Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Flexi 108 2018

@biunlu evet bu model, valla güçbela yetti kablo 15 20cm daha uzun yapsalarmış daha iyi olurmuş. Daha önceki kullandığım sayacın kablosu daha uzundu fren tellerine bile sarmıştım. Dahon Vitesse D8 bisikletimde. Onun modelini hatırlayamıyorum. Benim gidonda şuan en yukarda dik kullanıyorum ben bisikleti.
 
  • Beğen
Tepkiler: biunlu
Scudo
Uzun araştırmalar, siz bisiklet severlerin tecrübeleri ve bilgilerinden istifade edip bende Carraro Flexi 108 ile aranıza katıldım, ve hepinize bir Merhaba demek istedim :) Çocukluğumdan beri aldığım neredeyse ilk bisikletim olduğu için açıkçası hem garipsedim, hemde pratikliği ve kullanış kolaylığı bakımından Katlanır Bisiklet çok iyi birşeymiş onu anladım.. Satın aldıktan sonra Marmaray ve otobüs kullandım, ne kadar rahat bir durum olduğunu anlıyorsun katlanır bisikletin..
Füme rengi tercih ettim, İstanbul Kadıköy Koşuyolu'nda Yeşil Bisiklet'te mevcutmuş bu renk o yüzden oradan aldım ama iyi etmişim sahibi olan abi çok ilgili birisi, hertürlü bakım ve hazırlığını göz önünde yapıp teslim etti..
Boyum 1.83 ve 120 kiloyum ama gayet sağlam bi yapısı var gibi duruyor, tabi dikkatli kullanmak lazım.. Aynı güveni katlanır bölümlerinde de verdi, yani güzel bir işçilik mevcut.. Ama sele değişikliği şart gibi, kilolu insanlar için söylüyorum 15-20 dakikalık sürüşte pek rahatsız etmeyebilir ama 1-2 saatlik sürüşte rahatsız edecek gibi duruyor..
Tekerlerdeki mıknatıslar elde sürerken yolun durumuna göre açılabiliyor ama gidonu katladıktan sonra çırtçırtlı bir şeyle ana gövdeye sabitlediğinde açılmadığını farkettim, Seleden tutup rahatça sürebiliyorsunuz.. Başka bi konuda bir arkadaş mıknatıs kısmına ''Neodyum Mıknatıs'' ile çözüm bulduğunu ve pek memnun kaldığından bahsetmişti, denemek lazım..
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@egetun
Bisikletiniz öncelikle çok şık duruyor, iyi günlerde kullanın. Çantanın linkini ve ya modelini verebilir misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: biunlu
Ben herkese yönelik çok merak ettiğim bir soru sormak istiyorum. Carraro Flexi 121 (21 vites) varken neden 106-108-109-Troya gibi modeller tercih edilir?
 
  • Beğen
Tepkiler: slckats
@AbdullaHasan kullanma amacı ile ilgili ve vites sayısından ziyade dişli oranları ön plana çıkmakta.108 için konuşmak gerekirse:
-fazladan vites kolları ile uğraşmak yok ve fazladan vites fazladan dert çıkarabilecek eklenti anlamı taşımakta
-ön 48 arka 12-32 ve altus (yokuşda çıkabilir-düzde de hızlanır) halbu ki 121 modelinde ön 48-38-28 arka 14-28 ve tourney (yokuş güzel çıkıyor)
-108 üzerinde gelen lastikler güzel...................

benim için carraro 121 ruh ikizi bianchi uygundu onu aldım ama 108 de boşa atılacak gibi değil(kişisel fikir)
 
Bende flexi 108 almayı düşünüyorum. Donanımını çok başarılı buldum. Tecrübe sahibi arkadaşlar biraz daha aydınlatırsa sevinirim.
 
@AbdullaHasan

hocam verdiğiniz örnek bisikletler birbirine yakın olsaydı sorunuzu mantıklı bulabilirdim ama birbirinden tamamen farklı komponentleri olan bisikletleri tek bir bisikletle kıyaslıyorsunuz hepsinin amacı farklı.

1) flexi 106 da 6 vites 48lik aynakol, 12-28 arka dişli ve shimanonun başlangıç seviyesi tourney aktarıcı var. daha çok düz yerlerde yaşıyorsanız iş görür.
2) flexi 108 de 8 vites 48lik aynakol, 12-32 arka dişli ve shimanonun başlangıç seviyesinden bir tık üstte altus aktarıcı var. yokuşlarda 106 gibi zorlamaz, ayrıca vites kollarıda mandallı altus 106 ya göre daha üstün ve kullanışlı
3) flexi 109 katlanır olması haricinde diğerleriyle aynı kategoriye koymak mantıksız olur çünkü Shimano Sora yol bisikleti sistemi mevcut, daha çok performans ve sürate dayalı bir katlanır bisiklet yapmışlar diğerlerinden çok farklı.
4) Flexi 107/Troya Yine bu bisiklette katlanır olması dışında diğerlerinden farklı, sık bakım gerektirmeyen ve hareketsizken bile vites değiştirmenizi sağlayan shimano nexus 7 aktarıcısız göbekten vitesli bir bisiklettir. ayrıca ön göbeğide dinamoludur, ön-arka lambalar hareket halindeyken dinamodan beslenir. bu bisiklet uzun kısa tur amaçlı bir bisiklettir.

sadece yüzeysel olarak vites sistemlerindeki farklardan bahsettim ( lastik sele vs. değişiklikleri es geçiyorum ) bütçeniz ve ihtiyacınız hangisine uyuyorsa ona göre tercih yaparsınız, durum böyleyken şu bisiklet varken bunu alanları anlamıyorum gibi bir soruda mantıksız olur. iyi günler dilerim.
 
@danceros
Yok ben o anlamda sormadım. Bilmediğim için öğrenmek amaçlı sordum tamamen. Uzun uzun anlatmışsınız (daha uzun olsa da sıkılmadan okurdum:okyrm:) çok teşekkür ederim size ve diğer bana cevap veren herkese.
Hani uzaktan baktığınız zaman "ne kadar fazla amörtisör, ne kadar kalın lastik o kadar iyidir" gibi zannedersiniz ama okudukça amortisörün ve lastiğin kullanım alanlarına göre farklılaştığını vs. öğrenirsiniz. Benimkide o hesap. Yani bilmediğim için öğrenmeye çalışıyorum. Anladığım kadarıyla vitesin fazla olması her zaman avantaj değil. Yine kullanım amacı devreye giriyor.
 
@coskun.gercek tchibo'dan aldığım bir çantaydı ve şu an internet sitesinde yok. yakın zamanda birkaç mağazasına uğramıştım, oralarda da göremedim. sanırsam artık stok erittiler ve tekrardan gelmeyecek bir ürün.
 
  • Beğen
Tepkiler: coskun.gercek
@coskun.gercek Özellikle merak ettiğiniz bir şey varsa sorabilirsin buradan.
Dediğin gibi donanımsal özellikleri başarılı, herhangi bir parçasında şimdilik gevşeme kopma sıkıntı vs. yaşamadım. 1 ay oldu alalı İstanbul'un hemen heryerinde kullandım (E-5, caddeler, kaldırımlar, sahil yolu vs..) Hergün 30-40 km turladım, otobüse biniyorum metroya vapura biniyorum yokuş inip çıkıyorum ve şu anda hiçbir sıkıntısını görmedim (ki ben 115 kilo bir vatandaşım), tam bir fiyat/performans bisikleti..
Temiz şekilde bakılır, çukura kavise girerken dikkat edilir, bisikletin amacına uygun şekilde kullanılır ise uzun yıllar sıkıntı çıkarmayacağı intibası bırakıyor.
 
@ÇerkesOnur Aklıma yattı iyice. Yakın zamanda almayı planlıyorum. Çok teşekkür ederim, aldıktan sonra bir sorum olursa sorarım, herkese teşekkür ederim, çok yardımcı oldunuz.
 
@eternalsun Hayırlı olsun güle güle pedallayın, mosso bianchi derken sonunda güzel tercih yapmışsınız:) Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama bütçe durumunuza göre Decathlon bir takım ürünler var, bi gezin isterseniz... Bu arada Carraro Flexi 121 konu başlığına da takip edin, bisiketler hemen hemen aynı olduğu için gerekli aparatlar konusunda faydalanabilirsiniz.

Nasıl memnun musunuz? Boy konusunda bi rahatsızlık oldu mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: eternalsun
İkisinide kullanıyoruz eşimle birlikte ama ben hep DAHON Mariner D8 i tercih ediyorum...katlanması daha kolay Gidon arada kaldığı için bagaja daha rahat konuluyor. Gidon boyu daha yüksek ve öne doğru olduğu için uzun boylularaavantaj sağlıyor, 108 de Gidon dışarda ve kutudan bir cırtlı KAYIŞ çıkıyor onunla gidonu ön maşaya sabitleseniz gerekiyor, yoksa açıkta sallanıyor, ayrıca katlayıp arabaya koyarken Gidon açılabiliyor bağlamazsanız, ben ikisini birlikte arabamın bagajına koyarken buna çok dikkat etmem gerekiyor, vites ikisinde de aynı Altus 8 vites hız ve yokuş perfonsmanları aynı diyebilirim,DAHON un ayna kol ve arka ruble ile zincir paslanmaz çelik diğerinden farklı olarak, ağırlıkları aynı diyebilirim fark yok gibi, birde 108 in ayna kol göbeği altında bulunan u şeklindeki çubuk fonksiyonel değil ve hoş görünmüyor, Carraro buna bir çözüm bulmalı DAHON ‘da böyle birşey Yok, sele borusu pompa olduğu için altında yuvarlak plastik kapağı mevcut yere kadar indirince katlanmış halde çok rahat durabiliyor, Flexi 108 de sele borusu ucu açık ve keskin, bagaja koyarken arabaya çarptırttığınız anda çiziyor (tecrübe ile sabit) ve sele borusunda pompa yok, fiyat performans olarak olumlu, Carraro biraz daha katlanır modeller üzerine AR-GE faaliyetini arttırırsa Eminim aradaki farkları kapatacaktır. Detaylara önem verilirse Kalitenin yakalanacağına inanıyorum... yeni alan arkadaşlara tekrar hayırlı olsun diyorum... herkese keyifli sürüşler...

...

C37D1AEB-35DE-4FDA-82B1-DC8D510A2C00.jpeg

CB402714-B24F-4860-ABEA-1AC8F6AFCCE7.jpeg
 
@ÇerkesOnur onurcum inanki boy konusunda hic bir problem yok, hizlanmasida gayet iyi, tek sorun zilden gacirti geliyor yarin halletmeye calisacagim bagajima sigdi hatta yer bile kaldi, arka koltuk testi yapti sadece koltugun yarisini kapliyor, sedan arac kullaniyorum, simdilik memnunum km yaptikca paylasimlara devam :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ÇerkesOnur
@alseecbu Abi o altındaki U şeklinde olan şey Aynakol koruması, hayat kurtarıcı... Carraro mühendisleri sırf bu konu hakkında eski modellerden onlarca şikayet aldıktan sonra yapılmış bu :)
Dediğiniz gibi Gidona cırcıtlı kayış takıldığında (5 saniye) elde taşımak istediğinizde bir pratiklik sağlıyor. Ayrıca katlamadan gidonu tutarak sürüklemek istediğinizde de mıknatıslar arası açılma olmuyor.
Aradaki mıktanıs veya gidon açılmaları çok zor yada sıkıntı yaratan bir problemler değil, yani pazar sepeti gibi bisikleti elde 200 metre sürüklemek için değil bu aletler, en fazla 15-20 adım sürüklemek için.

İlla bundan sıkıntı duyanlara Neodyum Mıknatıs tavsiye ederim 5-10 tl bir fiyatı var.. Sözlükte bir arkadaş pratik çözümünü bulmuş
@wsiwsi
Carraro'nun sadece fark olarak Aynakol'u alüminyumdur sağlamdır hafiftir, arka dişlileri aynı SHIMANO, ve KMC narrow süper z (ki shimano firmasına zincir üreten bir marka) zinciri var..

Ekstra olarak Flexi 108'in Shimano göbek ve çift kat alüminyum Jantları mevcut (bu kilolu insanlar için bisiklet sağlamlığı açısından çok çok önemli..)
Ve yine ekstra olarak Flexi 108'de bu işin en iyilerinden olan SCHWALBE ROAD CRUISER K-GUARD lastikler ile geliyor..
Vitesleri dediğiniz gibi aynı zaten 8 vites Shimano Altus.
Sele olarak SELLE ROYAL kullanılmış.
Pompa dediğiniz şey de piyasada en babası 20-30 lira.

Yani demek istiyorum ki, arada 1200 TL fark edecek hiçbir şey yok iki bisiklet arasında.. Hatta Carrao Flexi 108 bir çok önemli açıdan daha sağlam ve kaliteli denebilir.


@eternalsun
Sevindim sorun olmadığına, alışılır çok seversiniz zamanla.. Gıcırtı vida gevşemesindendir hocam bende de vardı sıkıp geçiniz..
 
@ÇerkesOnur ayna kol koruması başka hangi modellerde var ben göremedim “u” DEMİR veya Alüminyum çubuk. Bence korumadan ziyade katlanınca sele borusundaki sıkıntıdan, çünkü denge sorunu oluyor yerde sabit durmakta zorlanıyor devrilebiliyor Yani. Neyse her modelin diğer modellere göre “+” ve “-“ yönleri muhakkak var önemli olan kullanan kişinin sürüşten KEYİF alıp almadığıdır... Ben de herkese keyifli sürüşler diyorum....

@ÇerkesOnur piyasada 10 tl ye de, altına satılan pompalarda mevcut, DAHON mühendisleri de düşünüp, taşıma sorunu olmayan, sen nerde o yanında, yanına almayı unutma gibi derdi olmayan orijinal bir pompa yapmışlar, onlarada haksızlık etmeyelim bence... “pompa dediğiniz şey piyasada en babası 20-30 tl” dersek mühendisliği değersizleştirmiş gibi oluruz...GENELİ Zaten herkes yapıyor, ben kalitenin detaylarda olduğuna inandığım için böyle söyledim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ned Stark
@danceros dahon mariner d8 almayı düşünüyorum da o bu fotoğraftaki gibi katlıyken seleden itilirek götürülebiliyor mu? bilginiz var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: slckats
dün bisikleti katlarken malesef yana doğru düşürdüm resmen içim gitti, gidon borusu bağlantı yerinden hafif zedelendi dün geceden beri moralim bozuk :/
 
Geri