Scudo Sports

B'Twin Hoptown 5 Katlanir Bisiklet (Decathlon)

Kayıt
23 Nisan 2012
Mesaj
4
Tepki
12
Şehir
Istanbul
Bisiklet
b'Twin
internette ingiltere uretimi Brompton katlanir bisikletleri gordukten sonra baslayan sevdamiz, Decathlon'un katlanir bisikletleriyle nihayetlendi.
Dahon'a da niyetlendiysek de urunun ithalatindaki sorunlar nedeniyle pek mumkun olmadi.

Hoptown bir katlanir bisikletten beklediginiz performansi veriyor. Biraz pahalica, ama Dahon'dan daha pahali degil. Kisaca avantajlarini, dezavantajlarini siralayacagim. Fotograflari da eklemeye calisirim.

Bisiklet cok hafif degil, fakat hafif. 12 kg agirligi var. Fakat katlanmasi tasinabilirlik anlaminda inanilmaz bir avantaj. Oyle ki Misir carsisinin ortasinda,
rahatsiz etmeden ve edilmeden tintin alisveris yapabiliyorsunuz ornegin. Metrobuse, metroya, otobuse binis de gayet rahat oluyor. Bekledigimden daha anlayisliydi insanlar. Yine de cok yogun saatleri tercih etmekten kacinmakta fayda var.

Katlanmaya dair bir detay, Dahon'da ve Brompton'larda bulunan sabitleme klipsleri Hoptown 5'lerde yok, sadece bir ust model olan 7'lerde var.
Gerci ilk aldigim urunde kaza eseri bulunuyordu. Fakat boyasindaki defo nedeniyle yenisiyle degistirdigimde urunde bunun olmadigin fark ettim.
Satis yetkililerine sorunca da bunun uretim hatasi oldugunu, normal konfigurasyonda klips olmadigini soylediler. Cok basit bir parca, fakat katli halde bisikletin acilmamasini sagliyor. Ozellikle park halindeyken veya kaldirirken cok islevsel. Bu parcanin da uzun vadeli kullanimda gelen sikayetler uzerine cikarildigini belirtti oradaki arkadaslar. Yine de pesine dustum, Fransa'daki merkezlerine mail attim. Internette de bakiyorum, pesindeyim.

Surusu konforlu. 93 kiloyum ayiptir soylemesi, bu agirliktan beklenmeyecek bir tepkisi var bisikletin, ozellikle bozuk yollarda. Amortisoru olmamasina karsin sarsinti cok fazla degil. Bunda uzun gidon ve selenin etkisi de var zannedersem. En cok korktugum yokus tirmanislarinda ise, 16'' tekerlerin verdigi avantajla, yuksek viteste (Shimano Nexus 7') bile rahat cikis yapiyorsunuz. Ayakta suruse gerek kalmiyor. Choppervari bir havasi var.
Direksiyon hakimiyetine biraz alisma gerek. Uzun gidon ve ufak teker biraz hassas. Ama bu hassasiyet sehir icinde avantaja da donusuyor. Selesi normal, ama ben yine de jel kilif aldim ustune. Rahatlatiyor. Daha buyuk sele de takilabilir ihtiyac halinde.

Hoptown5 uzerinde camurluk, far ve zille geliyor. Farlari tirt, ben Decathlon'un sarj edilebilir silikon govdeli farindan aldim. Ama arka fari guzel onu tuttum. Zili fena degil, ama biraz az ses veriyor. Camurluklar ise yarar gibi. Tekerler yere yakin oldugundan yagisli havalara sart. Portbagaj bu bisikletin tasinabilirligi ve hafifligi icin dezavantaj. Ama tur gibi durumlarda guzel olur tabi. Onun yerine gidona asilabilen guzel canta cozumlerine bakmali derim. Brompton'un boyle guzel cozumleri var.

Genel olarak ben memnun kaldim bisikletten. Dahon'la karsilastirinca muhtemelen ondan bi tik daha dusuk govde kalitesinde. Fakat fiyattan kurtariyor. Katlanir bisiklet eger cok yuksek beklentileriniz yoksa, entegre tasimaciliga inaniyorsaniz; yani gunluk rotanizin bir kisminda, ana arterlerde metro/ metrobus kullaniyorsaniz guzel bir cozum. Yuksek kondisyon da istemiyor. Ama bu gazla tur isine de girecegiz gibi gozukuyor uzun vadede.

Bisikletin fiyati 789 TL, onu da belirtmis olalim.
 
Scudo
Güle güle kullanın. Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
Kasasız keyifli sürüşler. :)
 
Hayırlı olsun, bisikletin katlandıktan sonra açılmaması için kendi kullandığım bisiklette (Trek Nav.400) karşılıklı mıknatıs yapmışlar, katlanınca birbirini bu şekilde yakalayıp bırakmıyor, şaşırtıcı derecede sağlam yakalıyor, mıknatıs bisiklet katlandıktan sonra teker göbeklerinin birbirini karşılayan yerlerine yapılmış, tavsiye ederim.
Katlanır bisikletin keyfine doyum olmuyor, kazasız sürüşler dilerim, saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: MustafaEmin
hafta sonu Ankara yiba çarşısına gitme gafletinde bulundum
telefonda salcano folda var dediler gittiğimde öyle birşey söylemediklerini idda ettiler
gitmişken salcano easy lux modelini inceledim beklediğim gibi bir portatiflik bulamadım ısrarla biachi kakalamaya çalıştılar tabii ki reddettim
görünüyorki tern modellerinin gelmesini bekleyeceğim
internet de brompton modelini inceledim ve en minimum donanımda 1300 dolar fiyat aldım bildiğim kadarıyla en küçük katlanan bisiklet
bike friday tikit modelinde başlangıç fiyatı 990 euro donanım mükemmel seviyede ama katlanması pek de ufak değil
gözümü karartıp brompton almayı düşünmüyor değilim.
Mustafa Emin bey e teşekkürler yanlız kendisine birkaç sorum var
Ankarada gördüğüm hoptown 5 de nexus 7 yoktu acaba sizinki hoptown 5 mi?
Ankarada gördüğüm hoptown 5 de port bagaj da yoktu?
Ankarada gördüğüm hoptown 5 20 inç tekere sahipti ama sizinki 16 inç?
 
  • Beğen
Tepkiler: MustafaEmin
@Yusuf Z. Şipal, tavsiyeniz icin tesekkur ederim. bu parcaya bakacagim. miknatis daha pratik bir cozume benziyor. eger montajinda sorun olmazsa neden olmaz. zira hoptown'lardaki klips sisteminde uzun vadede gevseme oldugunu ogrendim. ustelik birbirine gecmesi icin kuvvetlice bastirmak da gerekiyor jantlara. bu cozum aklima yatti, sagolunuz.
@gokhan.gursel, dikkatiniz ve uyarilariniz icin tesekkur ederim.
ben de bu vesileyle duzeltmis olayim. bisiklette Nexus degil, Tourney vites sistemi bulunuyor. Aklimda oyle kalmis. Portbagaj yok zaten, ben portbagajin eklenmesinin devantaj olacagini belirtmeye calistim ama cumle havada kalmis biraz haklisiniz. Teker capi da yanlis olmus, aklim Brompton'a gitti bir an. 20'' olacakti.
Yanlis bilgilendirmis olduk kusura bakmayin.

Tern'ler oldukca iyi gozukuyor. Kadro yapisi epey dikkat cekici. Tabii fiyat ister istemez tedirgin ediyor. Ithalatcisi belli midir acaba?

Esas bomba yine B'Twin'den. 2012 Kis'inda Fransa, 2013 Bahar'inda Turkiye Decathlon stoklarina girecegini ogrendigim, Hoptown serisinin radikal bir sekilde
guncellenmis yeni modelleri Tilt.

Tilt, katlanir bisiklet dunyasina cok radikal bir degisiklik getiriyor. Decathlon'un uretici grubu Oxylane'e bagli Mknix studyosu tarafindan gelistirilen yeni bir katlama teknolojisi mevcut. Aynakolun bagli oldugu gobegin ustunde bir baglanti noktasi var. Bisilet buradan katlaniyor. Katlama islemi ise, selenin altindaki kilitli mandala basarak gerceklesiyor. Mandala bastiginiz tek hamleyle bisiklet bir saniye katlaniyor. Gidon ve selenin katlama mekanizmalariylsa hemen hemen ayni. Bir diger degisiklik zincir yerine kayis teknolojilerine gecmeleri, tipki Strida'nin bisiketlerinden oldugu gibi. Kayis arka teker catalinin icinde donecek sekilde tasarlanmis. Boylece hem kayis korunuyor, hem de oldukca kompakt bir hale burunuyor bisiklet. Uc modelde de on tarafta, kadronun dogal bir uzantisi olarak tasarlanmis dahili farlar mevcut. 5 ve 7'de batarya, 9'daysa dinamo ile calisiyor. Agirlik degismiyor yine 12 kg. civarinda.

Tilt 5: turkuaz, kirmizi ve magenta renklerinde geliyor. Bu model 3 vitesli olacak ve 340 €'dan satisa sunulacak.

Tilt 7: fosforik kirmizi, mat siyah ve jaguar yesili renklerinde. Bu modelde iki vitesli, fakat ikinci vitese 18 km/s hiz gecildiginde otomatik olarak geciyor. 450 €

Tilt 9: bakir (kahve) ve bej tonlarinda deluxe modeli. Bu da Hoptown 7 gibi deri sele ve gidon elciklerine sahip. 7 vitesli ve ayrica on teker gobeginde dahili bir dinamosu bulunuyor. Portbagaj da mevcut. Bu modelin fiyati ise 600 €

Detayli fotograflarina (link)bakabilirsiniz

(link)da tanitim videosu mevcut.
 
Geri