Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikleti hafifletmek?

Umut Kılınç37

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Mart 2013
Mesaj
599
Tepki
138
Şehir
ISTANBUL~BAĞCILAR
Bisiklet
Salcano
Merhaba abilerim ablalarım,başlıkta da belirttiğim gibi bisikletimi hafifletmek istiyorum.Bisikletin ağırlığı aksesuarsız 15,25 kg.Çoğu kişi bisiklet yerine kendin kilo vermen daha iyi olur diyebilir ama zaten zayıfım 2 ay önce 68 kiloydum şimdi 54 kiloyum daha da zayıflarsam kürdan gibi olacağım.En başta lastiklerden başlamak istiyorum,şu an kullandığım lastiklerin çifti yaklaşık 1,5-1,6 geliyor(dijital terazi bulamadım tartıyla ölçtüm :) ) Bike And Outdoor mağazasında tanesi 320 gram gelen lastik buldum fiyatıda çok uygun(teki 30 lira)yaklaşık 1 kilo kadar hafiflemiş olacağım.Sonra maşayı değiştirmek istiyorum şuan üzerinde zoom maşa var araştırmalarıma göre en az 2.7 kilo bunun yerine en fazla 2 kiloluk olmadı en fazla 2.2 kiloluk bir maşayla değiştirmmek istiyorum kilitli olması şart değil ama sertlik ayarı olabilen bir maşa önerebilirmisiz(bütçe maşa için en fazla 170 lira)?
Bunlardan başka neler yapabilirim?yapılabilicek çok şey var ama 50-60 gram içinde yüksek paralar veremem.en fazla 100 liraya bisiklette neleri değiştirebilirim?şimdiden teşekkürler...
 
Scudo

15kg'lık bir bisiklet için ağırlığını düşürmek yerine modelini değiştirmek daha ekonomik ve kolay olacaktır. 50-60 hatta 100-200 gr'larla hangi parçalar değiştirilse 15 kg'lık bir bisiklette ne gibi bir hafifletme olabilir ki?
Tavsiyem bisikletini daha hafif bir fiyat/performans açısından sana daha istediklerini karşılayabilecek bir bisiklete geçmek. Bu şekilde yol bisikleti hafifletir gibi hafifletmeye benzemez bu.
 
Benim aklımda oda var ama yeni bisiklet almak için şimdikini satmak zorunda kalacağım ve satmak istemiyorum çünkü yeni bisiklet alırsam markete,günlük işlerimi halletmek içinde kullanacağım bende bunu istemiyorum.
 
500 gram maşadan kazanacağına, 500 gram zayıfla, daha mantıklı olur.

Ya da paran çoksa, komple XTR yap bisikleti. En fazla 8-9 kilogram olur.
 
@ahmetcan44

Tamamda yarım kilo vermem ile bisikleti yarım kilo hafifletmek aynı şey değil ve maşayı değiştirirsem arazide daha rahat ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: samurusov
Dostum 100 lirayla bisikleti hafifletemezsin. :) Özeti budur. Paran çok olacak, en hafif, en dayanıklı parçaları takacaksın, olay bitecek. 500 gram farkı hissedecek kadar profesyonel misin MTB işinde? Sanmıyorum. 8-9'a ineceksin ki hissedesin. Zaten binlerce lirayı hafifletmek için veriyorsan, profesyonel falansındır.
 
okadar inmek istemiyorum sadece yokuşlarda daha rahat edebilmek ce arazide daha konforlu gitmek için istiyorum yani maşaya okadar yağ dööktüm ve ellerimle gidona bastırdığım halde ayaklarımda yerden kesildiği halde maşa sadece 2-3 cm yaylanıyor.
 
@ahmetcan44

15kg olarak bahsi gecen bir bisikleti sadece komponent degisimi ile 8-9 kg agirligina getiremezsiniz, scott ltd gibi karbon mtb ler dahi xtr, sram xo lar ile takriben 9 kglarin alti 8kglarin az ustune varabilmekte. Ki burada zaten xtr ile ya da her hangi grupset ile 8-9 kg lara inecek bir bisiklet mevzu bahis olmasa gerek.
 
Bisiklet hafifletmek cüzdanı oldukça hafifleten bir taleptir.

10 kilo civarı bir bisiklet ortalama 1.500 dolar , extra her -1 kilo için 1000 -1500 lira kadar daha harcamanız gerekir.
kadro ve amortisörleri değiştirmek yapılan en yaygın uygulamadır ancak pahalıdır. 100 lira gibi bir bütçeyle pek bir şey yapabileceğinizi zannetmiyorum. Bence temiz ve istediğiniz hafiflikte bir 2. el kovalayın , denk geldiğinizde 3-5 demeden elinizdeki bisikleti satın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
15kg olan bir bisikleti hafifletmek mantik isi degil. Sadece yokuslarda daha rahat edebilmek ve arazide daha konforlu gitmek icin istiyorum demissiniz. Bu konforu his edebilmek icin en az 4-5 kg hafiflemesi gerekiyor. 4-5 kilo hafiflemesi size cok paraya patlar o miktar la kendinize üst seviye hafif bir bisiklet alabilirsiniz. Yani demek istedigim degmez. Yine de siz bilirsiniz. Mesela ben benim fully bisikletimi 9,8kg indirmek icin 6000TL üzeri masaraf ettim, ona göre düsünün artik.
 
arkadaslar 500 gram hafifletmek yerine 500 gram zayifla olayini ortaliga kim cokardiysa bu tarz topiklerin altina herkes bunu yaziyor.

sorun sadece yercekimene karsi pedal cevirmek degil.
ivmelenme konusuda var bu isin icinde
2.5kg jant 1.5kg dıs lastik 0.5kg ic lastik 4.5 kg bir jant seti ile
2.5 kg jant setinin ivmelenmesi cok farkli tecrübe ile sabit.
ama arkadasin verecegi 2kilo ivmelenme saglamaz sadece yercekimi kuvvetini %3 daha az hissetmesini sagliyacaktir yercekimi kuvveti ise bisikleti yawaslatan unsurlardan sadece bir tanesi oldugu icin
bence tamamen fakli seyler
 
Küçük bir ayrıntı olacak ama bisikletin üstündeki tüm vidaları, somunları ve cıvataları titanium olanları ile değiştirmek az da olsa ağırlık kazancı sağlar. Ayrıca bisikletin üstündeki plastik parçalar (fren-vites kolları, farların dışındaki plastik, sele altı plastikler, maşa sertlik ayar ve kilitleme mandalları vb.) ve aynakol muhafazası sökülüp, bunlardan kalıp macunu kullanılarak kalıp çıkarılıp URL'sini attığım videodaki yöntemler kullanılarak bu parçaların karbonfiber olanları imal edilip bisiklete takılabilir.
 
Geri