Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir fakirin fixed macerası

Orhan57

Aktif Üye
Kayıt
29 Aralık 2014
Mesaj
164
Tepki
190
Yaş
31
Şehir
Konya ve istanbul
İsim
Orhan Yıldırım
Bisiklet
Sedona
Bundan 9 yıl önce hurda vaziyette çelik kadrolu bir yarış bisikleti satın aldım. Olabildiğince ucuz parçalarla yaklaşık 450 tl civarında bir harcama yaparak restore ettim. 8 yıl kadar aheste aheste parçaların kalitesini arttırdım. Sonra youtube da motivasyon ayağına video izlerken fixed Gear bisikletlerle tanıştım. Kontra göbek işi yıllardır ilgimi çekiyordu zaten. Bisikletin boyası vahim haldeydi karbon fiber kadroların tasarımlarına bayiliyordum. Sonra aklıma yeni fikirler geldi.... (fotoğraf yükleyerek devam edeceğim. )
 
Scudo
Yokluktan doğan icatlara şahit olacaksınız
(Gelecek haftanın fragmanı bu da ;) )
 
En sevdiğim konular. Bekliyoruz.:kedicik:
 
Olmadı ki şimdi...
Konya takibe alalım hemen. :) (Anlatım güzel zaten, hemen kendini gösterdi ama güzel fotolar da bekliyoruz.)
 
4 gözle bekliyorum bende
 
arkası yarın gibi olmuş. :) acaba çocuk bu durum karşısında ne yapacak? :)
şaka bir yana merakla bekliyorum
 
Konuya takip.

Ufak hatırlatma;

Kontra pedal ile fixed olmaz umarım dersine iyi çalışmışsındır :) bize harika bir proje sunacaksın hissediyorum.
 
(link) sezon başlangıcını bekler gibi oldum şu an :D Konuyu takibe aldım bende böyle bir çalışma yapmak istiyorum fikir sahibi olmuş olurum.
 
Efenim kaldığımız yerden devam ediyoruz. Ben cebimde üç kuruş para olmadan carbonfiber bisikletlere bakarken birden bunların replika denilen fabrikasyona yakın nitelikte lakin kalite olarak daha düşük olduğundan nispeten daha ucuz olan çeşitleri gördüm. Replika da olsa benim 1 lira param yoktu. Dediğimiz gibi fakir edebiyatı bizimkisi. İnterneti kapattım. Çatı arasına çıktım (istanbulda şehrin ortasına sıkışmış bırakın bir bahçeyi bodrum katı dahi olmayan evimizde bisikletlerimle uğraşabilmem için en uygun mekan çatı arasıydı) kiremitleri tutan tahtalardan bir halat geçirdim ve süheylayı selesinden astım. Ufak ufak üzerinden parçaları ayırmaya başladım ama henüz karbon bir kadroyu nerden bulacağımı bilmiyordum. Bisikleti iyice soyunca merdivenaltına indirdim. Sonra bu carbonfiber nedir ben kendim imal edeyim dedim. Pek mümkün değilmiş. :) en sonunda carbonfiberin folyosununda olduğunu ve bazı kimselerin üzerinde karbon deseni olan yapışkanlı etiketlerle bisikletlerini kapladıklarını gördüm. Bu görüntü güzeldi ama benim için yetersizdi. Daha havalı bir yapay karbonfiber kadro yapmalıydım ve dolgu malzemeleriyle nacizane heykeltraş yönümü kullanmayı denedim bakın neler oldu; (burada maksadım, karbonfiber folyo kaplaması uygulamadan önce kadronun fiziksel yapısını şu velodromlarda kullanılan karbon kadrolara benzetmekti. Hayalimdeki şablon Trek oclv 5500 modeliydi. Bakalım bizim çelik kadro karbona dönüşebilecek miydi?
Screenshot_2015-01-16-02-54-46.png Screenshot_2015-01-16-02-54-33.png Screenshot_2015-01-16-02-54-27.png Screenshot_2015-01-16-02-54-18.png Screenshot_2015-01-16-02-54-12.png Screenshot_2015-01-16-02-54-05.png Screenshot_2015-01-16-02-53-12.png Screenshot_2015-01-16-02-53-12.png

Beklendiği gibi müthiş egzotik görünümlü bir kadro olacak mı yoksa rezil mi olacağız çok yakında devam edeceğim....
(Böyle ilgi göreceģini bilmiyordum, çok sevindim)
 

Dosyalar

  • Screenshot_2015-01-16-02-52-57.png
    Screenshot_2015-01-16-02-52-57.png
    33 KB · Okunma: 180
Valla çok özgün bir çalışma olmuş. :)IŞimdi daha çok ilgi göreceğinden eminim. :) Folyo sarınca nasıl bir hal alacakmerak ediyorum... :harika:

Bazı hatları biraz daha ince geçmek gerek gibi geldi. Aynakol göbeğinden ön kısma doğru gelen çapraz borudaki köpük pürüzlü bir yapıda gibi göründü mesela gözüme.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Çok güzel olmuş. Fakat dolgu köpüğünün yeterli sağlamlıkta olacağından şüpheliyim.
Tüm şekillendirme bittikten sonra sertleştirici bürşeyler düşünüyor musun?
Mesela aklıma kaportacıların kullandığı dolgu macunu geldi benim.
 
Sonuçta yaklaşık 10 günlük bir köpük traşlama zımparalama uğraşını bitirdim. Dolgu malzemesi olarak küçük hataları kapatmaya hicbirsey bulamıyordum. Yukarda bahsedilen polyester macunlar filan beni çok zorlardı. Ben de nasıl olsa kuruyunca sertleşicek ve de kaplamanın altında kalıcak diye şu ilkokul çocukları için kırtasiyede satılan killi topraktan mamul hamurlardan aldım içine de yapiskanlıgı artsın diye cam macunu da kattım % 50 oranında. Sonra heryeri sıvadım lokum gibi pürüzsüz ve full carbon fiziğinde bir kadroya sahip oldum. Henüz kaplama yapmamiştm ama kaplamadan sonra müthiş olacağı kesindi... onu yine çatı arasında gidon boğazından ip geçirip askıda bıraktım. Benim için çok yorucu bir gün olmuştu doğrusu ertesi sabah neyle karşılaştığımızı bir sonraki mesajda anlatırız artık esen kalın iyigeceler.
 
Ertesi sabah uyaninca ilk işim kadroya bakmak oldu. Cam macunlu killi karışım strafor köpükle kimyasal etkileşime girmiş olacak ki kadronun yüzeyi börek gibi buruşmustu çoğu parça kadrodan ayrılmıştı. Boşverdim bende oto sanayiden dolmuşcuların direksiyona kapladıkları sedefli metalik kaplamadan aldım kadroyu temizleyip onla kapladım.
Garibin Bahtı da kara oluyormuş.
 
Proje suan da yapim aşamasında mi? Yoksa tamamlandı mi?
Sonucu merakla bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
Anlatım ve yaratıcılık on numara. Ortaya nasıl bir bisiklet çıkacak merakla bekliyorum.
 
Geri