Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Flexi 108 2018

@OkanSo seleden iterek götürülebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: OkanSo
Scudo
@OkanSo

dahon, tern, brompton gibi markalarda sorun yaşamazsın bu konuda. carraro bianchi ler söylediginiz gibi gitmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: OkanSo
Buradan yorumlara bakıp nişanlıma aldık bi tane 108.ama sele borusu çok kısa. Daha önce boy sorunu yaşayıp sele borusu değiştiren veya accel ile görüşen oldumu?

Nişanlım 173 ve kısa geldi biraz. Kadınların bacak boyu daha uzun oluyor bize göre sanırım....
 
@T.T yanlış anlamayın da onda biraz yanlışlık olmalı. çok daha uzun boya ve bacak boyuna sahip kimseler kullanıyor sıkıntısızca.
 
@slckats ama sele borusunda limit işareti var. Aldigimiz yer bu çizgiyi yukarı çıkarmayın dedi. Daha yukarı çıkarmamak lazımmış. Sizin sele borusu uzunluğu nedir?
 
@T.T Sele borusu çok kısa değildir. bazen sıkışmış oluyor seleboruları bu tarz bisikletlerin. sele borusunun tamamını çıkarıp taktınız mı ?
 
@T.T Ben 1.82 boyundayım hiç sıkıntı yaşamadım ve bildiğim kadarıyla 1.90'lık insanlar da kullanıyor rahatça Allah Allah enteresan bi durum hakkaten..

Sele borusunudaki limit çizgisini 1-2 cm aşabilirsiniz aslında, çünkü payı var daha altta.. Ben öyle kullanıyorum ve sıkıntı yaşamadım sele sağlam olduğu için sanırım...
 
@T.T Benim marka olarak başka da, 108 ler az-çok bildiğim ve ilgi duyduğum modellerdir. Acaba sele borusu başka bir modelden mi uyduruldu?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Toplam sele demiri boyu 47 cm, limit çizgisi ile selenin bittiği yer arası 15cm..

Dediğim gibi 1-2 cm limit çizgisini geçip deneyebilirsiniz, Flexi 108'lerde sele hem yere dikine pozisyonda hem de sağlam malzeme..
Yani bükülme olacağını sanmıyorum (çukur ve tümseklerde yavaşlanmalı tabi..) Ben 120 kiloyum ve bunu uyguluyorum sıkıntı yaşamadım, yine de karar ve mesuliyet sizin..
 
Herkese merhaba. Merak ettiğim bir konu var. Gerek burda gerekse facebook grubunda herkes tern/dahon markalarına hayranlık besliyor. Bu markaların diğer katlanırlardan çok daha üst olduğunu, bunlar rolce royce ise digerlerinin dacia logan oldugunu filansoyluyorlar. Gerçekten de bu kadar büyük farklar var mı ? Yoksa bu iki markaya yüksek bedel ödeyenlerin subjektif,kendini avutma yorumları mı ?

Rica etsem tern/dahon kullananlarınızcarraro/bianchi/b'twin/soho/mosso vb. markalara kıyasla olan büyük-kücük tüm pozitif yanlarını yazabilirmi ?

Siz neler düşünüyorsunuz bu konuda ?
 
Biri 1500- diğeri 1700 ise tamam. Git marka olanı al.

Ama carraro 1500 iken dahona 2500 veresim gelmedi. (Ben Mayısta 1300 e aldım)

Dahonun Ekstrası pompası, suluk deliği, belki elcikleri daha iyidir ve paslanmaz dişli ve zincirler var sanırım. Bunlar benim için 1000 tl etmez.

Ama iş katlı halde taşınabilirlik mevzuna geldi mi akan sular durur.

Ha beni ilgilendiren durum değil. Ben otomobil kullanıyorum benim için katlı halde itme durumu sadece asansörde oluyor. Çok da zorlamıyor.

Ama toplu taşımayı çok kullanan adam mutlaka katlayıp ittirmeyi denesin.

Hatta dahon bile kesmeyebilir bu durumda. Daha iyi performans veren iyi markalar var.

Onun dışında kadro maşa vb ne olacak yıllar içinde göreceğiz.
 
Brompton’u anlarım. Çok farklı bir katlanma durumu var. Tıkır tıkır tüm parçalar kitleniyor. Ama dohon ile carraro arasında tasarım açısından fark atla deve değil.
 
Çok sofistike konu dostum.. Apple-Samsung olayına benziyor mevzu biraz, hepsinin farklı iyi-kötü özellikleri veya ucuz-pahalı yönleri mevcut ama sonuçta amaçları aynı.. En başta kullanıcının ''Katlanır Bisiklet ne tarz bir kullanım amacı ile alıyorum ve Nasıl bir şehir yapısında kullanacağım, yokuşlu mu düz mü?'' gibi soruları cevaplaması gerekiyor, sonrasında da ''bütçe/mekanik kalite'' meselesi devreye giriyor..

Ucuz veya pahalı marka gözetmeksizin her birinin iyi-kötü veya eksik-tam tarafları var..
Örnek verecek olursam; harika katlanma/sürükleme mekaniğine sahip bir Brompton 6 vitesli bisikletin fiyatı 10.000 TL ama sadece 1300 TL fiyatı olan 21 vitese sahip Carraro Flexi 121 çatır çatır yokuş çıkarken sen elinde sürüklüyorsun %5 eğimde bile, hele İstanbul gibi inişli yokuşlu bir memlekette..
Çünkü vites aralığı yetmiyor o uzun yokuşu çıkmana....

Tamamen kişinin zevk, kullanım amacı ve bütçe durumuna kalmış durumlar bunlar..
 
Merhabalar,
Katlanır bisiklet almak istiyorum nedenide avrupa yakasında oturuyorum şişlide burdan beşiktaş vapuruna binip karşıya geçmek orada göztepeye gitmem gerekiyor bu işi haftanın 5 günü yapacağım sizden bisiklet önerisi istiyorum ben 2 modelde kararsız kaldım nedeni ise biri 21 Bianchi Folding 6 vites biri 8 vites carraro flexi 108 sizce hangisi daha mantıklı yokuş çıkarken zorlanmak istemiyorum çünkü kondisyonum yeterli değil

(link)
(link)
 
@bugrakep3
Şişli ve İstanbul yokuşlarında sıkıntı yaşamak istemiyorsanız, 21 vitesli katlanırları tavsiye ederim. Örnekte verdiğiniz bisikletler de kaliteli ve bütçe olarak çok uygun ama derdinize çare olmaz..

(link)
(link)

Para sıkıntım yok derseniz şöyle de çok güzel örnekler var;
(link)
(link)


He ben örnekte gösterdiklerimi beğendim illa onlardan birini istiyorum derseniz de, bir Flexi 108 kullanıcısı olarak tavsiye ederim pişman olmazsınız..
 
@ÇerkesOnur teşekkürler yani ben 8 vitesle 21 vites arasındaki farkı bilmiyorum 2 sinide daha kullanma fırsatım olmadı 8 viteste yokuşlarda zorlamaz ise carraro 108 hoşuma gitti baya tekerleklerininde kaliteli olması istanbul gibi bir yerde yollarında bozuk ve nemli olduğu için ona doğru kaydım birazda sizlerden 8 ile 21 arasındaki farkları öğrenmek isterim
 
  • Beğen
Tepkiler: slckats
@bugrakep3 Hocam al Carraro 108 i gitsin. Bence çok kaliteli bir alet. En kötü arka dişliyi 50 TL verip 14-34 8 li Mega Rubleyle değiştirirsin sorun ortadan kalkar. Bende 7 li mega ruble takılı yokuşlarda banamısın demiyor( Bursayı bilenler için söyleyeyim, Teleferik yokuşunu sorunsuz, inmeden tırmanıyorum)
 
@slckats ben youtube den geziniyo vidyolarindan öğrendim, rubleyi 11-34 ile değiştirdim. Öneririm herkeze. Hem hız avantaji hem rampa avantaji geldi flexi 108 ime :))
 
Geri