Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Arka lastikte eğiklik problemi

turanilhan

Üye
Kayıt
29 Ocak 2015
Mesaj
96
Tepki
62
Yaş
33
Şehir
Ankara
İsim
Turan
Bisiklet
Kron
Bisikletimin arka lastiği fotoğrafta görüldüğü üzere sol tarafa doğru yamuk duruyor. Pedallara fazla yüklenince kadroya dahi sürtüyor. Göbek mili yamuktu değiştirdim, biraz düzelse de belirgin bir şekilde hala yamukluk var. 3. resimde lastiği söküp yer değiştirdiğimde (rubleli taraf aktarıcının olduğu tarafa değil diğer tarafa gelecek şekilde mili kadroya oturttuğumda) yamukluk da ters tarafa doğru kayıyor. 2. ve 3. fotoğrafa bakılarak anlaşılabilir. Akort ayarıyla mı ilgili bir durum bu aklıma başka hiçbir şey gelmedi. Mili değiştirirken kontrol ettim göbekte herhangi bir yamukluk, eğiklik söz konusu değil.
 

Dosyalar

  • 20150310_094006.jpg
    20150310_094006.jpg
    177,8 KB · Okunma: 123
  • 20150310_094058.jpg
    20150310_094058.jpg
    159 KB · Okunma: 127
  • 20150310_094218.jpg
    20150310_094218.jpg
    163,2 KB · Okunma: 107
Scudo
Jant akortu bozulmuş.
 
Ortalama kaç liraya yapılır bu iş peki Ankara'da?
 
@turanilhan
Akort yamuklugunu anlamak kolaydir. Gobegin oynamadigindan emin olun. Tekeri cevirin ve pabuclara degen kisma dikkatlice bakin. Her turda jantin belli bir bolge veya bolgeleri duzenli olarak yakinlasip uzaklasiyorsa jantiniz akort istiyordur. Akort ucreti tamirciye ve akort bozuklugunun derecesine gore degisiyor. 10 ila 25 TL arasi istiyorlar bildigim kadari ile. Anlayan bir arkadasiniz varsa veya merakliysaniz kendinizde biraz caba ile kisa zamanda ufak tefek akort sorunlarini halledebilirsiniz.
 
Bisikleti yeni aldıysanız ilk 1 2 ayda akort bozulması olabilir ancak gördüğüm kadarıyla feci bir kayma var kadroya bir darbe almadınız değil mi ?
 
bisikleti ikinci el aldım. aldığımda böyle bi sorun yoktu, varsa bile ben farkedemedim. tepe inişi yapmıştım ondan sonra ortaya çıktı bu problem

Bir de şöyle bir düşüncem var; lastiği ters çevirip taktığımda yamuklukta ters tarafa kaydığı için sorunun kadroda olma ihtimalini eleyebiliriz diye düşünüyorum. bilmem doğru mu?
 
yok mudur başka bir fikri olan sayın bisikletseverler.
 
Fikir cok!

Kadron yamulmus
Gobek mili yamulmus
Jant yamulmus
V fren ayaklarinin ayari bozuk bir tarafi fazla basiyor

Inceleyip neyin dogru oldugunu anlamaniz ve uygun cozum uretmeniz gerek. Ilk bildiriminize gore zaten jant ayar sorunu oldugu belirtilmis. Ama bu sizi tatmin etmemis gibi...

Yeni bisiklette akort sorunu kisa surede gosterebilir dogrudur. Ikinci el aldiginiz bisiklette en son ne zaman akort edildigini bilmediginizi varsayalim. Belki satilacak diye elden gecti ve size geldi. Duzgun akort olmadigi ici kayma yeniden basladi. Veya sizin kilonuzun, kullanim seklinizin, kullandiginiz ortamlarin farkli ve agresif olmasi ile akort sorunu basladi. Akort bir kere oturursa uzun sure ihtiyaciniz olmayabilir. Ama duzgun yapilmamis esit yuk dagitan akort yoksa veya jantiniz vasat bir jantsa kisa surede yine jant sorunu olabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: turanilhan
Mandalli gobek degilse rot ayari kaymis gobek somunlarinda birini fazla sıkıp birini az sıkmaktan yada ayni anda sıkmamaktan kaynaklanir.
 
mandallı göbek hocam. en iyisi ben bisikletçiye götürüyüm o baksın neymiş derdi bu bisikletin
 
  • Beğen
Tepkiler: Alp Ertunga
Aynısı daha yeni başıma geldi. Arka göbek mili değişti lastikte boşluk vardı kadroya sürtme oluyordu 10 tl ye halledildi. Birkaç hafta sonra tekrar kadroya sürtme olayı oldu ama bu sefer lastikte bi boşluk yoktu. Akort ayarı yapıldı 15 tl ye. Bence ikisinide aynı anda yaptırt tekrar git gel yapma.

Benden tavsiye mil'i somunlu taktır. Gerçi konu yıllar önce açılmış ama güncel bilgi olsun :D
 

Dosyalar

  • 9570719006770.jpg
    9570719006770.jpg
    13,9 KB · Okunma: 11
Geri