Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletliler için trafik kuralları

Kayıt
6 Temmuz 2014
Mesaj
31
Tepki
2
Şehir
ısparta
Bisikleti ulaşım aracı olarak kullandığımızda trafikte uymamız gereken kurallar nelerdir yardımcı olur musunuz? Google'da aradım ancak sağlıklı bir bilgiye ulaşamadım.

Bildiğim birkaç kural var
1- bisiklet yolu varsa, karayolunda herhangi bir kazada %100 suçluyuz.
2- bisiklet yolu yoksa, karayolunun en sağından sürmemiz gerekiyor
3- yaya yolları kesinlikle kullanılamaz
4- kara yolu, bisiklet ve başka bir taşıt yanyana gidecek kadar geniş değilse, bisikletin arkasındaki araçların bisikletin hızına uyum sağlamak zorunda (adam yanımızdan geçeceğim diye ısrarcı olursa ve kaza yaparsak suç onunmudur?) bildiklerim bu kadar.

Ancak bilmediğim bir sürü kural vardır eminim ve bu kurallara nereden ulaşabilirim?

Mesela
1- trafik ışığı olmayan kavşaklarda, motorlu taşıtlarla aynı önceliğe mi sahibiz yoksa durup motorlu taşıtları beklememiz mi gerekiyor (durup beklemek en garantisi tabi, motorlu taşıta sahip kişiler bizi önemsemiyor bile)
2- hız sınırlarımız nelerdir. (bu hız sınırlarına ulaşabileceğimi sanmıyorum gerçi, yaptığım max hız, hafif yokuşta 45km, düz yolda 30 km)
3- kırmızı ışıkta motorlu taşıtlarla beraber durup beklememiz mi gerekiyor
4- tek yön yollarda, ters yöne girebiliyor muyuz
5- yanımızda bulundurmamız gereken zorunlu eşyalar var mı
6- bisikletle yük taşıyabiliyor muyuz, sınırları neler (bir yerde bisikletle yük taşımak yasak yazıyor ancak bisikletler için yük taşımaya yardımcı bir çok aksesuar var)
7- kara yolu, bisiklet ve başka bir taşıt yanyana gidecek kadar geniş değilse, bisikletin arkasındaki araçların bisikletin hızına uyum sağlamak zorunda (adam yanımızdan geçeceğim diye ısrarcı olursa ve kaza yaparsak suç onunmudur?)
8- şehir içinde giderken yolun en sağında park halinde araçlar oluyor ve o araçların solundan geçmek zorundayız, ancak bu esnada arkadamızdan gelen araçlar bizi zor durumda bırakıyor, bu tür durumlarda nasıl davranmak gerekir.
9- dönüşlerde el ile sinyal verme zorunluluğumuz nedir, nasıl sinyal verilir? (eminim arkamızdaki araçlar ne yapıyor bu adam diye bakarlar, sinyal vermek istediğimizi kaç kişi anlar şüpheliyim)

yani kısacası trafikte benim rolüm, haklarım, uymam gereken kurallar nelerdir?
 
  • Beğen
Tepkiler: ErzincanLee
Scudo
Forumda tek tük başlık var ama biraz dağınık ve eksik bilgiler verilmiş.
 
Tek ya da çift yönlü yollarda, ters şeritten (akan trafiğe karşı) gidilmesine ben bir türlü anlam veremiyorum. O şekilde yol almaya mecbursan in bisikletten, kaldırıma çık ve elinde götür daha iyi.

Ayrıca bisiklet, trafiğin bir parçası ise kırmızı ışık, uygun şeritten gitme, yol verme, geçiş üstünlüğü vs gibi kurallara mutlaka uyulması da şart.
 
Tüm araç ve yol türleri için hız sınırları tablosu.
Her türde yol için; ilk sütun sınır, ikinci sütun %10'u aşma sınırı, ikinci sütun %30'u aşma sınırı.
Görsel için (link).

Hız sınırını yüzde 10 ile yüzde 30 oranında aşan sürücüler 172 lira, yüzde 30’dan fazla aşan sürücüler ise 356 lira ceza ödeyecek, 1 yıl içinde hız sınırını yüzde 30’dan fazla aşarak 5 defa ihlal yaptığı belirlenen sürücünün ehliyeti 1 yıl geri alınacak. (link)

(link)
 
Bir de şöyle ufak bir tüyo vereyim; Özellikle bisiklete yasak olan otoyolların (otobanların) nasıl ayrılacağını, bunları nasıl fark edebileceğimizi bilmeyenler olabiliyor. Otoyolları diğer karayollarından ayırmanın en basit yöntemi yol üzerindeki levhaların zemin rengine bakmak. Aşağıdaki görselde olduğu gibi yeşil zeminli levha söz konusuysa otoyolda bulunuyorsunuz demektir. Ayrıca kullanım için OGS, KGS, HGS gibi adlar altında ücret ödenen yollar da otoyol oluyor, buradan da nerede yol aldığınızı fark edebilirsiniz. Bu levhada şöyle bir soru gelebilir; Otoyol bisiklete yasaksa, neden orada bisiklet işareti var? Onun cevabı da şu; AB uyum süreci reformları neticesinde, trafik tanzim levhaları üzerindeki, bir aracın giremeyeceğini gösteren çapraz işaret kaldırılmış durumda. Bunun yerine o araç sınıfının giremeyeceği levhalar, araç simgesinin üstü kapatılmadan direkt olarak aracın tamamen görünebileceği şekilde düzenleniyor. Kısacası yuvarlak formlu ve kırmızı çerçeveli bisiklet levhası görürseniz, orası giremeyeceğiniz bir yol demektir.
 
İlk gönderdiğin siteyi daha önce görmüş ve okumuştum, pek yeterli gelmemişti 2. url gerçekten güzel hazırlanmış, teşekkür ederim.

Sefa, bu kuralların bazılarını, özellikle kırmızı ışıkları biraz ihlal ediyorum açıkcası. çift yönlü yollarda kesinlikle ters yönden gitmem ama tek yön yollarda bazen ters yöne bisikletle giriyorum bunları yapmasam iyi olacak haklısın bu konularda.

Oktay Erkan, imajı kalabalık yapmasın diye alıntıya eklemedim, paylaşımın için teşekkür ederim.
sanırım yokuş aşağı inerken hız sınırlarını ihlal ettiğim oluyormuş bu tabloya göre

Sefa, güzel bilgi, ben en son trafik kurallarına baktığımda (bundan yıllar önce lisede trafik dersinde) giremeyecek araçların üzerinde X vardı.
şu an yolda bu levhayı görsem acaba buraya girebiliyor muyum diye düşünürdüm açıkçası. teşekkürler bilgilendirme için.

tüm arkadaşlara 1-2 ufak sorum daha olacak. yaşadığım şehir, ıspartaya yeni bisiklet yolu yapılıyor. bu bisiklet yolları çift yönlü müdür? yani çift yönlü ayrılmış bir yolda, yolun hem sağ, hem solunda bu bisiklet yolu yapılır mı ve ben normal trafik akışının tersine yönde (sol şeritte) bisiklet yolunda sürebilir miyim? diğer sorum ise kırmızı ışıklarda motorlu taşıtlar kendisi için ayrılmış 2 şeridi doldurduktan sonra bisiklet yolunu da doldurmaya başlıyorlar. sanırım bu yaptıkları trafik kurallarını çiğnemek oluyor değil mi? ben nasılki bisiklet yolu varken kara yoluna çıkmamam gerekiyorsa, onlarında kırmızı ışıkta bile olsa bisiklet yoluna girmemesi gerekiyordur sanırım?
 
Bisiklet yolunun niteliği, yolu yapan belediyenin yaptığı araştırmalara ve ayırdığı ödeneğe göre değişecektir, Bu konudaki en sağlam bilgiyi Edip Dinçer verebilir sanırım. Yolun her iki yanına da trafiğin gidiş ve geliş istikametine paralel ayrı ayrı bisiklet yolları yapmanın masrafı ve iş gücünden ziyade, yolun tek bir tarafına çift yönlü bisiklet yolu yapma kolaylığına kaçıyor çoğu belediye. Kısacası her şey olabilir. :) Yolun tek bir tarafında bisiklet yolu varsa, zaten bisikletliler orayı gidiş-geliş yönlü olarak kullanır ancak yolun her iki tarafında trafik yönüne göre düzenlenmiş ayrı bisiklet yolları varsa ters yönden gidemezsin. Diğer sorunun cevabı ise, bir aracın kendine ait olmayan bir yola girmesi (bisikletin otoyola girememesi gibi) herkes için yasak. Haliyle motorlu araçların, bisiklet yolunu kullanma/işgal etme ayrıcalıkları bulunmuyor.
 
aydınlattığınız için çok teşekkür ederim sefa bey. haklarımı ve uymam gereken kuralları daha iyi bilmek huzur verici oldu birde şu videoyu buldum kavşaklarda geçiş hakkı motorlu taşıtlardaymış motorsuz taşıtlar motorlu taşıtlara yol vermek zorundaymış
 
Bisikletliler için Trafik Levhaları ve Anlamları
Her ne kadar bu levhalara fazlaca dikkat edilmese de trafikte bisiklete binerken çok dikkat edilmeli ve bir arabanın içinde değil de bisiklette olduğunuzu hem siz hem de araba sürücüleri asla unutmamalıdır. Fazla bilgi göz çıkarmaz ve temkinli olmak hayat kurtarır diyor ve levhaları şöyle sıralıyoruz: Bisiklet giremez levhası adından da anlaşılacağı üzere bu yola bisikletin giremeyeceğini belirtir. Mecburi bisiklet yolu levhasında bisikletli için özel bir yol olduğu bu yoldan başka aracın geçemeyeceği ve bisikletlinin mutlaka bu yoldan gitmesi gerektiği anlatılmaktadır. Bisiklet yolu sonu levhası ise yolun bittiğini göstermektedir. Bu levhaların dışında yol üzerinde yere boyanmış bisiklet resimleri de burasının bisiklet yolu olduğunu göstermektedir. Karayolundan gidiyorsanız eğer tehlikeli bir alana girmeden önce de sizi uyaracak levhalar mevcuttur. Bu levha daha çok araba kullananlar içindir. Bunu gördüklerinde o yoldan karşıdan karşıya geçen bir bisikletli çıkabileceğini anlarlar ve buna göre yavaşlar ve daha dikkatli olurlar. Bisikletlinin otoyola girmesi yasaktır ve bunu diğer karayollarından ayırmanın yolu levhanın rengidir. Eğer yolda gördüğünüz levha yeşil zeminliyse otoyoldasınız demektir. Girdiğiniz yolarda hgs,ogs vb sistemler varsa bu da otoyoldasınız demektir.

Kaynak: Bianchi
 
Bisikletliler için önemli levhalar. Bunları bilin arkadaşlar.

Screenshot_20221218_125844_Google.jpgBisiklet geçebilir levhası (motorlu taşıtları uyarmak için)

Screenshot_20221218_125859_Google.jpgBisiklet giremez levhası

Screenshot_20221218_130008_Google.jpgTaşıt trafiğine kapalı yol levhası (iki yönlü taşıt trafiğine kapalıdır, iki yönlü olarak bisiklet giremez)

Screenshot_20221218_130033_Google.jpgMotorlu taşıt giremez levhası (bisiklet girebilir)

Screenshot_20221218_130121_Google.jpg Taşıt giremez levhası (tek yönlü taşıt trafiğine kapalı olduğunu gösterir, tek yönlü olarak bisiklet giremez)

Screenshot_20221218_130225_Google.jpg Mecburi bisiklet yolu levhası

Screenshot_20221218_131615_Samsung Internet.jpg Mecburi bisiklet yolu bitişi levhası

Screenshot_20221218_130257_Google.jpg Mecburi bisiklet ve yaya yolu levhası (yayalarla bisikletliler aynı yolu paylaşır)

Screenshot_20221218_132034_Samsung Internet.jpg Mecburi yaya ve bisiklet yolu sonu levhası
 
Merhabalar.
Konu; bisikletlilerin yalnız yada kalabalık sürüşlerinde trafikteki araçları veya birbirlerini uyarmak için kullanabilecekleri bazı el işaretleri.
Forumda bu konu hakkında biraz arama yaptım. Arama kriterlerimde bir kaç değişik kelime denedim ama bu konuyu başlık olarak bulamadım. Bazı konuların içerisinde dağınık olarak gözlemledim ama derli toplu olarak göremedim. Eğer bu konunun bir benzeri varsa, benim açtığım konu silinebilir, ya da yöneticilerin yönlendirmesi ile diğer benzer konulara bağlanabilir.

Ben arkadaşlarımla bisiklet sürerken bildiğim kadarı ile bu el işaretlerini ve el işareti ile birlikte sesli uyarılarımı da kullanmaya çalışıyorum. Ama trafik içerisinde el işaretlerini kullanmayan bir çok bisikletliye de denk geliyorum. Acaba dedim bizim forumda bu konunun bir çizim destekli başlığı var mı? Yok ise kısa bir çalışma yapayım, foruma aktarayım. Unutmayalım, bu el işaretleri ile birlikte sesli olarak da ikazlarımızı yapmamız gerekiyor.

İşte bu düşünce ile netten de destek alarak, el işaretlerini gösterir birkaç çizim yaptım. Bu çizimleri bizzat kendim yaptım ama, eksiğim ya da yanlışım varsa, bu konuda çok daha yetkin olduklarını bildiğim forumdan arkadaşlar beni düzeltirlerse sevinirim.

Aşağıda çizimleri paylaşıyorum, umarım faydası olur.

1687356761446.png

1687356779513.png

1687356794488.png

1687356822329.png

1687356843985.png

1687356864324.png

1687356881224.png
 
Bizimkiler'in Kapıcı Cafer'i de durmadan önce kolunu kaldırırdı. Trafik kurallarına uyan bir sürücüydü :huhuu:

bbb.jpg
 
Bunları az çok bisikletliler biliyordur da sürücüler boş boş bakıp n'apıyor lan bu? diye düşünüyorlardır.
 
@suyunsesi, Harika çizimler ve anlaşılır açıklamalar. Çok teşekkürler. 🚲
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Ya bu hareketler işaretler iyi güzel hoş da, gerçekten geniş bir kitle tarafından bilinip anlaşılmadığı zaman ve özellikle doğru uygulanmadığı zaman karışıklıklara yol açıyor. Hadi yine bisiklet için öyle fazla bir çeşit yok, olanlar da zaten gayet anlaşılır. Geçen gün bir trafik çevirmesine yaklaşıyordum arabayla, polisin iki eli havada, bir eliyle kovboylar gibi kement atmadan önce o ipini havada çevirmelerine benzer bir hareket yapmaya başladığını gördüm. Bar mar gibi bir yerde olsak hafiften akolün de etkisiyle kendini müziğe kaptırmış iyi eğlenen birisi der geçersin, polis olunca ne yapacağımı bilemedim dedim durayım en iyisi. Kızdı bu sefer de "dur diye işaret mi yaptım ben sana niye duruyosun devam et" diye bağırdı bi de. Ben öyle bir hareket hiç bir kitapta görmedim allah canımı alsın.
 
ben genel olarak bu işaretleri kullanıyorum, her akşam iş dönüşü izmir konak - balçova güzergahı esnasında bisiklet yolunda olmadığım süreçlerde özellikle kavşak veya sadece sağa ve sola dönüş olan sokaklarda arkadaki aracı bilgilendirmek için sinyalleri kullanıyorum ve henüz işe yaramadığını görmedim. evet insanlar işaretlerin anlamını birebir bilmez fakat arkanızdaki aracın şoförü önünde bisikletli bi anda kolunu sola uzatıyorsa tahmin edebilir.

ayrıca bu bilinçlendirmeyi de bu işaretleri kullana kullana sağlayacağız sonuçta. yani trafikteyken, hiçbir bisikletli bu işaretleri kullanmıyorsa ama bu işaretleri kimse bilmiyor ne işe yarayacak da diyemeyiz. birileri kullanacak ki göz aşinalığı olacak. zaten atla deve değil.

sağa döneceğim sola döneceğim.
sağımdan geç solumdan geç.
duruyorum gibi temel işaretler normal gündelik hareketler bunu bilmese bile tahmin etmesi kolay.

bu yüzden görünür olun, ekipmanlar tam olsun, trafik kurallarına uyun ve işaretleri kullanın. hepsi sonuçta güvenliğinizi arttıracak maddeler eksik yapmaya gerek yok.
 
Son düzenleme:
Sinyal vermekten utanır oldum. Kaldırımdaki insanlar yanlış anlayabiliyor.
 
Sayfadaki link boşa düştüğü için kgm sitesinden bunu aldım, yüzdeler yok ama en azından ışık olur merak edip araştıran olursa...
resim_2024-11-23_141318830.png
 
Buna göre İstanbul içinde antrenman yapan arkadaşlar çok büyük çoğunlukla her sürüşte hız sınırını aşıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Geri