yaminkutlu
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 2 Temmuz 2008
- Mesaj
- 523
- Tepki
- 732
- Şehir
- İzmir/Ankara
Acaba bisiklet için de aynı performansı sağlar mı diye düşünüyorum. Evimin yanında nitrojen basan bir yer var, olmadı deneyip göreceğim. Hava basıncı, oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri, nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfus eder. Nitrojenle doldurulan lastik, normal havayla doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. Sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder. Havadaki oksijen, lastiği oluşturan maddeleri (örnek: kord bezi, topuk telleri) oksidize etmeye eğimlidir. Soluduğumuz havada bulunan %21 oranındaki oksijen, lastiğin ham maddesi olan kauçuğun daha çabuk yorulması ve yıpranmasına yol açar. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gazla lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi, basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır.
Nitrojen basıncının avantajları, insanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.
Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir. Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır. Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar
Lastik şişirme aralığı nitrojenle daha fazladır. Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. Lastik içindeki basınçlı hava kaybı normal basınca göre üç kat daha azdır.
Lastik içi yoğunlaşmayı azaltır. Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.
Lastik patlatma riskini azaltır (Hayat Kurtarır!). Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.
Lastiklerde değişmeyen basınç (Hayat Kurtarır!). Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojenle basınç aynı kalır, değişmez. Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojenle şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.
Lastikleri şişirmede nitrojen kullanınız. Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.
Nitrojen oksijen de içermez. Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.
Nitrojen kuru bir gazdır. Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksidin ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.
Nitrojen temas halinde bulunduğu mataryalleri̇n uzun ömürlü olmasını sağlar. Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar. Ni̇trojenle lasti̇kleri̇ şişirmek, lastiğin basıncının durağan olmasını sağlar. Çevreye zararlı değildir. Ni̇trojenle daha verimli basınç elde edi̇li̇r. Ni̇trojenle oksi̇di̇zasyonun olmaması, lasti̇klerin ömrünü uzatır. Nitrojenle şişirilen lastik oksijenle şişirilmiş lastikten 3 kat daha az sürede lastik basıncını azaltır. Ni̇trojen kullanımıyla jant bileşenlerinin paslanması azalır.
Nitrojen basıncının avantajları, insanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.
Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir. Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır. Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar
Lastik şişirme aralığı nitrojenle daha fazladır. Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. Lastik içindeki basınçlı hava kaybı normal basınca göre üç kat daha azdır.
Lastik içi yoğunlaşmayı azaltır. Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.
Lastik patlatma riskini azaltır (Hayat Kurtarır!). Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.
Lastiklerde değişmeyen basınç (Hayat Kurtarır!). Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojenle basınç aynı kalır, değişmez. Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojenle şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.
Lastikleri şişirmede nitrojen kullanınız. Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.
Nitrojen oksijen de içermez. Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.
Nitrojen kuru bir gazdır. Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksidin ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.
Nitrojen temas halinde bulunduğu mataryalleri̇n uzun ömürlü olmasını sağlar. Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar. Ni̇trojenle lasti̇kleri̇ şişirmek, lastiğin basıncının durağan olmasını sağlar. Çevreye zararlı değildir. Ni̇trojenle daha verimli basınç elde edi̇li̇r. Ni̇trojenle oksi̇di̇zasyonun olmaması, lasti̇klerin ömrünü uzatır. Nitrojenle şişirilen lastik oksijenle şişirilmiş lastikten 3 kat daha az sürede lastik basıncını azaltır. Ni̇trojen kullanımıyla jant bileşenlerinin paslanması azalır.