mcanerg
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 16 Mayıs 2007
- Mesaj
- 1.577
- Tepki
- 2.899
- Yaş
- 43
- Şehir
- Istanbul
- İsim
- Caner G
- Başlangıç
- 2006—07
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Abi her yokuş inen düşüyor ve hatta düşüp ölüyor diye bi kaide mi var allah aşkına, bilimle yeteri kadar haşır neşirim keyifli dallarından biri de istatistiktir mesela. Onun yanında elektromanyetizma var, belki de virajlardaki davranışlarımızı en yüksek oranda etkileyen kuvvet olan sürtünmeyi açıklamak için kullanıyoruz. Bunlar benim her daim ilgimi çeken ve bilfiil içinde olduğum konular.Bilimin güzel tarafı kim olursanız olun, neye inanırsanız inanın herkes için aynı şekilde işlemesi.
Mesela yerçekimi; ağırlık merkezi zeminden en az 1 metre yukarıda olan ve yere temas yüzeyi maksimum 5-8 cm2 olan bir taşıtı yokuş aşağı güvenli yavaşlayabileceği hızın üzerine çıkarıp bir de viraja girerseniz ağırlık merkeziniz yere en yakın konumda denge durumuna geliverir. Üstelik zevk alsanız da almasanız da.
Tabi arada olan tatsız şeylerden bahsetmeye gerek yok. Giro d'Italia 2011 sezonunun üçüncü etabında Passo del Bocco inişinde ayağı yol kenarındaki bariyere ufacık temas ettiği için kontrolü kaybedip tüm hızıyla duvara çarpan Wouter Weylandt daha 26 yaşındaydı hayatını kaybettiğinde.
Kendisiyle aynı yaştaki Gino Mäder 2023 yılındaki İsviçre Turunun 5. etabında yine bir iniş esnasında geçirdiği kazada yitip gitti.
Geçtiğimiz yılın Eylül ayında daha 18 yaşındaki İsviçreli Muriel Furrer Dünya Şampiyonasında aramızdan ayrıldı.
Yine de alacağım zevk hayatımdan kıymetli diyorsanız, yokuşlar orada. Yerçekimi de yanında.
Teşekkür ederim. Yukarıda sayın @Sadettin Z. çok güzel açıklamış. Ortalama 25mm lastiklerin üzerinde gidiyoruz ve belirli bir hızın üzerinde yavaşlamak, ani yön değiştirmek mümkün olamıyor. Bu bizim elimizde değil.@M.İhsan , @_Marrusia_ öncelikle geçmiş olsun dileklerimle... Bu işin dogasinda maalesef bu var.. En başta her birimiz için ölüm var zaten ve öyle ya da böyle bir yerlerde bizi ölüm bekliyor.. yazacaklarımi kisisel almayin lütfen ama ;
Kazalar , riskler , her yerde var.. taksi şoförleri , otobüs veya kamyon şoförleri milyonlarca km yol yapıyor ve bu adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Hadi bu genel örnekler, bisiklet ozelinde konusacaksak eğer, pro dediğimiz adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Düşmüyor ? En iyi etap yariscilarindan biri olarak kabul edilen roglic, bir ara yerden kalkamiyordu
324991 dosyayı görüntüle
Bir başka örnek, hepimizin tanıdığı m Cavendish ... Bu adamın yokuş becerisi mi vardı? Yokuş inmiyor diye kazaya karışmıyor muydu?
324992 dosyayı görüntüle
Başka bir sprinter, jakopsen var.... Onunda burada paylaşmaman gerek yoktur diye düşünüyorum.. Şimdi bu son 2 örnek özellikle de düzde daha çok kaza yapan kişiler ve nasıl ki inişli virajlarda anlık hatalar yüzünden kazan kacinilmaz oluyorsa , düzde de bu kaza potansiyelleri elbette oluyor.. Şimdi bu adamlar bir daha sprint atmasın mi? Zaten 16-18-20 etwpli yarışlarda, genel klasman çok zor , olsa olsa 2-3 etap almaları mümkün , ondan da mı vazgeçsinler? Kaza yapmayan prolar da var , pidcock mesela, demek ki tüm.ihtimsllerin lehimize olduğu anlar da mümkün olabiliyormuş..
Kaza durumlarida bu sporun icinde var. Ama bu is onlarin meslegi gelir kapisi hayatlarini buradan kazandiklari ile ikame ettiriyorlar. Bunun devamliligi icin bazi riskleri tabiki alacaklar. Senin benim gibi amatör sürücülerin bu riski almasi icin bir sebep yok ortada. Anlatmak istedigim bu. Zevk aliyorum bu zevki yasamak icin hayatimida riske ederim diyorsan yapacak birsey yok tabi herkezin kendi tercihi.@M.İhsan , @_Marrusia_ öncelikle geçmiş olsun dileklerimle... Bu işin dogasinda maalesef bu var.. En başta her birimiz için ölüm var zaten ve öyle ya da böyle bir yerlerde bizi ölüm bekliyor.. yazacaklarımi kisisel almayin lütfen ama ;
Kazalar , riskler , her yerde var.. taksi şoförleri , otobüs veya kamyon şoförleri milyonlarca km yol yapıyor ve bu adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Hadi bu genel örnekler, bisiklet ozelinde konusacaksak eğer, pro dediğimiz adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Düşmüyor ? En iyi etap yariscilarindan biri olarak kabul edilen roglic, bir ara yerden kalkamiyordu
324991 dosyayı görüntüle
Bir başka örnek, hepimizin tanıdığı m Cavendish ... Bu adamın yokuş becerisi mi vardı? Yokuş inmiyor diye kazaya karışmıyor muydu?
324992 dosyayı görüntüle
Başka bir sprinter, jakopsen var.... Onunda burada paylaşmaman gerek yoktur diye düşünüyorum.. Şimdi bu son 2 örnek özellikle de düzde daha çok kaza yapan kişiler ve nasıl ki inişli virajlarda anlık hatalar yüzünden kazan kacinilmaz oluyorsa , düzde de bu kaza potansiyelleri elbette oluyor.. Şimdi bu adamlar bir daha sprint atmasın mi? Zaten 16-18-20 etwpli yarışlarda, genel klasman çok zor , olsa olsa 2-3 etap almaları mümkün , ondan da mı vazgeçsinler? Kaza yapmayan prolar da var , pidcock mesela, demek ki tüm.ihtimsllerin lehimize olduğu anlar da mümkün olabiliyormuş..
Yaşınız biraz daha ilerlediğinde ''ummak yerine tedbir alıyor'' oluyorsunuz,sanırım buda istemsizce kendiliğinden gelişiyor.umarım virajı en içten güvenli bi şekilde yavaş yavaş dönerken karşıdan benim şeridime girmiş şekilde gelen bi katille denk gelmem, umarım hayatımı etkileyecek her türlü olumsuzluğun kararını bizzat ben verir ve bizzat ben seçerim..