Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bu bisikletin tahmini sınırı nedir

JamesFord

Aktif Üye
Kayıt
15 Ekim 2015
Mesaj
171
Tepki
141
Yaş
29
Şehir
Bursa
Herkese iyi akşamlar, öncelikle foruma yeni katıldığımı belirterek yaptığım hataları şimdilik dikkate almamanızı rica ediyorum peşinen kusura bakmayın.. Arkadaşlar bilmek istediğim hususlar aşağıda fotoğraflarını göreceğiniz tahminen bi 10 senelik olan eski bisikletimle ilgili, kendisiyle yaklaşık 8 sene önce bir taksiye çarpmıştım sanırım maşa kadro bağlantısından çatlamıştı, gidon dönerken tutukluk yapıyordu, daha sonra boğazla birlikte koptu maşayla bağlantısı kesildi neyse daha sonra ben o zamanlar küçük olduğum için 12 yaşımdaydım, bisiklet babamla tamire gitti geldiğinde eski zoom maşası değişmiş yerine fotoğraflarda göreceğiniz gibi dandik bir maşa konulmuştu, babam bisiklet hakkında teknik bilgiye sahip değil, bende o zamanlar değildim neyse bu bisikletin maşası haklı olarak değişti fakat gidon boğazı neden değişti bir türlü anlam veremedim, sanırım kaliteli boğaz alınıp bana sıradan olan takıldı kimsenin günahını da almak istemiyorum gerçi, sormak istediğim fotoğraflarda gördüğünüz bu bisikletin sınırları nedir, şahsen çok sert kulanıyorum, şehir içi olsada bursada bilen bilir kent ormanına gittiğim oluyor evime yakın yerlerde patikalar dik yokuşlardan inip ara sıra nispeten küçük zıplamalar yaptığımda oluyor, sürekli merdiven inişleri yapıyorum, klasik göz boyama cinsi çift amortisötlü bir bisiklet olmasına rağmen hala dağılmamasına şaşırdım ve sizlere göstermek istedim kadro yapısı biraz farklı çünkü, biraz pis kusura bakmayın uzun süre kullanmadım 1 ay oldu çıkarıp kullanmaya başlayalı açıkçası temizlemek içimden gelmiyor ayna kol ve arka değiştirici shimano, selesi kaliteli, lastikleri kenda marka, arka amortisör çok hassas ve şaşırtıcı bir şekilde darbeleri çok güzel emiyor, tek değişen maşa ve gidon boğazı, sizce bu bisikletin sınırları nedir, bir gün altımda parçalayıp düşmek istemiyorum çünkü ayrıca kadro boyu bana yaklaşık 10cm kısa geliyor ve 24 inç jantlara sahip.image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 

Dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    129,7 KB · Okunma: 6
  • image.jpeg
    image.jpeg
    124,5 KB · Okunma: 5
  • image.jpeg
    image.jpeg
    64,5 KB · Okunma: 6
Scudo
@M.Bedir ahahahaha güldürdün :D allah korur inşallah, baya baya kötü bende farkındayım ama şuan yeni almam kelimenin gerçek anlamıyla "imkansız"
 
Senin ilacin bende bana gel :) bende de buna benzer 24" cenix marka tourney sis bir cift süspansiyon lu bisiklet var bir de yol bisikletim var yol bisikletm bozulunca bende başladım bunu kullanmaya ama ne kullanma günde18 km samsun yolu cehennem trafik falan ilki kadro ufak kalyur bu diz agrisi yapabilir ikincisi vites sistemi yetersiz ama bunların yanında kullandığım hiç evinde böyle bir konfor gormedim koltuk gibi diğer bisikletimde titreşim bunda %60 yok e tabi 17 kg falan ama genede yol ile 6 dakika zaman farkeddi birde bunun max hizi düşük ama kalkış bana daha hızlı geldi gel gelelim işin yorulma tarafına ankara yi bilirseniz bayiri çok sağolsun ama beni düşündüren de bu oldu yokuslarda da çok daha rahat (1.vteste) bunun nedeni ruble ve aynakol devir sayısı ile ilgili bence durumlar iyi değilse kalsin ama sakin atlama ziplama jant seti çok kötü darbelere gelmiyor.
 
Bence limit sizin yapabildiklerinizle sınırlı, tabi önce gerekli önlemlerinizi alın (kask, gözlük vs.). Dikkatli olun en iyi koruyucular bile sizi %100 koruyamaz ve videolarda televizyonlarda gördüğünüz şeyleri denemek istiyorsanız da kademeli olarak deneyerek basitten zora doğru deneyin yine de yüksek inişlerde engebeli arazide bu bisiklet ölümcül bile olabilir. Sanmıyorumki forumda veya dünyada bir fotoğrafa bakarak sana bu bisiklet şu kadar hızda gidebilir bu kadar yüksekten inebilir şöyle sağlam böyle değil şeklinde bilgi verebilsin. illa bariz göze çarpan nitelikler olabilir ama gözden kaçanlar da seni riskli bir duruma sokabilir. Sınırları işte bu yüzden basitten zora doğru kademeli olarak denerken keşfedebilirsiniz. Lakin kadronun kısa olması, süspansiyon kalitesi kadro geometrisi vs uzun sürüşlerin ardından diz ağrısı, bel ağrısı gibi sorunlara yol açabilir, bunun da düzenli performanslarla (kendinizi aşırı zorlamadan, öncesinde ısınma hareketleri..) ama az ama çok önüne geçebilirsiniz. İnanıyorumki Forumda bu konularda sana çok güzel tavsiyeler veren olacaktır pek çok doktor ve işin uzmanı sporcu bulunduğu için.

Özetle demek istediğim bisiklet bisiklettir ayağını yerden keser ama her şeyi de bisikletten beklememek gerekir, bana kalırsa ne yüksek hızlar yapmaya ne de aşırı engebeli arazilerde gezme mecburiyetiniz olduğunu düşünmeyin zevk alarak sürmeye bakın tabi zulüm oluyorsa diyecek sözüm yok. Tabiki yüksek hızları veya zorlu arazi koşullarını da amaçlamanız istemeniz gayet doğal o da sizin neler istediğinize bağlı olarak sınırlanabilir sizin buradan oluşturacağınız sınırlarla elinizdekilerin ne kadar karşılanabildiğini ne kadar karşılanamadığını gördükten sonra yeni bisiklet ve ekipmanlarınızı hedefleyeceksiniz.
 
@Yalchinosis
Bu bisiklete bu şekilde bir yorum Yazmış olmak, kesinlikle bir bilgelik göstergesi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalchinosis
@Yalchinosis çok sağolun teşekkür ederim, zaten şimdiden giriş seviyesi bir hardtail almam geretiğini adım gibi biliyorum fakat durumlar imkan vermiyor inşallah alacağız bir gün

@Bisikletsurenadam ahaha aynı durumdaymışız :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalchinosis
Geri