Scudo Sports

Arka vites makarası

SEL PER

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Kasım 2014
Mesaj
560
Tepki
799
Şehir
antalya
İsim
Selçuk
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bisiklet bakımı ve temizliği konusunda genelde dikkatimi çeken zincir bakımı ve zincirin temizliği, bisikletin yıkanmasi, kaset bakımı temizliği vs. Konuları paylasiliyor ve anlatiliyor Arka vites makaraları sanki hep gözardi ediliyor ve bu konuda formda fazla teknik detay da bulamadım. Üst makara nasıl olur bunların dönüş yönü var midir. Bu iki makara nasıl temizlenmelidirler gibi. Arada zincir gibi bunların da yağlanması gerekir mi vs. Sanki uvey evlat muamelesi goruyorlar :). Halbuki zincir onlarca baklanin üzerinde dönüyorken o baklalarin hepsi sadece bu iki makara üzerinde dönüyor. Bu makaraları arada söküp temizliyo musunuz veya bilgisi olanlar bu makaralar konusunda teknik bilgi verebilir mi
 
Son düzenleme:
Scudo
Uzerindeki kirli yag tabakasini temizleyip gobegindeki bosluktan ufacik yag damlatabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
@M.İhsan fazla yağ damlarsa sorun olur mu?
 
Uzerindeki kirli yag tabakasini temizleyip gobegindeki bosluktan ufacik yag damlatabilirsiniz.
Bunların dönüş yönleri oluyor mu ve üstteki ve alttaki makara birbirinden farklı mi oluyor
 
@M.İhsan fazla yağ damlarsa sorun olur mu?
Fazla yagi kendisi zaten disariya verecektir. Yagi damlatin. Sonrasinda bir bezi kucuk disliye dayayip pedali uc bes tur cevirin yani zincirin hareket etmesini saglayin. Bu sekilde fazla yagi alacaksiniz.
Bunların dönüş yönleri oluyor mu ve üstteki ve alttaki makara birbirinden farklı mi oluyor
Aktaricinin iki adet dislisi var ve bunlara sanirim kilavuz disliler deniyor. Zincirin gerginligini ayarlarlar ve cok basit iki dislidir aslinda. Her iki tarafa da donebilir. Birbirinden farki yoktur.
 
...üstteki ve alttaki makara birbirinden farklı mi oluyor...

Ürüne göre iki makara birbirinden farklı olabilir. Örneğin Altus M310'da üst makara 11, alt makara 13 dişli. Ancak farklı olduğunda birbirinin yerine uymaz, takılsa bile zincir geçmeyeceğinden yanlış takıldığı anlaşılabilir.
 
Sadece yağ damlatma yeterli olmaz. Yataktaki yağa yapışıp bulamaç gibi olmuş toz, toprak, kıl yağ tatbik ederek gitmez çünkü. Attırıcının kafes kısmı açılıp, makaralar çıkartılıp, yatakların motorin, tiner veya su ile iyice temizlenip, kurulanıp, 1-2 damla yağ damlatılıp tekrar toplanması gerekiyor.

 
Ben de Üst ve alt makaranın farkını ve makara bakımını anlatan şöyle bir video buldum. Burada bulunsun
 
Geri