Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Konya'da Şöförler Bisiklet Sürdü Empati Eğitimi

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.627
Tepki
1.921
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
Bisiklet şehri Konya'da roller değişti
detay1605770497.jpg

10
550 kilometre ile Türkiye’nin en uzun bisiklet yoluna sahip şehri olan Konya’da bisiklet kullananlara saygı duyulması vurgusunun yapılması için anlamlı bir empati eğitimi yapıldı. Bisiklet sürücülerinin trafikte yaşadığı zorlukların daha iyi anlaşılması için otobüs, minibüs ve ağır vasıta şoförleri bu kez bisiklet başına geçerek pedal çevirdi.
Türkiye’nin en uzun bisiklet yoluna sahip ve en yoğun bisiklet kullanılan şehri olan Konya’da, bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak ve bisiklet sürücülerinin trafikte daha rahat bisiklet kullanmalarını sağlamak için çeşitli çalışmalar yürütülüyor. (link)Büyükşehir Belediyesi, bu kapsamda otobüs, minibüs ve ağır vasıta şoförlerinin kendilerini bisiklet sürücülerinin yerine koymaları ve bisikletlilerin trafikte yaşadığı zorlukları daha iyi anlamalarını sağlamak amacıyla (link)Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği işbirliğiyle empati eğitimleri gerçekleştirdi.

Şoförler yüksek sesten korktu
Verilen eğitimde şoförler, yol kenarındaki aparatlara koyulan bisikletler üzerinde pedal çevirdi. Bu esnada çok yakınlarından hızla geçen araçların yoğun korna seslerine maruz bırakılan şoförler irkilerek, trafikte bir an için kendilerini bisikletlilerin yerine koydu ve bisikletlilerin yaşadıkları zorluğu anladı. (link)Büyükşehir Belediye Başkanı Altay, bisiklet şehri (link)olarak bir taraftan bisiklet altyapısını güçlendirdiklerini belirterek bir taraftan da farkındalık çalışmaları yürüttüklerini ifade etti. Konya’da 550 kilometre bisiklet yolu inşa edildiğinin altını çizen Altay, 2023’e kadar 82,5 kilometre daha bisiklet yolu inşa ederek Konya’nın Türkiye’deki birinciliğini perçinlemek istediklerini dile getirdi.

Bisikletli vatandaşlarımızın can güvenliği her şeyden önemli”
Başkan Uğur İbrahim Altay, Büyükşehir Belediyesi otobüs şoförleri ve ağır vasıta şoförlerinin tamamının bu eğitime katıldığını ifade ederek, “Burada amaç trafikte bisiklet kullanıcılarının ne hissettiklerini ağır vasıta şoförlerimizin bizzat yaşayarak öğrenmeleri. Böylece onların trafikte bisiklet sürücülerine daha saygılı davranmalarını arzu ediyoruz. Esnaf Odaları Birliğimiz ve (link)Minibüsçüler Odasıyla birlikte bu projeyi yürütüyoruz. Öncelikli hedefimiz otobüs, ağır vasıta ve minibüs şoförlerinin bu eğitimi alması. İnşallah ilerleyen süreçte Türkiye’de ehliyet alacak herkes bu eğitimden geçer. Çünkü bisikletli vatandaşlarımızın trafikte can güvenliği her şeyden önemli” dedi.
 
Scudo
Eğitimi alan kişilerin duyarlılığına bir katkısı olabileceğini düşünüyorum. Bizim burda Eskişehir'de otobüs şoförleri ile özel bir derdimiz yok. Şahsen ben otobüs şoförünün sebep olduğu bir bisiklet kazası ya da tartışma henüz duymadım. Konya'nın bu konuda Eskişehir'den daha ileride olduğunu düşünüyorum ama belli ki ekstra önlem almak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Düşünce çok güzel. Umarım faydalı olur...
Ama şuna takıldım, "Verilen eğitimde şoförler, yol kenarındaki aparatlara koyulan bisikletler üzerinde pedal çevirdi. "...

En azından 1-2km sürseydiler de, o sesleri bir de sürüş yaparken yaşasaydılar... Oldukları yerde "trainer" gibi bir alet üzerinde bu sesleri duymak ile, bisiklet sürerken korna çalınması veya sıkıştırılmak arasında çok fark var...
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Şimdi haberi gördüm de her geçen kornaya asılıyor.🤣
 
  • Hahaha
Tepkiler: MAERKEK
Düşünce çok güzel. Umarım faydalı olur...
Ama şuna takıldım, "Verilen eğitimde şoförler, yol kenarındaki aparatlara koyulan bisikletler üzerinde pedal çevirdi. "...

En azından 1-2km sürseydiler de, o sesleri bir de sürüş yaparken yaşasaydılar... Oldukları yerde "trainer" gibi bir alet üzerinde bu sesleri duymak ile, bisiklet sürerken korna çalınması veya sıkıştırılmak arasında çok fark var...
Korkudan ölmemeleri için alınmış bir önlem bence . Bisiklet selesine oturmaları bile büyük bir olay.
 
Çok güzel bir çalışma,emeği geçenleri tebrik ediyorum.Bir nebze etkili olabilir en azından
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Aktif trafikte sürüş deneyimi yapılırsa tam olur. Ancak bu kadarı bile Türkiye standardında çok iyi.
 
Geri