Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

50/39/30 aynakol yokuşlarda zorlar mı?

Srklgk

Üye
Kayıt
30 Mayıs 2011
Mesaj
39
Tepki
12
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
Merhaba arkadaşlar, şu an kullandığım bisikletimde(trek 7.4fx) 48/36/26 aynakol var, Ankara Çayyolu'nda oturuyorum genelde İncek,Beysukent,Bilkent taraflarında geziyorum, bolca yokuş var küçük vitesleri çok kullanıyorum.

Almayı düşündüğüm bisiklette 50/39/30 aynakol var,aradaki fark yokuşlarda yorar mı sizce? günde ortalama 25-30 km yol yapıyorum.

Yardımlarınız için teşekkürler:)
 
Scudo
Hiç bir sorun çıkarmaz kardeşim rahatlıkla alabilirsin. (tabi yokuşa bağlı bazen arabalar bile sert yokuşlarda zorlanıyor. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Srklgk
28 aynakol 32 ruble ile oldukça sert yokuşlar çıktım. Şehiriçi kullanımda pek zorlanacağını düşünmüyorum ama düşük olsa daha iyiydi tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Srklgk
@volkan Öz şu an kullandığım 11-32, 9lu, almayı düşündüğümde 12-27 10lu. teşekkürler
 
ben şehir için de en çok 2. dişliyi kullanıyorum, sende hangisini kullanıyorsan ona göre gerektiği kadar yükselt, Bir site vardı ruble, aynakol, teker çapı ve kadans gibi verileri yazınca yapabileceğin sürati gösteriyordu araştırıp oradanda bakabilirsin. aradaki fark seni tatmin etmezse alma boşuna . benim düşüncem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Srklgk
Serkan alagök arkadaş benim 28" jant çift amörtisörlü şehir bisikletim vardı (b'twin orjinal 7) dik olmayan yokuşlarda ve düz yolda süperdi, batıkent dik yokuşlarda çok zorlanıyordum. Sattım ve 26" jant 27 vites mtb aldım, çıkamayacağım Yokuş ve dağ kalmadı, Hız ve konfor gitti. Yani ruble önemli burada tabi ki ama o aynakol biraz korkutucu geldi bana yokuşlar için:)
 
Zorlanırsın ama zaten 11-32 rublen var.

30/32 bir oranın var aslında bir şehir bisikleti için biraz yüksek ama düz yolda rahatlarsın bayağı.
 
Çoğumuz biliyordur ama paylaşayım yine de;
(link)
sitesinde GEAR CHART using Gear Ratios oluşturmak için basit bir takım bilgileri tablodan seçmek yeterli oluyor.

özetle gain ratio ne kadar ufaksa o kadar kolay tırmanırsın aynı yokuşu diyebiliriz.

Mesela ben endurance kadromda SRAM SL700 Flatbar shifter ile SRAM FORCE CX1 tekli 38T aynakol ve 11-36 SRAM 1170 ruble kullanmaya başladım.
Gain ratio 38 lik ön chainring, 36 lık en büyük arka dişli ile 2.0'a indi. Daha önce Ultegra 50-34 aynakol, 11-28 10'lu ruble kullanıyordum.

Yani işlem sonrası gain ratio 2.3'ten 2.0'a indi. Yokuşu daha rahat tırmanır oldum.

Daha fazla kolaylık için XX1 32'lik aynakol kullanmak da mümkün. Ancak CX1 serisinde 38T altına inemiyorum.

Rakamlarla konuşmak daha faydalı olur böyle karşılaştırmalar için bence.

Bu arada bisikleti aldığımda üzerinde 50/39/30 vardı, önce 50/34 ile değiştirdim. Şimdi ise tekli aynakola geçtim. Lastikleri de 23 mm yerine 25 mm yaptım. Büyük rahatlık bence. Herhangi bir yarış peşinde değilsen tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Max Torque
Bu oranların anlamı nedir, yazılanları anlamak için soruyorum, bilmiyorum mazur görün, yani üç tane sayı var oranlar var mesela hangisi ne anlama geliyor, birde ruble ile alakalı sayıların ve oranların anlamı nedir acaba ?
 
@Tolstoy

50 : Aynakoldaki en büyük dişli
39: Aynakoldaki orta boy dişli
30: Aynakoldaki en küçük dişli

Tabii ki bunlar bisikletten bisiklete değişir.

Gene aynı şey ruble için de var. Rublede kaç dişli varsa ve o dişlilerde kaç tane diş varsa onları sayarak buluruz.Mesela Shimano Tiagra Hg50 rublede 11-12-14-16-18-20-23-26-30 olmak üzere 9 dişli var. Oranlar ise aynakoldaki dişlilerin rubledeki dişlilere bölümü ile çıkar. Mesela 50/39/30 ve 11/30'kombinasyonundaki en küçük oran 30/30 : 1'dir ve yokuş en kolay bu dişliliyle çıkılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metcansen ve bua
Arkadaşlar aldım bisikleti çok memnun kaldım.Dediğiniz gibi ruble farkı hissettiriyor fakat ortalama hizim yukseldi ve duz yolda cok daha fazla keyif aldım, sehir içi hızlı ulaşım için bence harika,yardimlar için sağolun.
 
Geri