Evet, Arkadaşlar...
Konumuz bianchi ares, bakın ares fs yazmadım, çünkü fs modeli sonraki yıllarda çıkan bir bisiklet olmuştur.
Ben bisikletimi bir karne hediyesi olarak 2004 yılında almıştım. Ve benim bisikletim o yılın en iyi bisiklet ödülünü alıp kapak fotoğrafı olarak bisiklet dergilerinde yayınlanmıştı. Çünkü bisiklet bir dağ bisikleti olarak piyasaya sürülmüştü ve o yılların çift amortisör sistemine sahipti. Evet, size göre çok ağrı bir bisiklet olabilir ama yanlış bir düşünce akımında oyum yapmışsınız. Dağ bisikletleri günümüzde hafif bir demir yığınıyla yapılıyor ama bu bisiklet aksine içi dolu tam demirle işlenmiş olarak sunuma sürüldü. Ve dağ ortamında çok oyuk vardır, kimse şunu yazamaz. Çukura girdim de yüksek hızla bisiklet beni savurdu, aksine bu bisikletin özelliğinden kaynaklanan durum sizi savurmak yerine sizi üstünde tutmaya devam ediyor. Sadece sağlam bir titreşime maruz kalıyorsunuz. Ben bisikletimi hala günümüzde kullanmaya devam ediyorum ve asla pişman olmadım. Çünkü bundan iki yıl önce kardeşime bisiklet almaya gittiğimde bianchi alacaktım ve almadım. Hata yapacaktım, çünkü eskiye nazaranla artık kalitesi düşmüştü, gittim salcano aldım ve kardeşim şu an memnun...
İlk öncelikle yazılan yorumlarda gereksiz bir demir yığını ile karşılaştım. Aksine gerekli bir demir yığını. Dağ bisikletleri kesinlikle ağır olmaları gerekiyor. Şimdi bayır yukarı çıkarken çekişlerinden ötürü şikayet ediyorsunuz. aksine bayır yukarı çıkarken 1. vitesde çıkarken hiç hissedilmiyor, o demir yığını dediğiniz bisikletin. Her vitesin kullanma yerleri var, bayır yukarı tam dik bayırda 1. vites ideal ama normal bir bayırda 3. vitesle bile gidebiliyorsunuz, rahatça. Bayır aşağıya giderken de asla 12. vitesi geçmeyin olacaklardan ben sorumlu değilim

. Fakat deneme testi olarak bayır aşağıya 21. vitesle tam hızda inmiş biri olarak, hala yaşadığımı düşünebilirsiniz. Sadece benim bir hatam oldu, arka fren değilde ön frene abanınca kendimi başka yerde buldum. Fakat o esnada bile ön amortisör max. güçünü kullanarak beni üstünde tutmaya başardı, fakat ben fırlamak zorunda kaldım, araba sürerken bile ani duruşlarda bile cama doğru gidiyoruz, o mesele... fakat o hızda çukurlara girmeme rağmen savurmadı. o demir yığını ağrı değilde hafif olsa idi çoktan o çukurlarda horon misali çoktan uçmuştum. Bir bisikletin kalitesini ilk önce iskeletinden anlarsınız. Ağır bir demirin işlemeciliği zordur ve bu bisiklette onu yaptılar. zaten maliyeti ve işçiliği o kadar zor olduğu için üretimi durdurulup ares fs çıkarıldı. Fakat ares fs onun gibi teşekkürlü olmadı ve olamazda. Bianchi Ares tarihinin en iyi bisikleti olarak her zaman tarihinde yerini koruyacaktır.
Sonra arkadaşlar, gelelim öteki konuya. Bisikletin frenleri gereken verimi vermiyormuş. Daha demin anlattığım yaşanmış olayda fren verimli olmasaydı, öyle bir tepkime yaşamazdım. Ares de fren ayarını yapabiliyorsunuz her bisiklette yapıldığı gibi ama ares in ki biraz farklı. Fakat çelik fren aksanını hiç değiştirmedim ve hala kullanıyorum. Sadece bu yıla kadar bir kere fırçalarını değiştirdim, çok freni seven birisi değilim...
Düz bir yolda giderken 21. vites size gayet normal gelecektir ama alışmadık bir ayak kasınız varsa, ilk başlarda bir kaç gün boyunca 10. vitesle alıştırma sonra 15 le yapın ve ondan sonra 21. vitesle yapın. İlk başta 21. vitesle yaparsanız ayaklarınızdaki kaslar hamlıktan ötürü tutulacak ve 2 gün boyunca üstüne basmakta zorlanacaksınız. Başıma geldiği için biliyorum. Bayır aşağıya giderken hiç motor kullandınız mı bilmiyorum da virajları alırken eğer hızınız yüksekse bisikletle beraber sizde yatın aksi durumda direksiyon size dönmeye akim kılacaktır, fakat viraja giriş hızından ötürü fizik kuralının vermiş olduğu bilgi sonucu sizi savuracaktır. Bisiklete bir şey olmuyor, üstünden siz gidiyorsunuz

.
Son olarak bisiklette süspansiyon ayarlarını yapmak kalıyor. Bunun içinde herkes kendine göre ayarlaya bilir fakat çok gevşek yapmayın yinede çünkü kasise girince hissetmiyorsunuz ama çukura girince sanki oturduğunuz bölümde bir boşluk oluşuyor, buna eksi bir yönünü ortaya çıkarıyor. Ben normalde kullanıyorum, kasise girince sadece arabalar gibi bir yaylanma oluyor onunda fazla bir zararı yok, ve bu yıla kadar da olmadı ve olmamaya devam ediyor. Birde arada amortisör ayarları için ön bölgeye özellikle hidrolik yağ ile doldurun ve bir müddet bekletin sonra kendisi boşalacaktır. arkaya gerek yok çünkü her kasis de o kendini sanki yeniliyor ama bakım için bir bezle yünlü olmasın yağlaya bilirsiniz...
Arkadaşlar, bir bisikletin gerçek bir kullanıcısı olmadan yorum yapmayın. Çünkü çok gülünç oluyorsunuz...
NOT: Eğer bisikletinizi severseniz, ona emek verip gereken bakımı yapıp, gerekli ayarlardan geçirirseniz, emin olun o bisiklet taştan da yapılsa alacağınız keyfinizin yerini hiç bir bisiklet tutamaz saygı ve sevgilerimle
