MUSA Ç.
.
- Kayıt
- 15 Aralık 2013
- Mesaj
- 490
- Tepki
- 1.435
- Şehir
- Şile / İstanbul
- İsim
- MUSA
- Başlangıç
- 2007—08
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Çocukken hiç bisikletim olmadı zaten sürmesini de bilmiyordum. 2007 yılında yaş otuz olunca şu mereti bir öğreneyim dedim, düşe kalka öğrendik. 2013 yılında çelik kadro sıfır bir Carraro bisiklet aldım. Sonrasında Bisikletforum'a üye oldum. Ne olduysa zaten bundan sonra oldu. Ne kadro boyu biliyordum, ne rijitlik, ne akışkanlık. Ne güzel sadece sürüyordum. Bildikçe, öğrendikçe elimizdekini beğenmemeye başladık, bu kaka, bu daha iyi demeye başladık, para biriktirmeler, harcamalar... Ama tatmin oluyor muyuz. Burada duracak mıyız soru işareti.
Neyse biz mevzumuza gelelim. Ben toplama/inceleme konularını okumayı severim. Genelde çok değerli olmasalarda bisikletlerimin toplama hikayelerini yazmaya çalışırım. Yine bir toplama hikayesiyle karşınızdayım.
Son kullandığım bisiklet Trek temalı Kron bir bisikletti. İyi gezdik, tozduk ve beklenen sonuç sıkıldık birbirimizden. Ayrılma kararı aldık. Kafamda bu durumu netleştirince sarı sitede kadro arayışına girdim. Uygun fiyatlı, hafif bir yol kadrosu bakmaya koyuldum. Salcano, Geotech, Vitus gibi markalarda satın alma aşamasına girdim ama son anda hep caydım. En sonunda Tekirdağ'da bu kadroyu buldum. Almanya üretimi Bulls marka. Türkiye'de daha çok dağ bisikletleri tutuluyor. Ülkemizde çok bilinen bir marka değil. Almanya'da orta segmentte bir firma herhalde.
Satıcı arkadaşla konuştuk, anlaştık. Fiyatta da yardımcı oldu. Kadro, maşa, orta göbek, furç yatağı, spacerlar, sele, boru ve kelepçesi dahil olduğu halde kargoladı sağolsun. Ürün ikinci el ama temiz kullanılmıştı. Kadro set gelir gelmez hemen tarttım. Kadro 7005 triple butted alüminyum bir kadro olup 1445 gr ağırlığındaydı. Maşa ise konik bir maşa olup full karbondu ve 402 gr ağırlığa sahipti. Bu rakamlar beni cezbetti. Daha önce Ktm Strada serisi bir yol bisikletim olmuştu ama bu onunla kıyaslanamazdı. Etli, kaslı yapısıyla, uzun alın borusuyla, direct mount fren yuvalarıyla, hafifliğiyle, dikkat çekici görselliğiyle şu ana kadar sahip olduğum en iyi bisikleti toplamaya az kalmıştı.
Sarı siteye bakmaya devam ediyordum. Çünkü jant seti, aynakol, fren ayağı, lastik gibi eksiklerim vardı. Bir dostumun tanıdığından Mavic Cosmic jant seti, aynakol ve fren ayağı satın aldık ama bu satış tam içimize sinmedi. Jant setinin ağırlığı ve fiyatı bizi bu alışverişten caymaya sevketti. Satıcı kişiye bu fikrimizi ilettik. Bize biraz sitem etti ama ürünü kargolamadığı için paramızı iade etti.
İşte tam bu esnada süreci kökten değiştirecek kişi sahneye çıktı. @Murat Cömez abi. Murat abiye forumdan durumumla ilgili bir mesaj attım. Sağolsun hemen dönüş yaptı. Çok ince bir hareketle WhatsApp numarasını yazarak buradan konuşabileceğimizi iletti. Kendisiyle forumdan birkaç mesajlaşmam dışında bir iletişimim yoktu. Tanımıyordum kendisini. Ama yazıştığım birkaç mesajla ben O'nun samimiyetini, güvenilirliğini ve yardımseverliğini hissettim. Biraz iddialı olacak ama insan tanıma konusunda kolay kolay yanılmam. Murat abide benim için aynı hisleri yaşamış ki bana yardımcı olacağını söyledi. İhtiyacım olan parçaları söyledim. Bütçemi de ifade ettim. Bana acele etmememi 40 gün sonra Antalya'ya geleceğini, bu süre zarfında Ebay'den ürünlere bakacağını ifade etti. Ben belirlediğim bütçeyi Murat abinin hesabına aktardım.
Bu arada ben de eski bisikletimden çıkarttığım parçaları yeni kadroma takıp Almanya'dan gelecek güzel haberleri beklemeye koyuldum.
Eski bisikletimden 3*8 2300 serisi sti kollarım, Claris arka aktarıcım, 3'lü Sora ön aktarıcım, zincir, ruble, gidon ve boğazım kalmıştı. Bu kadroya bu set yakışmıyor biliyorum ama fonksiyonellik olarak hiçbir negatifliğini görmedim. Gayet kullanışlılar, işimi fazlasıyla görüyordu.
Kadroyla beraber aldığım sele beyaz renkti. Biraz sırıtıyordu. Hem de ağırdı. Sarı sitede ilana koydum. kısa sürede satıldı. Üzerine 70 tl ekleyerek aşağıdaki siyah seleyi aldım.
Selle İtalia'nın titanyum borulu karbon selesi. 146 gr ağırlığında. Böylelikle 70 tl ile 200 gram hafifletmiş oldum. Ersin'e buradan selamlar. Bu fikir O'na ait.
Almanya'dan ilk haber geldi. Jant seti bulundu. Tek alışverişte, bir taşla üç kuş vurduk. Jant+dış lastik+iç lastik.
Dt Swiss R20 jant seti. 1550 gr ağırlığında hafif, rijit, hub sesli, aero telli, düşük profilli tam bir tırmanış ve performans serisi. Pek az kullanılmış, tertemiz jant yanağına sahip.
Üzerinde olan lastikler 700*25 Continental GP 5000. Pek birşey yazmaya gerek yok. Şöhretli bir lastik zaten. Sonradan farkettik. üzerinde mandallar yoktu. Murat abi o meşhur garajından Dt Swiss mandalları paketin içine koydu.
İşler yolunda giderken bir iyi haber daha geldi. Aynakolu bulduk.
Fotoğrafa bakınca sıfır ürün zannedebilirsiniz ama değil ikinci el. Büyük ihtimalle sök tak yapılmış. Belki birçoğunuz ilk defa zincir muhafazalı yol aynakolu görüyorsunuz. Yol bisikletine birçok kişi hem üçlü hem de muhafazalı olduğu için yakıştırmayacak ama benim aradığım tam da buydu. Bisikleti günlük ulaşımda da kullanacağım için bu aynakol tam benlik. Pantalon paçası kaptırma derdi yok. Hem de üçlü, benim vites sistemime de uygun. Rampalı bir yerde yaşadığım için 50/39/30 oranları benim ihtiyacımı fazlasıyla karşılıyor. Böylelikle Sora/Claris karışımı bir vites sistemim oldu. İlgilenenler için ağırlık bilgisi vereyim 1110 gr.
Kadromun fren ayakları Direct Mount diye tabir edilen yani çift pivotlu bağlantıya sahip. Bunun frene artı olarak bir etkisi var mı bilemiyorum. Anladığım kadarıyla firma tarafından daha aero bir görünüm kazansın diye tercih edimiş herhalde. Arka fren, çeki borusunun altında, gayet aero yani. Arka freni Murat abi sıfır aldı. İkinci elleride hemen hemen aynı fiyattı.
Ön freni sarı siteden aldım. uygun ve temizdi. 105 serisi frenlerimizde böylelikle tamamlanmış oldu.
Kablosuz km saati ve ön fara ihtiyacım vardı. Bike Discount'tan Sigma km saati ve ön aydınlatma aldık. Umarım uzun yıllar sıkıntısız kullanırım. şu an ikisinden de memnunum.
Sürecin sonuna geliyorduk. Tek sıkıntı bu ürünlerin Türkiye'ye ulaştırılması. İki ihtimal vardı. Ya kargoya verilecek; bu da uzun kargolama süresi, ordan oraya nakledilmesi, malzemenin güven içerisinde taşınıp taşınamaması, vergilendirilmesi vb. mevzular. Ya da Murat abi uçakla gelirken kendisi getirecekti. Uçakta ki tek sıkıntı anlaşmalı havayollarının Murat abiye ekstradan bagaj hakkı verip vermemesi. Şükür ki bir sıkıntı çıkmadı. Murat abi kendi valizlerinin yanına benim paketide ekledi. Antalya'ya inince paketi tarafıma kargoladı.
Kavuşma anı. Paket elime ulaştığında paketi açınca, özenle sarılmış, muhafaza edilmiş ekipmanları görünce mutluluğum daha da arttı. İşi bilen adamın hali de bir başka oluyor. Bu konu aracılığıyla @Murat Cömez 'e tekrar minnetlerimi sunmak istiyorum. O benim sıkıntılarımı çözdü, Rabbim'de O'nun sıkıntılarını çözsün. Böylesi güzel, temiz, kaliteli ekipmanları bu fiyatlara Türkiye'den bulmam ve almam imkansızdı. İşinin gücünün arasında, herhangi bir maddi kazancı olmadan benim işlerimi gördü. Daha ne yapsın adam.
Neyse. Aynı gün kabaca parçaları birleştirdim. Kablolama ve ince ayarları için ilk izin günümü beklemek zorundaydım. Kurulumu Kadıköy Velespit Bisiklet'te yaptırdım. Sağolsun Kamil ilgilendi. Kurulumdan sonraki halimiz bu şekilde. Umarım beğenirsiniz. Ben beğendim valla.
Sırası gelmişken ağırlık fotosu koyayım oradan son değerlendirmelerime geçerim. Toplama sürecinde psikolojik eşik olarak 8.5 kg ağırlığını koymuştum. Bu rakamın üstü beni biraz üzerdi. Üçlü aynakolun ekstra ağırlığına rağmen,vites setimin düşüklüğüne rağmen 8,5 kg beni fazlasıyla tatmin etti. 2 li aynakolla ve daha hafif bir setle 8'in altına düşmek içten bile değil. Benim gibi 10.3'ten 8 buçuğu gören bi adam için gayet yeterli.
Sonuç olarak nasıl birşey ortaya çıktı. Analize geçelim.
Tamamen kafamdaki donanımla toplanmış bir makine.
Safkan yol bisikleti.
Marka ve model olarak çok az kişi de bulunması.
Etli ve kaslı bir görünüm.
Tırmanış ve sprint kabiliyetine sahip kadro ve jantlar.
Aşırı akışkan ve hub sesli jantlar.
Sürtünme direnci düşük lastikler.
Performans bisikleti olup endurance geometriye sahip olması.
Donanımına göre hafif olması.
İyi frenlere sahip olması.
Yol bisikletiyle şehir içi ulaşım keyfi.
Eksileri
Maksimum 700*25 mm lastikleri desteklemesi.
Arka frenin olması gerektiği yerde olmaması.
Sti kolun modelinden dolayı kabloların gidon da gözükmesi.
Mevsimden dolayı uzun sürüşlerim olmadı. Biraz daha hemhal oldukça sürüş hissiyatıyla alakalı bilgileri buradan sunmaya çalışırım. Her türlü temenni, öneri, eleştiri için konuya dahil olabilirsiniz.
Neyse biz mevzumuza gelelim. Ben toplama/inceleme konularını okumayı severim. Genelde çok değerli olmasalarda bisikletlerimin toplama hikayelerini yazmaya çalışırım. Yine bir toplama hikayesiyle karşınızdayım.
Son kullandığım bisiklet Trek temalı Kron bir bisikletti. İyi gezdik, tozduk ve beklenen sonuç sıkıldık birbirimizden. Ayrılma kararı aldık. Kafamda bu durumu netleştirince sarı sitede kadro arayışına girdim. Uygun fiyatlı, hafif bir yol kadrosu bakmaya koyuldum. Salcano, Geotech, Vitus gibi markalarda satın alma aşamasına girdim ama son anda hep caydım. En sonunda Tekirdağ'da bu kadroyu buldum. Almanya üretimi Bulls marka. Türkiye'de daha çok dağ bisikletleri tutuluyor. Ülkemizde çok bilinen bir marka değil. Almanya'da orta segmentte bir firma herhalde.
Satıcı arkadaşla konuştuk, anlaştık. Fiyatta da yardımcı oldu. Kadro, maşa, orta göbek, furç yatağı, spacerlar, sele, boru ve kelepçesi dahil olduğu halde kargoladı sağolsun. Ürün ikinci el ama temiz kullanılmıştı. Kadro set gelir gelmez hemen tarttım. Kadro 7005 triple butted alüminyum bir kadro olup 1445 gr ağırlığındaydı. Maşa ise konik bir maşa olup full karbondu ve 402 gr ağırlığa sahipti. Bu rakamlar beni cezbetti. Daha önce Ktm Strada serisi bir yol bisikletim olmuştu ama bu onunla kıyaslanamazdı. Etli, kaslı yapısıyla, uzun alın borusuyla, direct mount fren yuvalarıyla, hafifliğiyle, dikkat çekici görselliğiyle şu ana kadar sahip olduğum en iyi bisikleti toplamaya az kalmıştı.
Sarı siteye bakmaya devam ediyordum. Çünkü jant seti, aynakol, fren ayağı, lastik gibi eksiklerim vardı. Bir dostumun tanıdığından Mavic Cosmic jant seti, aynakol ve fren ayağı satın aldık ama bu satış tam içimize sinmedi. Jant setinin ağırlığı ve fiyatı bizi bu alışverişten caymaya sevketti. Satıcı kişiye bu fikrimizi ilettik. Bize biraz sitem etti ama ürünü kargolamadığı için paramızı iade etti.
İşte tam bu esnada süreci kökten değiştirecek kişi sahneye çıktı. @Murat Cömez abi. Murat abiye forumdan durumumla ilgili bir mesaj attım. Sağolsun hemen dönüş yaptı. Çok ince bir hareketle WhatsApp numarasını yazarak buradan konuşabileceğimizi iletti. Kendisiyle forumdan birkaç mesajlaşmam dışında bir iletişimim yoktu. Tanımıyordum kendisini. Ama yazıştığım birkaç mesajla ben O'nun samimiyetini, güvenilirliğini ve yardımseverliğini hissettim. Biraz iddialı olacak ama insan tanıma konusunda kolay kolay yanılmam. Murat abide benim için aynı hisleri yaşamış ki bana yardımcı olacağını söyledi. İhtiyacım olan parçaları söyledim. Bütçemi de ifade ettim. Bana acele etmememi 40 gün sonra Antalya'ya geleceğini, bu süre zarfında Ebay'den ürünlere bakacağını ifade etti. Ben belirlediğim bütçeyi Murat abinin hesabına aktardım.
Bu arada ben de eski bisikletimden çıkarttığım parçaları yeni kadroma takıp Almanya'dan gelecek güzel haberleri beklemeye koyuldum.
Eski bisikletimden 3*8 2300 serisi sti kollarım, Claris arka aktarıcım, 3'lü Sora ön aktarıcım, zincir, ruble, gidon ve boğazım kalmıştı. Bu kadroya bu set yakışmıyor biliyorum ama fonksiyonellik olarak hiçbir negatifliğini görmedim. Gayet kullanışlılar, işimi fazlasıyla görüyordu.
Kadroyla beraber aldığım sele beyaz renkti. Biraz sırıtıyordu. Hem de ağırdı. Sarı sitede ilana koydum. kısa sürede satıldı. Üzerine 70 tl ekleyerek aşağıdaki siyah seleyi aldım.
Selle İtalia'nın titanyum borulu karbon selesi. 146 gr ağırlığında. Böylelikle 70 tl ile 200 gram hafifletmiş oldum. Ersin'e buradan selamlar. Bu fikir O'na ait.
Almanya'dan ilk haber geldi. Jant seti bulundu. Tek alışverişte, bir taşla üç kuş vurduk. Jant+dış lastik+iç lastik.
Dt Swiss R20 jant seti. 1550 gr ağırlığında hafif, rijit, hub sesli, aero telli, düşük profilli tam bir tırmanış ve performans serisi. Pek az kullanılmış, tertemiz jant yanağına sahip.
Üzerinde olan lastikler 700*25 Continental GP 5000. Pek birşey yazmaya gerek yok. Şöhretli bir lastik zaten. Sonradan farkettik. üzerinde mandallar yoktu. Murat abi o meşhur garajından Dt Swiss mandalları paketin içine koydu.
İşler yolunda giderken bir iyi haber daha geldi. Aynakolu bulduk.
Fotoğrafa bakınca sıfır ürün zannedebilirsiniz ama değil ikinci el. Büyük ihtimalle sök tak yapılmış. Belki birçoğunuz ilk defa zincir muhafazalı yol aynakolu görüyorsunuz. Yol bisikletine birçok kişi hem üçlü hem de muhafazalı olduğu için yakıştırmayacak ama benim aradığım tam da buydu. Bisikleti günlük ulaşımda da kullanacağım için bu aynakol tam benlik. Pantalon paçası kaptırma derdi yok. Hem de üçlü, benim vites sistemime de uygun. Rampalı bir yerde yaşadığım için 50/39/30 oranları benim ihtiyacımı fazlasıyla karşılıyor. Böylelikle Sora/Claris karışımı bir vites sistemim oldu. İlgilenenler için ağırlık bilgisi vereyim 1110 gr.
Kadromun fren ayakları Direct Mount diye tabir edilen yani çift pivotlu bağlantıya sahip. Bunun frene artı olarak bir etkisi var mı bilemiyorum. Anladığım kadarıyla firma tarafından daha aero bir görünüm kazansın diye tercih edimiş herhalde. Arka fren, çeki borusunun altında, gayet aero yani. Arka freni Murat abi sıfır aldı. İkinci elleride hemen hemen aynı fiyattı.
Ön freni sarı siteden aldım. uygun ve temizdi. 105 serisi frenlerimizde böylelikle tamamlanmış oldu.
Kablosuz km saati ve ön fara ihtiyacım vardı. Bike Discount'tan Sigma km saati ve ön aydınlatma aldık. Umarım uzun yıllar sıkıntısız kullanırım. şu an ikisinden de memnunum.
Sürecin sonuna geliyorduk. Tek sıkıntı bu ürünlerin Türkiye'ye ulaştırılması. İki ihtimal vardı. Ya kargoya verilecek; bu da uzun kargolama süresi, ordan oraya nakledilmesi, malzemenin güven içerisinde taşınıp taşınamaması, vergilendirilmesi vb. mevzular. Ya da Murat abi uçakla gelirken kendisi getirecekti. Uçakta ki tek sıkıntı anlaşmalı havayollarının Murat abiye ekstradan bagaj hakkı verip vermemesi. Şükür ki bir sıkıntı çıkmadı. Murat abi kendi valizlerinin yanına benim paketide ekledi. Antalya'ya inince paketi tarafıma kargoladı.
Kavuşma anı. Paket elime ulaştığında paketi açınca, özenle sarılmış, muhafaza edilmiş ekipmanları görünce mutluluğum daha da arttı. İşi bilen adamın hali de bir başka oluyor. Bu konu aracılığıyla @Murat Cömez 'e tekrar minnetlerimi sunmak istiyorum. O benim sıkıntılarımı çözdü, Rabbim'de O'nun sıkıntılarını çözsün. Böylesi güzel, temiz, kaliteli ekipmanları bu fiyatlara Türkiye'den bulmam ve almam imkansızdı. İşinin gücünün arasında, herhangi bir maddi kazancı olmadan benim işlerimi gördü. Daha ne yapsın adam.
Neyse. Aynı gün kabaca parçaları birleştirdim. Kablolama ve ince ayarları için ilk izin günümü beklemek zorundaydım. Kurulumu Kadıköy Velespit Bisiklet'te yaptırdım. Sağolsun Kamil ilgilendi. Kurulumdan sonraki halimiz bu şekilde. Umarım beğenirsiniz. Ben beğendim valla.
Sırası gelmişken ağırlık fotosu koyayım oradan son değerlendirmelerime geçerim. Toplama sürecinde psikolojik eşik olarak 8.5 kg ağırlığını koymuştum. Bu rakamın üstü beni biraz üzerdi. Üçlü aynakolun ekstra ağırlığına rağmen,vites setimin düşüklüğüne rağmen 8,5 kg beni fazlasıyla tatmin etti. 2 li aynakolla ve daha hafif bir setle 8'in altına düşmek içten bile değil. Benim gibi 10.3'ten 8 buçuğu gören bi adam için gayet yeterli.
Sonuç olarak nasıl birşey ortaya çıktı. Analize geçelim.
Tamamen kafamdaki donanımla toplanmış bir makine.
Safkan yol bisikleti.
Marka ve model olarak çok az kişi de bulunması.
Etli ve kaslı bir görünüm.
Tırmanış ve sprint kabiliyetine sahip kadro ve jantlar.
Aşırı akışkan ve hub sesli jantlar.
Sürtünme direnci düşük lastikler.
Performans bisikleti olup endurance geometriye sahip olması.
Donanımına göre hafif olması.
İyi frenlere sahip olması.
Yol bisikletiyle şehir içi ulaşım keyfi.
Eksileri
Maksimum 700*25 mm lastikleri desteklemesi.
Arka frenin olması gerektiği yerde olmaması.
Sti kolun modelinden dolayı kabloların gidon da gözükmesi.
Mevsimden dolayı uzun sürüşlerim olmadı. Biraz daha hemhal oldukça sürüş hissiyatıyla alakalı bilgileri buradan sunmaya çalışırım. Her türlü temenni, öneri, eleştiri için konuya dahil olabilirsiniz.