Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletle Emniyet şeridini kullanma

Batu54

Üye
Kayıt
14 Eylül 2015
Mesaj
97
Tepki
46
Yaş
27
Şehir
İSTANBUL/Maltepe
İsim
Batuhan
İyi günler herkeze ,merak ettiğim bi durum var bu bisikletle ilgili olan yasalarda d-100 de en sağ şeritten gidilmesi söyleniyor burada emniyet şeridimi kastediliyor bunu anlamadım çok yere baktım fakat bisikletin emniyet şeridinden gitmesinin yasak veya legal olduğunu belirten ne görüşe rastladım nede herhangi bir yasaya , sonuç olarak d-100 ve e-5 de bisiklet ile giderken emniyet şeridini kullanmak bisikletliye yasakmı ceza yeniyormu bunu merak ediyorum .
 
Scudo
@bianchircx229 Gerçi bostancı Gülsuyu arası e-5 de emniyet şeridini sürekli olarak minibüsler işgal ediyor ama yinede arada 1-2 bisiklet süren insana rastladım
 
Bu konuya çok farklı bir açıdan yorum getireyim. Bakırköy C. Savcılığında çalışıyor iken E 5'TE yer alan kazalarda, yaya kazası bile olsa E 5'teki trafığın hızlı akışının arabalar lehine karar çıktığını müşahede ettim. Yani hukuki mahkeme kararlarında E 5'teki trafik yoğunluğunu sekteye uğratacak bir motorsuz taşıt - yaya geçişinde meydana gelecek sorunlarda arabaları haklı bulduklarını gördüm. ( Geneli böyledir demiyor, genelleme anlamında söylemiyorum )
 
  • Beğen
Tepkiler: Batu54
200 km tur yaptığımız yolda emniyet şeridinde ilerlerken, hiçbir araç bizi taciz etmemişti. Aynı yolu dün otobüsle giderken, bindiğim otobüs dahil ağır vasıta araçların çoğunun emniyet şeridinden ilerlediğini gördüm. Demekki Allah'a emanet gidip gelmişiz. Emniyet şeridi de olsa fazla güvenmeyin. Hele emniyet şeritsiz yollardan kesinlikle ilerlemeyin.
 
@Batu54 Aynen... Allah korusun kazadan beladan... Bence bisiklet kullanan değerli arkadaşların önündeki en büyük handikap bu yolların tehlikeli oluşu ve yolların bozukluğu, inşaallah ileride çok daha güzel olur.
 
@sinemaperdesi Türkiyede yakın gelecekte çokta olacağını düşünmüyorum ama bakalım birde ben uzun zamandır kallanmıyorum bisiklet alışma süreci olucak vs o yüzden d-100 benim gibi uzun zamandır kullanmıyanlar için daha çok tehlikeli . Dediğiniz gibi Allah herkeze kazasız belasız günler nasip etsin .
 
@Batu54
Bisikletin sağ şeritten gitmesiyle ilgili kastedilen şey kullanılan yolun en sağı. Emniyet şeridi değil. Bisikletle ilgili emniyet şeridinden bahsedilmemesinin sebebi ise buna ayrıca gerek olmaması. Çünkü diğer tüm taşıtlar gibi aynı sorumluluklara sahip. Örneğin kırmızı ışıkta arabalar durur bisikletler geçebilir diye bir durum yok.
Emniyet şeridi, kırmızı ışık vs genelde bisikletliye karşı esnek davranılıyor ama.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@MehmetAliB. kırmızı ışık gibi kurallar bisiklet içinde geçerli bunu biliyordum ama emniyet şeridi olayının çözememiştim sağolun bilgi için . Esnek davranılsada iyice bisiklete alışmadan uzun süre kullanmadan d-100 e çıkmayı düşünmüyorum hemde istemiyorum tehlikeden dolayı.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
D-100 de bisiklet kullanmak,kopekbaliklariyla dolu Florida aciklarinda denize girip yuzmeye benzer.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batu54
@Batu54
Karayolları trafik kurallarına göre;

Bisiklet motorsuz bir ulaşım aracıdır. Yani bisiklet sürücüsü şehirler arası yollarda ve şehir içinde ki yollarda sağ şeritten gitmekle yükümlüdür (emniyet şeridi değil! kaldırım değil!) d-000 serisi ile devam eden yollarda bisikletli, sağ şeritten gitmelidir. Aynı zamanda e-000 serisi ile devam eden yollarda (ki bunlar otobanlar olur) bisiklet,traktör,yaya girişi kesinlikle yasaktır. Şahsi olarak yaptığıma gelirsek ; 50km sürate ulaşana kadar emniyet şeridinde ilerlerim(eğer park halinde araçlar yoksa) ki trafiği aksatmayayım, bunun üzerinde ki bir sürat de kesinlikle sağ şeritten ilerlerim.
 
E-5'i bazen kullanıyorum bahsettiğiniz yer emniyet şerididir. Aslında tam da değil, en dibe girmeniz gerek o emniyet şeridinde ama nasıl emniyet? Yani öyle bir emniyet ki, arabalar trafik sıkışıklığından kaçmak için arkanıza yanaşıp kornaya basıp basıp sizi taciz ederler. İşte öyle bir "emniyet" yani. Halbuki o yol sizin hakkınızdır ama araba kullanıcılarının pek de umrunda değildir. Mecburen en dibe sığışıp yol vermek zorunda kalırsınız ve o ana kadar yaşadığınız tehlikelerden hiç bahsetmiyorum bile... Eğer çok mecbur değilseniz, bu tür yollardan uzak durmalısınız. @Kudret Kurtcebe abinin paylaştığı konuya tam destek: Otoban yol hakkımızı istiyoruz
 
@Anonim

dostum eagle ,

eski lingi tekrar koyayım ,danimarka halkının yüzde 75 'i bisikletçi olur ise ,devlette otoban düşünür tabi.

(link)

http://www.2eylul.com.tr/images/haberler/kopenhagi_anlamak_icin_bisiklete_bineceksin_h2100.jpg
 
@Kudret Kurtcebe abi o zaman biz de bu konuda birleşip gerekli adımları atmalıyız. Ben E-5'i çok seviyorum çünkü kaymak gibi yol basıyorsun gidiyorsun ama işte risk oranı çok yüksek. Yol hakkımız olsa, işte o vakit mükemmel olacak. Bu sebeple sesimizi duyurmalıyız artık. Gerçi İstanbul'un şurada 2-3 senesi kaldı. 2-3 sene sonra araba sürecek yol kalmayacak çünkü. İşte o vakit çoğunluk bisiklete yönelirse, bunun etkisi mutlaka olacaktır diye düşünüyorum...
 
@Anonim

yav bazen tepem atıyor ,bisikletliler derneği var,trafikte bisiklete saygı turu düzenledi, çok insan yok idi,haziranda köprü geçişinde 2000 'e yakın insan , sen ben çıkarız ortaya ,arkaya bi bakarız 3-5 kişi.:komik:
 
arabalar çoğaldıkça çoğalıyor.
 
Arkadaşlar artık her yere bisiklet yolu yapılması gerekmiyor mu ? Tabi geçiş ücreti vs. uygun fiyata olmak kaydıyla. Sonuçta devlet babaya bir şey ödemezseniz (vergi, harç gibi.) o da size hizmet vermez :)
 
Geri