MustafaEmin
Üye
- Kayıt
- 23 Nisan 2012
- Mesaj
- 4
- Tepki
- 12
- Şehir
- Istanbul
- Bisiklet
- b'Twin
internette ingiltere uretimi Brompton katlanir bisikletleri gordukten sonra baslayan sevdamiz, Decathlon'un katlanir bisikletleriyle nihayetlendi.
Dahon'a da niyetlendiysek de urunun ithalatindaki sorunlar nedeniyle pek mumkun olmadi.
Hoptown bir katlanir bisikletten beklediginiz performansi veriyor. Biraz pahalica, ama Dahon'dan daha pahali degil. Kisaca avantajlarini, dezavantajlarini siralayacagim. Fotograflari da eklemeye calisirim.
Bisiklet cok hafif degil, fakat hafif. 12 kg agirligi var. Fakat katlanmasi tasinabilirlik anlaminda inanilmaz bir avantaj. Oyle ki Misir carsisinin ortasinda,
rahatsiz etmeden ve edilmeden tintin alisveris yapabiliyorsunuz ornegin. Metrobuse, metroya, otobuse binis de gayet rahat oluyor. Bekledigimden daha anlayisliydi insanlar. Yine de cok yogun saatleri tercih etmekten kacinmakta fayda var.
Katlanmaya dair bir detay, Dahon'da ve Brompton'larda bulunan sabitleme klipsleri Hoptown 5'lerde yok, sadece bir ust model olan 7'lerde var.
Gerci ilk aldigim urunde kaza eseri bulunuyordu. Fakat boyasindaki defo nedeniyle yenisiyle degistirdigimde urunde bunun olmadigin fark ettim.
Satis yetkililerine sorunca da bunun uretim hatasi oldugunu, normal konfigurasyonda klips olmadigini soylediler. Cok basit bir parca, fakat katli halde bisikletin acilmamasini sagliyor. Ozellikle park halindeyken veya kaldirirken cok islevsel. Bu parcanin da uzun vadeli kullanimda gelen sikayetler uzerine cikarildigini belirtti oradaki arkadaslar. Yine de pesine dustum, Fransa'daki merkezlerine mail attim. Internette de bakiyorum, pesindeyim.
Surusu konforlu. 93 kiloyum ayiptir soylemesi, bu agirliktan beklenmeyecek bir tepkisi var bisikletin, ozellikle bozuk yollarda. Amortisoru olmamasina karsin sarsinti cok fazla degil. Bunda uzun gidon ve selenin etkisi de var zannedersem. En cok korktugum yokus tirmanislarinda ise, 16'' tekerlerin verdigi avantajla, yuksek viteste (Shimano Nexus 7') bile rahat cikis yapiyorsunuz. Ayakta suruse gerek kalmiyor. Choppervari bir havasi var.
Direksiyon hakimiyetine biraz alisma gerek. Uzun gidon ve ufak teker biraz hassas. Ama bu hassasiyet sehir icinde avantaja da donusuyor. Selesi normal, ama ben yine de jel kilif aldim ustune. Rahatlatiyor. Daha buyuk sele de takilabilir ihtiyac halinde.
Hoptown5 uzerinde camurluk, far ve zille geliyor. Farlari tirt, ben Decathlon'un sarj edilebilir silikon govdeli farindan aldim. Ama arka fari guzel onu tuttum. Zili fena degil, ama biraz az ses veriyor. Camurluklar ise yarar gibi. Tekerler yere yakin oldugundan yagisli havalara sart. Portbagaj bu bisikletin tasinabilirligi ve hafifligi icin dezavantaj. Ama tur gibi durumlarda guzel olur tabi. Onun yerine gidona asilabilen guzel canta cozumlerine bakmali derim. Brompton'un boyle guzel cozumleri var.
Genel olarak ben memnun kaldim bisikletten. Dahon'la karsilastirinca muhtemelen ondan bi tik daha dusuk govde kalitesinde. Fakat fiyattan kurtariyor. Katlanir bisiklet eger cok yuksek beklentileriniz yoksa, entegre tasimaciliga inaniyorsaniz; yani gunluk rotanizin bir kisminda, ana arterlerde metro/ metrobus kullaniyorsaniz guzel bir cozum. Yuksek kondisyon da istemiyor. Ama bu gazla tur isine de girecegiz gibi gozukuyor uzun vadede.
Bisikletin fiyati 789 TL, onu da belirtmis olalim.
Dahon'a da niyetlendiysek de urunun ithalatindaki sorunlar nedeniyle pek mumkun olmadi.
Hoptown bir katlanir bisikletten beklediginiz performansi veriyor. Biraz pahalica, ama Dahon'dan daha pahali degil. Kisaca avantajlarini, dezavantajlarini siralayacagim. Fotograflari da eklemeye calisirim.
Bisiklet cok hafif degil, fakat hafif. 12 kg agirligi var. Fakat katlanmasi tasinabilirlik anlaminda inanilmaz bir avantaj. Oyle ki Misir carsisinin ortasinda,
rahatsiz etmeden ve edilmeden tintin alisveris yapabiliyorsunuz ornegin. Metrobuse, metroya, otobuse binis de gayet rahat oluyor. Bekledigimden daha anlayisliydi insanlar. Yine de cok yogun saatleri tercih etmekten kacinmakta fayda var.
Katlanmaya dair bir detay, Dahon'da ve Brompton'larda bulunan sabitleme klipsleri Hoptown 5'lerde yok, sadece bir ust model olan 7'lerde var.
Gerci ilk aldigim urunde kaza eseri bulunuyordu. Fakat boyasindaki defo nedeniyle yenisiyle degistirdigimde urunde bunun olmadigin fark ettim.
Satis yetkililerine sorunca da bunun uretim hatasi oldugunu, normal konfigurasyonda klips olmadigini soylediler. Cok basit bir parca, fakat katli halde bisikletin acilmamasini sagliyor. Ozellikle park halindeyken veya kaldirirken cok islevsel. Bu parcanin da uzun vadeli kullanimda gelen sikayetler uzerine cikarildigini belirtti oradaki arkadaslar. Yine de pesine dustum, Fransa'daki merkezlerine mail attim. Internette de bakiyorum, pesindeyim.
Surusu konforlu. 93 kiloyum ayiptir soylemesi, bu agirliktan beklenmeyecek bir tepkisi var bisikletin, ozellikle bozuk yollarda. Amortisoru olmamasina karsin sarsinti cok fazla degil. Bunda uzun gidon ve selenin etkisi de var zannedersem. En cok korktugum yokus tirmanislarinda ise, 16'' tekerlerin verdigi avantajla, yuksek viteste (Shimano Nexus 7') bile rahat cikis yapiyorsunuz. Ayakta suruse gerek kalmiyor. Choppervari bir havasi var.
Direksiyon hakimiyetine biraz alisma gerek. Uzun gidon ve ufak teker biraz hassas. Ama bu hassasiyet sehir icinde avantaja da donusuyor. Selesi normal, ama ben yine de jel kilif aldim ustune. Rahatlatiyor. Daha buyuk sele de takilabilir ihtiyac halinde.
Hoptown5 uzerinde camurluk, far ve zille geliyor. Farlari tirt, ben Decathlon'un sarj edilebilir silikon govdeli farindan aldim. Ama arka fari guzel onu tuttum. Zili fena degil, ama biraz az ses veriyor. Camurluklar ise yarar gibi. Tekerler yere yakin oldugundan yagisli havalara sart. Portbagaj bu bisikletin tasinabilirligi ve hafifligi icin dezavantaj. Ama tur gibi durumlarda guzel olur tabi. Onun yerine gidona asilabilen guzel canta cozumlerine bakmali derim. Brompton'un boyle guzel cozumleri var.
Genel olarak ben memnun kaldim bisikletten. Dahon'la karsilastirinca muhtemelen ondan bi tik daha dusuk govde kalitesinde. Fakat fiyattan kurtariyor. Katlanir bisiklet eger cok yuksek beklentileriniz yoksa, entegre tasimaciliga inaniyorsaniz; yani gunluk rotanizin bir kisminda, ana arterlerde metro/ metrobus kullaniyorsaniz guzel bir cozum. Yuksek kondisyon da istemiyor. Ama bu gazla tur isine de girecegiz gibi gozukuyor uzun vadede.
Bisikletin fiyati 789 TL, onu da belirtmis olalim.