Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet alırken yeteri kadar ilk izlenime sahip olamamak.

Orkun KnighTR34

Kara atlı prens
Kayıt
14 Ocak 2017
Mesaj
1.014
Tepki
1.967
Yaş
26
Şehir
İstanbul
İsim
Orkun
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Peugeot
Merhaba Arkadaşlar;
Diyelim ki yeni bir otomobil satın alacağız. Bütçe, yakıt türü, kasa tipi(sedan, hb, sw vb.), hangi segment olacağını belirler ve farklı markalardan birkaç farklı model belirleriz. Daha sonra büyük, geniş, ferah showroom'lara gideriz. Showroom'larda o markanın her modelinden teşhir otomobilleri birbirleriyle aralarında geniş geniş aralıklar kalacak şekilde ferah bir düzende yerleştirilmişlerdir. Rahat rahat kafadaki model otomobilin etrafında birkaç tur dolaşılır; tampon, ayna, jant, far, diffuser gibi ayrıntılar içimize sinecek mi iyice bir bakılır. Sonra otomobilin içine oturulur, iç mekan ferah mı diye bakılır, aracın tüm trimleri elle tek tek sıkılır, trim sesi var mı diye bakılır, donanımları yeterli mi diye iyice incelenir. Üstüne bir de test sürüşü yapılıp performans ve yakıt tüketimi hakkında fikir sahibi olunur. Ve bir otomobil modelinde karar kılınır ve o araç satın alınır. Tüm teşhir otomobilleri cilaya ek olarak bir de glaze ile parlatılmıştır, bu durum da albeniyi arttırır.

Yeni bir bisiklet alacağız diyelim ki. Dağ mı, yol mu, hibrid mi olacağı belirlenir, vites sayısı, fren cinsi, kadro malzemesi, bütçe gibi hususlarla birlikte kafada birkaç model belirlenir ve bisiklet mağazalarının yolu tutulur. Apartman altında köpek kulübesi boyutlarında, her şeyin dip dibe olduğu dar, boğucu, kıytırık dükkanlara girilir, metrobüs yolcuları misali birbirine yapışık duran onlarca yüzlerce bisiklet arasından kafamızdaki model seçilmeye çalışılır, bir de düşündüğümüz model duvara asılı ise rica minnet yere indirtilir, üstünkörü bir şekilde kadro alüminyummuş, 24 vites altusmuş, hidrolik diskmiş vb. şeklinde göz atılır veya bisikletçi tarafından yönlendirilir, trimleri avuçlamak, daracık alanda etrafında birkaç tur dönmek falan hak getire. Bisikletlerin üstüne şöyle bir oturulup kalkılarak kadro boyu belirlenir. Test sürüşü hak getire.

Bence bu durum bisiklet almayı otomobil alnak kadar heyecan verici yapmıyor ve "aman iki teker bir pedal işte" diye geçiştirilmesine bu da bisikletin yaygınlaşmamasına neden oluyor (diğer nedenlerin yanında oldukça ufak bir neden ama olsun). Bu durum hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
 
Scudo
20 sene dağ bisikletine emek verdikten sonra, ben sürekli asfalttayım ne demeye yol bisikletine geçmiyorum dedim kendime ama dropbar hoşuma gitmiyordu. Hal böyle olunca, önce eldeki dağ bisikletine epey ince bir lastik taktım alabildiğine dişsiz. Bir miktar farketti. Dedim ki bunu bir de 28 jantta yarış bisikleti vites setiyle denesem uçarım diye içimden geçirdim. O ara flatbar yol bisikletleri çıkmaya başladı tektük. Ama içime sinmedi. Tam 17 ay, hem internetten hem de flatbar sergilemeye cesaret eden ankara ve izmirdeki bisikletçileri dolandım. Kafamdaki bisikleti bir marka 17. Ayın sonunda üretmiş. Ama üretmeseydi bile ben toplamaya karar vermiştim. Kafamda da şekli oturmuştu. Otomobillerde seçenek daha kısıtlı aslına bakarsanız. Her biri segment dedikleri aralıklara birer ikişer model yerleştiriyorlar ve neredeyse 10 yıl o modeli makyajlayarak satıyorlar.
Hadi bir suv deneyeyim hoşuma gitmedi bir cabrio deneyeyim fazla alçak bir 4x4 deneyeyim fazla yüksek bir van deneyeyim park sorunu var gibi hercai denemeler yapmak 4 tekerde epey zor. Ama dağ bisikletine aero bar takabilirsiniz kime ne? Ya da yol kadrosuna amortisörlü maşa, size kalmış. Kişiselleştirmeye daha açık bisiklet, bindikçe yaşar, bir bütün olursunuz. Benim için otomobil bir fazlalık, bisiklet ise bir yaşam. Haftada 1 saat binsemde bisikletiyim ben, bisikletçiyim ben. Asla bir otomobilli değilim.
Bazen sorar arkadaşlar şu bisiklet daha mı iyi diye yada 3 lira fazlasına bunu alsaydım diye. Üzerinde mutlu isen en iyi bisiklet odur olır cevabim.

Otomotiv dev bir sektör. Ekonominin önemli bir yüzdesi. Sıfır satışında, servis hizmetine kadar. Benzinliklerinden oto yıkamalarına kadar. Otomotiv için yol, köprü, otoban yapılan dev bir dünya. Bisikletle bu dünyayı kıyaslamak epey zor.

Ankarada otomobil için otonomi diye şehir yaptılar ikinci el orda satılıyor.

Bisiklet ne kadar milyon liralık bir pasta ki? Bir de algı çok farklı bisiklet için. 50bin liralık bisiklet var dediğimde o ney lan kendimi gidiyor diyor otofetiş insanlar.

Diyelim ki hayalinizdeki dükkan, kırşehirde olsa kalkıp kırşehire alışverişe gider misiniz ama insanlar ikinci el araba almak için bile izmirden kalkıp bitlise gidiyor.

Küçük ekonominin bisiklet sevdası da maalesef küçük oluyor.
 
@Knight Rider size katımıyor değilim keşke dedikleriniz olsa içimize sine sine alsak denesek mıncıklasak ama @Mehmet Metin Levent dediği gibi otomobil kadar çok büyük bir sektör değil yurt dışında nasıl bilmiyorum ama ufak çaplı bisiklet mağzalarında da pek bu şekilde olduğunu sanmıyorum ama bunu yapabileceğimiz mağzalarda yok değil hoş ben sadece bir tane biliyorum ama o da kendi markasını satan dünyaca ünlü bir firma decathlon aslında bu markayı almaya karar veren için bir nimet...
 
Bulunduğum şehirde test sürüşü imkanı sunan tek mağaza dekatlon, ülkenin genelinde de böyle olduğuna eminim.Triban 500'ü satın almadan evvel mağazanın içinde dakikalarca turlamıştım.Bence büyük mağazalarda her model için bir test bisikleti bulunmalı.Mesela 2012'den bu yana yol bisikletiyle 20000 km'yi deviren ben henüz hiç karbon bisiklet tecrübem yok, kısıtlı bir bisiklet camiasının bulunduğu çevremde de yok.Girişimci ruha sahip bir bisiklet mağazası müşterilerine bu fırsatı sunmalı, yada en azından kiralama opsiyonu sunulsa fena mı olur ?Biz de böylece sahici bir hüküm sahibi olurduk:karbon, bisiklet endüstrisinin şişirdiği bir balon mu yoksa her bisiklet severin tatması gereken bir lezzet mi?
 
@emir yakup bulut
Otomobil sektörüne göre en büyük zorluk ta bu. Otomobillerin sürücünün kilosuna, boyuna posuna uygunluk gibi bir derdi yok.
Bisiklette ise sürücünün boyuna uygunluk zorunlu. O yüzden her model için test bisikleti yetmez. Her model ve her boy için test bisikleti gerekli(çok iyi olabilecek bir bisikletin yanlış boydaki kadrosu kötü izlenimi verecektir)
Satıcılar tarafından bunu uygulamak ise ekonomik olarak mümkün değil.
8 model olsun(3 şehir, 3 dağ, 1 yol, 1tur), bu 8 modelin de 6şar farklı boyu olsun. Satıcı 48tane bisikleti teşhir için koyması gerekir.
Birçok satıcı (her sezon yenilenmesi gerekecek olan) 48 teşhir bisikletinin masrafını kaldıramaz.
Alıcılar teşhir bisikletine sıfır parası vermek istemez çünkü birçok kişi tarafından denenmiş, kullanılmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Ne zaman ülkede bisiklet sayısı otomobil sayısını üçe katlar o zaman hayaller gerçek olur.
 
Araba 10.000 lirarla ölçtüğümüz çok çok daha kıymetli bir eşya statüsünde. Belki bisikletler de o kadar pahalı olsaydı bir karşılaştırma yapabilmek mümkün olurdu ama şartlar eşit değil. Ve umarım ki asgari bisikletler hiçbir zaman o kadar pahalı olmaz. Herkes binsin diye vardır bisiklet. Ve umarım ki bir gün o araba sahipleri de kendilerine göre güzel bisikletler alırlar.
Bisikleti yermek için söylemedim bunları, ben de bisikletliyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Istanbulda bisikletcilere gidiyorsun, satici sattigi bisikleti anlatiyor bu bisiklet soyle guzel, boyle guzel... Test edebilirmiyim diyorsun, satici fazla 100mt binmene musaade ediyor. Ama o 100 mt de dogru duzgun hicbirsey anlayamayiz.

Aslinda her sube de olmasa bile buyuk magazalarda mutlaka test icin bisiklet bulundurulmasi lazim. Ben genelde kiralayip oyle test edebiliyorum, bu defada her bisikleti kiraya vermiyorlar :(( Neyse, kiralayip test etme firsati buldugum modelleri asagi yazayim belki birinin isine yarar. Daha test etmek istedigim cok bisiklet var, sizin tavsiyeleriniz var ise onlari da duymayi cokisterim

Giant Escape Air ve bir kac Giant modeli daha kiralanabiliyor - Istanbul Caddebostan Strada Bisiklet
Carraro Sportive 221 - Istanbul Kadikoy - Accel Bike Shop
Mosso Legarda 1721 - Atilla Bisiklet - Istanbul Caddebostan
Alba Elektrik kiti takili bisiklet denemek isterseniz de - Istanbul Caddebostan - Bikeanoutdoor
 
Bugüne kadar bulunduğum en büyük bisiklet mağazası Berlin'deki Zweirad-Center Stadler idi.
(link)

Bisiklete (Ve hatta motosiklet) ait her şey var. Ara yollarda bisikletleri deneyebiliyorsunuz. Çok büyük ve ferah bir mekan. Hatta yanınızda bisiklete ilgi duymayan biriyle gitmenin son derece riskli olduğu bir mekan :)

Kıskanmanız için birkaç fotoğraf...:)

untitled.png

Fahrradladen_Frankfurt.jpg

untitled1.png

untitled2.png

untitled.png
 

Dosyalar

  • untitled4.png
    untitled4.png
    240 KB · Okunma: 19
@Punctum Almanya ile ülkemiz arasındaki gelişmişlik farkını bisiklet özelinde ortaya koyan bir fotoğraf.Farkın büyüklüğü anlaşılsın diye Türkiye'nin en büyük bisiklet mağazası olan Erdoğanlar'ın fotosunu paylaşıyorum:
erdoganlar-bisiklet-676a427445-crzccy.png


@Punctum mağazanın tamamını gezmek ne kadar zaman aldı?Yatay bisiklet(rekumbent) de satılıyor muydu?
 
@Punctum

Staedtler'in Berlin'deki diğer mağazası da yine çok büyük Pberg mağazası kadar olmasa da ve gitmek gerçekten bir zevk buraya. Tabii ki büyük bir yatırım var ancak yatırımdan ziyade bir vizyon işi bu. Spora ve dolayısıyla bisiklete her zaman ilgi oluşur ve böyle bir mağazanın para kazanmama şansı yok zira içeri girince etkilenip illa ki bir şeyler alıp çıkılır. Türkiye'deki dükkanların sıkıntısı bu vizyona sahip olmamaları. Decathlon'un bu denli büyümesi de bu yüzden. Çok ucuza o kadar mal satıp her şeyi denetip para basıyorlar. Birçok sefer mesela Creme marka bisikletleri herhangi bir mağazada bulmak ölüm. Görmeden nasıl alayım diyorsunuz, alırsanız getiririz ancak sergileyemiyoruz diyorlar. 1000Euro bisiklete para verip görmeden almamızı istiyorlar. Yani canları ne isterse onu satın almamız için uğraşıyorlar. Bu da kaliteyi ve yaşadığımız deneyimi fazlasıyla düşürüyor.
 
@emir yakup bulut

Erdoğanlar mağazasını gayet iyi bilirim. Arada uğrarım. Paylaştığım mekanın sadece kask bölümü kadar olsa gerek :) Tabii bunu mizahi bir eleştiri olarak yazıyorum. Yoksa Erdoğanlar, bisiklet konusunda Türkiye'de ciddi yatırım yapan/yapabilen birkaç firmadan biri. Böyle bir ülkede bu sektöre yatırım yapmak dahi övgüye değer oysa...

Mağazada isterseniz tüm gününüzü geçirebilirsiniz. Ben zaten oraya çok yakın kaldığımdan, birkaç kez gitmiştim. Sadece forma almak için dahi birkaç saat harcadığımı hatırlıyorum. Tabii sizi kapıda hışımla bekleyen birileri olunca daha kontrollü olmanız gerekiyor :)

Rekumbent mutlaka vardı. Ama doğrusu ilgi alanım olmadığından hafızama yer etmemiş. Şimdi internet sitesine baktım, şunlara benzer bisikletler var. Hatta şunu canlı gördüğümü hatırladım :)
(link)
(link)

@mcb

Berlin'deki diğer mağazasına gitmedim. Ama sanıyorum bu zincirde en büyüğü August-Lindemann caddesindeki Prenzlauer Berg. Gerçekten büyük keyif bisiklete ilgi duyan birisi için.

Türkiye'deki sorun ise biraz daha derinlerde. Öncelikle ulaşım alışkanlıklarımız, görgümüz, bilgimiz, beklentilerimiz, vizyonumuz toplum olarak bisiklet sporunu henüz içselleştirebilmiş değil. Bunun tabii hem içsel, hem de dışsal dinamikleri var. Yıllarca demir yollarını kötüleyen bir anlayış bize dayatılırken, gelişmiş tüm ülkelerin bu alana yatırım yapması gibi. Çok basit medeniyet ölçütleri var aslında. Örneğin toplam demiryolu uzunluğunuz, toplam bisiklet yolu uzunluğunuz gibi...Bisiklet ticareti ise, işte yine el yordamı ile yapılan, birkaç ilgili firmanın insafına kalarak ilerleyebilen ve ülkemizde henüz daha emekleme döneminde olan bir mesele. Biz toplum olarak bu görgüyü edinmedikçe, ticaretini yapan dükkanlardan da eh işte bu kadarını göreceğiz. Decathlon dediğiniz Fransız menşeli uluslararası bir zincir ve daha henüz Türkiye'de 8 yıllık bir geçmişi var. Ki buna rağmen çok ciddi bir talebi karşılıyor bildiğiniz gibi. Bizde de bisiklet yaşamın doğal bir uzvu haline gelince sanıyorum örneğini verdiğim zincir mağazalar daha küçük ölçekte de olsa Türkiye'ye geleceklerdir. Tabii yatırım koşullarının olgunlaştığını varsayarak yazıyorum. Yoksa mevcut zincirleri bile kaybetme olasılığımız var :)
 
Bisikletimi nasıl aldım?

Önce Carraro sportive 330 modelini almaya karar verdim. Bisikleti internetten inceledim, eski modellerine sahip olan arkadaşlardan biraz baktım vs. Fiyat 2800 civarıydı. Bir bisiklet dükkanından 2400 lira fiyat aldım, ama gelicek çarşambaya kadar beklersen yalnız cumartesi günü ara net kadro boyları falan belli olur boşa beklemezsin dedi samimi bi şekilde. fiyat cazip olduğundan bekledim. Cumartesi günü aradım
- Abi Tır geliyor mu?
- gelicek de müdürlerine ulaşamıyorum irsaliye gönderecekti adam tatildeymiş telefona da bakmıyor.
Çok uzatmayım benim kafada bir sürü fikir geldi gitti salı günü carraro road 062 gördüm bi arkadaşta yeni almış aklım çelindi aceba yol mu alsam kurdu düşmüştü içime

Çarşamba günü gittim meşhur tır gelmiş ama içinde carraro sportive 330 çıkmamıştı

Abi mahçup oldu seni burdan mutsuz göndermek istemiyorum dedi abi estağfurullah dedim. Bana wistlenin çok güzel bi tur bisikletini çıkardı bak bu şuan 3 küsür ama sana söylediğim fiyattan vericem dedi.

Abi dedim çok teşekkür ederim ama bunda amortisör var ben amortisörsüz istiyorum şuan kullandığım bisiklette amorsörlü dedim. Carraro manifesto gösterdi abi o dandik dedim birden gülüştük :)

Yol ne var abi dedim birden sen nasıl bişey istiyorsun dedi abi çok uçuk olmasın düşük te olmasın dedim o anladı ne istediğimi

Scott Speedster 20 2017 model 3700 TL
Merida Scultura 300 2017 model 3500 TL
Lapierre Shaper 300 model bilmiyorum 3100 TL

Bunları söyledi meridayı tavsiye etti Scott güzel ama salla sana gelmez beden büyük dedi lapierre de fitness bisikleti merida hoşuna gidecek bi kuralım bisikleti kadro boyu sana olursa karar ver dedi.

Ben o ara merida markasını daha yeni duymuştum scultura ne reacto ne bilmiyorum tiagra yı 105 ten daha iyi sanıyorum falan küllüyen cehalet içerisindeyim yani.
Dediki bana, "bu bisiklet takım bisikleti merida bahrain Team" woow dedim iyiymiş hemen açtım neti baktım cosmic cosmic yazıyo jantlar da geniş "bu süper bi şey yavv" demişim :) abi uyandırdı hemen beni kardeşim onlar proların kendi bisikleti bu bisikletler seri üretim stok componentlerle gelir dedi. Haa tamam o zaman dedim. Çıkardık bisikleti
IMG_20180725_143708.jpg

Diğer abi var kulağı çinilesin bisikleti kurmaya başladı ama ben bisikletin parçaları birleştikçe çocuklar gibi seviniyorum dedimki abi ben bu bisikleti alıcam inşallah kadro boyu uyar...

Mutlu Son!
176265 dosyayı görüntüle
 
Hocam çok güzel bilgiler vermişsiniz. Bu işe yeni başlayacak arkadaşlar için ne istediklerini bilmek çok önemli bence. İhtiyacına göre bisiklet almalı. Ne azını almalı ne fazlasını almalı yani.
 
Geri