Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Campagnolo'dan 2009 bombası

cansın

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2004
Mesaj
106
Tepki
172
Şehir
istanbul
First, the big news: Campagnolo will apparently make the jump to an 11-speed cassette for its top three groups which will now include a modern revival of the Super Record nameplate. According to unconfirmed rumours, that extra cog will be squeezed into the same space as the current 10-speed setups.
Kaynak:bikeradar.com

Campagnolo Shimano'dan gene 1 adım önde.:eek: Campy 2009 yılında 11'li kasete geçiyor ve 10'lu sistemde kullanılan bazı parçalar kalkıyor.
Shimano da 2009 duraace modellerini lanse edecek, ama onlar daha karbon ve titanyuma geçmekle meşkuller.:boese157:
 
Scudo
Evet bu haberi okudum bazı parçalar kalkacakmış kullanımdam birde zincir 5.5 mm inmiş yanlış okumadıysam kalınlık olraka... Yeni setin adıda Record Ultra olucakmış...
 
tabii bu biraz daha ağırlık demek, ama sorun değil, 11 çok geçmeden 12 oluverir...
 
  • Beğen
Tepkiler: bfatih
Yol gruplarında 11 geliyor. Yakında da MTB de 10 lu sistem gelirse şaşmamak lazım :)
 
@Teberus

Aslinda Shimano 10'lu duz gidon vites kolu cikartip bunu mumkun kilmisti. Ama MTB degil de mecburen yol rublesi kullanmak gerekiyor haliyle...
 
10 lu mtb rubleside gelir yakında...
 
@cansın

İyi halt ediyorlar:mad: , artık Campagnolo'da tutarlılığını yitirmeye başladı.
9 ve 10 daki bütün index sistemi çöpe gitti, zincir inceldi bununla birlikte aynalarda incelir. Arkaya 11. dişliyi sığdırmak için arka hub axle uzarsa birde
kadroların arka maşa aralığınıda oynatırlar tamamdır.
Tam bir tüketime yönelik pazarlama oyunu.

2010 yılındada birde arka vites takarlar, olur sana Campy Süper stupitido Record.
 
@Mustafa İçdağ

Mustafa abi Campy Süper stupitido Record koptum buna ben ya...
 
cümlemize hayırlı olsun....ama gerek var mı? yararı olur mu? ...merak ettiğim ihtiyaçtan mı , yoksa işgüzarlıktan mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: hknbykl
@barend

Pazarlama stratejisi. Sürekli yeni bir ürün çıkartmak zorundalarki para kazansınlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: hız
@Oksal Özdöl

Hem pazarlama stratejisi, hem para kazanma hırsı, hemde teknolojik ilerleme.
Sanırım 8'li kaset kullananlar 9'lu kaset çıktığında da aynı tepkiyi verilmiştir. 9' lu kullanılırken 10'lu çıktığında da tepki aynıdır. Bir düşünelim, şu zamanda 8'li ve 9'luyu(şimdi de bulunmasına rağmen) kaç kişi kullanıyor ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mustea7
@cansın

8 li sistemi ( Campy)ben kullanıyorum, hemde 12-13 senedir şahane kullanıyorum, yedek parçalarını buldukça kullanmaya devamda ederim.:)

Ben şuna katılmıyorum; 8 li sistemden sonra geliştirilen 9-10 sistem teknolojik bir gelişim değil, mekanik tasarımda verilen bir tavizdir ancak.
9-10 lu sistemlerde zincir ve dişli yaprakları inceltilerek mekanik sistem zayıflatılmış, parçaların ömrü kısalmıştır sadece.

1993 yılında Campagnolo 8 vites sistemin taviz verilmeden gelinebilecek en güçlü sistem olduğunu beyan ederken, 10 vites sistemi sadece top perfonmans-yarış amaçlı C-Record adı altında 1994 yılında piyasaya sürebileceklerini söylemişlerdi, ki bu en doğrusu sayılırdı !

Nooldu?, araya 9 vitesi soktular, freehub body değişti, tüm 8 vites sistemi güme gitti, arkasından 10 vitesi getirdiler ( campagnolo 10 vites sistemini zaten 1990 başlarında geliştirmişti).

Ben STI sisteminde yeni bir teknoloji olduğunu kabul etmiyorum, fakat zaten1989 dan beri kullanılan vites index sisteminin ( o zamanlar down shifter olarak bilinirdi) alt borudan fren kollarına taşınarak gerçekleştirildiği çok doğru ve isabetli bir tasarım ( re-design) olduğunu kabul ederim.

Bisiklette son 25 senedir kullanılan tek teknolojik gelişim kompozit malzemelerin (carbon-fibre gibi), çelik veya aluminium alaşımların yerini almasıdır.
Bu gerçekten yeni bir teknolojidir çünkü kullanılan malzeme carbon-fibre daha önce farklı alanlarda ( aero-space etc.) geliştirilmiş yepyeni bir "konsept" malzemedir ve tasarımcılar tarafından bisiklet sektörüne entegre edilmiştir.

Bundan ötesi bence "mekanik mambo-cambo"..:D
 
bu topicdeki mesajları okurken kendimi kütüphanede ansiklopedi okuyomuş gibi hissettim
 
11 ruble farkı ne olur ki? ben 10 lu kullanıyorum şu an. 23-11 dişli aralığında.
dizilişi şöyle
. 23-21-19-17-16-15-14-13-12-11 diye .
bu sıralama da 17 den sonra yani büyük ayna ile yüksek hızlara geçildiği anda pedal devri konusunda ince düşünülmüş ve dişliler tek tek inmeye başlamış.Pedal devrinin değişmediği, yolun eğimine göre hızın değiştiğini ve ona göre pedal devri tutturmamız gerektiğine göre düşünüyorsak bu 11. dişlinin yerinin neresi olacağını merak ediyorum.

23 ün üstünde 25 mi ki sanmam 25 kullanılacak bi yolda ayrı ruble kullanılır,
yoksa eski 10 numaralı dişli yanına 11. olarak daha küçük 10 diş sayısına göre mi bulunacak.

yada ara bi yerde 21 den yada 19 dan sonra tek tek düşen yaprak olarak geçiş dişlisi olarak bize devir konusunda çeşitlilik verebilir.

ki bunlar pedal devrine çok özen gösteren profesyoneller için ayırt edici, fark edilebilir bir özellik olabilir. yoksa 23-11 10 yapraklı ruble benim neyime yetmez ki !

bi de şu gerçek var ki arkadaşlarında dediği gibi hedef kitleyi tüketime yöneltme gerçeği de gözardı edilmemeli...
 
Tam bir tüketime yönelik pazarlama oyunu. Bence bu önemli bir bulgu.Kesinlikle katılıyorum, tüketim çağında bu tıpkı bilgisayar sektöründe olduğu gibi yapılıyor.Bizlerin daha akıllı davranması gerek bizi sürekli tüketmeye güdümleyenlere karşı.
 
  • Beğen
Tepkiler: sprint
malzemelere harcadigimiz paralari yolculuklara harcamak gerekirdi aslinda. memleketler aşıp ilham kaynakları olmamız lazımdı. malzemenin eskisi aynı insanın da eskisi gibi cok dayanıklı. "Die Tour der Helden" diye bir film var. orada 1950 belki daha da eski fransa turlarından siyah beyaz çekimler goruyoruz. tubeless lastikleri omuzlara çarpraz takıp yola koyulmuşlar. çamur içinde bir fransa. bence gunde 400km degil, 10 gunde 1300km yapmak daha anlamlı, yatırımları zihnimize ve bedenlerimize bir de ilişkilerimize yapmak lazım.hep yeni "şeyler". ben 1970ve 80lerde yaşamak istiyorum. muzik, spor, insan kompozisyonları daha akıcı idi. :) yaşasın 8'li sistem ve cro-moly!
 
yeni sram red de mutesem, shimano da yeni urunu yakinda sunacak.
 
Geri