlış bilgi vermişler. 559 oluyor 26 inchler. tamamen farklı boyuttadır jantlar ve lastikler...
 
@Tolga A.

Hocam ben başka bir konuya açıklık getireyim o abimize birdaha bisikletini emanet etmemen gerektiği

26,27.5,29 Mtb adına konuşuyorum 3'üde birbiribinden çok farklı olan hiç bir lastik ile ilgili parçanın birbirine uyması mümkün değildir

28-29 için jant çapları birdir ama her lastiği 2si arasında birbirine takamazsınız
 
Selamlar,

İşin aslı ben de 27.5 kullanıcısıyım ve iç lastiğim patladığında elinde 27.5'a uygun iç lastik olmayan bisiklet ustası da iç lastikte 27.5 ve 26 arasında çap farkı olmadığını söyledi. O gün bugündür ben de 26 lık iç lastikleri kullandım ve gözle görünür bir sıkıntı gözlemlemedim. Böyle yapmamın kısa ve uzun vadede nasıl dez avantajları olabilir bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Yorumlar için sağolun, peki nasıl çözücez bu lastik olayını?
 
(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Selam,

Bir Scott 910 (29) bisikletim var. Daha önce toplama bir 26 MTB'ye biniyordum. Scott 910'u ikinci el aldım ve şimdiye kadar hiç binmedim. Lakin seleye oturduğumda bisikletin bana jant çapından dolayı büyük geldiğini hissediyorum. 29'dan 27,5'a dönüşümü düşünüyorum. Bisikletin üzerinde Syncros XR 2.0 29 tubeless ready jantlar var. Bunları Erdoğanlar'da gördüğüm şu setle değiştirmemi tavsiye eder misiniz? (link)
 
Kardeş sana bir şey söyliycem.

Her soracağın şey için başlık açmak zorunda değilsin.
 
Bisiklet jant çapından dolayı büyük gelmez aslında. Kadro boyunu kendi boyuna göre almamış olabilirsin. Boyun kaç ve bisikletin kadro boyu kaç? Eğer boyuna uygunsa bence jant değiştirmeden önce biraz zaman ver. Acele karar verme.
 
Bisiklet jant çapından dolayı büyük gelmez aslında. Kadro boyunu kendi boyuna göre almamış olabilirsin. Boyun kaç ve bisikletin kadro boyu kaç? Eğer boyuna uygunsa bence jant değiştirmeden önce biraz zaman ver. Acele karar verme.
Bisiklet medium. Ben 1,75'im. Lakin seleyi kadroya bitişik tutmazsam, binerken olmasa bile inerken zorlanıyorum. Diğer taraftan acelem yok. Sadece olabilirliğini araştırıyorum.
 
Bisiklet medium. Ben 1,75'im. Lakin seleyi kadroya bitişik tutmazsam, binerken olmasa bile inerken zorlanıyorum. Diğer taraftan acelem yok. Sadece olabilirliğini araştırıyorum.

Scott 'ın size chart 'ından baktığımızda bu kadro size zaten uygun. Bence bisikletin büyüklüğüne alışmaya çalışın. Farklı olarak ilk kullandığımız her şey garip gelebiliyor ama sonradan alışıyoruz, bu da böyle bir şey bence. Zor iniyorum diye böyle bir jant yatırımının içine girmek bilmiyorum bana çok doğru gelmedi.
İlla değiştirecem diyorsanız bisiklet kadro ve maşanın Boost ve sokma mil (thru-axle) olup olmadığını kontrol etmeniz lazım.
 
Scott 'ın size chart 'ından baktığımızda bu kadro size zaten uygun. Bence bisikletin büyüklüğüne alışmaya çalışın. Farklı olarak ilk kullandığımız her şey garip gelebiliyor ama sonradan alışıyoruz, bu da böyle bir şey bence. Zor iniyorum diye böyle bir jant yatırımının içine girmek bilmiyorum bana çok doğru gelmedi.
İlla değiştirecem diyorsanız bisiklet kadro ve maşanın Boost ve sokma mil (thru-axle) olup olmadığını kontrol etmeniz lazım.
Hakan Bey, selam. Açıklama ve öneri için teşekkürler. Dediğiniz gibi bir yatırım bu, değip değmeyeceğinden de emin değilim. Sadece anılan konuda tecrübesi olan bisikletçilerin fikrini alıp, eğer harekete geçersem ne kadar maliyetle karşılaşacağımı önceden bilmek istiyorum. İnip binmenin dışında bazı pratik meseleler de var. Şöyle ki 26'lık bir bisikleti basamaklardan indirip çıkarmak veya asansöre sokmak nispeten kolay olurken, 29'lukla aynı işi aynı kolaylıkla yapamadığımı gördüm. Teker basamağa çarpıyor. Bir süre sonra kas hafızası yerleşir belki, problem de ortadan kalkar. Lakin 29'un "traktör tekeri" gibi durması da bir mesele benim için. Bisiklete bakışımda estetik kaygılar da var. Sırf bu sebeple Raleigh Chopper MK4 sahibi olmak isterdim. Neyse, o başka hikaye. Diyeceğim 27,5 için "Best of both worlds" nitelemesinin yapıldığı bir makale okumuştum. 650 için 26'nın manevra kabiliyeti ve 29'un "attack angle," "rolling" vs avantajlarını barındırmaktadır, deniliyordu. Onun için sormuştum. Bu arada boost ve sokma mil cephesinde sorun yok.
PS Aslında bu mesajın bir amacı da 26, 27,5, 29 inçlik MTB'ler arası jant değişiminde karşılaşabilinecek sorunlar hakkında bir tartışma başlatmaktı. Ama görünüşe bakılırsa olmadı.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Geri