Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

B'twin Tilt 120 Kullanıcıları Kulübü

Bugün ben de gözümü karartıp bu sevimli bisikletten aldım.Kullandıkça fikirlerimi yazarım
201bdbc71e74097a26765380cb9b10a1.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

@Dzhem

Merhaba,

Bu modelde katlama sonrasında her iki tekerleği tutabilecek çok küçük ve zayıf bir lastik var.Yaklaşık 1-2 dakika sonra açılıyor.Siz katlama sonrasında sabit durması için nasıl bir yol izlediniz?

Herkese tekrar merhaba,

Dün ilk kez bisikletimi sürdüm. İçerenköy Metro durağına yakın oturuyorum.Oradan başlayarak Bağdat Caddesini takip ederek Kadıköy'e kadar sürüş yaptım.Daha önceleri Dağ bisikleti sürdüğüm için epey hızlı gitmek istediğimi fark ettim fakat altımdaki bisikleti hatırladığım her saniye frene dokunuşlar yaptım :)

Öncelikle sürüş keyfi olarak bisikletten memnun kaldım.Düz yolda hiçbir sorunu yok.Salı pazarının oradan Boğa heykeline çıkan yokuşta ise orta derecede zorlandım. Daha dik yokuşlarda vites yetmeyecektir diye düşünüyorum.Süspansiyon olmadığından biraz derin çukurlarda totoyu seleden kaldırarak sürdüm.

Dönüş olarak metroyu kullandım. Katladığımda sorunsuzca metroda bisikleti muhafaza edebildim.Katlandığında direksiyondan değil de seleden tutarak ilerletirseniz tekerlekleri birbirine sabitleyen lastik açılmıyor.

Son olarak ilgili etabı 46 dakikada bitirdim.
Bir sonraki hedefim ise hem gidiş hem dönüş olarak sürmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: BugAdam ve Livorno
Scudo
Arkadaşlar Bende Haziranda aldım bisikletimi ve Tuzladayım. Günden günede gerek DEcathlon gerek Ali Ex. aldığım aksesuarlarla tabiri caizse emsalsiz'e doğru giden bir bisikletim olmaya başladı (yeşil led harekete duyarlı sibop kapağı biraz fazla kaçtı galiba)!
Kullandığım aksesuarlar:
Portbagaj: DEcathlondan alındı, tam uyumlu değil ancak en uyumlusu bu. Uyum sorununuda tornacımız sayesinde parça kısaltarak hallettik, cuk oturdu.
Ön Led: Orijinal ön led, decathlondan alındı. 4 kademe, Kırmızı ve Beyaz Çakar modu ve far modu.
Suluk kafesi ve Kafes sabitleyici: Ali Ex. Alındı, orjinalinden tabiki daha ucuza, ancak yerini pek beğenmedim
Suluk: Orjinal renklerinde olsun diye decathlondan aldım. İdare eder ama bir koku var ne kadar yıkadıysam halledemedim.
Gidon Uzatıcı: Ali Ex. Alındı sabitlenemesi iyi değil elektirik bandı ile halletmeye çalıştım ancak çok kullanışlı. 10 cm uzunluk.
Gidon Farı: Powerbank bağlayıp kullanıyorum, 3 kademe, çakar yok. Araba farı kadar etkili, göz alıyor ve baya baya aydınlık yapıyor. Sokak başlarında beni araba zannedip trafik bekliyor.
Fren Lambası: Ali Ex. Alındı, arka v fren aksamına sabitleniyor, frene basınca kırmızı yanıyor, 1,5 $ gibi birşey ancak çok güzel.
Gidon Çantası: Henüz gelmedi, Ali Ex. Alındı. Gelince onuda paylaşırım.
Portbagaj Çantası: Ali Ex. Alındı, oda gelmedi.

Balığa, gezmeye, akşam sahilde takılmaya diye aldım, akşam eve gitsemde binsem diye bakıyorum. Çok keyifli herkese tavsiye ederim.P_20170702_185344_vHDR_Auto.jpg P_20170702_185344_vHDR_Auto.jpg P_20170709_185708_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203146_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203151_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203153_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203158_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203209_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203213_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203221_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203228_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203238_vHDR_Auto.jpg P_20170717_203243_vHDR_Auto.jpg P_20170717_215312_vHDR_Auto.jpg

@Wirelesson

@Wirelesson

Katlama lastiği şuan için iyi, ancak ilerde, plastik ya da kauçuk bir parça, ya da gidon üzeri far sabitleyicisi lastiklerde iş görebilir. Katlandığında lastiği önce açman gerek diye düşünyorum, ardından rahatlıkla açaıp kurabilrisin.
 
Çok güzel paylaşımlar.

6 vites ile nasıl uzun tura çıkacaksınız? Ruble değişikliği vb mi yaptınız?
 
Yapmadım ancak yapmayı da düşünmüyorum şuan. Amacım performans değil rampalarda sprintle sorunumu gideriyorum. Ki kilitli pedal bu konuda işimi çok kolaylaştırıyor. Düz yolda hızım 30 km civarı oluyor ki tur için ideal rakamlar bence ortalama 20 dir. Bu standartlar tur için yeterli donanıma sahip benim için
 
Hocam merhaba, geçen hafta salı günü ben de aldım, genel olarak memnunum. Fakat şu son günlerde sol pedali döndürdüğüm vakit "çıt" diye bir ses geliyor, sebebini anlayamadım. Ve dün 19 km yaptıktan sonra eve gelip bisikletimi koyduğumda sabahına lastiğin tamamıyla inmiş olduğunu gördüm. Düzgün şişiremediğimden yahut sibobu bozduğumdan mı yoksa patladığından mı kaynaklanmaktadır, bir de decathlon 1 hafta boyunca götürebileceğimi söyledi, sizce oraya götürdüğüm vakit bu sorunlarımı çözerler mi?
 
Portbagaj çantası (yan kısımlar açılıp heybe oluyor) ve gidon çantasıda gelince tüm ihtiyaçlar giderildi. tavsiye ediyorum.P_20170721_192852_vHDR_Auto.jpg P_20170721_192859_vHDR_Auto.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: retryme
Arkadaşlar selammlar

Tschibo ya epey bisiklet aksesuarı gelmiş.
Göz atmaya değer bence
b984b1dc142795051f2c4f3ce52057c8.jpg
9226f3bcd49d75e4131a8a89f858c7e2.jpg
48d5a784664fd169fd7d8ee5c53d661a.jpg
2b4cc7db674af48362f9282ad080d6e9.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Gözükörolmayasıca tchibo neden Denizli'deki mağazanı kapattın. :(
 
@biunlu


"İnternet Mağazadan almayı dene istersen?



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@Wirelesson

Ya arada gider bakardım, elle görüp almak başka oluyor. Çok sevdiğim bir mağazaydı birşey almasam bile mutlaka girer gezerdim. Kapanmasına çok üzülmüştüm.

İnternet mağazası da biraz sıkıntılı, iadeler geç yatıyor vb.
 
@biunlu


Kötü olmuş o zaman gerçekten [emoji20]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Fiyatlar yüksek
 
  • Beğen
Tepkiler: BugAdam
Arkadaşlar merhaba,

Aranıza yeni katıldım; 10 gün oldu tilt 120 mi alalı.
Rubleyi 7' li shimano ile değiştirmeyi düşünüyorum; bu değişiklik bana biraz daha performans sağlar mı?
Arka vites arttırıcının markası bildiğiniz gibi Sunrace M2dt ve vites kolunun markası ise b-twin; fakat ben bu ikisine pek ısınamadım. Vites arttırıcıyı da vites kolunu da shimano ile değiştirmeyi planlıyorum.
Biliyorsunuz lastikler 20" olduğundan vites arttırıcı yere çok yakın ve bazen istemesek de kaldırıma sürtebiliyor; aranızda vites koruma demiri taktıran var mı?(Eğer varsa ve internetten uygun olanı varsa linkini paylaşabilir misiniz)

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Selamın aleyküm abilerim :) 178 183 gibi bir boyum var kilom şuan tok karın 93.6 bulur :) tilt 500 veya rr520 almayı düşünüyorum ama kilo fazlaysa mekanik disk sorun olabilri dediler tecrübe ile söylendi bu bende katlanır mı alsam napsam düşünüyorum :( bütçem 1200 tl gibi işte tam denk geliyor
 
Öncelikle selamlar dostlar.
Hoptown 320'yi (120) İstanbul, İzmit, Sakarya ve şuan da İzmir'de tepe tepe kullanan biri olarak "DETAYLI" bir kullanıcı yorumu döşemeye çalışacağım.

1. Adım: İlgili mağazaya gidip kurbanlık koyun gibi dizilmiş bisikletler arasından seçim yapacağız.
Rengi falan tamamen güzel gözlerinizin zevkine kalmış.
Ama!! Alacağınız bisikletin eziği çiziği büzüğü var mı diye çekinmeden etmeden bakın.
Benim seçim yapacağım sırada 4 bisiklet vardı ve birinin zaten selesi yoktu "!" birinin katlanılan sırada iki tekeri(hatta tüm mekanizmayı) bir arada tutan "lastikcik" yoktu. 3. bisiklet ile muhtemelen İkinci Cihan Harbine falan katılmışlar çizikten geçilmiyordu. Nihayet (şansıma) bir tane eziksiz büzüksüz buldum demişken, baktım ki sele boyu ayarlama aparatı eksik, gidip ilgiliye gösterdim. "Takarız bi tane" dedi. E iyi... Bakım, cart curt. Bisikleti aldık.
750 lareeeya (luxus) kurtulamıyoruz ne yazık ki. Öncelikle ayaklık almak şart arkadaşlar. Sebebini ileride açıklayacağım. Ayaklığa (miktarı hatırlamıyorum) bayıldık sipaliyi bi de. Ek olarak ön ve arkaya ışık veriyorlar ama hani arka ışık (kırmızı) fena değilde, ön ışık telefon ekranı kadar aydınlatıyor. O yüzden traş. E tabi alternatif seçenekler cüzdanınıza göre var.
Neyse aldık çıktıııık.

2. Adım: Bisikletin sele boyu mühim. Neden? Şimdi bu zamazingolara hakim olabilmek için biraz yüksekte olmak şart. Yani bi kaç kişi gördüm Chopper'a biner gibi binip debeleniyor. Yazıktır metabolizmana be hacım etma...
Sele boyunu öyle ayarlayın ki, pedalın en aşağı indiği (pek bisiklet terimi bilmem kusura kalmayın) anda neredeyse bacağınız dik olsun amaaa sürerken beliniz böyle sağa sola kaymasın, dik duruşu bozmayacak şekilde ayarlayın.
Neden bu önemli? Çünkü bisikletin dengesi tasarım yönünden iyi fakat öyle ahım şahım değil abicim. Yüksekte sürdüğünüz için denge kaybedip düşme tehlikesi mevcut. O yüzden sele boyu önemli.

3. Adım : Katlama konusuna gelince aklınıza hemen şu "lastikcik" muhabbeti gelecektir. Açıkçası ben şuana kadar zibilyon kere katlayıp açmama ve katlı şekilde taşımama rağmen hiç açıldığına şahit olmadım. O yüzden "sağlam" diyorum. Zaten 750 liraya kusura kalma bu kadar hacım. "Hıyarı yerken kütür kütür, sapına gelince BEH!" demeyin.
Ben bisikleti İzmir, İstanbul metroları ve İzmit, Sakarya tramvaylarında, Arifiye-Pendik ekspresinde, Sakarya'da dolmuşlarda BOL BOL kullandım. Toplu taşımada kullanırken dikkat etmeniz gereken esas husus elbette diğer insanların haklarını engellememek ve bisikletinizi doğru konumlandırarak kendinizi de yormadan yolculuk etmek. Bisikleti katladığınızda seleyi indirmeyin. Seleyi mecbur kalmadıkça pek indirip kaldırmayın. Çünkü pek uzun ömürlü durmuyor bu aparatlar, bir gün yolculuk esnasında bir aksilik yaşayarak allah korusun zarar görebilirsiniz.
Bisikletin sol tarafına taktırmış olduğumuz ayaklığı muhakkak katlama işlemine başlamadan önce açarak öyle katlamaya başlayın ve katlama işlemi esnasında pedalların konumuna dikkat edin ki 38 derece sıcağın altında beklemeden çabucak işinizi görebilesiniz.
Katladığımız bisikleti toplu taşımada nasıl konumlandırmalıyız?
Katlı halde fakat selesi indirilmemiş olan bisikletimizi sağ tarafa (ayaklığın zıttı istikamete) yatırıp duvara vs. yasladığımız zaman katlı haldeki bisikletin hareket esnasında yerinden oynaması pek mümkün olmuyor.(Ayaklık Sayesinde).Fakat burada önemli bir konu da şu ki tekerlekler toplu taşımanın gittiği yöne paralel olmamalı. Çünkü tekerlekler katlı haldeyken geri gidemese de ileri doğru hareket edebiliyor. Anlattığım şekilde konumlandırdığınızda, hatırı sayılır yokuşlarda bile bisikletiniz dengesini yitirmeden yerinde duruyor. Bol bol denendi rahat olun.

4. Adım: "Bisikleti katlı halde selesinden tutarak rahat bir şekilde sürebilirsiniz" abartısı.
Açıkçası alışmanız gereken bir durum. Katlı haldeki bisikletin tekerleklerini sadece "lastikcik" abimiz tuttuğu için arka teker sabit olduğu halde ön teker yalpalıyor ve düz bir şekilde götürmeye çalıştığınız bisiklet bi anda sağa sola yön değiştirebiliyor.
Yapmanız gereken nedir? Üzgünüm ama alışacaksınız. Yani ben ilk etaplarda biraz zorluk çeksem de şuan alışmış olduğum için bir problem yaşamıyorum.

5. Adım: (Neden adım bilmiyorum. Düzeni bozmayalım) Yokuş muhabbeti:
Arkadaşım hiç kendini kasma, eğer yaşadığın şehir-semt engebeli bir yerse hiç katlanır bisiklete yanaşma bence. Sürekli spor yapan birisi olarak söylüyorum bunu. Okula giderken, işe giderken, arkadaşınla bir şeyler içmeye giderken kullanabileceğin bir alet bu. Ter içinde insanların yanına gitmek istiyorsan bilemem. Yani tavsiyem şudur ki yokuş gördün mü? İn abicim, ayaklar çalışsın birazda. Yani eşelemeye gerek yok. İstiyoruz ki "bisiklet küçülsün cebime girsin ama dağı tepeyi de aşayım" He babam he olur. Jetgiller....

6. Adım: Güvenlik
Kask kullanın arkadaşlar. Tamam bisiklet rahatlıkla hatta ani anlarda bile inilip binilebilecek şekilde dizayn edilmiş. Öyle bacağı kolu havalara tepelere kaldırmaya gerek kalmıyor. Ama yine de diğer bisikletlere göre biraz daha tehlikeli.
Dikkat çekeceksiniz ama bu sizin dikkatinizi dağıtmasın.

7. Adım: Ömür Boyu Garanti Geyiği
Garantisini verdiği kısımlar sağlam eyvallah. Ama Vites mekanizması olsun, frenler, tekerler, ışıklar, zil TRAŞ. Daha 2. haftada vites ayarlarım şaşırmışken (yok kanka doğru kullanıcıyım rahat ol) 2. ayda da frenler pörtledi.

8. Adım: Abicim ablacım, kilo problemin varsa tavsiye etmem. Bi arkadaşıma bi tur atsın diye vermiştim bisikleti, selesini zırlattı sağolsun.

9. Adım: "Bunun tekerleri Guççük beya, gitmez bu" geyiği ve "Ortadan bölünür, kırılır lan bu" hönkürtüsü
Ya abi adamlar benimle ortadan kopar bu diye iddialaştılar yarım saat. Sanki 150 km hızla gidiyoruz.
Tekerler ise GUÇÇUK ama etlili. Yorulmadan efendi efendi gidiyorsunuz. Hem bu küçük tekerler inanılmaz bir manevra kabiliyeti sunuyor.

Genel olarak bakarsak:
Bu aletin amacı bellidir. Amacına uygun kullanılınca ve aman aman konfor beklemediğiniz sürece ihtiyacınızı karşılayacaktır. Güzel bir bagaj, güzel ufak çantalar ile şehirler arası otobüs yolculuğunuzda bile yanınızda götürebilirsiniz. Aman aman çok beklentiniz olmasın.

Sorularınız varsa seve seve cevaplarım. Eminim atladığım yerler vardır.
Profesyonel bir bisikletçi değilim. Olsam da katlanır bisiklet almazdım zaten.
Ben hayatımı kolaylaştırmak adına bu aleti kullanıyorum.
Umarım yararlı olmuştur. Kabalık ettiysem affola.

19554610_10155481011606552_1696445380084295707_n.jpg
 
Herkese merhaba, çok uzun zamandır bisikletle işe gidip gelmek istiyordum. Bu biraz hayal gibi geliyordu istanbul trafiğinde ama bu katlanır bisikletlere merakım giderek arttı. tilt 120 fiyat olarak bütçemede uygun açıkçası, 2 adet alacağım alırsam eşimle birlikte kullanmak için. Ortalama günlük 25 km gibi bir yol katedeceğim. Bu bisiklet ihtiyacımı giderir mi sizce? Tecrübem hiç yok bu bisiklet seçme işinde, iki bisiklet içinde 1500 tl bütçem var, başka bir modelde önerebilirseniz çok sevinirim.
 
Merhaba daha önce yazıldı mı bilemiyorum sadece bunu 21 vitese çeviren var mı merak ediyorum decathlondaki eleman hiç bi şekilde olmaz dedi bu sebeple arkadaki dişli yerine 7li mega range taktım çok fark etti gerçekten ama olabiliyorsa yükseltmek isterim
 
@Chipetpet


Evet bunu ben de merak ediyorum.Özellikle yokuşlarda inanılmaz zorluyor.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Vites sorusu
bende tilt500 var. Bende vitesle ilgili konuyu merak ediyorum. Tilt500 7 vitesli. fakat:
*Trafikte maksimum 40km hıza ulaşıyor, daha hızlı pedallayamıyorsunuz. Bu yüzden vites yetersiz kalıyor. Trafiği yavaşlatmamak için 50 filan basmak gerekli, sadece biraz daha vitese ihtiyacım var :)
*Yokuş çıkarken de di yokuşda daha küçük vitese ihtiyaç var. Bu bisikletle acıbadem caddesinin yokuşunu çıkabiliyorum, metrobüse kadar gelebiliyorum. Fakat daha düşük vitesi olsa tepeye kadar çıkarım belki
Bu sebeple ön dişliye üç vites takabilirmiyim acaba? nasıl olur verimli olur mu?

*Birde alacaklar için not, işe giderken düz veya az yokuş varsa kullanabilirsiniz, yoksa çok terleteceği için sizi işe almazlar. Bu sebeple katlanır aldık e5'te minibüs kullanıyoruz... Ama dönüşte basın pedala eve gidince yıkanırsınız :D

@Tolspoetski
Ne oldu decatlondan ne söylediler? benim bildiğim kadarıyla bisikletin hareketli parçalarına toz vs. kaçtığı için o çıt sesleri geliyor. Benim bisiklette de var benzer sorun, özellikle yokuş çıkarken pedala yüklenince çıt çıt çıt.. diye düzensiz olarak ses geliyor....
 
  • Beğen
Tepkiler: Wirelesson
Geri