Fiyat konusunda yorum yapmak istemiyorum, yalnız geçtiğimiz aylarda bir arkadaşımız hemen hemen aynı fiyata Scott aldı, özellikle de 2 el değeri bu tercihini şekillendirdi. Yalnız gelince gördük ki Scot'ın göbekler, kumpas frenler 105 değil, no name. Ayrıca bizim kadromuz çok daha güzel, şık. Yani anlayacağınız bu bisiklet hala fiyat performans olarak üstlerde yer alıyor.
Alur için belli başlıklara değineyim. Öncelikle boyum 1.78-79 cm civarı ve M boy yani 55 kadro bana tam oluyor. L boy ise 58 kadro oluyor ve baya büyük. Üst boru da eğimli olduğu için daha da büyük gösteriyor.
Tasarım olarak kabloların içten gitmesi ve özellikle arka frenin gizli olması çok şık bir görüntü sunuyor.
Bisikleti aldığımda ben de ilk kez yol bisikleti kullanacaktım ama pek de alışma süreci yaşadım sayılmaz. Çünkü her ne kadar agresif bir çizgisi olmasına rağmen özellikle de maşadan kaynaklı olduğunu sanıyorum bilekleri acıtmayan, çok rahat ve pürüzsüz bir sürüş sunuyor. Açıkça söylemek gerekirse üstüne ilk çıktığım andan beri çok keyif aldım.
Bisikleti şehir içi, bozuk asfalt ve şehirler arası yollarda sıkça kullanıyorum, rampa çıkışlarında 34x28 dişli oranı bence gayet yumuşak ve yeterli. İnişlerde de yüksek hız ve rüzgarlı yol şartlarında dahi kontrolü çok kolay gerçekleşiyor.
Vites sistemi 10'lu 105, benim en büyük yaşadığım sıkıntı biraz fazla ayar kaçırması oldu. Gerçi gidonun önünde ayar düğmeleri var, sürüş anında bile telin gerginliğine müdahele edebiliyorsunuz alışırsanız. 105 sistem için bu eleştiri genel olarak getiriliyor zaten. O sebeple şu an alsam yeni 105'i denemek isterdim açıkçası. Fakattt geçişler pürüzsüz, sessiz ve anında cevap veriyor.
Bisiklete genel eleştiri olarak aynakolun 105 olmaması getiriliyor ama B'twin'in açıklamasında bu ayna kol için özellikle uğraşıldığını öğrenebilirsiniz. Ben memnunum.
Jantlar ve göbekten bahsedecek olursam da öncelikle belirteyim daha akort ayarı yaptırmadım. Gerçi kaldırımlardan atlamıyorum ama bolca çukura düştüm. Önde 20 arkada 24'lü jant olmasına rağmen hiç de kırılgan değilmiş yol jantlar. Ayrıca 1700gr ağırlığı ile çok hafif ve çoooook akıcı. Bunu abartmıyorum gerçekten çok akıcı bir bisiklet, grup sürüşlerinde arkadaşların pedal çevirmeye başladığı noktalarda biz pedal basmadan yanlarından akıp gidiyoruz. Bence bu noktada dayanıklılık ve akıcılık anlamında çok güzel bir denge yakalanmış bisiklette.
Bir de lastiklere değinmezsem olmaz, piyasada daha bilindik lastiklere göre görece ağır ve telli ama ıslak zemin dahi her türlü yol şartının altından başarı ile kalktı, yol tutuşu da tatminkardı. Bununla birlikte sadece ömrünün sonunda 4.000 km'de bir kez patladı ve zaten de değiştirdim. Piyasada uygun fiyatla satılsa hiç düşünmeden tekrar alabilirdim.
Benim bisiklet ilk geldiğinde en beğenmediğim yer ise gidon bandı ve selesiydi. Sele oldukça zayıf ve kırılgan duruyordu. Daha önce Brooks kullanıyordum hemen Cambium serisine baktım ama uygun bulamadım. Fakat bu arada bisiklete de yoğun şekilde biniyorum ve hiç ağrı filan olmamış, hatta jelli tayt bile kullanmıyorum. Sonuç olarak eskiyene kadar kullanmaya karar verdim ama maşallah o da eskimedi, süngeri falan hala aynı dirilikte.
Genel olarak bu şekilde arkadaşlar, kullanımı keyifli ve hızlı bir bisiklet. Sizin isteklerinize yanıt verebiliyor ve gücü yere güzel aktarıyor. Yalnız özellikle 100 kadanstan sonra pedalların oradan kadrodaki esnemeyi hissedebiliyorsunuz.Gerçi Canyon'u olan arkadaşım da o kadar esnediğini, normal olduğunu söylüyor.
Bir de fotoğraf ekleyeyim