Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet kültürünü nasıl yaygınlaştırabiliriz

Scudo
Bisikleti mümkün olduğu kadar daha çok kişinin görebileceği yayınlara sokmak gerekiyor. İşte biz bu ay Vodafone Freezone dergisine bisikleti yazdık. Ücretsiz bir dergi, gençler tarafından okunuyor ve onbinlerce dağıtılıyor.

Konusu burada
Vodafone Freezone derginin mart sayısı - BisikletForum
( İleride burada diğer sayfalarını da paylaşacağım için yazıyorum )

Şimdilik kapak fotoğrafını paylaşabiliyorum, çünkü dergi bu ay boyunca dağıtımda kalmaya devam edecek.

http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSC_9503_resize_zps39acf963.jpg
 
yüreğinize sağlık. herekse teşekkür ederim. yazılarınızı kısalttığım için af edersiniz

@Ahmet Ayaz

eyvallah

@Yusuf Yılmazvural

:harika:

@Serkan Mıstınoğlu

:utan:

@Ahmet Ayaz

Facebook'ta kullanmak için bisikletli fotoğraflar, klipler, afişler, posterler vb. gerekiyor. insanların bilinçaltına da bisiklet yerleşmeli. bunun için öncelikle bisikletle ilgili bu tür şeylerin derlenmesi gerekiyor. herkesin ellerinden öper.

@Gökhan Taflan

aynen, önce kendi yakın çevremizden başlamalıyız

@K. Benli
...
@Mert E.

acaba Turan Babacan'ın söylediği gibi mail yağmuruna tutsak yahut imza kampanyası yapsak bir yere varır mıyız? (yazınızı kısalttığım için af edersiniz)

@Onur Kuzik

teşekkür ederim. lakin biraz daha gayret gerekiyor

@K. Benli

''inanıyorsanız güçlüsünüzdür''

@Hüseyin Külcüoğlu

teşekkürler. inşallah başka insanları da kazanırız

@Berk Mercancı

harika fikir diye yazmıştım zaten

@Derya Keçeci

''Çok''

@ihtiyar

çalıştığım bölgede bir sürü uyuşturucu bağımlısı genç var. Türkiye'de uyuşturucu kullanımı hızla artıyor. Artık esrar sözcüğü sigara gibi basit kullanılmaya başlandı. o gençlerin perişan hallerini görüyor ve çok üzülüyorum. Benim çocukluğumda nüfusun %70'i köylerde otururken şimdi aynı oranda şehirlerde oturuyor. hızlı bir değişim yaşandı. bu konuda çok şey söylenebilir. ben gençler meselesine geleceğim. çocuklarımız ve gençlerimiz şu an çoğunlukla okula gidiyor. okul dışında ise kendilerini geliştirmekten uzak bir yaşam sürüyorlar. boş zamanlarında spor gibi aktivitelere katılmayan gençler maalesef ya kahvehaneye yahut... ''toplum geliştikçe bisiklet gelişir'' haklısınız fakat ben bisikletin gelişmesini biraz da bu çocuklar için istiyorum.

@Turan Babacan

eyvallah

@suat akman

Dilim tutuldu. tebrik ve teşekkür ederim. sizden öğreneceğimiz çok şey var.

@Onur Gunes

bazen ben de korkarım. sonra da cesaretimden dolayı kendimi takdir ederim

@selami atay

:mad:

@Tunakan Önen

kesinlikle

@SongülB.

:harika:

@Ahmet Ayaz

:)

@CandanC

:D müjde bugün benzine zam geldi

@Hasan KRN

okul müdürün içeri koymanı kabul etmemiş ama sen gitmişsin. tebrikler :harika:

@Mert Ahmet

:harika:

@Abdullah.R

eyvallah. şu bisiklete farkındalık turundaki yaşanan olumsuzlukları bize anlatırsanız ne yapmamamız hakkında iyi fikir verecek

@ahmet can sahin

daha önce bu sitede bisiklet alamayan bir ihtiyaç sahibine bisiklet toplandı. o kadar çok katılım oldu ki bir yerine iki bisiklet yapıldı. siz öncülük yaparsanız ben de parça göndererek katılırım

@Emre Kılıç

bu forumda Derya Bey, İhtiyar abi gibi kimseleri tanıdığım için çok mutluyum

@Hamit E.

:harika:

@hsnsylk

bu forumda Sertaç Kasaplar gibi bir genç yönetmen vardı. Baspedalatv kurucularından. gönüllülük esasınca bir iş yaptı ama ilgi görmeyince kayboldu gitti. onu bizim için bulup geri getirebilir misiniz?
şurada çevirdiği kitabın linki var

Ücretsiz Bisiklet Dergi ve Kitapları - BisikletForum

@Bahadır Gürel

bu kulübü çok beğeniyorum. örnek işler yapıyor

@K. Benli

ben de varım

@BİLAL K.

al bir örnek daha :cool:

@Osman Selman

arz talep meselesi diyeyim geçiştireyim ;)

@Murat Bulut

yukarıdaki bisiklet toplamak yazımı okuyunuz

@Berke Kazankaya

:confused:

@SongülB.

evet motosiklet sahibi olarak kesinlikle katılıyorum

@Tahir Keskin@Tahir Keskin

http://i.imgur.com/j2pmTWP.jpg

hep birlikte farkındalıkları yeşertmeye devam
 
@Umut SÜRÜCÜ

Bisikletin trende taşınabilmesiyle ilgili imza kampanyamızı donanımhaber.com'a da koydum. Oradan da imza gelir diye tahmin ediyorum Umut.

http://i.imgur.com/SXbdHcn.jpg
 
Mikdat Kadıoğlu ve benzeri kişilerin bisikleti köşelerine taşımaya başlamaları umut verici...

"Üniversitede benim bir tane yedek bisikletim de var. Afet yönetimi uzmanı olarak üniversitedeki odama bisiklet koymak zorundaydım. İstanbul’da beklenen deprem tüm ailenin bir arada olduğu gece yarısı meydana gelmeyebilir. Gündüz işteyken olabilecek bir depremde İstanbul’da evime sadece bisikletle gidebilirim."

Hem dünyada hem ülkemizde bisiklet kullanımı konusunda sessiz bir devrim yaşanıyor. Kuşkusuz bu yaygınlaşma bizim için büyük önem taşıyor

Bisiklet ya da popüler olmayan adıyla velespit, insan gücü yani güneş enerjisiyle çalışan bir ulaşım aracı. Ülkemizde de ulaşım ve eğlencenin yanı sıra bisiklet sporunda da kullanılır, diğer bir deyişle kullanılmalıdır... Buna rağmen 9 Mart 2014’te Eskişehir Osmangazi ve Anadolu Üniversitesi Enerji Kulüpleri öğrencilerinin ortaklaşa düzenlediği 1. Eskişehir Enerji ve Çevre Konferansı’nda bisikletten ne kadar uzak olduğumuzu da gördüm. Bisikletliler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Murat Suyabatmaz salondakilere “Bisiklet sürmeyi biliyor musunuz? Bisiklet sürmeyi seviyor musunuz?” diye sorunca hemen hemen herkes “evet” derken, “Bu konferansa bisikletle kimler geldi?” sorusuna “evet” diyenlerin sayısı bir elin parmakları kadar bile değildi.

Getirisi yüksek
Halbuki hem dünyada hem de ülkemizde bisiklet kullanımı konusunda şu an sessiz bir devrim yaşanıyor. Öyle ki Murat Bey’in anlattığına göre Avrupa Birliği’nin gelecek 10 yıllık hedeflerinde, kent içi ulaşımında bisikletli ulaşımın payının yüzde 25 olması amaçlanmış. Ülkemizde de son dönemde Çevre Kanunu kapsamına alınan bisiklet yolu inşaatları için belediyelere bütçe desteği verilmekte. Kentsel dönüşüm projelerinde, toplu konut projelerinde de bisiklet yolu zorunluluk haline gelmiş. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı orta öğretime bisiklet dersini eklemiş...

Şüphesiz ülkemizde bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması bizim için büyük önem taşıyor. Ülke ekonomisi için yıllık 100 milyar dolar kadar tasarruf yaratabilir. İnanılmaz bir rakam ama küresel iklim değişikliğine karşı karbon salınımını azaltmak, sürdürülebilir yaşam ortamlarını ve toplumda fiziksel hareketliliği artırmak gibi gerekçeleri görünce bisikletli yaşamın katma değerinin böylesine yüksek olacağını anlıyorsunuz.

Ulaşımda bisiklet 6 kilometreye kadarlık kısa mesafelerde kullanılabilir. Bunun ulaşım yatırımı ve işletme gideri tasarrufu, sağlık yatırımı ve gideri tasarrufu, spor yatırımı ve işletme gideri tasarrufu ve istihdamı artırıcı etkileriyle birçok ekonomik getirisi var.

Trafik yoğunluğunun azaltılması, kent içi ulaşım verimliğinin artırılması, ölümlü kazaların azaltılması, park sorununun azaltılması, trafik kültürünün gelişimi ve toplu taşımaya entegrasyonuyla bisiklet, hava ve gürültü kirliğini de azaltarak sağlıklı bir çevre oluşturmaya katkı sağlar. Düzenli olarak bisiklet sürmek insanların bağışıklık sistemini güçlendiriyor; diyabet, kalp, kolesterol, astım, kanser oranlarında düşüş sağlıyor. Bir de stresi azaltıyor.

Bisiklet çocuklara uygulamalı temel trafik eğitim imkanı da sağlar. Çocukların fiziksel gelişimine destek veren bisiklet ayrıca onlarda enerji verimliği bilincinin oluşması için olumlu katkılar sağlar.
Üniversitede benim bir tane yedek bisikletim de var. Afet yönetimi uzmanı olarak üniversitedeki odama bisiklet koymak zorundaydım. İstanbul’da beklenen deprem tüm ailenin bir arada olduğu gece yarısı meydana gelmeyebilir. Gündüz işteyken olabilecek bir depremde İstanbul’da evime sadece bisikletle gidebilirim.

Afetlerde de işe yarıyor
Hem normal hayatta hem de afetlerde bisiklet kullanımı Japonya’da çok yaygın. Özellikle afetlerden sonraki “Altın Saatler” olarak bilinen ilk 72 saatte Japon halkının tek ulaşım aracı bisiklettir. Çünkü bu kritik saatlerde arama kurtarma ekiplerinin ihtiyaç duyduğu sessizliği ancak bisiklet sağlayabilir. Dibi görünen sel sularında gidebilen tek ulaşım aracı da bisiklettir. Ülkemizde de afetin ilk üç gününde afet bölgesinde halkın bisiklet dışında ulaşım aracı kullanması engellenmelidir. Afet ve acil durum merkezlerinde çalışan ya da afet sonrası bu merkezlerde görev alacak olanların, merkezlere en fazla yürüyerek 30 dakikada, bisikletle 20 dakikada ulaşabileceği uzaklıkta oturması zorunlu tutulmalıdır.

Bisikletliler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Murat Suyabatmaz’a göre “Sigara ile savaş kampanyasından sonra ülkemizde başlatılması gereken en önemli kampanyalardan biri bisikletli yaşam kampanyasıdır”.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Başkaları için de iyi bişeyler istemek
Kaldı mı dünyada böyle şeyler
Tamam İskoçyalılar, 1 İrlandalı kazandınız
 
Fiyat olarak ülkemizde sorun yok yerli firmalar çok ucuza günlük kullanım amaçlı bisikletleri var fiyat asla engel değil. Türk insanına arabaya binmekle şahsiyetinin daha da yükselmeyeceğini göstermek önemli. Her erkeğin tek fikri araba alıp ona buna hava atmak. Kurtlar vadisi , Brezilya pembe dizisi benzeri insanları zengin hayatın kölesi yapan diziler olduktan sonra, halkın bu yönde düşüncesi olması zor. En büyük gösteri TV dedir arkadaşlar.
 
Bence bisiklet kulturu yarislarda derece almakla gelismez cunku tv de en fazla 45 saniyelik haber olur. Yapilmasi gereken asamalar var bana gore. 1-) Herkes oncelikle kendinden sonra geleceklere yani ailesine bu kulturu asilamalidir. Nufus dogal olarak arttigi icin ufak bi artis ilk asamadan gelecektir.
2-) Aileden sonra diger asama ve en zoru cevreyi asilamak. Bununda cok yontemi var zaten yazilmis cogu. ( tv yayinlari sosyal medya vs vs.)

Son olarak bence bisiklete gonul vermis herkesin sorumlulugudur : Cok calisarak bu ulkede onemli konumlara gelmek yani onemli koltuklara oturmaktir. Cunku sahip olacagimiz guc ve olanaklar sayesinde bircok proje yapilabilir bisiklet kulturunu gelistirmek icin. Yani bugun bi belediye baskani veya bi basbakan futbolu seviyorsa daha cok o spora destek verir. İyi forumlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Burada okuduğum güzel şeyler üzerine ben de yazmak istedim.

Bisikletin (örgütlenmeden) yaygınlaşmasına hepimizin anlatacağı bir hikaye olduğuna eminim. Ben ve arkadaşımın 2013 haziranında başladığımız bisiklet maceramızla birlikte kısa zamanda iş yerinden diğer arkadaş gruplarından bir sürü insan fikir danıştı bunlardan birkaçı da bisiklet aldı geri kalanı da almak üzere. Beni etkileyen şey bunun tam da örgütlenmeden insanların gözüne sokmadan yapılmış olması. Buradan bir eğitimci olarak gözlemim hedef kitle iki aşamalı kazanılıyor: Merak uyandırmak, ardından bilgi yağmuruyla pozitif yönlerini ortaya koymak.

Merak uyandırmak için ilk sırada yapılacak şey: bisiklete binmek! Çünkü biz bindikçe imrenme sorgulama acaba duyguları yerleşiyor.

Birçoklarından ilk duyduğum korku trafik. Ancak bu konuda ben onlara bir şey anlatmadan sadece bisiklete binerek yapılabilir olduğunu gösteriyorum. Böylelikle trafikten çekinen insanların vazgeçme sebebi doğal yollarla çürüyor.

Hobby arayan insanlarda yönelim kesinlikle daha çabuk sonuç veriyor. Çünkü bisiklet ekstra bir yetenek gerektirmiyor ve karşılığını çok çabuk (bir iki güzel turla) alabiliyorsun. Burada toplum refahı vurgusu yapılmış, yani hobby edinme uğraşında olanlara bisikleti sevdirmek ve buradan yaygınlaştırmak bence çok daha gerçekçi bir hedef. Kabul edelim bisiklet uğraşı geliştirdiği pazarla birlikte gün geçtikçe büyüyor ve daha pahalı bir hal alıyor. Bu da dar gelirli insanlarda buna bu kadar para verilir mi algısı yaratıyor ve bizler ister istemez aynı zamanda bir antipati doğurmuş oluyoruz.

Turlar düzenleme ve gruplar hakkında; Bisiklet fizik kondisyona dayalı bir spor olduğundan ilk defa deneyecek olanları belki ne kadar güç harcayacağını hesap edemeyeceğinden direkt turlara yöneltmek riskli. Eminim o turu düzenleyen arkadaşlar önlem alıyorlardır. Bunun yanı sıra bence en etkili olay turlardan paylaşılan fotoğraflar ve hikayeler. Yazın yaptığımız bir haftalık turun hikayeleri ve fotoğrafları sadece çevremizde bile o kadar ilgi gördü ki şahsen çok şaşırdığımı söylemeliyim. Bu ilk sırada söylediğim bisiklete binerek insanların ilgisinin ne kadar hızlı çektiğinin göstergesi. Mutlu anların paylaşılması bence en etkili silah.

Buradan olay sosyal medyaya geçiyor haliyle. Aktif paylaşımların olduğu sosyal medya hesapları veya grupları samimi kimseyi zorlamadan güzel fotoğraflar tur hikayeleri paylaşması bir slogan üretip bu slogan üzerinden t shirt, sticker vs. yapmaktan çok daha etkin olacağını düşünüyorum. Bunların yapılması kötü demiyorum sadece hak aramakla yeni insanları aramıza katmak aynı kanaldan yapılmamalı diye düşünüyorum.

Benim kısa dönemde gözlediğim şey; bisiklet insanlar arasında çok hızlıca yayılabilecek doğallığı kendi içinde barındırıyor. Bunun için eminim yapılan en ufak bir çaba bile başarılı olacaktır.

Çaba gösteren herkese teşekkürler.
 
Bisiklet kültürünün yaygınlaşması için yeni nesle bisikleti özendirmek gerek bunu da yapmak için mesela şu anda akıllı telefonu olan havalıysa aynısını bizde yapacağız.



Not: konuyu baştan sona okuyamadım yazan varsa özür dilerim!
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Geçen gün Valilik ve bir organizasyon firması ile turistik bir bisiklet turu gerçekleştirdik. Sadece 20 tl ödediğimiz İki gün süren turda, eşyalarımızı taşımaktan sağlık hizmetine kadar profesyonel bir hizmet verildi. Tura 300'den fazla bisikletli katıldı. Yolda ''Hello'' diyenler de oldu ama onlara da bisiklet kültürünü aşıladık. Detaylar için şu tur yazısına bakabilirsiniz:
Frig Vadisi Turu - BisikletForum Umarım başka şehirlerde de bu tür organizasyonlar düzenlenir.

@Hüseyin KESKİN
:)

@K. Benli

Elinize sağlık. Sizin de söylediğiniz gibi bu iş için bir temel gerekiyor.
Zaman zaman imza kampanyaları açmak faydalı olacaktır kanaatindeyim.

@Oktay Erkan

Evet bazı yazarlar bisiklet kültürü konusunda da aydınlanma çağını yaşamışlar :)
Medya bu konuda çok önemli haklısınız.

@attila k.

Cesur Yürek (Bravehearth) filmi geldi aklıma.

@hsnsylk

TV bisikletin yaygınlaşması adına çok önemli. Yalnız bütün Televizyonlar para için çalışıyorlar.
Bilmem ki bedava bisiklet kültürü için çalışırlar mı:rolleyes:

@Serkan G.

Muhakkak. Görüşünüz çok önemli.
@Sabit Badem

Bir eğitimci bakış açısıyla meseleyi çok güzel ele almışsınız. Teşekkür ederim
@Onur Gunes

Teşekkürler Onur.

@Ömer Yüzgeç

Yazımda ''özenti toplumların kanamayan yarasıdır'' demiştim. Anladın sen onu;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Oktay Erkan
bisiklet fiyatları düşerse yaygınlaşır kesin. birkere bu bisikletlere bindiler mi, çocukluğunda bindikleri bisan gibi olmadığını görecekler.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Çok güzel bir başlık açıp bir de güzel yazmışşın eline sağlık. Umarım gün geçtikçe gelişir. benim çevremde de hiç ilgisi yokken alan arkadaslarım oldu. Demekki gören duyan ve ilgisini çeken oluyor. Umarım daha da gelişecek bisiklet sporu.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@MEHMETALİ

Bunda çok haklısınız, beni bisiklete özendiren Alpay Erdem olmuştu.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Okullarda bisiklet öğretilmesi ile ilgili bir imza kampanyası var. Desteklemekte fayda var diye düşünüyorum. Şurada:
ilinçli Toplum, Bilinçli Bisikletli - BisikletForum

@tuna k

Hani şu arkasında süspansiyon olan çelik bisikletlerin kaç kişiyi bisikletten soğuttuğunu biliyorum. Bu yönüyle düşüncenize katılıyorum

@Gürkan Ç.

İnşallah. Temennimiz ve çalışmalarımız bu yönde olduğu sürece varacağı yere varır.

@ERTĞRL

Bisiklete binen ünlülerle ilgili şurada güzel bir konu var:
Bisiklete Binen Ünlüler - BisikletForum

http://i.imgur.com/kMxNqSg.jpg
 
Buldum. İlk mesajdaki ayrıntılı yazıya ve sonraki mesajlara ekleyecek bir şey buldum.

Kaskınızla, bisikletinizle, turdayken, yarıştayken, nerede sürüyorsanız, şehir içinde, dağ başında,nerede olursa, bir çocukla göz göze geldiğinizde, ona gülün, el sallayın, kornanızla (airzound filan varsa bu kısmı geçin, korkutmayın ufacık çocuğu), zilinizle selam verin. Onu önemsediğinizi belli edin. Büyükleri değiştiremezsiniz ama bir çocuğun hafızasında gülen bir bisikletçi olarak kalmak kolaydır.

Bu kadar.
 
insanımız tembel ve gösteriş seven bir millet ,bisiklete bindiğinde konu komşusu neder sonra.
 
Geri