Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro CRX modelleri

Selam arkadaşlar,

Uzun araştırmalarım neticesinde Crx 1012 modelini almaya karar verdim. 15 20 güne kadar bisikleti almayı planlıyorum. Ama ben bisikleti aldıktan sonra neyle karşılaşacağımı, kurulumunu nasıl yapacağımı bilmiyorum. Youtube'den konuyla alakalı birçok video izledim; fakat her markanın değişik şekilde paket yaptığını gördüm. Bazıları pedallar ve ön tekerlek hariç tam takım olarak gelirken, bazıları ise arka-ön attırıcılar bile sökük halde paketli bulunuyor. Daha önceden bir tecrübem olmadığı için şu anda merak içerisindeyim.

Siz Carraroculara sorum acaba bu Carraro bisikletler paketten nasıl çıkar, çıkardıktan sonra kurulumu nasıl yapılır, kurulumu yapmak için ne gibi alet edavata ihtiyacım olur? Önceden Carraro bisiklet almış olup bu konu hakkında tecrübesi olan arkadaşlarım konuya detaylarıyla birlikte bir açıklama getirirse müteşekkir olurum. Saygılarımla :)
 
Scudo
Aldığın bisikletçide kurulumunu yaparlar zaten :)
 
Kurulumu bisikletçide yaptırırsam bisikleti evime götürmem oldukça zor olur. Onun için paket içerisinde alıp kendim kurmak istiyorum.
 
@Ahmet.KOÇ

Sürmeyi bilmiyormusun? :S
 
@emreuzun


Kardeşim espri yapmayı denemişsin ama olmamış. Sorduğum soruya liseli ergen tarzında cevap vererek bu nezih formun seviyesini düşürme bence :) Ben bisikleti belki evimden çok uzaktaki bir dükkandan alacağım belki de netten sipariş vereceğim. Haliyle sürüp getirmem mümkün olmayacak. Sırf mesaj sayısını çoğaltmak için mesaj atmayalım lütfen.
 
Muhtemelen gidon , ön lastik ve jant ,pedallar takılmadan gelır ve bunları evde takabılırsınız geçen sene arkadaşıma aldığımız carraro öyle gelmişti.
 
İlk başta hayırlı olsun.Güzel donanımlı,iyi tercih yapmışsın.Bütün bisikletlerin kurulumu aşağı yukarı aynıdır.Kendin kurmak istiyorsan alyan set anahtarı alman gerekir.Ayrıca bisikletinde bazı vidalar gevşekmi kontrol etmen lazım.Fren kollarını çok dik değilde biraz aşağı eğilimli olması gerekiyor.Bileklerin eklem yerleri zorlanmaması için.Aldığın bisiklet sanırım hidrolik disk fren sistemi.Tekeri diskten geçirirken biraz dikkat et.Fren balatalarına zarar verme.Hidrolik frense fren kaliperlerinin bazı vidaları yağ içindir.El atma:D.Teker mandallarını neme karşı yağlarsan (yaylarını) iyi olur.Pedallar sökük halde gelecek.Burada çok dikkat etmen gerekecek husus var! Pedalların üzerinde dikkatli bakarsan Right(R) Sağ tarafa,Left (L) sol tarafa harfleri vardır.Right(R) yazan aynakol koluna takılıyor.(ön vites aktarıcının bulunduğu yer)Diğerini söylemeye gerek yok.Yanlış takılırsa yuva dişlileri yalama oluyor.Yeni aynakol almaya kadar gidebilir.Bunun için iyi bir kurbağacık anahtarı ya da en iyisi anahtar seti lazım.Sakın ingiliz anahtarı gibi bir anahtar kullanma,gerçi kaba gelir.Pedalları elinle yuvasına döndürerek geçir daha sonra sıklama işi yap.Doğru yaptığından eminsen iyice sıkla.(Deli kuvvetiyle sıklamana gerek yok:D). İlerisi için, bu tamir setini tavsiye ederim.A dan Z ye bütün compenant için gerekli anahtarları mevcut. (link)
 
ismet caner ve gok teşekkür ederim soruma cevap aldım :) gok tavsiye ettiğin set oldukça faydalı gözüküyor. İleride böyle bir şey alabilirim.
 
Arkadaşlar bu bisiklet er kadro boyunda üretilmiyormuş galiba doğru mu? 21 inç kadro bulabilir miyim sizce?
 
bulabilirsiniz öncelikle fabrikaları arayıp sormalısınız yada alacağınız bayiden rica edip sormasını istersiniz ama boyunuza göre kadro alın daha sağlıklı olur 21 inç istediğinize göre boyunuz baya yüksek olmalı :)
 
Merhabalar. Çocukluğumda gerçekleşen elem bir kazadan dolayı uzaklaştığım bisiklet sporuna tekrar başlayabildim. 11 yaşımda iken araba çarpması sonucu ağır yaralanıp boyun Disk kayması ve bacakta 12 dikiş ile ucuz kurtulmuştum. Çocukluk işte izmir aydın anayolunda gelen kamyonun arkasındaki aracı göremeyip karşıya geçmeye çalışınca gerçekleşen bir durum. Dikkatsizlik sonuçta neyse konuya gelelim.
2 yıldır tekrar bisiklet sporuna başladım( 24 yıl sonra). İlk bisikletim Carraro big 729 idi. Güzel ama mtb olunca fazla da dağa çıkmayınca şehir içinde ağır geldi. Bir yol bisikletim olsun dedim gittim ucuz olsun ama iyi setli olsun dedim salcano Xrs040 aldım. Oydu buydu eksikti ama güzeldi. Hız mükemmel dropbar dehşet çok çok hoşuma gitti. Ama bir sorun vardı. Kilo 105 olunca jantlar yetmedi mavic lere kadar çıktık falan filan ince teker olunca da soğuk asfalt ta ayaklarımın altı bile uyuştu. 15 km nin üzerine çıkamaz oldum kötü yollar da. Velhasıl kelam CARRARO CR-CX GIRO almaya karar verdim. Forumları alt üst ettim ama alan var anlatan yorum yapan yok.

Lütfen bu bisiklet hakkında kullananlardan bilgi alabilirmiyim.

700 35 lastik kullanabilirmiyim. 700-35 yada daha geniş de olabilir maksat 50 psi kadar düşük basıncı görüp titremeyi azaltmak. Sonuçta tatlı su bisikletçisiyim.

Alu maşa nasıl karbon ile değiştirilmeli mi? Titreşim amaçlı.

11 32 yada 11 34 ruble olur mu?

Tiagra set ara sıra yol dışına çıkılınca sorun yaratıyor mu? (Sora da rampa da zorlanınca ne kadar ayar yaparsam yapayım 3 ile 4 arasında gidip geliyordu eğime göre ayağa kalktığımda zamanlarda)

Uzun tur düşünecek olursak ön maşa da bagaj bağlama delikleri var mı? Bu biraz uçuk bir soru....
Gibi soruları soracağım bir muhattap aramaktayım.

Hay bu otomatik düzeltmeye başlıycam.
Carraro cr-cx GIRO Olacak başlık
 
@fatih acar Tiagra hiçbir şekilde sıkıntı yapmaz onu düşünmeyin bile.Yol rubleleri arasında ilginç bir şekilde 11 32 falan görmedim yorum yapmıyorum o yüzden.Karbon maşa elbette titreşimi yiyecektir ancak çok çok bir esprisi olduğunu düşünmüyorum.Kendi bisikletim alü ancak maşası karbon ve maşası alü olan bisikletleri de denediğim zaman çok bir fark görmedim.Bagaj delikleri olması çok büyük ihtimal çoğu cyclocross'da var.700 x 35 lastik cyclocross bisikletlere takılır.O konu'da sıkıntı olacağını sanmam.Ancak kesin olarak diyeceğim: Tiagra hiçbir şekilde sıkıntı yapmaz.
 
@fatih acar İyi günler Fatih Bey kısa bir süre carraro olmasa da Salcano Cy02 kullanma fırsatım oldu şimdi ki bisikletim Endurance kadrolu 28 mm lastikli bir Fuji ben de cyclocross delisiydim şimdiki bisikletimi almadan önce Fuji cy02 den çok daha konforlu bir bisiklet bunu söyleyebilirim bildiğim kadarıyla carraro cyclocross lar 2900 TL bandın da bu fiyatlara Endurance kadro bir yol bisikleti düşünebilirsiniz benim bisikletim 32 mm lastikleri destekliyor. Karbon maşa bana göre iyi bir sönümleyici. Fuji üzerinde Tiagra 4600 var ve beni şimdilik üzmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih acar
@fatih acar Eylül 2015 den beri Carraro CX kullanıyorum.Önceleri;Dawes,Specialized gibi baba MTB markaları kullanmıştım ve 30 senedir drop barlı bisiklete binmemiştim.Buna rağmen,CX de çok rahat ettim ve memnunum.MTB alışkanlığıya,arazi vs sık sık giriyorum.Örneğin,Sasalı Kuş Cenneti takur,tukur
yollarında her hafta geziyorum.35 lik lastik taktım,orjinali 32 lik sanırım.Daha kalını asfaltta çok yavaşlatır
Bagaj delikleri var.Arkaya heybe vs.taktım,tur bisikleti gibi geziyorum.
Vitesler;ön Tiagra arka 105,şıkır şıkır yağ gibi geçiyor.Motosiklet alışkanlığımla 500 km de bir zinciri ve dişlileri temizlerim.Frenler disk,sorunsuz.
Şimdi baktım,ön maşada,iç tarafta (lastiğe bakan taraf) delikler var,herhalde bagaj içindir sanırım.
Maşanın aluminyum olmasının titreşime etkili olacağını düşünmuyorum.Yol bisikletinde karbon maşa daha
konforludur,mutlaka.Ama araziye girince aluminyum daha sağlam diye düşünüyorum.Zaten araziye hiç girmeyeceksen bu bisikleti almanın bir manası yok.Cyclocross,motosikletteki Enduro gibi.Biraz asfalt,biraz
patika.
Şimdilik söylenebilecekler bunlar.Aklınıza takılan bir şey olursa sorun.
 
@Tavariş Mehmet bey MTBlerde muhtemelen hidrolik disk kullandınız. CXde mekanik diskin performansını nasıl buluyorsunuz. Genelde negatif bir görüş var mekanik disklere karşı ve gördüğüm cyclocrossların hepsinde mekanik disk kullanılıyor. Herhangi bir sıkıntı çıkardı mı frenler size. Özellikle uzun inişlerdeki performansını ve genel olarak sıkıntı çıkarıp çıkarmadığını merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gyges
@55HBD,MTB ler,eski modellerdi,(janttan frenli) o nedenle hidrolik disk hiç kullanmadım.Mekanik disk bana göre gayet yeterli.2500 km yol yaptım,fren nedeniyle herhangi tehlike,ya da problem yaşamadım.
 
@55HBD 10 kg diye aklımda kalmış.Benimkinde;zırhlı lastikler,bagaj,heybe vs.derken ağırlştı tabi.Dağ başında gezerken yanında takım vs.falan oluyor mecburen.
 
Shimano 105 11-32 ruble var. Araziye falan çıkarsam çok işe yarayacağını düşünüyorum.

Lastik olarak bakınıp duruyorum da 35 - 38 aralığı kiloma göre 45 psi basabileceğim (soğuk asfalt ta konfor amaçlı) bir lastik düşünüyorum.

Ah bir de yaz ortasına doğru rs685 hidrolik almak gibi bir niyetim var. Daha rahat frenleme gerekli olursa da arka aktarıcıyı da 11 için ultegra yapabilirim. Tabi bunlar yavaş yavaş olacak şeyler. Kısmet kim öle kim kala...
 
Tavariş en büyük kaç lastik takabilirm?
 
Geri