Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

29er hafif jant seti tavsiyesi

Saikou

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Mart 2015
Mesaj
402
Tepki
321
Yaş
45
Şehir
Ankara
İsim
Ali B
Bisiklet
Scott
Merhaba,

Yeni topladigim Scott 940 kadro mtb icin hafif bir jant almak istiyorum. Su anda aklimda XT WH-M785 jant seti var. Erdoganlarda 1200 tl civari. Cok asiri kayalik olmayan yerlerde, hoplama ziplama yapmadan kullaniyorum simdilik. Ozellikle tirmanislarda faydasi olmasi icin hafif olmasini istiyorum. Xt jant 1800 gr civari.

Bu janta alternatif, daha hafif yakin fiyatli oneriniz var mi? Ya da bu janti suradan daha uygun fiyata alabilirsiniz dediginiz bir yer var mi? Sifir ayarinda, faturali 2. el tekliflerinizi de degerlendirebilirim.
Selamlar.

Ekleme: UST uyumlu ve 11 vites destekli olmasini tercih ederim.
 
Scudo
Easton EA70 XCT 29" 6 Bold Jant Seti / 1620 gram 1.476,81 TL olabir :D

pm attım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Tesekkurler dusunduklerimden birisi ama fiyat da daha yuksek. Deger mi xt'ye gore?
 
Ben jant setini toplamanı öneririm şuan kullandığım jant seti

-DT Swiss 240s ön+arka göbek = 352 Gram
-DT Swiss XR 331 Jant çemberi = 760 Gram
-DT Swiss Champion 2.0 64 Adet tel+ tel başı= 440 Gram
-Ritchey Jant Şeridi = 46 Gram

Ortalama 1600 Gram geliyor QR hariç


Eğer bütçe sıkıntın varsa DT Swiss 350s de kullanabilirsin sadece ön+arka göbek olarak 48 gram daha ağır ama fiyat yarı yarıya ayrıca benim kilo problemim olduğundan Champion kulluyorum.

Competition tellerin 64 tanesi = 360 Gram
Champion 2.0 tellerin 64 tanesi = 440 Gram
Revolution 2,0 tellerin 64 tanesi = 270 Gram

[İçinden çıkan tel başları dahil.]

Gelmekte yani benim kullandığım sistemi daha hafif tellerle kullanarak 1450-1500 gramlara kadar çekebilmen mümkün

Eğer dersen benim maximum bütçem 1200 TL

1200 TL lerde alacağım jant seti eğer rulmanlı değilse ben vereceğim paraya acırım.

DT Swiss 350s ön+arka göbek = 400 Gram
DT Swiss Champion 2.0 64 Adet tel+ tel başı= 440 Gram
Ritchey Jant Şeridi = 46 Gram
DT Swiss X 392 Çember = 880 Gram

Şu sistem XT den daha hafif ve kilo problemi yoksa teller inceltilerek dahada hafifleştirilebilir ve 1200 TL 'ye denk gelmekte hemen hemen. =)



Bisikletin jant sistemine yapacağın her ağırlık azaltımının faydasını görürsün çünkü dönen sistemde yapacağın iyileştirme setin daha akıcı olmasına daha hızlı ivmelenmene etki eder.
 
@Uğur Sabuncu @V3DAT
Ayrıntılı cevabınız için teşekkürler.

Önerilerinizden aşağıdaki gibi bir toplama yaptım:

-DT Swiss 240s ön+arka göbek = 352 Gram

-2X DT Swiss XR 331 Jant çemberi = 760 Gram

-64X Revolution 2,0 tel = 270 Gram

-2X DT Swiss Tubeless Kit 29" = 200 Gram

Mavic MTB Tekerlek Montaj Sistemi Takım = 100 Gram

Toplam 2300 TL, Ağırlık: 1680 Gram.

Bunlar da hazır jant setleri:

Easton EA70 XCT 29" = 1620 Gram

-DT Swiss Ön Teker Sokma Mil =63 gram
-DT Swiss Arka Teker Mandal =60 gram

Toplam 1650 TL, Ağırlık: 1743 Gram.

Shımano XT WH-M785 29 " Centerlock Jant Seti (QR mandalları ile birlikte)

Toplam 1200 TL, Ağırlık: 1900 Gram (QR ile)

Yanlış yaptığım bir hesap var mı ağırlık ve maliyet açısından? DT Swiss sete tubeless conversion kiti de ekleyince maliyet ve ağırlık artıyor. Değip değmeyeceği konusunda kararsız kaldım.
 
@Uğur Sabuncu@V3DAT
Ugur bey, onerdiginiz ikinci seti aldim:
XR331 cember
350s gobekler
Revolution teller.

Dt swiss hesaplayicisina gore 1500 gram geliyor.

Simdilik ic lastikle kullanacagim. 331'i tubeless yapmak yukarida yazdigim kadar karisik ve pahali bir kit gerektirmiyormus. Yaza dogru lastiklerle beraber tubeless yaparim diye dusunuyorum.

29×2.1 presta hafif lastik ne onerirsiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Sabuncu
Hayırlı olsun jant setiniz. Ben de zamanında baya araştırdım ama dişe değecek setler benim bisikletin komple fiyatına yaklaştığı için vazgeçmiştim.
Uğur Bey'in dediği gibi toplama jant seti çok avantajlı. Ama acaba kime toplatacağız diye de düşünmüştüm araştırırken. Eğer bildiğiniz güzel bir yer varsa toplayan söylerseniz sevinirim. Şimdilik almayı düşünmesem de bileyim, dursun bir köşede. İleride light-bicycle'den carbon jantlar ve cx-ray ile bir set toplama planım var.
Yeri gelmişken söyleyim, Cx-ray fiyatının yüksek olmasına rağmen çok avantajlı. Zipp'in iddiasına göre tellerin sayısından çok telin profil şekli etkiliyormuş aerodinamiği(Oval>Yassı>Yuvarlak). 20 tel ile 28 tel arasındaki fark sadece miliwattlarla ölçülürken yuvarlak tel ile cx-ray gibi oval tel arasında kayde değer fark oluyormuş. Ayrıca metal yorulmasına en fazla dayanıklı tel cx-ray, hafif olmasına rağmen. Yani kısaca 20-24 tel comp ya da rev alınacağına 28 tel CX-ray almak daha avantajlı oluyor. Tabi fiyatı sorun değilse... Zaten üst seviye karbon jant üreticileri de hep bu teli kullanıyor.

Bir de garibime giden bir durum var. Araştırırken XR 331 jantının ağırlığının çok az olduğunu gördüm, çoğu karbondan bile hafif. Ama bazı yorumlar esneme sorunu olduğundan bahsettiği için kafamda elemiştim(sanki alacağım da eliyorum :D).
 
@Mustafa Kocabaş
Parcalari Erdoganlar Bisikletten aldim. Janti da Ahmet Usta toplayacak. Forumda arayirsaniz o konuda 1 numara ustalardan oldugu goruluyor.

Acikcasi ben karar verirken bakkal hesabi kullandim. Sizin kadar detayli bilmiyorum konuyu.
Agirliklarini ve fiyatlarini alt alta topladim. Bir yerde daha ust ekipmana cikmak anlamsiz kalmaya basliyor. Orda kaldim.

Esneme sorunu ile ilgili olarak da, keske o jantin esnemesini anlayabilecek kadar ilerlesem ...
 
  • Beğen
Tepkiler: emre0x5d
@Mustafa Kocabaş Mustafa Bey bir esneme sorunu ile karşılaşmadım.Sıfır sıkıntı.

@b0zbey Güle güle kullanın bence hafiflik açısından tam bir fiyat/performans ürünü oldu aşırıya kaçmadan makul mantıklı bir seçim olmuş.

Ben olsam iç lastiği hafifletmeye hiiiç uğraşmam =D Boşverin...
 
  • Beğen
Tepkiler: emre0x5d
Geri