Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aero nedir? Yenir mi?

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.993
Tepki
24.856
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Akışkanlar mekaniği zımbırtısı. CyclingWeekly bizler için test etmiş.
Link: (link)



Aynı pist, aynı sürücü, 2 bisiklet.









Canyon Ultimate CF SLX


https://i.hizliresim.com/g5MVE5.png


Cervelo S5

https://i.hizliresim.com/l75rVJ.png



Canyon, Cervelodan 1 kilo daha hafifmiş. Sporcumuz her iki bisiklete de 10'ar dakika boyunca biniyor. Bisikletlerin üzerinde powermetre var, yani "güç ölçer". Anlık Ne kadar güç uyguladığımızı gösterebilen teknoloji. (Garmin Vector kullanılmış)




------------------------------------------------------------------------------------------------------------


200 Watt sabit güç uygulayarak Canyon ile 10 dakika boyunca 5150 metre gidiyor. Ortalaması 30.9km/h
200 Watt sabit güç uygularayak Cervelo ile 10 dakika boyunca 5425 metre gidiyor. Ortalaması 32.6km/h

http://i60.tinypic.com/vn15s0.png

------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Testin ikinci bölümünde bu sefer 300 watt güç uygulanıyor. Sonuç pek değişmemiş;
300 Watt sabit güç uygulayarak Canyon ile 10 dakika boyunca 6055 metre gidiyor. Ortalaması 36.3km/h
300 Watt sabit güç uygularayak Cervelo ile 10 dakika boyunca 6490 metre gidiyor. Ortalaması 38.9km/h

http://i62.tinypic.com/97oait.png


forumda hani duyuyoruz ya, "ben mtb ile 35 bastım, yol bisikleti de neymiş" falan :D altında yol bisikleti olsa 45 basardın diyor bu videodaki abiler. haklılar da
bu videoya bir de TT bike koysalarmış dadından yenmezmiş de neyse :(
 
Scudo
peki sürücü duruşu? rüzgarın anlık esiş hızı? yönü? geçtiği yoldaki sürtünme? aynakolun güç iletimi? jantların iletimi,aynı eleman ne kadar dayanıklı vs vs

test bir şeyler anlatıyor evet ama,bu gibi testler tünellerde insan olmadan yapılmalı bana kalır ise.

Daha önce bir paylaşım olmuştu forumda buna benzer.

Geçen sene fizik hocam ile hesaplamıştık. 1 kg daha hafif bir bisiklet %10 eğimli bir yokuşta 1 km gider ise %10 bir avantaj sağlıyordu yanlış hatırlamıyor isem.

paylaşım için teşekkürler :)
 
Sprinte uygun düz yolda aero kadronun bariz avantajı ortada.
Ancak asıl soru rampa çıkarken ortalama hız düştüğünde avantajın kime geçtiği.
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad
aero nun farkı hafif olması mı sadece ?
 
@chnkrmz

Yazıda da belirtilmiş, areolar daha ağır. Bisikleti nispeten düz yollarda kullanıyorsanız aero tercih etmekte fayda var ama yokuşlu antrenmanlar yapıyorsanız aero yerine daha hafif bisikletleri tercih edeceksiniz.

"Aero bikes such as the (link), (link) and (link) are often heavier than their climbing counterparts."
 
  • Beğen
Tepkiler: chnkrmz
@Onur Ali İmren
Elbetteki kazanan sporcunun herhangi bir bisikletinde.;)
Onur dostum, Bisiklet özelliklerine ve bu tür şeylere ilgili biriyim. Sizinle aerodinamiden tut bisikletin toplumsal haline kadar her şeyini konuşabiliriz. Bunu biliyorum.
Fakat öyle şeyler varki yazınca bazılarının nazarında önemli hale geliyor. Adam daha kondüsyonun k'sini yapmamış bir ay sonra alacağı hafif bisikletle ülkelerarası günde 200 km yüklü tur yapacağını iddia ediyor. Neden yapılamayacağını anlatıncada ''ama bisiklet yol bisikleti, triban, yük de hafif olacak'' diyor.:kptmya: O yüzden bu tür şeyleri yazmama kararı aldım. Tacın geçici sahibi bende kalsın...
 
ingilizce ama şurdan bayaa bilgi edinebilirsiniz. özetle: olay sadece ağırlık vs aerodinamik verim ise, hızlı kullandıkça aero basıyor. hatta bu yazı diyor ki prolar tırmanışları da hızlı çıktıkları için aerodinamik bisiklet hafife göre avantaj sağlıyor. ama bizim gibi prolara oranla ÇOK YAVAŞ sürenler için aslında olay sadece hangisinden daha çok keyif alacağımıza bakıyor bence.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Arkadaşlar merhaba, yeni konu açmak istemediğim için buradan sormak istedim. Aero kadrolarda kadro boyu seçimini nasıl yapmak gerekiyor. Ölçüler diğer kadrolara göre farklılık gösterdiği için, doğru kadro boyunu bulmaya çalışıyorum.

Örnek olarak klasik kadro da L beden seçiyorken;
http://i1109.photobucket.com/albums/h428/BeyazBuyu1/normal_zpsc8w1zelq.jpg


Aero kadro da hangi kadro'yu seçmeliyim?

http://i1109.photobucket.com/albums/h428/BeyazBuyu1/aero_zpsfpvyn2ci.jpg



Teşekkürler
 
@Erdal YILMAZ

Bacak arası yüksekliğini yazmazsan kimse ezbere bilgi veremez.
 
@clubber


Klasik kadro da L beden seçtiğimi belirtmiştim. Bu bilgi yeterli değilse ekliyorum, Boyum 184cm. Bacak iç boyum 84 cm.

Teşekkürler
 
@Erdal YILMAZ

O kısmı okudum ama yeterli bir bilgi değil. Her klasik kadro aynı değil. Markadan markaya boylar değişir. Hangi marka alacaksan onun web sitesinden bulmalısın.
 
@clubber


Yukarıda ki geometri şemaları alacağım markaya ait ve o markanın web sayfasından eklendi. Klasik kadro'nun L beden ölçüsü ile Aero'nun L beden ölçüleri farklı.

Size çok mu bilgisiz göründüm bilmiyorum ama, aero kadro kullanmış birisinden, L mi yoksa M beden mi almalıyım bunu öğrenmeye çalışıyorum.
 
@Erdal YILMAZ

Klasik kadroda L bedeni nasıl bulduysan aero kadrodaki boyu da aynı yöntemle bulabilirsin.
 
@clubber


Ya ben anlatamıyorum ya da siz anlamak istemiyorsunuz. Klasik kadro ve Aero kadronun aynı beden de, seat tube ve top tube ölçüsü aynı mı? Yukarıya eklediğim şemalara göre değil.

Neyse unutun gitsin, cevaplar için teşekkürler.
 
Çizimlerde B uzunluğuna göre karar verebilirsiniz, seçtiğiniz L kadroya uygun değerler aeorda M kadro olarak gözüme çarptı benim; nedeni de aerodinamik olarak (performans anlamında) bir boy küçük kadro seçiminin daha önemli olduğunu söyleyen araştırmalar var, ki okumuşsunuzdur.
 
@Erdal YILMAZ

M almanizi tavsiye ederim. Bertan güzel açıklamış.
Eğer yeterince iyi uzanabiliyorsan gidon üzerine o zaman gidon boğazını 120-130 mm boylarla değiştirerek kendine en fit hale getirebilirsin.

Sprinterler genelde küçük kadro tercih ediyorlar, Cavendishin XS kullanması gibi. Kontrolü ve hızlanması daha iyi oluyor.

Ben 177 boyundayım ve S kullanıyorum ama gidon boğazını 120 olarak uzattım, gayet güzel oldu. Diğer klasik yolda M kadro kullanıyorum.
 
Geri