Scudo Sports

Bisiklette iniş sanatı - Nibali gibi inmek

zevk alıyoruz ama sürmekten, yokuş aşağı düşüp bir yeri kırmaktan değil tabi :)
 
Scudo
@M.İhsan , @_Marrusia_ öncelikle geçmiş olsun dileklerimle... Bu işin dogasinda maalesef bu var.. En başta her birimiz için ölüm var zaten ve öyle ya da böyle bir yerlerde bizi ölüm bekliyor.. yazacaklarımi kisisel almayin lütfen ama ;

Kazalar , riskler , her yerde var.. taksi şoförleri , otobüs veya kamyon şoförleri milyonlarca km yol yapıyor ve bu adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Hadi bu genel örnekler, bisiklet ozelinde konusacaksak eğer, pro dediğimiz adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Düşmüyor ? En iyi etap yariscilarindan biri olarak kabul edilen roglic, bir ara yerden kalkamiyordu

images (5).jpeg

Bir başka örnek, hepimizin tanıdığı m Cavendish ... Bu adamın yokuş becerisi mi vardı? Yokuş inmiyor diye kazaya karışmıyor muydu?

images (13).jpeg


Başka bir sprinter, jakopsen var.... Onunda burada paylaşmaman gerek yoktur diye düşünüyorum.. Şimdi bu son 2 örnek özellikle de düzde daha çok kaza yapan kişiler ve nasıl ki inişli virajlarda anlık hatalar yüzünden kazan kacinilmaz oluyorsa , düzde de bu kaza potansiyelleri elbette oluyor.. Şimdi bu adamlar bir daha sprint atmasın mi? Zaten 16-18-20 etwpli yarışlarda, genel klasman çok zor , olsa olsa 2-3 etap almaları mümkün , ondan da mı vazgeçsinler? Kaza yapmayan prolar da var , pidcock mesela, demek ki tüm.ihtimsllerin lehimize olduğu anlar da mümkün olabiliyormuş..
 
Bilimin güzel tarafı kim olursanız olun, neye inanırsanız inanın herkes için aynı şekilde işlemesi.

Mesela yerçekimi; ağırlık merkezi zeminden en az 1 metre yukarıda olan ve yere temas yüzeyi maksimum 5-8 cm2 olan bir taşıtı yokuş aşağı güvenli yavaşlayabileceği hızın üzerine çıkarıp bir de viraja girerseniz ağırlık merkeziniz yere en yakın konumda denge durumuna geliverir. Üstelik zevk alsanız da almasanız da.

Tabi arada olan tatsız şeylerden bahsetmeye gerek yok. Giro d'Italia 2011 sezonunun üçüncü etabında Passo del Bocco inişinde ayağı yol kenarındaki bariyere ufacık temas ettiği için kontrolü kaybedip tüm hızıyla duvara çarpan Wouter Weylandt daha 26 yaşındaydı hayatını kaybettiğinde.

Kendisiyle aynı yaştaki Gino Mäder 2023 yılındaki İsviçre Turunun 5. etabında yine bir iniş esnasında geçirdiği kazada yitip gitti.

Geçtiğimiz yılın Eylül ayında daha 18 yaşındaki İsviçreli Muriel Furrer Dünya Şampiyonasında aramızdan ayrıldı.

Yine de alacağım zevk hayatımdan kıymetli diyorsanız, yokuşlar orada. Yerçekimi de yanında.
Abi her yokuş inen düşüyor ve hatta düşüp ölüyor diye bi kaide mi var allah aşkına, bilimle yeteri kadar haşır neşirim keyifli dallarından biri de istatistiktir mesela. Onun yanında elektromanyetizma var, belki de virajlardaki davranışlarımızı en yüksek oranda etkileyen kuvvet olan sürtünmeyi açıklamak için kullanıyoruz. Bunlar benim her daim ilgimi çeken ve bilfiil içinde olduğum konular.

Elbette gönül ister ki trafiğe kapalı ve kayıp düştüğümüzde sadece çiziklerle yanıklarla atlatabileceğimiz kazalar yapabileceğimiz parkurlar olsa ama yok maalesef. O zaman keyif alarak yaptığımız şeyi yaparken hayatını kaybeden insanlar var diye yapmaktan geri mi duracağız illa ki, ben duramam şahsen. Umarım düşmem, umarım düşersem ciddi bi sakatlık yaşamam, umarım bi gün bi virajın ortasına dökülmüş bi yağ, kum, vs. bişeyle karşılaşmam, umarım virajı en içten güvenli bi şekilde yavaş yavaş dönerken karşıdan benim şeridime girmiş şekilde gelen bi katille denk gelmem, umarım hayatımı etkileyecek her türlü olumsuzluğun kararını bizzat ben verir ve bizzat ben seçerim..
 
@M.İhsan , @_Marrusia_ öncelikle geçmiş olsun dileklerimle... Bu işin dogasinda maalesef bu var.. En başta her birimiz için ölüm var zaten ve öyle ya da böyle bir yerlerde bizi ölüm bekliyor.. yazacaklarımi kisisel almayin lütfen ama ;

Kazalar , riskler , her yerde var.. taksi şoförleri , otobüs veya kamyon şoförleri milyonlarca km yol yapıyor ve bu adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Hadi bu genel örnekler, bisiklet ozelinde konusacaksak eğer, pro dediğimiz adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Düşmüyor ? En iyi etap yariscilarindan biri olarak kabul edilen roglic, bir ara yerden kalkamiyordu

324991 dosyayı görüntüle

Bir başka örnek, hepimizin tanıdığı m Cavendish ... Bu adamın yokuş becerisi mi vardı? Yokuş inmiyor diye kazaya karışmıyor muydu?

324992 dosyayı görüntüle


Başka bir sprinter, jakopsen var.... Onunda burada paylaşmaman gerek yoktur diye düşünüyorum.. Şimdi bu son 2 örnek özellikle de düzde daha çok kaza yapan kişiler ve nasıl ki inişli virajlarda anlık hatalar yüzünden kazan kacinilmaz oluyorsa , düzde de bu kaza potansiyelleri elbette oluyor.. Şimdi bu adamlar bir daha sprint atmasın mi? Zaten 16-18-20 etwpli yarışlarda, genel klasman çok zor , olsa olsa 2-3 etap almaları mümkün , ondan da mı vazgeçsinler? Kaza yapmayan prolar da var , pidcock mesela, demek ki tüm.ihtimsllerin lehimize olduğu anlar da mümkün olabiliyormuş..
Teşekkür ederim. Yukarıda sayın @Sadettin Z. çok güzel açıklamış. Ortalama 25mm lastiklerin üzerinde gidiyoruz ve belirli bir hızın üzerinde yavaşlamak, ani yön değiştirmek mümkün olamıyor. Bu bizim elimizde değil.

Sunduğunuz örnekler geçerli ama ben bu bahanelerin bize faydasının olduğunu hiç zannetmiyorum. O yıllardır iniş yapıyor hiç kaza yapmadı, senin yapmayacağın ne malum? Bir başkası ayda bir kaza yapıyor, senin kaza yapacağını nerden biliyoruz? Otobüs şoförleri sürekli risk altında, her birinin tabanı 300 mm olan 6 adet tekerleğin üzerinde gayet dengeli şekilde yol alan ve son teknoloji stabilite sağlayan sistemlerin etkisindeki bir taşıtla son derece ilkel olan bisikletin riskini karşılaştırmak pek mantıklı değil bana göre.

Emin olun bu seneye kadar o yokuşu kese kese inerdim, adeta bir WRC pilotuymuş gibi. Çok yüksek hızlara çıkar ve kendime çok güvenirdim. İnanılmaz keyif alırdım. Ama birgün eve dönememek de var. Kişisel tatminlerimizi başka yönlerde, daha az riskli, doyurmamız gerektiğine inanıyorum. Bir de Türkiye'de yaşadığımızı, sarhoş veya uyuşturucu madde etkisinde üzerimize doğru süren bir psikopatın olması durumunu da ihtimaller arasına dahil etmeliyiz. Düşük ihtimal olsa da bu maalesef bir gerçekmiş. Bahsettiğim kazanın sebebi de buydu.

Herkes zevk aldığı işi yapmalı. Ben başıma gelen bu sıkıntılardan çıkardığım dersleri belki bir kişiye dahi faydası olur diye buraya aktarmak istedim. Kimseye katiyen iniş yapmayın, dağlara sürmeyin diyecek halim yok zira kendim de süreceğim. Ama inişlerde kendimize bu ihtimalleri hatırlatırsak geride bıraktıklarımızı üzmemiş oluruz ve hikayemizi yarıda bölmek zorunda kalmayız. Kazasız belasız sürüşler dilerim. Güvenli sürün.
 
@M.İhsan , çok iyi anlasmisiz, aynen katılıyorum söylediklerine ve ayni seyleri farklı şekilde ifade ediyoruz aslında... otobüs veya tır örneği vermemdeki amaç aslında onların da yüklü veya yüksüz, buz ya da karlı zeminde, aşırı sıcak havalarda hararet yaptırmadan ama optimum seviyede tirmanabilecek devri tutturmalari, en ekonomik ve hızlı nasıl A noktasindan B noktasına ulasabilirim, gibi gibi ve çok daha fazla konulara da emin ol temas ediyorlar.. Yani bizden çok da farklı değiller..

Özetle, bu iş evet matematik, bilim ama tamamen de matematik , bilim değil.. Sürekli yaptığınız inişte, performans kasiyorsaniz, sadece aklınıza geçmiş bir kazanin gelmiş olması ya da rüzgarsız olarak başladığınız ve profili yüksek bir jantla inisiniz esnasinda , ilk keskin virajda, size tokat gibi çarpan bir rüzgar, tüm dengenizi mahvedebilir.. Liste çok uzuyor.. Tura başlamadan , arkadaşlarınızin gelmesini beklerken , alkollü bir sürücü, aracıyla hepimizi öteki tarafa gönderebilir... Bu mevzular , çok boyutlu, çok fazla dinamiklerin hesaba katıldığı mevzular.. Başlamadan , umarım kaza yapmadan dönerim, acaba bu tırmanışı yaptık da, ya iniş nasıl olacak? Diye düşünürsek, korktuğumuz riskleri, daha hızlı bir şekilde çağırmış oluyoruz.. Beynimizi , aslında o senaryoya göre formatlamaya hazirliyoruz.. Ben de hayatımı risklerden uzak tutmaya çalışırım, kazalardan ya da ihtimallerinden kaçarım ama limitlerimizi ya da hayatın limitlerini bilerek yaşamak da bir tercih sonuçta..
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
@M.İhsan , @_Marrusia_ öncelikle geçmiş olsun dileklerimle... Bu işin dogasinda maalesef bu var.. En başta her birimiz için ölüm var zaten ve öyle ya da böyle bir yerlerde bizi ölüm bekliyor.. yazacaklarımi kisisel almayin lütfen ama ;

Kazalar , riskler , her yerde var.. taksi şoförleri , otobüs veya kamyon şoförleri milyonlarca km yol yapıyor ve bu adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Hadi bu genel örnekler, bisiklet ozelinde konusacaksak eğer, pro dediğimiz adamlar hiç mi kaza yapmıyor ? Düşmüyor ? En iyi etap yariscilarindan biri olarak kabul edilen roglic, bir ara yerden kalkamiyordu

324991 dosyayı görüntüle

Bir başka örnek, hepimizin tanıdığı m Cavendish ... Bu adamın yokuş becerisi mi vardı? Yokuş inmiyor diye kazaya karışmıyor muydu?

324992 dosyayı görüntüle


Başka bir sprinter, jakopsen var.... Onunda burada paylaşmaman gerek yoktur diye düşünüyorum.. Şimdi bu son 2 örnek özellikle de düzde daha çok kaza yapan kişiler ve nasıl ki inişli virajlarda anlık hatalar yüzünden kazan kacinilmaz oluyorsa , düzde de bu kaza potansiyelleri elbette oluyor.. Şimdi bu adamlar bir daha sprint atmasın mi? Zaten 16-18-20 etwpli yarışlarda, genel klasman çok zor , olsa olsa 2-3 etap almaları mümkün , ondan da mı vazgeçsinler? Kaza yapmayan prolar da var , pidcock mesela, demek ki tüm.ihtimsllerin lehimize olduğu anlar da mümkün olabiliyormuş..
Kaza durumlarida bu sporun icinde var. Ama bu is onlarin meslegi gelir kapisi hayatlarini buradan kazandiklari ile ikame ettiriyorlar. Bunun devamliligi icin bazi riskleri tabiki alacaklar. Senin benim gibi amatör sürücülerin bu riski almasi icin bir sebep yok ortada. Anlatmak istedigim bu. Zevk aliyorum bu zevki yasamak icin hayatimida riske ederim diyorsan yapacak birsey yok tabi herkezin kendi tercihi.
 
umarım virajı en içten güvenli bi şekilde yavaş yavaş dönerken karşıdan benim şeridime girmiş şekilde gelen bi katille denk gelmem, umarım hayatımı etkileyecek her türlü olumsuzluğun kararını bizzat ben verir ve bizzat ben seçerim..
Yaşınız biraz daha ilerlediğinde ''ummak yerine tedbir alıyor'' oluyorsunuz,sanırım buda istemsizce kendiliğinden gelişiyor.
 
Uludağ'a çıkarken köy yollarından, inişte kaymak asfalt ana yoldan iniyoruz. Elbette tek nedeni inerken aldığımız haz...Ancak aniden yola çıkacak kedi-köpek ya da virajlarda yerdeki ıslaklık ve yağ gibi öngörülemez şeyleri asla aklımızdan çıkarmadan iniyoruz. Ayrıca; takvim yaşımız ile inme hızı da ters orantılı...;)
 
Geri