Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Açıklama: Çağatay AVŞAR...

Sadık Dedeoğlu

Aktif Üye
Kayıt
19 Haziran 2010
Mesaj
177
Tepki
171
Şehir
Ankara
BAŞIMIZ SAĞOLSUN

Hepimiz derin üzüntü içindeyiz. Böyle bir olayın kendi başımıza gelebileceğini düşünmek dahi dehşete düşmeye yetiyor. Ancak bu olayı bu kadar basite indirgememiz gerekir. Bu canice işlenmiş kazayı size dilim döndüğünce anlatmaya çalışacagım. Fakat öncelikle size ÇAĞATAY'ı biraz tanıtmak isterim. Dostum Çağatay Avşar 1970 doğumludur. ODTÜ Maden Mühendisliği'nden lisansını, yüksek lisansını ve doktarasını almıştır. Kendisi son olarak uluslararası bir madencilik firmasında üst düzey yönetici olarak çalışmaktaydı. Çağatay'ın öğretim üyesi olan eşi de aktif olarak hem sporla hem de spor organizasyonları ile ilgilenmektedir. Eşi Türkiye Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu organizasyonunda her sene görev almaktadır.

Sevgili dostum Çağatay'a herzaman gıpta etmişimdir. Bir taraftan yoğun çalışma temposu gerektiren bir okulda okuyarak başarılı olmak diğer taraftan da aktif olarak spor hayatını sürdürmek benim için imkansızdı. Dostum bunu başarmıştı. Kaçımız böyle dolu başakları çevremizde görebiliyoruz? Çok nadir olsa gerek... Şöyle bir etrafınıza bakın, her tarafımız ülkemizin yetiştirdiği içi tamamen boş, küflü ve hiçbir işe yaramayan başaklarla dolu... Bunlardan biri dostumu aramızdan aldı.

Çağatay daima aşırı temkinliydi. Aşırı temkinli olması yüzünden yarışlarda herzaman sıralamada olması gereken yerden daha aşağıda derece alırdı. Çoğu zaman yol yarışlarında finishe yakın sprintlere girmez, kazaya karışmamak için diğer yarışcıların aksine peletonun ortasında yer kapmaya çalışmaz, kenarlarda dururdu. MTB'de ise inebileceği yerlerde bile bisikletini eline alıp inmeyi tercih ederdi. Antrenmanlarda genelde üzerine para taşımaz ancak pompa ve yedek iç lastigini almadan çıkmazdı. Kazada bile yedek lastiği ve pompası yanındaymış. Asla bisikletin üstüne kaskını takmadan çıkmazdı. Perşembe günü de evinden çıkarken kaskını ve bisiklet tamir malzemelerini yanına almış. Kaskını aradık bulamadık. Kaskının yanı sıra bisiklet selesi de bulunamadı. Tekrar tekrar arandı ancak bulunamadı. Çağatay'ın kasksız çıkmayacağına emin olmamıza rağmen yine de evinde kaskını aradık ancak bulamadık. Kanaatimizce katil kanıtlarını toplarken kaskı kap olarak kullandı, seleyi de heyecandan aracın parcası sandı. Diğer bir ihtimal de kaza sırasında kaskın ve selenin aracın bir yerine takılması veya camdan içeri girmesi.

Dostum Çağatay kazadan önce iş için Fransa'daydı. Bir gün önce beni aradı ve kazanın olduğu gün bisiklete binmek için sözleştik. Ancak o akşam erken yattığımdan buluşma saatini söylediği mesajı okuyamadım. Çağatayın Polar nabız saatinden aldığım bilgilere göre saat 06:03 de anteremana başlamış ve kaza meydana gelene kadar 52 dakikada toplam 20 km yol almış. Çağatay, kaza sırasında saatte 21.5 km hızla tırmanış yapıyordu. Olayın gerçekleştiği saat06:52 civarları. Gölbaşı İlçe Emniyet müdürlüğüne gelen ihbar ise saat 08:09'da. Emniyet mensuplarından birisi Çağatay'ın telefonundan işyerindeki arkadaşlarından birini aramış ve Çağatay'ın vefat ettiğini söylemiş. Bundan sonra da olaydan eşinin sonra da benim haberim oldu. Acele bir şekilde hareket ettim. Olay yerine vardığımda Çağatay'ı yolun sağında su arkının içinde gördüm. Bisikleti ile arasında 50 metre civarında mesafe vardı. Aracın teker izleri emniyet şeridini dahi aşmıştı ve sağda toprak zemine kadar ulaşmıştı. Anlayabildiğim kadarı ile araç dostuma emniyet şeridinde çarparak toprak zemine kadar devam etmiş ardından direksyonu sola kırarak tekrar yolun sol şeridine geçmiş ve aracı toparlamış.

Bisikletci dostlarım bu olayda Çağataya herhangibir yardımınız olması gerektiğini düşünüyor iseniz,hanği şehirde olursa olun etrafınıza dikkatli gözle bakın. Araç bordo renkli Renault Kango olması ihtimali yüksek. Kazanın olduğu yer itibari ile kaza yapan aracın şehirlerarası yol gidiyor olma ihtimali var. Belki bu araç bir tamirhanede veya şöför hastaneye gitmek zorunda kaldı sizde doktorsunuz şüphelendiniz lütfen ilgililere haber verin, veya benzinliğiniz var ve aracın benzinliğe gelme ihtimali var,saat ve mevkiyi biliyorsunuz,kayıtlarınızı kontrol edin, GSM de o saatlerde yoldan geçenleri kontrol etme imkanınız var,degerlendirelim,veya yol kenarında şüpheli hasarlı bir araç duruyor ihbar edin veya Polisseniz,yardımcı olun veya medya mensubusunuz olayı medyaya taşıyın, veya ilgilileri harekete geçirebilecek konumdasınız lütfen yardımcı olun,veya veya veya. İnanınki kınama veya yakınmadan daha iyi sonuç verecektir. Canilerin yanına kalmasın.

Cenaze arabası Kızılaydan geçerken 50-60 kişilik gurup yolu keserek cenaze aracına eşlik ettiler,hepinize teşekkür ederim.Çağatay gibi bir insana bu yakışırdı. Ancak gurubun daha kalabalık olması gerekirdi. Her ne kadar mesai saati olsada bu gibi ender görülen olaylarda insanların biraz fedakarlıkta bulunması lazım. Önemli olan yakınmaktan ziyade, somut birşeyler yapıyor olmamız gerekir.Eğer daha kalabalık bir gurup toplanabilseydi emin olun ki sesimiz çok gür çıkar,yaptırım gücümüz daha çok olurdu ve bazı insanların dikkatini çekerdik. Eger çok daha kalabalık bir gurup olarak toplanabilirsek bakın neler yapabiliriz. Bazen buna benzer acı olaylar ileriye dönük bazı insanların hayatlarınıda kurtarabilir. Lütfen daha duyarlı olalım.

Bisiklet federasyonumuz konuya gereken önemin verildiğini ayrıca Çağatay Avşar adını uluslararası bir yarışmaya vereceklerini söylediler. Cenazemizde Başkanımız,Asbaşkanımız,Genel Sekreterimiz,Aydın bey ve diğer yetkililerimizi görmekten mutlu olduk.

Hepinize teşekkür eder,kazasız belazıs günler dilerim.

(link)
(link)
(link)
 
Scudo
15 dakikadır yazıp yazıp siliyorum.İçimden geçenlerin çeyreğini yazmaya kalksam bedduaların en kotusunu,orman kanunlarını ıster durumda buluyorum kendimi.Bir insana yakıştıramıyorum şu durumu!En kısa zamanda adalete teslim edilmesini ümit ediyorum sıfat bile yakıştıramadığım varlığı.

Tekrardan ailesine sevdiklerine dostlarına sabır diliyorum,allah merhuma ganı ganı rahmet eylesin,mekanı cennet olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran
SAnırım açıklama yapman iyi oldu Sadık Abi..İstanbulda olduğum için cenazeye katılamadım..Tekrar başımız sağolsun :(..
 
Allah rahmet eylesin .. cinayet bu başka bir şey değil . en önemlisi Çağatay Avşar unutulmamalı
 
Allah rahmet etsin.Mekanı cennet olsun.İnşallah çarpıp kaçan kişi en kısa zamanda bulunur veya birazcık vicdanı varsa kendisi teslim olur.Ailesine ve sevdiklerine Allah sabır versin...
 
Tekrar başımız sağolsun.

O kadar boş geliyor ki bu kelimeleri sarfetmek, elden bir şey gelmemesi. Gözlerim dolarak okudum açıklamanızı, Allah sabır versin.

Aracın gidiş yönünden yola çıkarak hangi illere gidebileceğinin tahminini yapabilirsek o illere ağırlık verebiliriz. Güzergâhı söyleyebilirseniz...

Ek olarak aracın renk ve modeline nasıl ulaştınız, kesin mi bordo kangoo?
 
Aracın tahmini tarifi iyi olmul,özellikle çevre illerde arkadaşlar dikkatli olsunlar belli mi olur belki şansınıza bir gün görürsünüz hepimiz dikkat edelim bu konuya.Ayrıca bence tüm ülke genelinde bisiklet oluşumları-topluluklarının bulunduğu şehirlerde ortak bir gün ve saat belirlenip tepkimizi göstermeliyiz bence,büyük bir organizasyon yapıldığı zaman ulusal basında da sesimizi duyuracağımıza inanıyorum..Umarım en kısa zamanda yakalanır o cani..
 
Sadik Abi yazdiklarini okurken tuylerim diken diken oldu yine. Insallah katil(ler) bulunur ve hak ettikleri cezayi alirlar.

Cagatay'i son yolculugunda yalniz birakmayan tum dostlara tesekkurler...

Çağatay AVŞAR'ın Son Yolculuğu
 
tekrardan başınız saolsun ... katill inşallah en kısa zamanda bulunur...zaten eninde sonunda yukardaki gerekeni yapacaktır. dünya bu...
 
SON DAKİKA .

bisikletle antreman yaparken arkadan gelen arabanın çarpması sonucu ölen ÇAĞATAY AVŞAR'A çarpan arabanın renault kango değil fiat doblo olduğu tespit edilmiştir. Failinin bulunması için gündemden düşürmiyelim. katilin ankarada olmama ihtimali var çünkü kazanın vukuu bulduğu yer çevre yolu izmirde istanbulda bile olabilir şüphelendiğiniz her şeyi sadık dedeoğluna yada bana bildirin. mesela bir kamyoncunun sele fizik satması yada met kask satması yada görülmesi bile şüphedir. kaza mahalinde bu iki eşyada yok. herkese yayalım.
Arkadaşlar bunu lütfen hafife almayın hepimiz Çağatayız hepimiz bisikletçiyiz hepimiz yollarda bisiklet üstündeyiz. Bu olay hepimizin davası olmalı lütfen gerçekleri görelim ve hakkımızı arıyalım. ve bu katili bulalım. Herkes çevresini olanaklarını kullansın herkesle paylaşıp bu kazadaki en başta KATİLİ olmak üzere bütün eksik partçaları bulalım adalete teslim edelim formlarda dahi tartışalım.

BU OLAYIN ÜSTÜ K A P A N M A S I N.....

BİRLİK OLALIM.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erman ALKAYA
O çevre yolu eğer İncek tarafına gidense ve eğer çarpan kişi İncek tarafına sapmışsa Ankaraya geçmek için Otoban Çıkışı Kameralar Var!!!
 
Somut bir teklifim var. Eger sorusturmanin gidisatina olumlu etkisi olacak ve carpip kacan surucunun bulunmasina yardimci olacaksa, buyuk bir gazetenin Ankara ve Istanbul baskilarina veya Turkiye geneline olayla ilgili buyuk ilanlar verelim. Ailenin onayi, polisin oluru alinirsa Bisiklet Forum belki bunu organize edebilir. Forumun binlerce uyesi var, cok kisi katkida bulunacaktir diye dusunuyorum. Zor bir is degil, havale cekmeye bakar.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Aracın bordo renkli Fiat Doblo olduğunu nereden anlaşıldı acaba?..
Hani aklıma gelen şey kırılan parçalardan anlaşılmış olması lakin olay yerinden kanıtları toplandığını söylemiş Sadık Abi..Unuttuğu şeyler mi var katilin..
Diyeceğim o ki eğer aracın kırılan parçalarını biliyorsak en azından ankarada ki (evet biliyorum milyonlarca vadır ama!..) yedek parçacılara sorulsa filan belki bir sonuç alınır..
 
Akıncılar Gişesine ait kamera görüntüleri polis tarafından istendiği halde,kameraların arızalı olduğu söylenerek kayıtlar verilememiştir. Bu durum, bir tutanakla bildirilmiştir.Her tarafa kamera konulmaya çalışılan ülkemizde mevcutların çalışmadığını görmek üzücüdür. Belki kayıtlar olsaydı katil bulunabilecekti. Ayrıca kazanın olduğu yer otoban olarak adlandırılsa da,oraya girişte, araçlardan ücret alınmamaktadır. Ücretin alınmaya başladığı yer akıncılar gişesidir. Bilgim dahilinde, otoban paralı yollardır. Bana göre, arkadaşımın orada olmasına mani bir durum yoktur. Ayrıca Çağatayın kazadan önce geçtiği yollardan bazılarından kamera görüntülerini ulaştım. Kazadan önce ki görüntüler dikkatle incelendiğinde kaskın olduğu görülmektedir.Kaskın ve selenin bulunamamasını anlayamıyorum. Acaba katil sürücü parmak izini mi yok etmeye çalıştı?

Bu yazı Radikal Gazetesinden Fatih Kılınc a gönderilmiştir.

Sadık Dedeoğlu
 
Bu olayın duyulması ve bisikletçilerin hayatlarının nasıl hiçe sayıldığını göstermek için, toplanalım, büyük bir grup olarak olayı protesto edelim, sesimizi duyuralım, Çağatay Avşarlar ölmesin, katil bulunsun.
 
Radikal Gazetesinde 25/06/2010 tarih itibari ile Çağatay hakkında haber yapılmıştır. Fakat bu yeterli degildir. Konuyu gündemde tutabilmek için elimizden geleni yapmalıyız. İmkanları olanlar,lütfen kullanın. Özellikle medyada çalışan arkadaşlara sesleniyorum. Bu konuya gereken alakayı gösterelim.

Teşekkürler
Sadık Dedeoğlu
 
Arkadaşlar , diyelim arabayla kaza yaptınız ve arabada belirgin bir hasar oluştu ne yapardınız.
1. Suçluluk psikolojisine bürünürdünüz.
2. Suç işlediğiniz arabayı bir an önce kamufle etmek isterdiniz (tamir veya saklamak)
3.Olay yerini pek bilmem ama ilk çıkıştan çıkıp arabayı tamir ettirilmeye çalışılması mümkün veya saklamak.
4.Hasarlı arabayla yakalancam korkusuyla fazla uzaklaşamamıştır.Polis heryerde onu arıyor düşüncesiyle.
aklıma gelenler bunlar arkadaşlar.
sürçi lisan ettiysem afedin.
 
Geri