Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bianchi SLR 400 ve Carraro CR 012 için detaylı karşılaştırma

Sizin tercihiniz hangisi olurdu?


  • Toplam katılım
    170

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.992
Tepki
24.851
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Son zamanlarda ciddi şekilde kıyaslanan bu iki model için konu açıp görebildiğim kadarıyla yorumlamaya çalışacağım arkadaşlar. Umarım faydalı olacaktır diye düşünüyorum :islik:

Bildiğiniz gibi makinalarımızın görüntüleri şu şekilde:
carraro-cr-race-012.jpg
BIANCHI-SLR-40-1.jpg


Önce donanımsal kıyaslama yapıyoruz, sonra da çok özel eklemeler yapacağım. ;)

Bianchi SLR 400Carraro CR 012Kıyaslama
KadroAluAlu-
MaşaAluAlu-
Arka vitesShimano Claris 2400Shimano A070Bianchi
Ön vitesShimano Claris 2400Shimano A070Bianchi
AynakolBilinmiyor 50/34Shimano A070 50/34-
Vites koluShimano Claris 2400 7 vitesShimano A070 8 vitesBianchi
Fren kaliperBilinmiyorAlhonga HJ-421ADQ-
LastikCST 700X23CMichelin Dynamic Sport 700X23CCarraro
Jant32 tel çift katlı alu32 tel çift katlı alu-
SeleSelle RoyalSelle Royal-
Websitelerinde belirtilen özelliklerini yan yana bile yazsak Biachi'nin net bir üstünlüğü var. Bunu sanırım herkes kolaylıkla görebilir :):harika:

Gelelim bir bakışta "görülemeyenlere" o_O

BB drop:
bottom2.jpg
bottom1.jpg

Bottom Bracket Drop olarak geçen bu ölçüleri her iki bisiklet için de bilmiyoruz. Fakat ruble göbeğinden referans alarak, aynakol göbeğinden geçen bir çizgi çektiğimde Bianchi'nin aynakolunun net bir şekilde daha aşağıda olduğunu görebiliyoruz. Görmeye çalıştığımız ölçü tam olarak şu:

bb_drop.png

Bianchi'nin bu ölçüsü Carraro'ya göre daha büyük. Bu, bize 2 konu hakkında yorum yapma olanağı verir:
  1. Bianchi'de sürücü ağırlık merkezi daha aşağıda olacağı için, Carraro'ya kıyasla daha stabil, daha "düz" bir sürüş imkanı verecek. Tam aksine, Carraro'da ise bu mesafe daha az olduğu için sürücü ağırlık merkezi daha yukarıda çıkacağından; Carraro manevra anlamında daha atik, daha duyarlı, ve hassas olacak.
  2. BB drop mesafesi alın borusu uzunluğunu doğrudan etkiler: Yani Bianchi'de daha uzun bir alın borusundan bahsedebiliriz. Bu da, özellikle tırmanışta Bianchi'nin avantajı var demek oluyor. Bildiğiniz gibi alın borusu uzun olan kadrolar, tırmanış kadrosu olmaya yatkınlar. Buradan Bianchi SLR 400'ün safkan tırmanış kadrosu olduğu sonucunu çıkarmaya çalışmayın :) Carraro CR 012 kadrosu ile ile kıyasını yapıyoruz sadece. :)

Fork Offset / Trail
carraro-cr-race-012.jpg
BIANCHI-SLR-40-1.jpg
Maşanın, ön tekeri ne kadar ileri attığıyla ilgili ölçü, Fork Offset olarak geçiyor. Bu ölçü aynı zamanda Trail mesafesini de doğrudan belirleyici. Bahsettiğimiz ölçü(ler) tam olarak şu, yani üstteki mavi çizgiyi temsil ediyor:
rake-and-trail.jpg

Bianchi ve Carraro'daki mavi çizgiler eşit görünüyor, bunu jant tellerinden anlamak da mümkün (birinci telin hemen yanından geçiyor kırmızı çizgi). İkisinde de en alttaki jant telinin hemen yanından geçiyor. Bu ölçüyü geçiyoruz, eşitler :) (Bu ölçü azaldıkça kadronun zamana karşı (TT) özelliği artar)

Head Tube Length (Alın borusu uzunluğu)
headtube carraro.png
headtube bianchi.png

BB drop'un bu mesafeyi doğrudan etkilediğini zaten yukarıda konuşmuştuk, ama Carraro'nun bu konuda ufak bir düzenlemesi olmuş ondan bahsedeceğim. Bu arada, alın borusu uzunluğu (Head Tube Length) olarak bahsettiğimiz mesafe tam olarak şu:

head_tube_length.png
Alın borusunun uzun olması doğrudan duruşumuza etki eder. Daha uzun alın borusu, daha az öne eğilme ihtiyacı doğuracağından, daha dik duruş demektir. Daha dik duruş, daha rahat nefes almak (daha geniş göğüs boşluğu ve daha iyi, daha çok hava alabilen ciğerler) demek olduğu için de yokuştaki avantajından yukarıda bahsetmiştik zaten.
Fakat carraro ilginç bir işe imza atmış. Normalde iki kadroyu kıyasladığımızda Bianchi'nin alın borusu açık bir şekilde daha uzunken, Carraro'dan daha agresif bir duruş beklerken, tam tersini görüyoruz o_O Bianchi daha agresif! Carraro'nun gidonu daha yukarıda!
Sebebi: Gidon boğazı :ssrtcbya:
Bianchi, olması gerektiği gibi çok hafif açılı (sanırım 6 derece) bir gidon boğazıyla gidonu hafifçe aşağı vermişken, Carraro ilginç bir şekilde aynı gidon boğazını ters takarak (!?) gidonu yukarı vermiş :ssrtcbya:
Bianchi'nin yarışa daha yatkın kadrolar üretmeye çalıştığından zaten bahsediyoruz, hafiften ispatlar gibi olduk :) Haksız da değilmişiz. Carraro biraz daha "gezinti" kullanıcısına uygun bir şekilde, gidip gidon boğazını ters (yukarı doğru) takmış.

Seat Stay Length (Arka çatal uzunluğu)
carraro-cr-race-012.jpg
BIANCHI-SLR-40-1.jpg
Yeşille çizmeye çalıştım, pek belli olmasa da. Ruble ile sele borusunu birleştiren bölümün uzunluğudur. Tam olarak şu:

seatstaylength1.png
Bu mesafenin büyük olması, daha yumuşak ve rahat bir sürüşle bağdaştırılabilir. Sanırım mantığı, arka jantın asfalttan aldığı titreşimlerin kat ettiği mesafenin artması, bu sebeple bu titreşim ve darbelerin kadro tarafından daha fazla sönümlenmesi (shock absorbtion). Kulağa oldukça mantıklı geliyor! :islik: Diğer yandan bunun bir de bedeli var... Esnemezliği önemli ölçüde azaltması... Daha uzun bir boru, daha iyi esneyen bir boru olacağı için, mantıken daha uzun bir Seat Stay'dan bahsediyorsak, daha esnek bir kadrodan bahsediyoruz demektir.
Tüm bu bilgileri toparlayacak olursam; Carraro'nun daha esnemez olduğunu, (sprint için artı puan) Bianchi'nin ise daha konforlu (sürüş sırasındaki sarsıntıyı daha iyi sönümlemesi) olduğunu söyleyebiliriz. Özetle:
  • Ayağa kalkıp pedala bastığımızda (ister sprint, ister yokuş), Carraro'nun kadrosunun gücümüzü daha etkili kullanacağını ve gücü aynakola daha iyi ileteceğini, Bianchi'nin arka çatalının uzunluğu sebebiyle biraz daha fazla esneyeceğini ve enerji kaybı yaratacağını,
  • Asfaltı bozuk bir yolda giderken Bianchi'nin titreşimleri biraz daha azaltacağını ve bize daha az ileteceğini
net bir şekilde söyleyebiliriz.
Çok ilginç bir madde oldu tabi :) Herkesin ihtiyacı farklı, karar sizin! :harika:

Stack, Reach, Head Tube Angle, Effective Top Tube Length, Saddle Setback, Chainstay gibi ölçüleri bilmediğimiz ve kestiremeyeceğimiz için bunlar hakkında hiçbir yorum yapamıyoruz.

Sadece resimlerden kestirebildiğimiz kadarıyla bu iki kadro için ancak bunları konuşabiliriz. Keşke firmalarımız bu ölçüleri de bize yazsa :acpsnr:

Yukarıda elimizden geldiğince yorumlamaya çalıştığımız BB Drop, Head Tube, Seat Stay (Trail aynı çıktı) kıyaslamalarından yola çıkarak iki kadro hakkında söyleyebiliriz ki:
Bianchi;
Sele üzerinde kalmaya daha uygun bir bisiklet, oturarak tırmanış için iyi bir bisiklet, TT için iyi bir bisiklet, biraz da asfalt titreşimlerini sönümlemede iyi bir bisiklet.
Carraro;
Ani atak ve sprint için iyi bir bisiklet, kadro esnemezliği biraz daha iyi olduğu için(gidon boğazını ters takmalarını da eklersek :acpsnr:) yokuşta iyi bir bisiklet. Hem oturarak, hem ayakta tırmanış için iyi bir bisiklet ve atik/seri bir bisiklet. (Keşke tekerlekler arası mesafeyi (wheelbase) bilsek, daha gerçekçi yorumlayabiliriz bunu)

Ek olarak
Bianchi'nin kadrosu biraz daha "geleneksel"ci :) Bilirsiniz, eski kadroların arka çatalı hep çok uzun olur, Bianchi de ısrarla böyle yapıyor. O geleneksel abiler hiç ayağa kalkmazdı, öyle saatlerce oturarak pedal çevirirler (videolarda hep öyle görüyorum:D), Bianchi de sanırım böyle bir şey :naslyany:




Umarım kafanızı yeterince karıştırabilmişimdir :D Bir başka bisiklet kıyaslama başlığında görüşmek üzere :D:okyrm:

Anket ekledim :islik:
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu
Valla abi çok iyi inceleme olmuş, eminim 2 si arasinda kalanlarda böylelikle kesin bir sonuca ulaşırlar, Eline sağlık @Serkan Mıstınoğlu
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Ellerine sağlık @Serkan Mıstınoğlu
İki bisiklet kıyaslamanın ötesine geçip bisikletteki açılardan neler çıkarabileceğimizi gösteren bir kılavuza dönmüş.
Birde şu firmalar zahmet edip ölçülerini, açılarını paylaşsalar ne güzel olacak. Çoğu markanın umru bile değil. Ama bisiklet alacak biri için çok önemli noktalar bunlar. (Özellikle beden seçiminde)
 
Teşekkürler arkadaşlar :hhhhhh:
Carraro'nun gidon boğazını ters takmaları beni acayip ikilemde bıraktı, yorumu gidon boğazının böyle olduğu gibi durumu için mi yoksa, olması gerektiği gibi aşağı yönde takılması durumu için mi yapacağımı bilemedim. Ben, olduğu gibi baktım :D
Bu yüzden TT özelliği Bianchi'ye verdim. Halbuki Carraro'da daha çok eğilebilmemiz gerek :acpsnr: Ama eğilemiyoruz :D Benzer şekilde Bianchi'nin yokuşu alması gerek, ama yine gidon boğazından dolayı yokuşu Carraro'ya verdim :D

Anladığım kadarıyla adamlar ortaya karışık yapmış (Carraro) ve ortaya "çok dik durulan" bir bisiklet çıkmış.
 
Componentsel (güzel kelime oldu ha) değil de tekniksel bir karşılaştırma olmuş, güzel olmuş. Bu arada Carraro'nun gidon boğazında sıkıntı yok be... Düz takarız oldu bitti :D.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu hocam üstünkörü okuyabildim ama arka çatal uzunluğu açısından özellikler tam tersi olması gerekmezmi. Kısa mesafe darbeleri ve tepkileri daha dik ve olduğu gibi aktarabilecekken uzun mesafe güçleri daha çok yaymaz mı
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Güzel karşılaştırma için teşekkürler...

Şuan fotolara bakıyorum, rengi olsun kadrosu olsun ve yazıyı da dikkate alınca Bianchi demek istiyorum ama... AMAAAAAA :agla:

Bianchi Türkiye diye bir şey olduğunu öğrenmiş olduğum için, yani İtalyan kalitesinde olmadığını :acpsnr:
Buna önyargı mı denir, içine sinmeme mi denir, ne denir bilmiyorum.

O yüzden Carraro diyorum. Tipini hiç beğenmediğim halde. Biliyorum Carraro da aslen İtalyan ama doğma büyüme Türkiyeli fekat Bianchi'deki durum onda yok. Eskiden vaaay Bianchi derdik ama şimdi Bianchi almış pöff şuna bak diyoruz. :(
 
Çok güzel bir karşılaştırma olmuş, ancak aklıma yatmayan bir nokta var. Geometrileri karşılaştırırken kadroların aynı boy olması gerekir. Resimlerden gördüğüm kadarıyla Bianchi daha büyük bir kadro. Tahminimce Carraro 50-51cm, Bianchi ise 54-55cm.

Trail ve seatstay uzunluğu boylar arası fazla farketmez genelde ama BB-Drop ve alın borusu farklarının kadro boyundan kaynaklanıyor olması mümkün.
 
@Murat B. imkanları zorlayarak karşılaştırmaya çalıştım :D Kadro boyları dediğiniz gibi farklı olabilir. Çok yakın da görünüyorlar, bilemedim ben de ne desem :bsmagryr:


@eatmc

Aslında, bu konuda sadece 3-5 kaynak bulabiliriz, bunların tamamı da forum tartışması. Kimileri tıpkı sizin gibi boru(seat tube) aşağıda biterse alınacak mesafenin daha da artacağını bu yüzden daha iyi absorbe edeceğini yazmış, kimi de benim yazdığım gibi uzun boru daha fazla esner mantığı ile gitmiş. Ortada bir mühendis falan yok, bunları yazanlar bizim gibi amatörler sonuçtao_O

Fakat hemfikir olduğumuz bir sonuç var ki, o da bahsettiğimiz borunun (seat tube) kesinlikle bisikletin konforunda en belirleyici etkenlerden biri olduğu. Yoldan, yani arka janttan gelen titreşimleri almak için kullanılabilecek en etkili alan çünkü burası.

Ve dikkat ettiğim şey; son yıllarda yaygınlaşan ve çok büyük firmaların çıkardığı "Gran Fondo" kadrolarına bakarsak eğer, bu bölgede çok ciddi oynamalar ve denemeler yaptıklarını görebiliriz. Adamlar bu boruyla sürekli oynuyor :D Biri sağa bükmüş, biri sola bükmüş, hatta birisi gitmiş amortisör koymuş oraya :snzdglsn:

BMC_GranFondo.jpg

BMC, arka çatalı çok kısa bisikletleri ile meşhur bir firma. GF 02 modelinde bu huyunu bozmamasına rağmen arka çatalı açılı bir şekilde bükmüş... Belli ki yoldan gelen titreşimleri almayı hedefliyor...


GF-002-Vergleichstest-Grouptest-Action-Cervelo-C3-SRAM-Force-1-18-1140x760.jpg

Cervelonun en yeni üyesi, GF-02 kadrosunda da tam olarak aksi yünde bir bükülmeden bahsedebiliriz o_O Fakat dediğiniz gibi, bu iki firma da bu borunu aşağıda bitirmiş. "Bunun bir sebebi olmalı" diyecekken Kinesis'in GF bisikletini gördüm :acpsnr:

Kinesis Gran Fondo Ti2 - full bike 2.jpg

Kinesis'in titanyum kadrosu :asik: Arka çatal gerçekten çook uzun ve yine kavisli :naslyany:

maxresdefault.jpg

Fuji'nin Gran Fondo kadrosu. Durum yine benzer, uzun arka çatal, fakat kavis yok. Çünkü bu kadro yukardaki 3'üne göre daha eski. Kavis muhabbeti son 2 yıldır var ;) Belli ki adamlar bir şeyler deniyor!


Son olarak her seferinde gözümü acıtan bir kadro:

Dogma-K8_1.jpg

Pinarello'nun meşhur K8'i :bsmagryr: Maşasındaki zigzaglarla tanıdığımız firma, bu kez arka çatala da (seat tube) tam başladığı yerden hafif bir kavis vererek yine birşey denemiş :naslyany: Rublenin hemen üstüne bakın, boru yukarı doğru kıvrılıyor açık bir şekilde. En üstte de süspansiyon var zaten :acpsnr:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seat tubeyle gerçekten kafayı bozmuş durumdalar son yıllarda. Çok yakından tanıdığımız Lapierre kadrolarını hepimiz görmüşüzdür

Lapierre Sensium Endurance:
02-Gravel.jpg

Lapierre Pulsium endurance:
Fiche_A422-Pulsium-FDJ-CP.jpg

:D Lapierre uçmuş zaten, bir aşağı bükmüş, bir yukarı :eek:

Ribble'nin endurance kadrosu, yine arka boru kurcalanmış:
ribble-gran-fondo.jpg




Specializedin çoook meşhur Roubaix kadrosundan önce, rubaix yolunu hatırlayalım:
bettiniphoto_0026032_1_full.jpg
Bu yola özel üretilen ilk kadrolardan biri: Specialized Roubaix:
1361883518793-m3j6xvk5evyg-630-80.jpg

Arka çatalda titreşim emici silikon parçalar var, yakından gören mutlaka bilir, üstelik borunun üst kısmı da kıvrımlı bir şekilde birleşiyor..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kısacası bu borunun tam olarak nasıl olması gerektiğini henüz mühendisler bile netleştirememiş :D Bence piyasa deneme tahtasına dönmüş durumda. Biz bu işin içinden hiiç çıkamayız

Ve yukarida belirttigim kadrolarin koocaman bir ortak ozelligi daha var, hicbirisi sprinter ozellikte bir kadro degil o_O

Ve neredeyse hepsinde (sensuim haric) oldukca yuksek (uzun) bir alin borusu var. Oldukca mantikli aslinda, rahat surus, rahat durus ;)
 
İncelemelerinize ve emeğinize saygı duydum. Şahsım adına teşekkür ederim bu güzel bilgiler için. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Benim aleti satıp bu ikisinden birini alasım geldi :D :D

Şimdi bi soru sorayım, bianchinin kadrosu endurance midir?
 
Geri