Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet kültürünü nasıl yaygınlaştırabiliriz

@K. Benli
Aramızda kalsın ama o görüntülere bisiklet yerleştiren bir tanıdığım var ;)
@Mert E.
Kask, ışıklandırma gibi şeylerin imaj açısından bizlere olumlu yansıdığı bir gerçek. iyi yakalamışsınız.
Devletin üzerine düşen şeyler hakkında bir şey söyleyemeyeceğim. Haklısınız trafik problemine bisikletten daha iyi bir çözüm yok. Zamanla yapılır diye ümit ediyorum. 4 büyüklerin bisiklet takımı olmasını ben de çok isterdim. keşke 1912'de bisiklet takımı olan Fenerbahçe kulübün başkanını tanısaydım... belki tanıyan biri vardır.
@Hamit E.
Düşüncenizde haklılık payı var. ancak size genel itibariyle katılamayacağım. ayrıca gördüğünüz gibi İzmir'deki bisiklet toplulukları gayet iyi organize oluyorlar. herkes kendi mecrasında koşturuyor. biz kendi üzerimize düşeni yapalım
@Berk Mercancı
Genç bir arkadaşımızdan harika bir bisiklet belgeseli fikri. tebrik ederim. elini çabuk tut. senden önce koşturanlar var.
 
Scudo
@MehmetAli07

Bu konuda Bisiklet grupları ortaklaşa 3 Büyüklere mail yağmuruna tutup dikkatlerini çekebiliriz. Biri girdimi diğerleri de girer.
 
Yarış yol bisikletleri 50bin - 60bin tl civarında. Sporcu ucreti, yeme icme konaklama vs derken bu işe karlılık olmadığı için hirmezler. Artık herşey ticari olduğu için, klupler reklam vb geri dönüşleride hesaplıyorlar.
Futbolcu transferinde bile gelen adamin kaç forması satılir hesabı yapılıyor.

LG-P500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Bu güzel düşüncelere katılmamak mümkün değil.Kendi adıma bir zamanlar bu işe soyunmuş, projemi gerçekleştirmiş,ancak gerek yeterince başarılı olamamıştım. Yeterince de ne, Bolu, İzmit ve İstanbul'da, forumdan ya da değil kimseyle tanışma şansım olmadı;böyle bir davet de almadım. Yanlış anlaşılmasın; asla ve asla kırgınlığım falan yok. Ne dedim: Başarılı olamadım. Ancak bu projeyle ilgili pek çok çevre örgütü,dernek ve kişilere elektronik posta ile bilgi mail'i göndermiştim. Daha ne yapsaydım bilemedim. Açıkcası forumda aylar öncesinden konu açıp, adeta megafonla duyuru yapar gibi, yaptığım işi olduğundan daha da önemli göstermekten kaçındığım için,sanırım sesimi duyuramadım

Ankara'dan-İstanbul'a | Sayfa 2 - BisikletForum

Benim hatam,diyelim.Bir kez daha denemeye hazırım.Kafamda hep "Büyük buluşma var.Türkiye'nin dört bir yanından yola çıkan bisikletseverlerle,büyük bir buluşma.Bisikleti yaygınlaştırma çabalarının yanı sıra,öncelikle mevcut,dağlar gibi sorunların çözümüne yönelik bir hareket,bir farkındalık etkinliği."Artık bıktık,yeter artık" diyebileceğimiz,söylediklerimizi dinleyecek birilerini bulmak ve hepsinden önemlisi,tüm bunları gerçekleştirme noktasında kararlı bir topluluk olmak.Sıkı bir ekiple,pek çok eksiği olan trafik kanununda bisikletle ilgili yeni düzenlemeler yapmak ve bununla ilgili projeler yürütmek; hukukçu,reklamcı,iletişimci,haberci,sosyal bağlantıları olan ve daha ne çeşit bir katkı sağlayacaksa, o arkadaşlarla biraraya gelmek.

Yani yapılacak çok iş,ğerçekleştirilebilecek pek çok proje var.Yeterince güçlü bağırırsan duyarlar."Çok" olmak lazım.

Kutluyor ve yanında olduğumu açıkca ilan ediyorum.Var mı ötesi,varsa ona da varım.
 
Bu konu, toplumun gelismesine dogrudan bagli bir olusumdur. Biz bisiklet gelissin diye isteyince, bisiklet gelismez. Bisikletin gelismesini istemek toplumun gelismesini istemek demektir. Toplum gelistikce, bisiklet gelisir. Bisiklet gelistikce toplum gelisir. Cin örnegini almadan, diger bütün gelismis toplumlara bakarsak, bisikletin gelismis oldugu toplumlarda, bisiklet yollarinin uzunlugu, bisiklet firmalarinin sayisi, bisiklet park yerlerinin sayisi, bisiklet kullanicilarinin sayisi .... yüksek olan ülkelerde bisiklet sporcusunun sayisi da yüksektir, yapilan sporun seviyesi de yüksektir. Bunlara paralel olarak karayolu agi cok daha sik ve fazladir.
Olaya bu yönden bakildigi zaman görülen gercek sudur ki, bisiklet, ihtiyac oldugu icin gelisir, toplum ilerledikce de bu ihtiyac artar. Tavuk.Yumurta hikayesi gibi biribirini gelistirir.
Bu konuda yapilabilecek hemen hemen her seyi yazmissiniz. Fakat " kel basa simsir tarak" misali, istemleri öyle bir düzeyde tutmak lazimdir ki, toplumun daha acil ihtiyaclari ile catismamasi, diger insanlarin tepkisini almadan hayata gecirilmesi mümkün seyleri istemek gerekir. Aksi taktirde binlerce örnegini verebilecegimiz, ortasindan agaclar, elektrik direkleri gecen bisiklet yollari, kimsenin kullanmadigi, belediye tarafindan göstermelik sunulan kiralik bisikletler........ ve benzeri manasiz seylere lüzumsuz paralar harcanir ve birileri de buradan köseyi döner!
 
@Hamit E.

Fenerbahçe'nin Kürek takımında 40 erkek 13 kız sporcu ve idari kısım var. Kürek takımı da aynı şekilde para getiren bir spor dalı değil ama bir kadro oluşturmuşlar. Eskiden olduğu gibi bisiklet takımının tekrar kurulmasını ve bisiklet yarışlarında tekrar temsil etmek istiyoruz diye herkes mektup yazıp atabilir. Dünyadaki bir çok yarışlar o sporu severler tarafından kendi aralarında toplanıp yarışlar düzenlemesi sonuunda gelişmiş bu halle gelmiştir. Takımlarda aynı şekildedir.
 
Internet, sosyal aglar, munferit kullanicilar bisiklet ve bisikletciligin yayginlasmasi icin en uygun kanallar olarak gorunuyor. Dizimdeki bir sakatliktan ve epey uzun bir tembellikten sonra uzun yillar ara vermeme ragmen bisiklet kullanmaya gectigimiz yilin baslarinda geri dondum. Yasim ve kilomdan dolayi, ayrica vakitsizlik nedeni ile hem ulasim, hem saglik, hemde ekonomikligi bisiklete donusumde etken oldu. Bir sure sonra sabahları erkenden ortalama 20 km. bir parkur pedallamaya basladim. Sorunlarimi cozmek, bisikletle ilgili gelismeleri takip etmek icin bos zamanlarımda internette bol bol geziniyorum bisiklete dair. Beni goren yakin cevrem sorular sormaya, sagda solda atilmis eski bisikletlerini degerlendirmeyi dusunmeye basladilar. Test icin bisikletimi surenler farklari, surus konforunu sorguladilar. Bende bildigim kadari ile ne / neden / nasil kismini anlatmaya usenmedim. Bulundugum yer bisiklet icin cok avantajli olmasina ragmen sık sık karsilasilan inis cikislar (daha dogrusu yokuslar) urkutuyor insanlari. Dogru vites, dogru kadans, dogru nefes ve gun gectikce yukselen kondisyonun yokuslari bir sure sonra farkettirmeyecegini anlattim. Onemli olanin dogru kadro boyunda, vites ayarlari dogru, jantlari duzgun, frenleri ayarli, tekerlekleri dogru secilmis ve dogru hava basilmis bir bisiklet oldugunu anlatiyorum. Bir sure sonra zaten istek ve tarzina gore tecrubesi ile bisikletini gelistirebilecegini veya degistirebilecegini anlatiyorum.

Gecenlerde ilk gunluk 100 km turumu yaptigimda "hadi canim" deseler bile bunu isterse zamanla yapabilecegini dusunmeye baslayanlar oldu. Basit bir tamir kiti ile yolda kalmayacagini algilamaya basladi insanlar. Ben bir kisiyi bisiklete kazandirsam, o bir baskasini derken yayiliyor bu. Ayrica adı kulüp olan ama aslinda amator bir "facebook bisiklet sevenler ortak platformu" olarak kullanilan bir hesabı bir arkadasimiz inanilmaz bir bicimde canlandirdi. Bireysel pedallayan kisiler karsilastikca selamlasiyor, kucuk gruplarla haftasonu surermiyiz vb. diyorken, bu hesap altinda bir anda klasik pazar turlari yapar olduk. Yuksek kondisyonu olanlar bile pazarlarini bu tesvik turlarina ayirmaya basladi. Gorduklerimize haber verdik, hesaplarimizda turlari paylastik. Yeni gelenlerin ayarsiz bisikletlerini nasil ergonomik hale getireceklerine yardim ettik. Tekerlerine hava bastik, frenlerini / viteslerini ayarladik. Basit surus ve hakimiyet tekniklerini turlarken ukalalik yapmadan aktarmaya calistik.

Guvenlik icin kask / eldiven / aydinlatma kullanmalarini, yolda sorun yasamamak icin yedek ic lastik ve pompa bulundurmalarini tesvik ettik. Basta 15 - 20 km mumkun oldugu kadar duz turlardan korkanlar, hafif tempolar, bol mola ve cay / kahve sohbetleri icin durulan kahvehanelerden sonra "bu pazar 50 km tur planlaniyor" denilince rahatca istirak ediyor. Baslarda 10-15 kisi olan tur katilimlari simdi 40-50 kisiyi buluyor. Elbette boyle buyuk gruplarin ayni anda turlamasi dernek ve kulüp olarak kayitli olunmayinca sorun olabilir. Bunun arastirma ve girisimlerinde simdi herkes. Bisiklet ve bisikletliler olarak sosyal sorumluluk iceren pek cok etkinlik olusturmaya ve olan etkinliklere destek olmaya calisiyoruz. Son zamanlarin en buyuk avantaji secim donemi olmasi nedeni ile tur organizasyonu ve etkinlikler icin, trafikte onlemler icin belediyeler yardımlarini esirgemiyor. Bunda belediyede vb. yerlerde calisan bisikletci arkadaslarin da buyuk katkisi var.

Yoremizdeki bazi bisiklet tamircisi ve saticilari ile gorustuk. Grubumuzdakilere indirimli servis vermeye basladilar. Yeni bisiklet alacaklara yardimci olmaya, 2. el bisikletlerde bakim onarimlarda buyuk kolayliklar saglamaya destek verdiler. Hatta zorlu uzun turlarda musait olduklarinda bir servis elemani ve araclarini ucretsiz eskort veriyorlar. Sonucta ticari olarak kullanici ve musteri artisi onlar icinde buyuk avantaj. Bireysel ve kucuk gruplar olarak birseylere baslarsak, internet yardimi ile yoresel ve genel gelismelere imza atmamiz cok mumkun. Asagida amator bir topluluk olan ve bisiklet kulubü dedigimiz olusumumuzun linkini bulabilirsiniz. Ozellikle facebook sayfası bu konuda cok hizli haberlesme ve buyumeye imkan taniyor. Bu sayede Mugla ve Marmaris Bisiklet Dernekleri ile birlikte birkac organizasyon / tur icinde bir araya gelme sansi yakaladik.

Sonuc olarak yoremizde yollarda gorulen bisikletli sayisinda, ulasimini bisikletle yapanlarda farkedilir bir artis oldu. Cocuk koltuklu bisikletler ile cocugunu da alip bir yerlere giden kadinlar gozlenmeye basladi. Bisikletcilere ozel model siparisleri verenler, evdeki atil bisikletini yeniden toparlayan veya yenisini almak icin satisa cikaranlar cogaldi.

Umuyorum bu cabamiz baskalarina da ornek olur ve ulkemiz bisikletciligine zincirleme bir katki saglar :)

(link)

Ayrıca Mugla Üniversitesi ile birlikte Muğla Bisiklet Derneği'ninde bu civarda ve Türkiye'de en faal Bisiklet Derneklerinden birisi olmasi bizler icin buyuk bir sans!
(link)
 
@Hamit E.

Zaten bisiklette direkt olarak spor kulüplerinden bir şey beklememeliyiz.

Bisiklet konusunda tüm Dünya'da firmalar takımları üstleniyor, kendi isimlerini duyurmak adına para harcıyorlar.

Turan Babacan :'' Bu konuda Bisiklet grupları ortaklaşa 3 Büyüklere mail yağmuruna tutup dikkatlerini çekebiliriz. Biri girdimi diğerleri de girer.'' demiş

Kulüpler yerine müesselere yüklensek daha isabetli olmaz mı? (tam da ekonominin hassas döneminde bunu söylemek hayal gibi oldu ama iş konusunda da kriz zamanı çıkış yapanlar başarılı olabiliyor.)
 
ben okula gitcemde çalınmasından korkuyorum oyuzden şuanlık malesef gidemiyorum yanda bakkal filan var oraya filan mı bıraksam diye düşünüyorum yada okulun içine sokcam bu seferde çingene çoçuklar musallat olur gerçe özel okul pek ihtiyaçları yoktur başkada aklıma şeçenek gelmiyor ya okula sokucam bahçenin ön tarafına kullanılmıyor nasıl olsa yada bakkala siz olsanız nereye koyardınız :rolleyes:
 
@K. Benli

gsm sektörü herzaman ayakta kriz falan koymuyor :) kimse kriz olunca az konuşmuyor yada internet pakedini iptal ettirmiyor. gsm sektörleri mantıklı ama olarda reklamın peşinde tv de gazetede vs çıkmaları lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Hamit E.

Burada bir kısır döngü durumu var. Biz halkın ilgisini uyandırmak için reklam amaçlı bisiklet takımı kurmaktan söz ediyoruz. Sizin dediğiniz gibi onlar da reklam için ilginin, ratingin olduğu yerleri kolluyorlar. Fransa, İtalya gibi ülkelerdeki ilgiyi görüyoruz. Dağların tepesinde bile mahşeri kalabalıklar oluşuyor etaplarda.

Kısır döngünün kırılabileceği nokta önemli olan. Aşılabilirse yol açılır.
 
bisikletciler çoğalmadan yolların keyfini çıkaralım düşensenize herkes bisiklet kullanıyor istanbul trafiği gibi olur bisikletin zevki kalmaz.
 
Şöyle ki :

Ne zaman bisikletlerle ulaşımımızda yani hayatımızda yer alıcak örneğin Çin kimi şeyleri daha fazlasını hatırlamıyorum çöpleri bisikletler dağıtıyor,işe bisiklet ile gidiliyor yani trafiğimize ne zaman bisikletler dahil olacak ne zaman ulaşımda,günlük kullanımda kullanılacak ki insanlarımız bisiklet kültürü kazansın ha şöylede birşey var ki gün gelecek arabalara değil herkes bisikletlere binecek o zaman bisiklet binmeyi bisikleti saymanın ne olduğunu o zaman anlayacaklar şuanki canlı denen varlıklar ne zaman bisikletleri sevecek kültüre 1 adım atmış olacaklar ne zaman bisikletle dışarı çıksam uzaylı görmüş gibi bakıyorlar.
 
Sözleriniz pozitif olsun çünkü sözleriniz düşüncelerinizdir
Düşünceleriniz pozitif olsun çünkü düşünceleriniz yaptıklarınızdır
Yaptıklarınız pozitif olsun çünkü yaptıklarınız hayatınızdır
Gandi böyle söylemiş. Olumsuz düşüncelere takılmak yerine biz pozitif işler yapalım. Bırakalım dünyayı siyah görmek isteyenler istedikleri gibi görsün. Facebook'ta gezi fotoları paylaşmak çok ilgi çekiyor. :)
Başlık sabitlensin bence
 
birkaç arkadaş yazınca aklıma geldi. bisiklet kullanmaya en kolay ve en zevkli sporlardan biri olduğu için karar verdim. geçen sene bu zamanlar 100 kiloydum ve sigarayı yeni bırakmıştım. evde spor yapayım dedim, tahmininiz üzre iki günden fazla sürmedi. koşayım dedim, hem dizlerimde sıkıntı vardı hem de çevremde koşacak doğru düzgün alan yoktu. zaman ise ayrı bir problemdi, sabah 7'de evden çıkıp akşam 7-8 gibi evde olurken spor yapmaya pek zaman kalmıyordu. sonra birden en son 20 sene önce kullanıp çaldırınca hevesimi alamadığım bisiklet düştü aklıma. bisiklet kolaydı çünkü yorulunca pedal basmaya ara verip yol almaya devam edebilirdim, zevkliydi çünkü her gün aynı güzergahta koşmaktan ya da odanın içinde hoplayıp zıplamaktansa yakın ya da uzak güzergahlara gidebilirdim. ilk zamanlar işe gidip gelmek aklımın ucundan bile geçmezken şimdi bir günde 150-200 km'lik yollara belki daha uzun mesafelere çıkabileceğimi biliyorum, toplu taşımada insanlarla burun buruna gitmek ve trafikte tıkılıp kalmak zorunda değilim. kapımın önünden bisiklete atlayıp istediğim yere gidebilme, istediğim yerde park vs. derdi olmadan mola verebilme imkanım var. işte bunun adı özgürlük.
 
Bisiklet yolları yayğın laştırılmalı evet güzel olur bunun için alt yapıyı düşünmek lazım. Ülkemizde zaten çoğu yollar dar maalesef.Bu arada okula bisikletle gitmek yıllardan beri aklıma yatan bir şey ama okuldaki arkadaşlar bisiklet hakkında kara cahil bu durumu nasıl karşılarlar bilemem,gerçi onların ne dedikleri değil benim ne düşündüğüm ve ne dediğim önemli.Bunu okul müdürü ile konuşup organizasyon ettirmek lazım.Kısa mesafeler için iyi bisiklet kullana bilenler okula gelebilir hiç bir sakıncası yok bence.
Merak ediyorum da okula bisikletle giden kaç kişi vardır?
 
Merhaba Mehmet Ali bey,

Mükemmel bir konu, mükemmel bir yazı olmuş. Bu aralar işler biraz sıkışık olduğundan yeni foruma girebildim. Bir kaç gün içinde biraz zaman ayırarak yazmak istiyorum. Şu an acele bir yorum yapmak istemedim o yüzden. Yazı için tebrik ve teşekkür ederim. :)

Şu an diyebileceğim, her satırına imzamı atarım bu yazının.
 
Geri