@specific @Anonim 97 kiloyum. Turlara festivallere katılıyorum. Orada geride kalıyorum. Tamamen kondisyon mu o zaman acaba ? Bu tip değişimler iyi gelir mi ki ?
Bisiklete düzenli binmeye ilk başladığımda az çok spor geçmişim olmasına karşın mtbdeki en düşük vites ile 3-4 kerede kesile kesile yokuşlar çıkar, arkadaşlarıma yetişmeye çalışır, böyle bir turda 10km yapınca mutlu olurdum. Neyse yıllar geçti, fırsat buldukça bisiklete binmeye devam ettim. hobi kullanıcısı olduğum halde şimdi aynı yokuşları üçte biri sürede en küçük aynakol dişlisini bile kullanmadan çıkıyorum, nabzım çok fazla yükselmediğinden üzerine bir 50 km de rahat rahat gidebiliyorum. Düzenli binin siz de açılırsınız. Zaten bu süreçte kilo da verir hafiflersiniz.
Not: yokuşlar biraz da güven meselesi. Kısa yokuşlarda acele etmeden kendi kendinize düşük viteste çalışın, dizleri fazla zorlamayın ama. sonra güveniniz ve nefesiniz arttıkça yavaş yavaş eğimi mesafeyi artırın. Bu arada nabzınızı kontrol etmeyi öğrenin, kendinize güveniniz iyice yerine gelsin. Sonra uzun yokuşları bile rahat rahat çıkarsınız. Bunu yapmadan hemen grup sürüşü bence zor olur. Dördüncü beşinci nabız bölgesinde uzun süre kalırsanız çabuk bitersiniz. Ayrıca sizden iyilere yetişmek için aceleyle kendinizi zorlayıp sakatlanabilirsiniz. Hiçbir şey olmasa bile geride kalmak moralinizi bozar. Forumda yokuşlarla ilgili konuları okuyun çok faydalı.
Aynakol Değişiminde ön aktarıcının değişmesi gerekmiyor.
Farklı dişliye geçince gerekiyor diye biliyorum ben, aktarıcının kitapçığında uygun olduğu dişliler yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Shimanonun sitesinde de şöyle bir tablo var. Burada 42 ve 48 dişliler için aktarıcıları farklılaştırmış.
208802 dosyayı görüntüle
Sheldonbrown da sitesinde bu curvature olayını anlatmış:
“Front derailers shift best when they are mounted as low down as is possible without having the cage foul the teeth of the chainrings. In particular, the bottom edge of the outer cage plate should be closely matched to the curvature of the largest chainring.
If you use a front derailer with a larger ring than it is meant for, the rear of the cage will get too close to the chainring before the front of the cage is close enough to provide crisp shifting.
If you use a front derailer with a smaller ring than it is meant for, the front of the cage will get close to the chainring while the rear of the cage is still far away from it. This won't hurt shifting, but will require excessive "trimming" of the front derailer as you change gears at the back.”
Çevirisi:
Ön aktarıcılar, aktarıcı kafesi, dişlilerin dişlerine değmeden mümkün olduğu kadar aşağıya monte edildiğinde en iyi şekilde çalışırlar. Özellikle, dış kafes plakasının alt kenarı, en büyük dişlinin eğriliği ile uyumlu olmalıdır.
Ön aktarıcıyı uyumlu olduğundan daha büyük bir dişliyle kullanırsanız, kafesin ön tarafı keskin bir geçiş sağlayacak kadar yakınlaşmadan kafesin arkası dişliye çok yaklaşacaktır. (Benimkinde aynen bu olmuştu, vitesi bir türlü düzgün ayarlayamamıştım, bu yazıyı okuyunca aktarıcıyı değiştirdim düzeldi)
Ön aktarıcıyı uyumlu olduğundan daha küçük bir dişliyle kullanırsanız, bu sefer de kafesin arkası hala uzaktayken kafesin ön tarafı zincire yakın olur. Bu, vites değiştirmeye çok zarar vermese de arka vitesi değiştirirken aynı anda ön vitese de aşırı “trim çekilmesi” gerekir. ”