@cansın
8 li sistemi ( Campy)ben kullanıyorum, hemde 12-13 senedir şahane kullanıyorum, yedek parçalarını buldukça kullanmaya devamda ederim.
Ben şuna katılmıyorum; 8 li sistemden sonra geliştirilen 9-10 sistem teknolojik bir gelişim değil, mekanik tasarımda verilen bir tavizdir ancak.
9-10 lu sistemlerde zincir ve dişli yaprakları inceltilerek mekanik sistem zayıflatılmış, parçaların ömrü kısalmıştır sadece.
1993 yılında Campagnolo 8 vites sistemin taviz verilmeden gelinebilecek en güçlü sistem olduğunu beyan ederken, 10 vites sistemi sadece top perfonmans-yarış amaçlı C-Record adı altında 1994 yılında piyasaya sürebileceklerini söylemişlerdi, ki bu en doğrusu sayılırdı !
Nooldu?, araya 9 vitesi soktular, freehub body değişti, tüm 8 vites sistemi güme gitti, arkasından 10 vitesi getirdiler ( campagnolo 10 vites sistemini zaten 1990 başlarında geliştirmişti).
Ben STI sisteminde yeni bir teknoloji olduğunu kabul etmiyorum, fakat zaten1989 dan beri kullanılan vites index sisteminin ( o zamanlar down shifter olarak bilinirdi) alt borudan fren kollarına taşınarak gerçekleştirildiği çok doğru ve isabetli bir tasarım ( re-design) olduğunu kabul ederim.
Bisiklette son 25 senedir kullanılan tek teknolojik gelişim kompozit malzemelerin (carbon-fibre gibi), çelik veya aluminium alaşımların yerini almasıdır.
Bu gerçekten yeni bir teknolojidir çünkü kullanılan malzeme carbon-fibre daha önce farklı alanlarda ( aero-space etc.) geliştirilmiş yepyeni bir "konsept" malzemedir ve tasarımcılar tarafından bisiklet sektörüne entegre edilmiştir.
Bundan ötesi bence "mekanik mambo-cambo"..
