Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

700-1400 tl aralığında- maksimum 12 kg- şehir bisikleti tavsiyesi

@utku özkan

Disk frenle ilgili anlattıklarınız dehşet verici. Kaliteli disk frenlerde de aynı sorun varmı dir yoksa bu kronik bir sorun mu tüm diskler için. Sürtünme kaybı dahi önemlidir. Fakat benim asıl korkum bisikletin frenleRi bisikletle birlikte 110 kilo yu uzun ve eğimli yokuşlarda sorunsuz durdurmayi başarmali. Bu yüzden disk fren istiyordum. Fakat iyi bir V işinizi görür diskin sorunu çekilmez diyorsanız onu alırız. Cumartesiye kadar vaktim var.
 
Scudo
CITY SPORT 20 .....liste fiyatı 999 tl.... (link)
Fit 500 ............ 1249 tl.............. (link)
Sedona 310.....510 usd ..............(link)
Sedona 345 ......650 usd.............(link)

Sizce bunların hangisi daha iyidir?

Fit 500 iyi duruyor gibi?
 
@Kürşad BAŞARAN

Sezona 345 750$.
 
Evet sedona 345: 750 usd yanlış görmüşüm.

2 gündür inceliyorum aklıma yatan iki marka var aslında

SEDONA 310 ile Fit 500 karşılaştırısak hangisi iyidir malzeme kalitesi, vites, hafiflik.
(link)
(link)
 
@Kürşad BAŞARAN

Merhaba tekrar,
Fit 500 bence de çok yerinde bir karar. Zaten decathlon bisikletleri fiyat/performans yönüyle çok uygun.
diğer konulara da kısaca deyinmek gerekirse, bence disk fren konforludur keyiflidir, ama illa gerekli değil. Neticede fazla bir ağırlık yapıyor. Ama bunun yanında o kadar fazla sorun çıkaran bir sistem de değil. Neticede artık hemen hemen bütün motorsikletlerde bu sistem kullanılıyor. Ben hem V fren hem de disk kullandım, ama diskte başımı ağrıtan bir teknik bir sorun olmadı. Arkadaşım da disk kullanıyordu, evet bazen ayar bozulup sürtme yapıyordu ama onu düzeltmek 2 dakkalık bir iş, o kadar zor değil.

Amortisör işine gelince, hem bütçeniz kısıtlı hem de bisiklet ağır olmasın diyorsunuz. Orman yollarına filan da girmeyecekseniz amortisör olmasın. Ne gerek var Allah aşkına. Ekstra ağırlık ve masraf demek. Turculara bakın hemen hemen hepsi düz maşadır.

Bu arada yazının sonunda şunu da belirteyim, MTB ve tur bisikleti kullandım. Şu an 9kg'luk bir yol bisikletim var. Bisikletler ikiye ayrılır, yol bisikleti ve diğerleri.. Bilmem anlatabildim mi :D :D
 
@Bilal Demir

Peki bu fit 500 ün frenleri v frene benzemiyor farklı bir frenmidir performansı kötü olurmu?
 
bütün konuyu okumadım ancak mosso 771 serilerini bir inceleyin. internetten değil dokunarak elleyerek tartarak. pazarlık ile bütçenizden kalan rakamla kask vb alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Kırelli
(link)

Bu özellikler 1249 TL ye alınırmı sizce?

@Hamit E.

mosso 771 e de baktım dediğiniz gibi yakından incelemek lazım. cumartesi günü alacağım bir bisiklet insallah şimdilik tek yapabildiğim kağıt üstünde özlellikleri karşılaştırmak ve kullanıcı yorumları almak .
 
SPEEDER T2 (link)
Fit 500 (link)


Bu ikisinden birini alacağım bilenler anlayanlardan son bir destek istiyorum bi el atın şu işe lütfen
 
fit500 ü mağazada sürdüm.
vites sistemi biraz geçişlerde tırt tırt sesler çıkarmaktaydı. Tur bisikletlerinde ki gibi elden dairesel şekilde vites değişiyordu.
Onun yerine benimde alacağım btwin triban 3 modelini incelemeni tavsiye ederim.
Tek sıkıntı stoklarında yok. Bisikleti alacağız ama bisiklet yok. 999TL fiyatı var.
 
@Sinan Genc

Oysa fit 500 F/P olarak kağıt üstünde iyi duruyordu.
Speeder T2 de çok pahalı ama değebilir belki??
Triban benim düşündüğüm model değil. Yol-fitness benim hedeflediğim sınıf oluyor sanırım.
Bilgi için teşekkürler vitesle ilgili problem yaşarsam üzülürdüm.
 
Ne zor işmiş bisiklet seçmek değil mi? Ben de arıyorum bir türlü karar veremiyorum. Disk frene benim gibi bir kullanıcının ihtiyacı olmadığına ikna oldum ama ben konfora önem veriyorum. Amortisör konforu artıracaksa olsun isterim. Hadi çık işin içinden.
 
@Kürşad BAŞARAN

Ben disk kullanıyorum sorun çıkarmadı yaklaşık 600 km kullandım bisiklet yeni.

@utku özkan

Abi sizin hidrolik disk frenmiydi?Ben hidrolik kullanıyorumda bir sıkıntı çıkarmadı üstelik ani durumda yere çiviliyor.
 
benim tavsiyem btwin yerine merida'yı tercih etmen. veya fuji'nin bisikletlerine de bakabilirsin. f/p konusunda o bisikletler de iyidir. Birde ağırlık önemli evet ama komponent de önemli. btwin de ne olduğu yazmıyor. Ben decathlonda incelediğim kadarıyla söylüyorum, kalite olarak btwin, merida bisikletlere pek yaklaşamaz. Bu arada benim bir ara almayı düşündüğüm bir bisiklet vardı. Fuji touring. Kalite ve şıklık olarak çok güzel bir bisiklettir. Şehir bisikleti olarak kullanıma müsait, tura çıkarsanız da en iyi bisikletlerden biri. Yalnız fiyatı 1700 seviyelerinde olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kürşad BAŞARAN
Benim de bisikletim olan Mosso 771 SMV serisini bir inceleyin derim. Oldukça iyi gidondan kilitlenebilir maşaya sahip olmasına rağmen 12,12-5 kg arası ağırlığı var.Geri kalan paraylada güvenlik donanımlarınızı alabilirsiniz.
 
@Turgay Yıkılmaz

Zor iş bisiklet seçmek sadece bisikletmi ne alırsanız alın müthis bir rekabet var onda şu var bunda bu var zor ama bu bilgiler işe yarıyor eğer sizler olmasaydınız salcano veya ismini daha duymadığınız garip firmaların bisikletlerinden birini alıp gitmiştim.
Ha yanlış anlamayın salcano yu küçümsemedim piysada çok satıyor galiba kesin denk gelir güzelmiş der alırdım.
Şimdi ise gözümü meridadan mossodan alamıyorum. Heleki t2 çok hoş nakitte %10 indirim dışında asla olmaz diyorlar ama yine de değer gibi geliyor 738 USD. 1500 e alırım gibi.
Mosso 771 de iyi ama tekerlekleri kalın.
 
mossonun lastikler rubena 700x40C
 
@Hamit E.

Yani iyimidir diyorsunuz? Araba lastiklerinde dönme direncini azaltan karışımlar kullanılıyor silika gibi. Bisiklet teknolojisinde de olması muhtemel bir durum sanırım.
Lastik seçimi çok önemli. Zırt bırt patlamaması + düşük dönme direnci için uygun lastik hamur karışımı + yere basan yüzey alanı az olması (ince lastikler) tercih sebebi olmalı :DD
Biraz mühendisliğe kaçmasa daha neler söyleyeceğim özellikle dur-kalklarda jant ve lastik ikilisinin hafif oluşu atalet kuvvetinin lerinin yenilmesi için daha az enerji harcamak demek. Bilirsiniz boşta dönecek tekeri hareketlendirmek için bile enerji harcarsınız. Bu sürtünme değildir.
Turlara katılanların çokça hissedeceği bir durum. Lastik bilgilerinizden istifade etmek isterim. En çok tercih edillen F/P lastikleri ve üst seviye lastikleri hakkında bilginiz varmıdır?
 
patlama konusunda nam salmış olan schwable maraton mavi korumalı olanlar varmış. tanesi 150tl civarlarında. ancak hafif çakıllı arazide slick lastik bile patlamaz diye düşünüyorum.
ayrıca hem tur diyorsunuz hem incelik diyorsunuz ikisi pek bir arada olmaz gibime geliyor, ben sadece asfalt turcusu olacağım derseniz bile yollarımızın asfaltları malum biraz kalın kullanmak avantaj. 40C olan kalın gelirse gözünüze 35C ler var. lastikleri gözünüzle gördüğünzde kalın olmadığınızı anlayacaksınız. ha tabiiki yinede sizin amacınıza yönelik birşey seçin.
 
@Hamit E.

Şimdi onlara bakıyordum schwable maraton patlamama konusunda çok iyiymiş. Maxxis Detonator akıcılık konusunda iyiymiş peki lastiğe patlamaması için bir sıvı sıkıldığı söyleniyor nasıl kullanılır içine mi dışına mı sıkılır işe yararmı ?
 
Geri