Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

@Paqe

Tamam dostum kusura bakma ne demek istediğini şimdi anladım kusura bakma [emoji4] senin kadro boylarını ölçme imkanın oldumu satıcının söylediğine göre mi hareket ettin ?

46 ile 51 in arasında ki fark 5cm yani kadroları değiştirdiğinde bu farkı apuç aranda farketmen gerek 5 cm yaklaşık 4 parmak. Sanki kadro boyları doğru değil gibi geliyo şimdi bana.

Kadro boylarında yanlışlık yoksa 46 tercihin daha rahat olacaktır.
 
Scudo
arkadaşlar 227de karar kılmıştım ve bisiklet bayisine gitmiştim...
satıcı bana 225 veya bianchi touring 727hd almamı tavsiye etti...
önceden de 224,225,227 arasında kalmıştım. sadece 225 demiş olsaydı onu alırdım ama almadan çıktım..
kararsızım hala
 
@chnk
Banada sevdiğim bir bisikletçi abim gidondan kilit farkı olan ürün 227 alma 225 al dedi. 225 i önerdi direk fazla para verme dedi durup kitle maşanı nolcak dedi ve haklı da. Vites sistemi arasında fark yok zaten. Geliştirme yoluna girildiğinde ikisi de yetersiz kalacak. Ama başlangıç için ideal olan 225 bence de.
 
@cagrinanli93

Arka aktarıcısı 227 nin daha üst seviye. Gerek var mı bencede yok.
 
neden 224 değil pekii ? kusura bakmayın baya bi bilgisizim fren vites konularında
 
@Sahinimmm
Katılıyorum. Arada ki fark yetersiz diye düşünüyorum. Xt deore olsa neyse ama aynı yani çok fazla seviye farklı yok. Geliştirilmek istendiğinde ikisininde kökten vites sistemi değiştirilir.
 
Bende yaklaşık iki aydır Sportive 227 kullanıyorum.iyi seçim diyorum.
 
kararsız arkadaşlar için temel bilgileri tekrar edelim.

fiyata göre düşükten yükseğe vitesler tourney, altus, deore diye gitmekte. ama bunlar da kendi içlerinde birkaç modele ayrılabiliyorlar, örneğin altus m310 7-8 vitesi desteklerken m370 9 vitesi desteklemektedir.(7*3=21 vitesli bir bisikletin de 9*3=27 vitesli bir bisikletin de arka aktarıcısı altus olabilir yani ama aslında farklı modelleridir) frenler de bu modeller için v fren ve hidrolik disk fren olarak ikiye ayrılmakta, artılarını eksilerini araştırıp öğrenebilirsiniz, hidrolik disk frenin fiyatı daha yüksektir ama tercih meselesidir, v frenden daha iyi diye bir kaide yoktur. gidondan kilitleme olayı da bu amortisörlü bisikletlerde ön amortisörü kilitlemenizi sağlayan aparattır, maşadan kilitlide mesela engebeli yoldan düz yola geçerken maşadan bir işlem yaparak amortisörün yaylanmasını iptal edersiniz, gidondan kilitlide ise durmanıza gerek olmadan gidondaki aparattan yaparsınız vites değiştirir gibi.

bu ön bilgilerden sonra kıyaslama tablosu da şöyle oluyor.

sportive 224 ile sportive 225 arasındaki 200tl fiyat farkı disk fren için değer mi (v fren vs hidrolik disk, bi de vites kolu 225te altus)
sportive 225 ile sportive 227 arasındaki 250 tl fiyat farkı vites için değer mi (altus+tourney 24 vites vs deore+altus 27 vites, krank takımı 227de altus, bi de gidondan kilitleme olayı var 227de)
touring 727 ile sportive 227 arasındaki 150 tl fiyat farkı arka vites için değer mi (altus vs deore - bi de gidondan kilitleme olayı var 227de)
sportive 221 ile sportive 224 arasındaki 50 tl fiyat farkı arka vites için değer mi (tourney+tourney 21 vites vs altus+tourney 24 vites)
sportive 225 ile touring 727 arasındaki 100 tl fiyat farkı ön vites için değer mi (altus+tourney 24 vites vs altus+altus 27 vites, krank takımı 727de altus)
touring 727 ile touring 713 arasındaki 150 tl fiyat farkı krank takımı için değer mi (727de krank takımı altus, 727 27 vites 713 24 vites)

cidden ben bunda karar kıldım çünkü şu açıdan fiyat performansı diğerlerinden daha iyi, şu parçası bu farkı hak ediyor diyebilecek adam sanırım yok, biraz da zevk işi gibime geliyor. benim bilmediğim bulamadığım başka farklar varsa ekleyebilirsiniz, seçmek isteyenlere belki yardımcı olur ama dediğim gibi insan beğeniyor bir tanesini, onu alınca daha bir mutlu oluyor.

bu arada kökten vites sistemi değiştirilir diyen arkadaş, bu o kadar kolay değil astarı yüzünden pahalıya gelir, daha üst düzey kadrolu bisikletlerde düşünülebilir ama bu tip carraro, bianchi, sedona vs markaların başlangıç seviyesi şehir bisikletlerinde biraz saçma. çünkü aha arkadaki altusu söktüm deore taktım 225im 227 oldu olayı yok, 27 vites uyumlu ruble, vites kolu vs de değişimi gerekebilir bu durumda mesela. baştan seçim yapılmalı bence.

kimi insan tourneye ağır burun kıvırır, gıcırdıyor der, vites değiştirirken takırdıyor der, yolda bıraktı der, kimisi de gayet memnundur, 1000 km sorunsuz kullanmıştır. kimi insan için toruneyli 21 vites şehir kullanımında gayet de yeterlidir, kimisi illa ki deore 27 vites olsun da vites değiştirirken hissetmeyeyim takırtıyı der falan. altus da bunların ortasındadır. deore aslında mtb vitesidir, bu hibrit bisikletlerde de kullanılmaktadır, illa gerekli midir bilmiyorum.

sitelerindeki fiyatlara göre de listeleyelim,

sportive 221-936
sportive 224-990
touring 713-1170
sportive 225-1206
touring 727(sportive 226 tadında, zaten aynı fabrikanın ürünleri)-1314
sportive 227-1458

aralarında birer ikişer artıları var tabi fiyat arttıkça, umarım seçiminize faydası olur.
 
Sportive 227 ve touring 727yide eledim.
simdi 224 ile 225 arasinda kaldim.
hangisi daha az masrafli olur benim icin onu bilemiyorum. Haftada 6 gun en az 50km yol yapacam cunku.
uzun sure kullanan arkadaslarin yardimlarini bekliyorum....
 
Masrafı az olsun dersen 224 al. Forumdaki arkadaşlar hd frenin bakımının daha masraflı olduğunu söylüyor . Ben 225 aldım , 224 ün rengini beğenmedim :)
 
Herhalde bu seriyi tercih edecekler hep aynı ikilemlerle karşı karşıya geliyor. Bende 2-3 haftadır araştırmaktayım f/p oranı yüksek bir bisiklet almak için carraro markasını seçtim. (bu arada kadrolarıda cezbetmedi değil hani .d) başta 600 TL'lik bana yeticek bir şey alayım dedim ne kadar çok araştırdıysam bisiklet beni o kadar içine çekti yok vites sistemleri yok frenler felan. Sadece HD mi V mi diye karar vermem bile 1 hafta sürdü. Sonra viteslere karar verdim şöle olsun böle olmasın diye karar verdim. dedim artık sportive 227 yi alayım. Sonra bu başlığı daha da inceledim neredeyse yazılanların yarısını okumuşumdur. Ve enson @obezkirpi nin yazdıklarıda seçim yapmam için çok yardımcı oldu. 224 almaya karar verdim. (inşallah daha değiştirmem) Zaten bisiklete alışır profesyonelleşirsem önümüzdeki seneler içinde daha üst bir bisiklet bakabilirim.
 
FORCE 540
KadroALÜMİNYUM 1.1/8"
Maşa26"SUNTOUR XCT HLO 100mm MAŞADAN KİLİTLİ
SeleSELLE ROYAL 2058HRN
Krank TakımıSHIMANO FCM131 42X34X24
Arka DeğiştiriciSHIMANO ALTUS
Ön DeğiştiriciSHIMANO TOURNEY TX50
Vites KoluSHIMANO ALTUS SL-M310 3X8
FrenSHIMANO BRM355 HİDROLİK DİSK
LastikCARRARO 26X2.10 56-559 SİYAH
Jant26" CARRARO ÇİFT KAT ALÜMİNYUM 32H DİSK

TDL 1300 - Teknik Özellikler
FrenTEKTRO HDC300 HİDROLİK DİSK
Jant26" BIANCHI ÇİFT KAT ALÜMİNYUM 32H DİSK
KadroALÜMİNYUM 1.1/8" YARI ENTEGRE
LastikMICHELIN 26X2.10 54-559 COUNTRY GRIP
Maşa26'' SUNTOUR XCT HLO 100mm 1.1/8'' MAŞADAN KİLİTLİ
SeleSELLE ROYAL 2066URN
VitesSHIMANO ALTUS
Vites KollarıSHIMANO ALTUS SL-M370 3X9
Krank TakımıSHIMANO ALTUS FCM371 44x32x22


Acil öneri lütfen ?
 
@obezkirpi


Hocam faydalı bir karşılaştırma olmuş, aslında geçen sene bisiklet almayı düşünüyordum, o zaman için ilk aşamada 221 e niyetliydim. Sonra o işi geçen sene halledemedim. Bu sene ise bütçemi biraz daha zorlayıp son kertede Ghost'ta karar kıldım. Yine Carraro da bütçemi esnetmeden önce gündemimdeydi tabi. Ben şahsen 221 ile 224 arasındaki az farkın tercihi 224e kaydıracağı yönünde düşünüyorum, o yüzden bu sene bisiklet bakarken 221 i elemiştim. 224 ve 225 aralarındayken bütçeyi arttırdım, kadroyu daha önemseyen bir tercihe gittim. Velhasıl bence 221 bu kadar az fiyat farkıyla ürün gamında biraz manasızlaşıyor sanki.
 
Bu bisiklet işi adama kafayı yedirtir :D çok seçenek var bende bi ara çok düşünüyordum ama en sonunda 227 aldım..
 
Sportive 321 nasıldır arkadaşlar?Kaç gündür düşünüyorum Salcanoydu, Mossoydu, Bianchiydi derken en son bunda yoğunlaştım (Ayırdığım bütçeyi biraz aşsa da)Yarın bayiye gidicem bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
 
Ben 221 aldım. Vites geçişleri biraz hissettiriyor ama bu bende rahatsızlıga sebep olmadı. Kadrosu ve rengi beni cezbetti. Gri ve siyah tonlu tekerde yeşiller de var. Çok severek aldım. 2 gündür biniyorum. Biraz ayak bileğini burktum ama çok keyifli... Bence 21 vites yeterli, ben peşin ödemekle 840 tlye aldim
 
Geri