Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Mithra 105 Disc "Sanırım mağdur olacağız"

HexfeT

Daimi Üye
Kayıt
22 Ağustos 2012
Mesaj
206
Tepki
467
Şehir
Ankara
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Geçen hafta "Bisan Mithra 105 Disc" modelini aldım. Arka jant (FSA Team 35 DB) göbeğinin fren diski oturan kısmında üretim kaynaklı sorun var. Fren diski (SM-RT70) kusursuz olmasına rağmen bariz yalpalamasına sebep oluyor. Bisikleti aldığım firma, gittiğim servis sorunun çözümü için Bisan'dan bir türlü net bir dönüş alamadılar.

- O jantta öyle bir sorun olması mümkün değil.
- Aldığı yer ile görüşsün.
- Sorunu siz çözemiyor musunuz?
- Disk eğridir.
- X bey ile görüşmeniz lazım.
- O jant stoğumuzda olmayabilir, bi bakalım döneriz (dönmüyorlar)

Şudur budur derken mevzu gereksiz uzadı. Şimdilik sabrediyorum. Sanırım ihale bende kalacak. Öyle olursa mevzuyu baştan sona yazıya döküp, gerekirse video çekip paylaşacağım...

Janta takılan kusursuz diskler yalpalıyor. Jant ile gelen disk ise başka janta takılırsa kusursuz dönüyor. Yani sorun kesinlikle göbekte. Disk takılı değilken hareket verip göbeğin C.lock kısmı gözlendiğinde kusursuz dairesel bir hareketle dönmediği, bir sorun olduğu görülebiliyor. Milyonda bir ihtimal olsa gelir beni bulur zaten...

Göbekteki soruna dair benim iki olası tahminim var.
1- Jantı taşıyan rulmanlardan biri tam oturtulmadığı için hafif açılı duruyor. Akort bu şekilde yapıldığı için akortta sorun yok, disk yalpalıyor.
2- Göbeğin işlendiği CNC Center lock disk kısmını işlerken parçayı hatalı kavradığı için fren diskinin oturduğu yüzeyin mil eksenine açısı hafifçe hatalı.
 
Son düzenleme:
Scudo
Kullanıcı bu soruna sebep olamayacağına ve ürün kusurlu olduğuna göre gereğini yapmak zorundalar. İade etme hakkınız bile varken bir göbeği değiştirmeyi çok görmemeleri lazım. Bisan'a sosyal medya hesaplarından açık paylaşımla konuyu ulaştırın, diğer yollardan iletişiminizi de mümkün olduğunca yazılı yapın. Sorun çözülmezse, yeterince malzeme biriktiğinde ama fazla da geciktirmeden tüketici mahkemesine başvurun.

Tabii çözüm için Bisan ile birlikte satıcı ve başvurulan servisler de aynı şekilde sorumlu.

Bu da referans olarak bulunsun: (link)
 
Gerçekten sorun varsa ve satıcı/yetkili servis/üreticiden olumlu bi cevap alamıyorsanız hiç beklemeden iade edin. İade kabul etmezlerse tükeci mahkemesine başvurun. Böylesilere zerre kadar tolerans göstermemek gerek. Yasal süreçle ilgili bi tükoder şubesinden avukat tavsiyesi alabilirsiniz.
 
Sorunun çözüldüğünü belirterek konuyu noktalayalım.

Kadroda ufak bir kozmetik şikayetim var, onun için daha sonra başlarını ağrıtacağım. Muhtemelen Ankara Granfondo'da yakalarım. Arka aktarıcı kablosunun kadrodan çıkış yaptığı noktada tuhaflık var. Sadece kozmetik olduğunu umuyorum.

Ankara'da görüştüğüm 4. yetkili servis olan Emir Bisiklet gelirseniz yardımcı oluruz dedi. Gittiğimde zaten bariz olan sorunu onlar da gördüler. Hazır çektiğim iki video ile durumu fabrikaya ilettiler. Jant fabrikaya kargolandı ve yenisi geldi. Emir Bisiklet hiç yokuş yapmadan ilgilendi, sağolsunlar.

Görüştüğüm ilk yetkili servisler ilgilenmemişti. Jantta sorun yok, disk yamuk diyen oldu. Biz üst gruplardan anlamayız diyen oldu. Bisan ile bayilerin arasında ciddi sorunlar olduğundan bahsedip, kimse ilgilenmez diyen oldu.

Bisan ile görüşmemde beni yönlendirdikleri servisin firma profiline baktım. Yalama etmeden vida dahi sıkamayan, google firma profilinde yerin dibine sokulmuş saçma sapan adamlara bile yetkili servislik verilmiş. O servisi hiç aramadım bile.

Başka bisiklet ile kıyas yapacak tecrübem yok. Hayatı boyunca MTB sürmüş biri olarak ben bisikletten aşırı derecede memnunum. Pedala bastığın gücün karşılığını anında görmek, pedalı kestiğinde yavaşlamak istememesi, yolda su gibi akması harika bir his. Kullandığım ilk gün alıştığım geometriden ciddi farklı olması sebebiyle çok fena yadırgadım. Yol bisikleti alarak büyük bir hata mı yaptım diye sorguladım. Bugün itibariyle 2200km'yi devirdik. Sırt kaslarımın alışmasından olsa gerek avuçlarıma binen yük ortadan kalktı. Artık alıştım ve kendimi çok rahat hissediyorum diyebilirim.

Team 35 jantları (2.1kg civarı) 1.6kg civarı bir set ile değişsem ne derece fark olur çok merak ediyorum.

Bu arada Bisan sitesinde yazan model ağırlıklarını hiç dikkate almayın. Ultegra set, fulcrum jant olanda da 8.12kg yazıyor. 105 set Team 35 jant olanda da. Zaten orada yazanın doğru olmasını hiç beklemiyordum. Bisikletin kutudan çıktığı hali ile (pedalsız) ağırlığı 8.75kg civarında. Bunda Team 35 jantların payı büyük. Yaptığım hesaplara göre bu kadrosetin ağırlığı (kadro+maşa) 2kg'ın biraz üzerinde.

Mithra'nın kadro Taiwan üretimi olduğu için sürekli aynı kadroyu kullanan başka marka var mı diye bakıyordum. Bu gün aşağıdaki video denk geldi. Shimano'nun kullandığı mavi kadro Mithra ile birebir aynı.


 
Son düzenleme:
Sorunun çözüldüğünü belirterek konuyu noktalayalım.

Kadroda ufak bir kozmetik şikayetim var, onun için daha sonra başlarını ağrıtacağım. Muhtemelen Ankara Granfondo'da yakalarım. Arka aktarıcı kablosunun kadrodan çıkış yaptığı noktada tuhaflık var. Sadece kozmetik olduğunu umuyorum.

Ankara'da görüştüğüm 4. yetkili servis olan Emir Bisiklet gelirseniz yardımcı oluruz dedi. Gittiğimde zaten bariz olan sorunu onlar da gördüler. Hazır çektiğim iki video ile durumu fabrikaya ilettiler. Jant fabrikaya kargolandı ve yenisi geldi. Emir Bisiklet hiç yokuş yapmadan ilgilendi, sağolsunlar.

Görüştüğüm ilk yetkili servisler ilgilenmemişti. Jantta sorun yok, disk yamuk diyen oldu. Biz üst gruplardan anlamayız diyen oldu. Bisan ile bayilerin arasında ciddi sorunlar olduğundan bahsedip, kimse ilgilenmez diyen oldu.

Bisan ile görüşmemde beni yönlendirdikleri servisin firma profiline baktım. Yalama etmeden vida dahi sıkamayan, google firma profilinde yerin dibine sokulmuş saçma sapan adamlara bile yetkili servislik verilmiş. O servisi hiç aramadım bile.

Başka bisiklet ile kıyas yapacak tecrübem yok. Hayatı boyunca MTB sürmüş biri olarak ben bisikletten aşırı derecede memnunum. Pedala bastığın gücün karşılığını anında görmek, pedalı kestiğinde yavaşlamak istememesi, yolda su gibi akması harika bir his. Kullandığım ilk gün alıştığım geometriden ciddi farklı olması sebebiyle çok fena yadırgadım. Yol bisikleti alarak büyük bir hata mı yaptım diye sorguladım. Bugün itibariyle 2200km'yi devirdik. Sırt kaslarımın alışmasından olsa gerek avuçlarıma binen yük ortadan kalktı. Artık alıştım ve kendimi çok rahat hissediyorum diyebilirim.

Team 35 jantları (2.1kg civarı) 1.6kg civarı bir set ile değişsem ne derece fark olur çok merak ediyorum.

Bu arada Bisan sitesinde yazan model ağırlıklarını hiç dikkate almayın. Ultegra set, fulcrum jant olanda da 8.12kg yazıyor. 105 set Team 35 jant olanda da. Zaten orada yazanın doğru olmasını hiç beklemiyordum. Bisikletin kutudan çıktığı hali ile (pedalsız) ağırlığı 8.75kg civarında. Bunda Team 35 jantların payı büyük. Yaptığım hesaplara göre bu kadrosetin ağırlığı (kadro+maşa) 2kg'ın biraz üzerinde.

Mithra'nın kadro Taiwan üretimi olduğu için sürekli aynı kadroyu kullanan başka marka var mı diye bakıyordum. Bu gün aşağıdaki video denk geldi. Shimano'nun kullandığı mavi kadro Mithra ile birebir aynı.


Aynı durum bende de olmuştu ve yol bisikletini hemen geri satmakla sonuçlanmıştı. Şimdi alet öyle bir gidiyordu ki dağ bisikletimi asfalt yolda kullanmak istememeye başladım. Dağ bisikletinde hızı korumak acayip zor, bir de yokuşta yol bisikleti çok daha iyi hissettiriyordu.

Sizin alışmanız ne kadar sürdü? Gidona alışmam fazla uzun sürmez gibiydi ama ayaklarımın altında ciddi ağrılar hissediyordum. Nasip bakalım. :)
 
Geri