herşeyde olduğu gibi mutlaka farklar var, ama bu trek değil ,tüm markalar için geçerli,peki fark nerede?veya oluşan farkın maliyeti gerçekten o kadarmı?bu soruların yanıtını aramalısın ,verdiğin fark ile fark parası kadar başka bir bisiklet arabiliyorsun bazen?birde kalite nerede, aslında satılanlar bisiklet değil sadece kadro değilmi? yani vites fren grubu jant seti,lastikleri,sele ve borusu, gidon ve boğazı,telleri,furş,pedalları,vs aynı olacak ama ,sadece kadrolar farklı olacak,ama kadrolarda: materyal aynı, açılar aynı olsun ,bir tek kalıyor borunun kesim,kaynak,boya vs işlerine ,evet estetik açıdan ve güvenlik açsından çok önemli?ama bugün yol bisikleti için söylüyorum en altta bir marka bile kırılmıyor,çatlamıyor,kaynak yeri açılmıyor,peki fark nerede,fark sizin cebinizdeki parada ,para ne kadar çoksa, marka önemsiz olarak bisikletin fiyatı artıyor,kimse cebinde on binlira çok rahat verebilecekken, bin liralık bisiklete binmiyor,ve o bisiklette diğer bisiklet ile aynı aslında,basınca hepsi gidiyor,ister sedona ,ister salcano ,ister trek,ister colnago.Türkiyede hep söylüyorum bu işler aferdersiniz sidik yarışı olmuş,sen de ne var bende bu var.Tabi ar-ge denilen durum bunların maliyetini arttırıyor,ama diğer firmada bunu para verek satın alıyor,ayrıca işçilk tabiki amerika avrupa her türlü sosyal haklar olduğu için masraflar çoğalıyor,tabiki bisiklette,ama neredeyse bilinen tüm markaların uzakdoğuda dev iki firma yapıyor,tabi merdiven altı kaçak uzakdoğu üretimden bahsetmiyorum.Benim için ister amerikada yapılmış ,ister italyada elde veya uzakdoğuda aynı firmanın garantisi ile fabrikasyon ,firma garanti verdikten sonra sorun yok.tabi dağ bisikletlerinde off road veya carbon kadrolarda biraz iş değişir,marka güvencesi önemli yer tutuyor,çünkü sonrasında muhattap gerekicek.