Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikleti dönüştürmek - Mtb dropbar uygulama çalışması

eyupozturk

Roadie
Kayıt
30 Temmuz 2013
Mesaj
411
Tepki
304
Şehir
istanbul
İsim
EyoO
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
8 yaşındaki oğluma söz verdiğim sünnet ve karne hediyesi yol bisikletini bulamamam ve kendisini düz gidona ikna edememem neticesinde, 24" Salcano NG650 yi yol bisikleti görünümlü MTB yapma operasyonuna start verdim.

24x1,50 rubena dişsiz lastikleri tedarik ettim, bu kolay kısmıydı. Zor kısmı ise gidon ve fren-vites kolları. Ng650 üzerinde 3x7 tourney mevcut. Bunu kasetli 3x8 e dönüştürebilirim veya bu haliyle bırakabilirim. Buna vites kolları karar verecek aslında. Gidonu bir şekilde buluyorum fakat bana önerebileceğiniz vites-fren kolu modellerine ihtiyacım var. Aklımdaki seçenekler;

Tourney
(link)
2x7 olarak kullanılıyor, 175TL

Shimano 2300
(link)
3x8, 277TL

Shimano Claris
(link)
3x8, 286TL

Amacım, dağ bisikleti arttırıcılarına uyumlu, ekonomik bir sistem kurmak. Bu vites kollarının mevcut tourney veya değiştirilmesi muhtemel acera arka arttırıcıya uyumlulukları aklımı meşgul ediyor. Bazı yol bisikletlerinde fren kolu ile bütünleşik olmayan, dağ bisikletlerinde gördüğümüz tourney tarzı vites kollarının abuk şekilde tutturularak satıldığına şahit oldum. Down tube veya bar end vites koluda olabilir ama bütünleşik daha şık geliyor.

Olay abuk ama 20" veya 24" yol bisikleti ülkemizde bulunmadığından maalesef pek sıcak bakmadığım "doğan görünümlü şahin" olayına bir şekilde başlamış olacağım. Bilginizi/fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.

Not:13" kadro boylu 26" jantlı bir bisiklet toplayabilirim, ama elimdeki 24" i kullanmak daha ekonomik geldi. Özellikle yukarıdaki kol fiyatlarının gerçekten kol olduğunu görünce.. adı üstünde imiş meğer :) ondan sonra neden her yer mtb, neden yol bisikleti az..
 
Scudo
Decathlon'da satılan 48 kadro Triban 3'lere bakabilirsiniz. 48-50 kadro arası 650c lastik kullanılıyor ve 48 kadrolar gayet ufak duruyorlar. Oğlunuz ile birlikte gidip bir deneyin derim.
 
yorumlar için teşekkürler.. triban3 ü denedik, büyük geldi. aslında kataloğunda yazan 43 kadro gelse düşünülebilir fakat 48 kadro büyük kalıyor maalesef.
 
(link)

Bu ürün triban3 de kullanılıyor 3*8 - 2*8, 3*9- 2*9 olarak modelleri var ingilizceniz iyi ise tedarikçi ile konuşarak ürünü alabilirsiniz tabi garanti işi sıkıntı olur onu belirteyim. Fiyat olarak 197 TL civarına geliyor.
 
Eyup bey ayni seyi bende dusunmuyor degilim sahsen ama sedona 920 kadro geometrisi bu durum icin ne kadar uygun olur bilmiyorum

Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
 
Bu kadar uğraşacağınıza yurt dışı sitelerden çocuk yol bisikleti satın alın daha ucuza gelir. Geometrisi de doğru olur. 2 haftada elinize gelir.

İşte bir link:

http://www.chainreactioncycles.com/tr/en/pro-lite-theone-mini-race-bike-650c-2013/rp-prod34162
 
@Ali Uzel
benim ki 21" kadroya sahip insan ustu bir bisiklet :) pek cocuk kategorisinde degil aslinda acikcasi benim istedigim sey yol bisikleti hidrolik frenle beraber :) bu tarz cyclorosslarda var onlarinda masallahi var :) mekanik disk te kabulum aslinda ama donusturmek almaktan daha ucuza geliyor sanki bilemedim

Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
 
buna benzer bi seyi ben de dusunuyorum, mtb'yi biraz cyclocross'a benzetmek icin ve de drop bar cok daha rahat, simdi aerobar'da aldim clip-on, onu da takarim uzerine diye dusunuyorum, kullanan var mi, sorun cikarir mi?? zaten seneye yol bisikleti alacagim
 
Eğer dağ bisikletinizde amortisör varsa drop bar takmak biraz tehlikeli olabilir.
Gidon droplardan tutulduğunda, ani bir frende, takla atma riski sabit maşaya göre çok daha fazla.

Vites uyumu için ise 9'lu MTB ekipmanına kadar 9'lu STI kollar (yani 8'li mtb sistemi 8'li STI kollar ile uyumludur, keza 9'lu MTB sistemi de 9'lu STI kollarla) uyumludur fakat 10'lu sisteme geçildiğinde, yani Dyna-sys sistemine geçildiğinde, bu uyum ortadan kalkıyor.
STI kollar için alt segment 8'li (veya 9'lu) bir seçenek nazaran daha ucuz olabilir.
Frenler için ise bir şey söylemek zor açıkçası. Hidrolik fren için uygun STI kol bulamayabilirsiniz. Bulursanız da çok yeni bir sistem olduğu için pahalı olacaktır.
Mekanik frenlerde ise çekiş mesafesini göz önünde bulundurmanız gerekiyor. V frenleri STI kollarla kullanmaya izin veren aparatlar var (bir örneği Problem Solvers firmasının Travel Agent isimli ürünü) ama bu sistemin mekanik disk frene uygulanabilirliği konusunda şüphelerim var..
 
@Edip Dinçer

hd icin baktim dediginiz gibi biraz tuzlu cikti, anlasilan bize 1 yil daha dropbar yok

(link)
 
Masallahi var 529 $ iviri ziviri masraf 800$ a yaklasir oyle yapmaktansa kendi bisilletimi satip o parayi ustune koyaam zaten cycloross alabiliyorum :) sacma bir durum oluyor donusturmek genede tesekkurler bilgilendirme icin

Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
 
@eyupozturk
Eğer düşüncenizi gerçekleştirebilirseniz; önceki/sonraki hallerini görmek isteriz. Ortaya nasıl bir sonuç çıkacağını merak ediyorum.

Kolay gelsin...

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Eyüp bey parçaları ikinci el bulup uygun fiyatla almazsanız dönüşüm, tabiri caizse, astarı yüzünü geçecektir. Yakın zamanda böyle bir değişimi ben de yaptım ama dediğim gibi zaman içerisinde ara fren kolları hariç bütün parçaları ikinci el aldım.
 
paylaşımlar için teşekkürler..
araştırdıkça daha çok şey öğreniyorum. sevgili Eser' in yazdıklarına gelmiş durumdayım. İlgilenenler için https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=96577
Oğlumun bisikletini tamamlayabilirsem kendi sabit maşalı bisikletimi de drop-bar a dönüştürmeye niyetliyim.
şimdilik kadro hazır, maşa, dropbar siparişi verildi, tekerlek ve lastikler tedarik sürecinde. fren ve vites kollarına karar vermem gerekiyor, sele-sele borusu, ana-kol gibi detaylarıda var..
 
tam "işte budur" diyeceğim, bir gülme geliyor :) aslında tektro fren kolları ile gripshift kombinasyonu olabilir #14 gibi.. aslında #6 aklımdaki çözüm ama..
 
Bisikletin test sürüşleri iyi gidiyor. Resimlerdekilerden farklı olarak vites kolları sram trx oldu. Lastıkler Rubena Syrix 26x1,25 ile değişti. Detayları sonra paylaşacağım. Şimdi fotolar
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Enteresan. Tam bir melez olmuş. Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.. :)
 
düzeltme yapayım bisikletin çocuğunuz için olduğuna dikkat etmemişim kazasız pedallar oğlunuza
 
Geri