Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aynakol değişimi

Aynakol dişlileri ve sayısı değişiyorsa ön aktarıcı ve zincir her durumda değişmeli bence. Eğer zincir eskiyse ve uzadıysa değiştirirken arka rubleyi de kontrol edip değiştirmenizde fayda var.
Aktarıcının belli bir açısı oluyor, dişli sayısı artınca çark büyüdüğü için ayar tutmaz muhtemelen. Benim tutmamıştı, aktarıcı da epey eski olduğundan değiştirdim onu da. Sorun kalmadı.
Aynakol Değişiminde ön aktarıcının değişmesi gerekmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: FoldingRider
Scudo
@FoldingRider Bisikletiniz Kron Fd1500 sanırım, gördüğüm kadarıyla ön aktarıcı tourney ve bunun maksimum kapasitesi 42T, Altus veya Acera ile değiştirirseniz 48T aynakol takabilirsiniz.
 
42t yerine 48t turlarda daha iyi tabi. 42 daha çok yokuşlar için uygun. Küçüğü 22 oluyor 42nin. Dağ bisikletlerinde çok kullanılıyor.
Sizin olayda tekerin kalın ve 26 olması da fark yaratır. İnce tekerli 28 lastikli ve amortisörsüz bisikletler sizi rahat geride bırakır. Sizinki sanıyorum amortisörlü bir model.


Merhaba Evet amortisörlü katlanır ama 26x1,75 e geçiş yapacağım ama ayna kol 21. viteste iken pedal çevirme sayım çok fazla dediğim gibi uzun vadede yoruyor :(

@FoldingRider Bisikletiniz Kron Fd1500 sanırım, gördüğüm kadarıyla ön aktarıcı tourney ve bunun maksimum kapasitesi 42T, Altus veya Acera ile değiştirirseniz 48T aynakol takabilirsiniz.
Şuan için deneme yapıp bir risk alıcam umarım yolunda gider herşey :) masraf açmaz başıma
 
@specific @Anonim 97 kiloyum. Turlara festivallere katılıyorum. Orada geride kalıyorum. Tamamen kondisyon mu o zaman acaba ? Bu tip değişimler iyi gelir mi ki ?
Bisiklete düzenli binmeye ilk başladığımda az çok spor geçmişim olmasına karşın mtbdeki en düşük vites ile 3-4 kerede kesile kesile yokuşlar çıkar, arkadaşlarıma yetişmeye çalışır, böyle bir turda 10km yapınca mutlu olurdum. Neyse yıllar geçti, fırsat buldukça bisiklete binmeye devam ettim. hobi kullanıcısı olduğum halde şimdi aynı yokuşları üçte biri sürede en küçük aynakol dişlisini bile kullanmadan çıkıyorum, nabzım çok fazla yükselmediğinden üzerine bir 50 km de rahat rahat gidebiliyorum. Düzenli binin siz de açılırsınız. Zaten bu süreçte kilo da verir hafiflersiniz.
Not: yokuşlar biraz da güven meselesi. Kısa yokuşlarda acele etmeden kendi kendinize düşük viteste çalışın, dizleri fazla zorlamayın ama. sonra güveniniz ve nefesiniz arttıkça yavaş yavaş eğimi mesafeyi artırın. Bu arada nabzınızı kontrol etmeyi öğrenin, kendinize güveniniz iyice yerine gelsin. Sonra uzun yokuşları bile rahat rahat çıkarsınız. Bunu yapmadan hemen grup sürüşü bence zor olur. Dördüncü beşinci nabız bölgesinde uzun süre kalırsanız çabuk bitersiniz. Ayrıca sizden iyilere yetişmek için aceleyle kendinizi zorlayıp sakatlanabilirsiniz. Hiçbir şey olmasa bile geride kalmak moralinizi bozar. Forumda yokuşlarla ilgili konuları okuyun çok faydalı.

Aynakol Değişiminde ön aktarıcının değişmesi gerekmiyor.
Farklı dişliye geçince gerekiyor diye biliyorum ben, aktarıcının kitapçığında uygun olduğu dişliler yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Shimanonun sitesinde de şöyle bir tablo var. Burada 42 ve 48 dişliler için aktarıcıları farklılaştırmış.
208802 dosyayı görüntüle

Sheldonbrown da sitesinde bu curvature olayını anlatmış:

“Front derailers shift best when they are mounted as low down as is possible without having the cage foul the teeth of the chainrings. In particular, the bottom edge of the outer cage plate should be closely matched to the curvature of the largest chainring.
If you use a front derailer with a larger ring than it is meant for, the rear of the cage will get too close to the chainring before the front of the cage is close enough to provide crisp shifting.
If you use a front derailer with a smaller ring than it is meant for, the front of the cage will get close to the chainring while the rear of the cage is still far away from it. This won't hurt shifting, but will require excessive "trimming" of the front derailer as you change gears at the back.”

Çevirisi:
Ön aktarıcılar, aktarıcı kafesi, dişlilerin dişlerine değmeden mümkün olduğu kadar aşağıya monte edildiğinde en iyi şekilde çalışırlar. Özellikle, dış kafes plakasının alt kenarı, en büyük dişlinin eğriliği ile uyumlu olmalıdır.

Ön aktarıcıyı uyumlu olduğundan daha büyük bir dişliyle kullanırsanız, kafesin ön tarafı keskin bir geçiş sağlayacak kadar yakınlaşmadan kafesin arkası dişliye çok yaklaşacaktır. (Benimkinde aynen bu olmuştu, vitesi bir türlü düzgün ayarlayamamıştım, bu yazıyı okuyunca aktarıcıyı değiştirdim düzeldi)

Ön aktarıcıyı uyumlu olduğundan daha küçük bir dişliyle kullanırsanız, bu sefer de kafesin arkası hala uzaktayken kafesin ön tarafı zincire yakın olur. Bu, vites değiştirmeye çok zarar vermese de arka vitesi değiştirirken aynı anda ön vitese de aşırı “trim çekilmesi” gerekir. ”
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@undefined umarım limitlerde kalarak bu işten kurtulurum ön aktarıcı almama gerek kalmaz :)
 
yok bisikletim yeni 140 km de ama grupla giderken herkes son viteste daha az yorucu kadansta giderken ben fazla kadans yapıyorum uzun vadede beni yorup grup arkasında bırakıyor. her parça sıfır zincirde esneme yoktur diye düşünüyorum. Sanırım risk alıp 48t dişe yükselteceğim. çünki 42t çok fazla yoruyor :(
52 dişli aynakol elimde şuan var yeni karemil uyumlu Sıfır bisiklet üstünden söktüm
 
Arkadaşlar merhabalar eşimde carraro sportive 226 var, yokuşu bol bir yerde yaşıyoruz ve biraz zorlanıyor rampalarda. Şu andaki aynakolu Shimano tourney ty301 48*38*28 ben bunu tourneyin 42*32*22 aynakolu ile değiştirmek istiyorum. ( (link) ) Sizce bu değişim yokuşları çıkarken rahatlatır mı?(1. vitesteyken oran 0,88'den 0,69'a inecek) Bisiklette vites kolu veya zinciri değiştirmeye gerek var mı ve yeni aynakol bisiklete uygun bir şekilde çalışır mı? Olabildiğince minimum masrafla işin içinden çıkmak istiyorum.
 
@tahrefa
Biraz rahatlatır ama bol bol binip biraz kondisyon kazansa daha iyi bir çözüm. 0,88 de iyi bir oran aslında. Oranı çok düşürünce yokuşta durduktan sonra kalkış çok zor olabilir.
 
@Anonim teşekkürler, o ihtimali hiç düşünmemiştim
 
Arkadaşlar bisikletimde aynakol 22 30 40. En büyük dişliyi 44 yapmak istiyorum 22 30 44 kalsa sorun olur mu, yoksa orta dişliyi de değiştirip 22 32 44 mü yapmam lazım
 
Arkadaşlar bisikletimde aynakol 22 30 40. En büyük dişliyi 44 yapmak istiyorum 22 30 44 kalsa sorun olur mu, yoksa orta dişliyi de değiştirip 22 32 44 mü yapmam lazım
Aktarıcıların kapasitesini kontrol edin. Shimano sayfasında aktarıcıyı aratın kapasiteye bakın. Bir kaç rakam var önemli. Maksimum dişli sayısı, önde ve arkada en büyük ve en küçük dişli arasındaki farkların toplamı gibi. Hem ön hem arka aktarıcı için kontrol edin.
Aktarıcılar uysa bile belki zincir biraz kısa gelebilir. Gerçi 4 diş çok fazla değil ama çapraz kullanırsanız sorun olabilir.
 
Bende de giant roam 3 bisiklet var aynakolu bir türlü sökemedim kafayı yicem ne yaptıysam olmıyor ekstra bir aparat almak lazım sanırım konu hakkıında bilgisi olan var ise bana ulaşırsa çok sevinirim aynakol modeli fc-ty501-2 shimano. Tşkler
 
Bende de giant roam 3 bisiklet var aynakolu bir türlü sökemedim kafayı yicem ne yaptıysam olmıyor ekstra bir aparat almak lazım sanırım konu hakkıında bilgisi olan var ise bana ulaşırsa çok sevinirim aynakol modeli fc-ty501-2 shimano. Tşkler
Kontra vidaları söküldükten sonra çektirme kullanarak aynakolu çıkarabilirsiniz.
 
Bugün bende fatbike için 1.5 yıl sonra değişim yaptım zinciri olctuler sıkıntı vardı aşırı ses takıntı gıcırtısı ve ruble de mecburen değişti ve aynakol

Aynakolu 28 taktirdim düz yol ve yokuş performansım baya arttı her gün yokuş çıkan ve en az 30 km yapan bir insanım

Ancak arka aktaricim da problem oluştu arka aktariciyida altusla değiştirmeleri önerdiler ama daha sonra dedim

Ancak ayarları yapmamıza rağmen zincir vites küçük dişliler de iken zincir surtuyor tourney aktariciyi altuslami daha yüksek birseylemi değiştirmeliyin 7 8 uyumlu oluyor sanırım ne onerirsiniz
@İsa DEMİRKOL sele borusuyla beraber zincir aynakol ruble 500 liraya patladı yazıklar olsun bu ülkeye kazığı yedim herturlu sanırım neyse... o ses sistem değişince gitti freehubda sorun yok zaten zinciri olctuler zincir ve rublede problem varmış velhasıl aynakolu 28 yaptık performans arttı Ancak arka aktariciyi değiştirmedim orda hata yaptım küçük dislilerde dürtme var zincir de bana değişmesi gerek dediler altusla değiştirmeleri iyi olur 165 TL fiyat çıkardılar ekstra altus 7 8 vites uyumlu sanırım bendeki tourneye siz nediyorsunuz altus mu daha üstü bir sistem varmidir
 
Son düzenleme:
Merhaba

Carraro sportive 225 şehir bisikletim var. 24 vites

Aynakol: SHIMANO TY301 48X38X28T

RUBLE: SHIMANO HG200 12-32T

ARKA AKTARICI: Shimano Altus Rd-M310


Ankara'nın ve Keçiören'in yokuşları bitmediği için arka rubleyi büyütmek istiyorum ama çok tecrübeli olmamak ile birlikte seçenğimin sadece Shimano Altus CS-HG31 11-34 olduğunu gördüm.

Bu ruble ile değiştirirsem (aynakol ve aktarıcı değiştirmeden) yokuş performansım artar mı?
Bendeki aynakol ile uyumlu daha performanslı başka bir ruble tavsiyeniz olur mu?
 
28-32 ile yokuş zor geliyorsa elektrikli bisiklet alın yormayın kendinizi. 11-34 de alsanız değişen bir şey olmaz aynakol en küçüğü zaten 28 aynakol değişimine de gerek yok. Performansınızı arttırmaya çalışın daha mantıklı.
 
Merhaba

Carraro sportive 225 şehir bisikletim var. 24 vites

Aynakol: SHIMANO TY301 48X38X28T

RUBLE: SHIMANO HG200 12-32T

ARKA AKTARICI: Shimano Altus Rd-M310


Ankara'nın ve Keçiören'in yokuşları bitmediği için arka rubleyi büyütmek istiyorum ama çok tecrübeli olmamak ile birlikte seçenğimin sadece Shimano Altus CS-HG31 11-34 olduğunu gördüm.

Bu ruble ile değiştirirsem (aynakol ve aktarıcı değiştirmeden) yokuş performansım artar mı?
Bendeki aynakol ile uyumlu daha performanslı başka bir ruble tavsiyeniz olur mu?
(link)arka aktarıcı bilgisine bakabilirsiniz. Rubledeki en büyük dişli minimum 28 maksimum 34 olabiliyor. 34 dişin üzerine çıkmak istersen arka aktarıcını değiştirmen gerekecek. Yeni arka aktarıcı ve aynakol uyumunu da kontrol etmen gerekir. Dişliler değişince de zincir boyunu ayarlaman gerekecek. Eğer ciddi bir yükseltme yapmayacaksan hiç uğraşma performansını artırmaya çalış veya arkadaşın dediği gibi elektrik destekli modelleri tercih et, mevcut durumda 32 ve 34'ün pek farkı olmaz.
 
Çok teşekkür ederim detaylı bilgilendirme için.
 
Geri