Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme 800 lümen xoss xl800 ön far incelemesi

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
674
Tepki
771
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
bugün xl 800 ön far ile karşımızdayım.

IMG_20231206_114407.jpg

lambayı kendi paramla sipariş verdiğimi söyleyerek konuya giriş yapmak istiyorum.

elimde farklı modeller varken neden xl800?

gidonu daha temiz görmek istemem beni farklı bir lamba arayışına soktu çünkü klasik modeller gidonun üzerinde itici duruyordu.

xl 800 ün bilgisayar tutacağına takılabiliyor olması beni böyle bir seçime itti. neyse, hadi fara geçelim.


kutu;

tipik bir xoss kutusu, siyah arka plan ve sarı renk tonu.

IMG_20231206_112750.jpg


kutu içeriği;

bir poşette bulunan lamba kutunun içerisinde bulunan beyaz bir kartona sabitlenmiş. diğer bölmeye de diğer şeyler konulmuş. kutudan bunlar çıkıyor;

- lamba
- tip c kablo
- gidon sabitleme aparatı
- lambayı bisiklet bilgisayar tutacağına sabitlemek için bir aparat
- kullanım kılavuzu

IMG_20231206_112905.jpg


birkaç teknik özellik;

- 800 lümen
- 122 gram
- 116 mm
- 5 mod
- su geçirmez
- 2600 batarya
- en düşük 1.4 saat en fazla 6 saat pil süresi


yapı;

biraz ağır hissettiren lamba yapı olarak oldukça iyi, gerek tuşun üzerindeki kauçuk gerekse lensteki detaylar sağlam hissettiriyor. cihaza bir tane tip c yuvası eklenmiş, bu lamba klasik modellerin aksine vidalı bir gidon sabitleme aparatıyla gelmiyor.

lamba ray sistemini kullanıyor, zaten kutudan da iki tane sabitleme parçası çıkıyor. ray sistemi iki vida ile sabitlenmiş, ihtiyacınız olan parçayı buraya takıyorsunuz. diğer bir dikkatimi çeken şey de lambanın lensi oldu, diğer modellere göre biraz farklı. lensi beğendimi söylemem gerekiyor, yapı olarak tipik modellerden çok daha iyi bir lamba. birkaç fotoğraf eklemek iyi olabilir;

IMG_20231206_114101.jpg

IMG_20231206_113010.jpg

IMG_20231206_113533.jpg

IMG_20231206_113638.jpg

IMG_20231206_113619.jpg


aynı cihazın bir de 400 lümen olanı var, farkı lambadaki yazıdan anlayabilirsiniz ki bir de ısı uyarısı eklenmiş.

IMG_20231206_114619.jpg


bu arada pil göstergesi cihazın açma kapatma düğmesinde, düğme yumuşak ve kauçuk bir parça.

IMG_20231206_114605.jpg


800 lümen çin lümeni mi?

800 lümenin çin lümeni olduğunu düşünmüyorum, elimde 1000 lümen ve 1200 lümen farklı modeller var ve bu lamba çok daha iyi aydınlatıyor.



ilginç detaylar;

ışığın rengi diğer modellerden farklı, hafif sarımsı gibi bir rengi var. ayrıca düğmeye bastığınızda küt diye açılmıyor, yavaşça yanmaya başlıyor.


birazda sabitleme aparatlarından bahsetmek istiyorum;

- kutudan iki farklı sabitleme parçası çıkıyor ve forumda da bisiklet bilgisayarı sabitleme aparatı ile ilgili bir yanılgı var.

aparatın bir tanesi lambayı gidona sabitleme aparatı, çoğu lamba bu sistemi kullanıyor. lambada ray sistemi kullanıldığı için aparat gidonda sabit duruyor ve lambayı kolayca sökebiliyorsunuz.

ikincisi ile lambayı bisiklet bilgisayar tutacağına takabiliyorsunuz. forumda da bazı insanların kafasını karıştıran nokta burası, kutudan çıkan aparatı bilgisayar tutacağına bağlamak için farklı bir aparat gerekiyor.

parçanın adı bisiklet bilgisayarı için aksiyon kamerası aparatı, bu parça olmadan lambayı oraya takmanızın imkanı yok. insanların kafasını karıştıran nokta kutudan bir tane de aksiyon kamerası sabitleyen plastik parçanın çıkması, firma koymasa daha iyi olabilirmiş çünkü bahsettiğim dönüştürücü ile birlikte geliyor diye hatırlıyorum.

IMG_20231206_115347.jpg

IMG_20231206_115310.jpg

IMG_20231206_115244.jpg

IMG_20231206_115236.jpg


ray sistemi ile ilgili ufak bir not;

bilgisayar tutacağı aparatında klasik aparattan farklı bir sistem kullanılmış, klasik dönüştürücü standart bir sürgü mekanizması kullanıyorken diğerinde yaylı bir sistem kullanılmış.

muhtemelen uzun vadede sürtünme ray kancasına zarar verebilir ve güvenlik endişesine neden olabilir diye düşünmüş olabilirler.

IMG_20231206_114633.jpg



pil konusu;

2600 ma batarya için daha iyisini beklerdim, 800 lümende sadece 1.4 saat dayanabiliyor. gece sürüşleri için ek bir güç desteği şart, diğer modlarda 6 saate kadar enerji verebiliyor olsa da bence yine de yetersiz.



ilginç bir özellik?

cihazın kenarlarındaki xoss yazısı bir tarafa ters ve bir tarafa düz basılmış. yani lambayı bisiklet bilgisayarı tutacağına da sabitleseniz, gidona da sabitleseniz marka ismi aynı yönde görünüyor.


genel bir bakış;

olumlu yanlar;

- yapı
- su geçirmezlik
- lambanın yavaş açılması gibi detaylar
- farklı sabitleme seçenekleri
- gece sürüşleri için uygun

olumsuz yanlar;

- batarya süresi
- ağırlık
- kablo siyah olabilirdi
- bildiğim kadarıyla sabitleme aparatlarının yedeği yok, yani kaybolursa biraz sıkıntı
- şarj süresini bulamadım


son söz;

klasik tip modellerin aksine xl800 oldukça başarılı bir seçenek, uzun gece sürüşleri için güç desteğine ihtiyacını olabilir fakat gerçekten başarılı bir model. aydınlatması, lensi, çeşitli sabitleme seçenekleri ve sağlam hissettirmesiyle iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum.

IMG_20231206_114101.jpg


1000 lümen klasik tip çin lambası ile karşılaştırma;


bu model çoğunuz görmüşsünüzdür, daha ucuz bir seçenek ve ben de uzun süre kullandım.

IMG_20231203_123346.jpg

bu da xl 800

IMG_20231206_114343.jpg


gözüme çarpan ilk fark yapıda, xl 800 çok daha sağlam hissettiriyor ki klasik modelin bazı yerlerinin yapıştırıcısı zamanla işlevini yitiriyor ve su geçirmezlik özelliği gidiyor.

ikinci fark ise lümen, xl 800 ün 800 lümeni diğer lambanın 1000 lümeninden çok daha iyi aydınlatıyor ve ışığı daha iyi topluyor.

batarya olarak birisi 1000 - 1200 ma iken diğeri 2600 ma, klasik tipin bataryası 1000 ile 1200 ma arasında değişiyor. modelin belirli bir ismi olmadığı için y demek istiyorum, y de en düşük 2 en fazla ise 4 saat batarya süresi var bildiğim kadarıyla.

son olarak da birisi tip c iken diğeri daha eski bir kablo yuvası kullanıyor.

bazı konularda ciddi farklar olsa da fiyat olarak y xl 800 den çok daha ucuz ve çok bir beklentiniz yoksa işe yarayabilir. ben yine de farklı sabitleme seçenekleri ve yapıdan dolayı xl 800 ü tavsiye ederim.

puanım 8, batarya süresi biraz daha uzun olsaydı çok daha iyi olabilirdi. lambayı xoss tan sipariş vermenizi tavsiye ederim, ben xoss tan sipariş verdim çünkü garanti gibi konularda karşımda birisini bulmak istedim.

IMG_20231206_112948.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_20231206_114407.jpg
    IMG_20231206_114407.jpg
    70,7 KB · Okunma: 2
Scudo
Çok memnun olduğum offbondage 1000 lümen ışık bana fazla geldiği için xoss 800 aldım. Diğer ışık çok fazla ışık veriyordu ve benim bu kadar ışığa ihtiyacım yoktu. Xoss hacim olarak daha az yer kaplıyor ve garmin aparatının altına takılabiliyor. Ekstradan gidona takmak gerekmiyor. Bataryası arkadaşın yazdığı gibi az gidiyor ve alacak olan kişilerin bu duruma dikkat etmesi lazım. Benim gibi gece sürüşlerinde çok fazla vakit harcamayanların tercih etmesi gereken bir ürün. Ayrıca üründe kilit özelliği var cihazı yanlışlıkla açmak mümkün değil bu bakımdan çok güzel düşünmüşler. Ayrıca sipariş verirken 70 TL farkla komple garmin tutacağı ve gopro aparatı ile birlikte satın alabilirsiniz. (link)

Ekran Görüntüsü (57).png
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve RmzBurak
ayrıca üründe kilit özelliği var cihazı yanlışlıkla açmak mümkün değil bu bakımdan çok güzel düşünmüşler.
bu özelliği bilmiyordum. nasıl devreye sokuyoruz peki? sizden sonra sipariş vermiştim diye hatırlıyorum.
 
bu özelliği bilmiyordum. nasıl devreye sokuyoruz peki? sizden sonra sipariş vermiştim diye hatırlıyorum.
Üstündeki tuşa üç kere üst üste basınca kilit aktif oluyor. Aynı şekilde yapınca da açılıyor tekrar. Kilitli iken tuşa basılı tutunca kesinlikle açılmıyor.
 
Üstündeki tuşa üç kere üst üste basınca kilit aktif oluyor. Aynı şekilde yapınca da açılıyor tekrar. Kilitli iken tuşa basılı tutunca kesinlikle açılmıyor.
teşekkür ederim, bir deneyeyim. bu özelliği bilmiyordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
renk sıcaklığı ile ilgili bir güncelleme yapayım;

renk hafif sarıya yakın olunca merak ettim, bir tık uğraştırsa da 6500k olduğunu öğrendim. ilk defa 6500 k bir lambanın bembeyaz olmadığını gördüm. renk hoşuma da gitti, 5000 den fazla değildir diye tahmin ediyordum. benim bilmediğim parametrelere var demek ki arada, ilginç.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
renk sıcaklığı ile ilgili bir güncelleme yapayım;

renk hafif sarıya yakın olunca merak ettim, bir tık uğraştırsa da 6500k olduğunu öğrendim. ilk defa 6500 k bir lambanın bembeyaz olmadığını gördüm. renk hoşuma da gitti, 5000 den fazla değildir diye tahmin ediyordum. benim bilmediğim parametrelere var demek ki arada, ilginç.

İnceleme için teşekkürler 🙋🏻‍♂️, beyaz ya da kristalimsi renkli aydınlatmalar; sisli havalarda sarı renge göre kırılmaya uğruyor. Sarı ve aslında kırmızı renkler, karlı veya sisli havalarda çok daha başarılı.. aynı konu otomobillerde de konuşulmuştu yıllar önce..
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
İnceleme için teşekkürler 🙋🏻‍♂️, Sarı ve aslında kırmızı renkler, karlı veya sisli havalarda çok daha başarılı.. aynı konu otomobillerde de konuşulmuştu yıllar önce..
kesinlikle hocam, karlı havada komple işlev kesiliyor. bisiklet modellerinde standart 6000 - 6500 kullanılıyor. sebebini merak ediyorum.

beyaz iyi fakat uzun vadede göz yoruyor gibi hissediyorum. keşke daha sıcak renkler kullanılsa, en azından 5000 kelvin lerin neden kullanılmadığını idrak edemiyorum. ne gerek var bu kadar beyaza?
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Xoss 800 gece performansı. Işık gücü iyi ama daha önce fırsat reyonunda paylaştığım offbondage markasının yanından bile geçemez. Eğer bu ışık 800 lümen ise diğeri 2000 falandır. Ama çoğu kişiye göre ve benim için gayet yeterli bir seviyede. Garmin tutucuya bağlayarak kullanıyorum ve gidonda yer kalamıyor. DSC_9955.JPG
 
gece performansı. Işık gücü iyi ama daha önce fırsat reyonunda paylaştığım offbondage markasının yanından bile geçemez. Eğer bu ışık 800 lümen ise diğeri 2000 falandır. Ama çoğu kişiye göre ve benim için gayet yeterli bir seviyede. Garmin tutucuya bağlayarak kullanıyorum ve gidonda yer kalamıyor. 314154 dosyayı görüntüle
optik farkı, xl800 ışığı diğer modeller kadar sert toplamıyor. el fenerlerinde buna uzak atım ya da sel basması diyorlar.

bu model ışığı toplamak yerine dağıtmayı tercih ediyor. rengi de bahsettiğim gibi sarıya yakın, en azından diğer modellere göre. lens buzlu cama benziyor. şarj süresi dışında iyi, ışık toplayan bir lamba gerekiyorsa xl 800 pek iyi bir tercih değil. xl800 den sonra da birkaç model denedim, yakın mesafede muhtemelen xl800 en beğendiğim modellerden birisiydi. mesafe arttıkça optik farkı ortaya çıkıyor. bu arada fotoğrafta lambayı yeni mi açmıştınız? lamba bir süre açıksa parlaklık otomatik olarak düşüyor çoğu modelde.
 
bu arada fotoğrafta lambayı yeni mi açmıştınız?
Işığı ilk aldığım zaman şarz edip dışarı çıktım denemek için. Açar açmaz çektim fotoğrafı.

Işık almak isteyen ve geceyi gündüz yapmak isteyen bu ışığı alsın mutlaka
Ön far tavsiyesi
 
Işığı ilk aldığım zaman şarz edip dışarı çıktım denemek için. Açar açmaz çektim fotoğrafı.

Işık almak isteyen ve geceyi gündüz yapmak isteyen bu ışığı alsın mutlaka
Ön far tavsiyesi
şaşırdım, bendeki iyi aydınlatıyor gibi duruyordu.

bütçe segmentinin iyi seçeneklerinden birisi, para varsa hiç bu tarz şeylerle uğraşmadan bilinen bir model tercih edilebilir. para çokomel. düşük bütçede çeşitli modeller var fakat orta seviyede bazı şeyler göze batıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
şaşırdım, bendeki iyi aydınlatıyor gibi duruyordu.

bütçe segmentinin iyi seçeneklerinden birisi, para varsa hiç bu tarz şeylerle uğraşmadan bilinen bir model tercih edilebilir. para çokomel. düşük bütçede çeşitli modeller var fakat orta seviyede bazı şeyler göze batıyor.
Benim telefonun kamerası da çok iyi değil bu yüzden olabilir. Ama sürüş sırasında çok memnunum gayet güzel ve yeterli. Fırsatınız olursa offbondage 1000 model ışığı almanızı şiddetle tavsiye ederim. Hem önü hem ileriyi geniş bir şekilde aydınlatıyor.
 
Benim telefonun kamerası da çok iyi değil bu yüzden olabilir. Ama sürüş sırasında çok memnunum gayet güzel ve yeterli.
kameradan olacağını zannetmem, bende rhl1000 vardı o xl800 den bayağı fazla aydınlatıyordu. muhtemelen renk tonunun da buna etkisi var.

yeni modeller bakmıyor değilim, birkaç modeli gözüme kestirdim. birkaç modeli de elimden çıkardım, xl 800 de bunlardan birisiydi. 800 lümende 1.4 saatlik şarj süresi benim için yeterli değildi. ışıkları gece değil, gündüz görünürlük için kullanıyorum ve gündüz odaklı bir model bakmaya başladım. bir ışığın beni en çok ilgilendiren özelliği gündüz modundaki pil süresi, artık 15 - 20 saatten düşük gündüz ışığı olmayan modelleri pek tercih etmiyorum.
 
kameradan olacağını zannetmem, bende rhl1000 vardı o xl800 den bayağı fazla aydınlatıyordu. muhtemelen renk tonunun da buna etkisi var.

yeni modeller bakmıyor değilim, birkaç modeli gözüme kestirdim. birkaç modeli de elimden çıkardım, xl 800 de bunlardan birisiydi. 800 lümende 1.4 saatlik şarj süresi benim için yeterli değildi. ışıkları gece değil, gündüz görünürlük için kullanıyorum ve gündüz odaklı bir model bakmaya başladım. bir ışığın beni en çok ilgilendiren özelliği gündüz modundaki pil süresi, artık 15 - 20 saatten düşük gündüz ışığı olmayan modelleri pek tercih etmiyorum.
Bana da gündüz için ışık lazım. Bu aralar güvelik işlerine çok kafayı taktım. Sürekli ışık alıp duruyorum. Güzel bir ışık bulursanız inceleme yazınızı bekliyorum. Karşıdan gelen şöförler ışık olunca daha dikkatli oluyor. Bu yüzden de güçlü ve uzun süre dayanan ayrıca fark edilebilirliği yüksek ışık almak istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Arkadaşlar selam, pek önemli değil ama igsport bsc100s'i forumda ilk alanlardan biriyim. Bununla beraber yine tahminimce xoss xl800'ü de forumda ilk alanlardan biriyim.(bsc100s'i 32 dolara≈660 kusur TL ediyordu, on ışığı da 9 dolara≈330 TL ediyordu.) Bunlarin hiçbir önemi yok konu dağıldı kusura bakmayın. Bu benim ilk bisiklet için ön ışığım. Gerçekten de fiyatina göre çok premium bir hissi var. Gerek alüminyum kasası, gerek animasyonlu açılması, gerek geceyi gündüze çevirmesi gayet güzel. Ama bunun da şöyle bir sorunu var: Yol bilgisayarini aldığımda beraberinde igsport m80 mount da aldım. Bu mountun altında vida girişi var. Kendi yaptığım araştırmada ve yazıda belirtildiği gibi ışığı mount altına takmak için gopro adaptörü almak gerekiyor.(eğer aldığınız mountun altında gopro vidalama sistemi yoksa) ben de tam hatirlamamakla beraber on ışığı alırken ikinci bir mounta ne gerek var ya gibi bir kafaya girip sadece ön ışığı aldım.(ya da ışıkla beraber mount satılmıyordu tam hatırlayamadım.) Şimdi bu ışık elastik kelepçesiyle 31.8 mm gidon çapına ucu ucuna takılıyor. Ben ise cok daha şık durdugu için ışığı mount altına takmak istiyorum. Ama Türkiye'de adaptör satılmıyor. Ben de bu sorunu çözmek için birkaç çözüm yolu düşündüm hepsini açıklayayım:
1-)Aliexpressten bu harici adaptörü almak en az 250 TL civarına mal oluyor. ((link)) fotograflarda da görüldüğü gibi birisi alıp takmış. Ama bu yolun en büyük eksisi gereksiz pahali olması. M80 mountu söküp olctugumde alttaki 2 vida yuvası arası tahmini olarak 20mm geliyor. Yani minnacik parçaya bu kadar ödemek koyuyor biraz.( ışığın %72 fiyatını sırf öne takmak için vermek üzüyor)
2-) 3d çıktı almak. Bunun için ornek olabilecek birçok dosya buldum ama 3d yaziciya erisimim yok. O yuzden bu yatıyor. (Yine de benzer sorunu yaşayabilecek arkadaşlar için ornekleri bırakayım (link) (link) (link) (link) (link))
3-) Şu an en mantıklı yol 2. bir mount almak. Ancak bunda da şöyle bir sorun oluyor. Benim 2. bir bisikletim var onun gidon çapı 25.4 mm. Baktığım mountlarin hepsi 31.8mm uyumlu ve diğer gidon caplarina uygun silikon parça gelmiyor. En son çözüm olarak (link) bir çözüm buldum. Bu mount bütünleşik değil. Her parçası ayrı ayrı vidalanarak bir bütün oluyor. Ve içinde gopro adaptörü de var. Ben de bu alacağım mountu 2. bisikletime takacağım. Beraberinde gelen gopro adaptörünü şimdi elimde olan M80'e kullanacağım. Ama nedense içimde bir şüphe var. Sizce bu çözüm olur mu?
 
Bana da gündüz için ışık lazım. Bu aralar güvelik işlerine çok kafayı taktım. Sürekli ışık alıp duruyorum. Güzel bir ışık bulursanız inceleme yazınızı bekliyorum. Karşıdan gelen şöförler ışık olunca daha dikkatli oluyor. Bu yüzden de güçlü ve uzun süre dayanan ayrıca fark edilebilirliği yüksek ışık almak istiyorum.


Kadir Bey merhaba,

Fenix marka farlara bakma şansınız oldu mu ? Ben BC 20 kullanıyorum. (Şu an için eski model.) (700 Lm) Çok memnunum. Çift açılı aydınlatması var ve sözde yüksek lümenli farlara göre gece karanlığında çok daha etkili görünüyor.


İncelemenizi öneririm.

Kazasız ve keyifli turlar..

five
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Kadir Bey merhaba,

Fenix marka farlara bakma şansınız oldu mu ? Ben BC 20 kullanıyorum. (Şu an için eski model.) (700 Lm) Çok memnunum. Çift açılı aydınlatması var ve sözde yüksek lümenli farlara göre gece karanlığında çok daha etkili görünüyor.


İncelemenizi öneririm.

Kazasız ve keyifli turlar..

five

Merhaba. Gece aydınlatma olayını xoss ile fazlasıyla çözdüm. Şu aralar küçük ve kompact yapıda sadece gündüz kullanmak için şöförler tarafınfan dikkat çekme amaçlı bir ışık bakıyorum. Ama dediğiniz cihazı araştıracağım. Size de kazasız ve keyifli sürüşler...
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: five
Bugün ilk defa Xoss 800 ışığı gündüz tam öğle saatinde full güneş altında açık havada denedim. Flash modunda kullandım. Bu ışıktan tek beklentim şöförler tarafından dikkat çekerek sürüşlerimi daha güvenli yapmasıydı. Şunu fark ettim ki bu ışıktan sonra araçlar yol vermeye ve bana bir arabaymış gibi davranmaya başladılar.

Kendim de test etmek için ışığın 30 metre ilerisine gidip karşıdan baktım ve ışığın gücünü hissettim. Araba farı gibi parlıyordu. Fabrika verilerine göre 5 saat flash modunda çalışma süresi var. Boyutuna göre gayet iyi diye düşünüyorum. Alacak olanlara kesinlikle tavsiye ederim.
 
Geri