Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Sir Peregrine Took...
Doğrusu "Peregrin Took" olacaktır keza benim kullanıcı adının farklı bir orijini var.

City Wind 20'nin "özel örüm" jantları sırıtmıştır sanki bayağı :) Ben de zamanında City Wind 10 alacaktım ama zincir ve zincir gergisinin yanında eski revizyon Alfine 11 göbek kullandığı (salcano deposunu arattırıp, depo görevlisine bir ürünün göbek modelini okutturarak doğrulattım :)) için vazgeçmiştim sayın Kaya. Alfine 11 göbeğinizin yağ değişimi yaptınız mı, göbek contasından sızdırma yapıyor mu? (Yeni revizyon yapmalarının sebebi buymuş, conta bölümünü orijinal temin edebilirseniz - ki edilemiyor diye biliyorum - yeni revizyona güncellemiş oluyorsunuz :))) Neyse keyfinize limon sıkmayayım, iyi sürüşler. :)

edit: imlâ
 
Scudo
Alfine 11 göbek bulamayınca böyle bir çözüm bulmuştum. Şimdilik Oldukça akıcı, vites aralıkları düşük.... Sanırım ben 60 Kg olduğum ve bisikletime yük koymadığım için kullandığım bisikletlerim yıpranmıyor. gerekirse yağ değişimini kendim yapabilirim. Jant örümü hatta V fren kullanımına uygun traşlı jantlar bile bence çok absürt durmuyor. ( Bence)DWWQ6407.JPG
teşekkürler
sizce nasıl aslında görsel olarak uyumsuz olan jantlar çok da çirkin dumamış değil mi ? hatta jantın traş kısmı reflektör vazifesi bile görüyor.
 
Son düzenleme:
J.r.r. Tolkien ; Peregrin Took'a zaten sizin Doğan isminizden esinlenerek bu ismi vermiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
Alfine 11 göbek bulamayınca böyle bir çözüm bulmuştum. Şimdilik Oldukça akıcı, vites aralıkları düşük.... Sanırım ben 60 Kg olduğum ve bisikletime yük koymadığım için kullandığım bisikletlerim yıpranmıyor. gerekirse yağ değişimini kendim yapabilirim. Jant örümü hatta V fren kullanımına uygun traşlı jantlar bile bence çok absürt durmuyor. ( Bence)287184 dosyayı görüntüle
teşekkürler
sizce nasıl aslında görsel olarak uyumsuz olan jantlar çok da çirkin dumamış değil mi ? hatta jantın traş kısmı reflektör vazifesi bile görüyor.

Yok çok da uyumsuz olmamış kilonuzdan dolayı zaten çok yük binmeyeceği için dayanım olarak da sorun çıkarmayacaktır. Belki traşlı yanaklar dediğiniz gibi reflektör vazifesi görmeyecek olsa da sarı yanak dış lastik tercihiniz ile oldukça kamufle olmuşlar, göze batmıyor. Çamurluk ve portbagaj da orijinal üstünde gelmiş gibi uyumlu olmuş. Markaları nedir acaba?

(link)

Son olarak acaba gerek var mıydı diye sormadan edemeyeceğim, keza yukarıdaki linkten bakacak olursanız, nexus/alfine 8 ve alfine 11 sistemlerin tırmanma yani 1. vitesi aynı orana sahip. 46t-24t aynakol ve arka dişli (sprocket) oranlarına sahip olduğunuzu varsayarak 28" tekerlerle 22,22 gear-inch ediyor ki yukarıdaki sram rival konfigürasyonlarından çok çok daha iyi bir tırmanma vites oranıdır. Basit düşünürsek 9,10 ve 11. vitesleri eklemiş gibi oldunuz bunlar da yokuş aşağı pedal çevirirken 8 vites yetmediği için pedal boşa çıkmamış oldu. Yokuş aşağı pedal çevirir misiniz? Ben genelde pedallar üzerinde hafif ayağa kalkarak selenin yaptığı baskıyı azaltmak için fırsat olarak görürüm. 😁

Peregrine mevzusuna gelirsek, JRR Tolkien zamanında çok H. G. Wells okuyup, azmedip, zamanda yolculuk yaptıysa olabilir. Bakıyorum da sözlük kullanılmış, ancak eksik kalmış, "foreign, alien, strange, unfamiliar" şeklinde yan anlamları da var, ayrıca fena mı oldu İngilizce kelime haznemize +1 eklemiş olduk. 😎

Neyse birebir çok muhabbet oldu, konu başlığını gereksiz meşgul etmeyelim. Zaten sıkıldım konudan 🤷‍♂️ Bisikletiniz de bütüne bakarsak hiç fena olmamış, güle güle sürün.

düzeltme: 22,22 olarak verdiğim değer yanlış hesaplamışım. Doğrusu: 28,28 gear-inch. Yine de 250-350 serisinden daha iyi durumda 😁
 
Son düzenleme:
1. vites oranı 1:1
11. Vites oranı 1: 4
8 vites yetiyormuydu hayır düz yolda ayklarım boşa dönüyordu. 9-10-11 lazım oluyor mu oluyor :) hoşçakal
Not : Çamurluk sepet mosso urban'dan çıkma Kelebekgidonu parayla aldım salcano mosso ve carraro dan ortaya karışık :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Peregrine
Boyum 187 cm iç bacak 86 cm. Carraro 225 aldım 51 cm .. fakat hata mı ettim? Doğru kadro 56 mi 51 mi olmalıydı? Seleyi kaldırınca bisiklete tam oluyorum. 50 km civarı kullandım, bir sıkıntı hissetmedim fakat 56 cm kadro daha doğru mu olurdu bana? Bisikletimin bana uyumlu sele boyu ayarlı halini yükledim. Anlayanlar yorum yapabilir misiniz?20220501_132347.jpg
 
Boyum 187 cm iç bacak 86 cm. Carraro 225 aldım 51 cm .. fakat hata mı ettim? Doğru kadro 56 mi 51 mi olmalıydı? Seleyi kaldırınca bisiklete tam oluyorum. 50 km civarı kullandım, bir sıkıntı hissetmedim fakat 56 cm kadro daha doğru mu olurdu bana? Bisikletimin bana uyumlu sele boyu ayarlı halini yükledim. Anlayanlar yorum yapabilir misiniz?287243 dosyayı görüntüle

56 daha iyi olurmuş gibi ama çok da sorun değil. 1.80 ve az üstü boy ve boya göre ortalama bacak boyu olanlar 51'de rahat ediyor, 1.85'i geçenler genelde 56 alıyor.

56 olsaydı
- ST (sele borusu yüksekliği) 4.2 cm artardı
- TT (sele borusundan alın borusuna yere paralel mesafe) 1 cm uzardı
- WB (Ön/arka göbeklerin arası) 0.39 cm uzardı
- SA (sele borusu açısı) 0.5 derece artardı
- REACH (orta göbekten çıkılan dikmenin yere paralel olarak alın borusu üstüne mesafesi) 0.38 cm artardı
diğer değerler değişmiyor.

Sele borusu yüksekliği dışındaki değerler çok az değiştiği için zaten yukarı alınmış sele dışında diğer farklar biraz ayarla halledilir. Zaten rahat ettiğiniz için sıkıntı yok.
Görsel olarak üst borunun arka kısmı yaklaşık 5 cm yukarı kalkacağından daha yere paralel bir görüntüsü olurdu.

unknown.png
 
Çok teşekkürler. Evet ben de bu paylaştığınız tabloya göre 4 cm civarı kadro sele borusu uzun kullanıyorum anladığım kadarıyla ve diğer değerler çok az. Görsellik dışında bir sorun yoksa önemli değil.
 
Hello,
As of today, I bought the sportive 250. I couldn't give 20k to Trek ds 3. Anyone using it?
What would you say about Sram set and single shock absorber?

- Hello, sorry I was off the forum. 20K is overkill from my perspective. So I skip the Scott Sub 10 which was 21K.
- Sram is ok. I cant say its perfect, I used to have high end shimano which is better groupset, but bike is much more expensive and its mountain.
Shock absorber helps. It was main decision I go with 250 instead of 350. The length is funny short, my RockShocks are 120mm and 80mm on my MB.

I tried to jump and go over some medium obstacles. Can feel better shock would be beneficial, but this is trekking bike, cant expect a lot from it.
 
Thank you for the answer. My main question for the shock absorber is that it cannot be fully closed. Does this cause problems on hill roads?
You are right about Sram, I would like to prefer derailleur over deore.
Best regards...
 
Thank you for the answer. My main question for the shock absorber is that it cannot be fully closed. Does this cause problems on hill roads?
You are right about Sram, I would like to prefer derailleur over deore.
Best regards...
- No worries. I didn't have any problems and I made some hills already. Its biking like a sharm and I enjoy it.
- I might see if I want to upgrade in the future, but for now its fine. Bike is good. The Sram downside is that great is not visible, which is not an issue for me, but for new bikers I would go with Shimano likely for the benefit of better gear control. and yes, again, shifting is not perfect. its ok. but I expected better shifting. may need to tune it, but i feel it.
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner1983
Selamlar, bisiklet bugün geldi kadro boyu yazan etiket yoktu acaba başka yerde yazar mı? Yoksa ölçüm mü yapmam lazım. Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. IMG_20220505_150150.jpg
 
Selamlar, bisiklet bugün geldi kadro boyu yazan etiket yoktu acaba başka yerde yazar mı? Yoksa ölçüm mü yapmam lazım. Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. 287414 dosyayı görüntüle

Sele borusunun (seat tube) arkasında yazmıyorsa ya da kadro arasında orta göbeğe yakın kısımlarda etiket yoksa orta göbeğin merkezinden sele kelepçesine kadar ölçülebilir.

bisikletolcu.jpg
 
Bisiklet önerisi başlığına yazmıştım bu başlıkta da fikirlerinizi alabilir miyim? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

İyi akşamlar hocalarım yine ben :D Kusura kalmayın rahatsız ettim. Yaklaşık 2 ay önce Sportive 230 ile 330 arasında kalmıştım ve fikirlerinize başvurarak bisikletimi sipariş etmiştim. Ancak Carraro bu yıl üretime başlamadığından halen bisikletime kavuşamadım. Bulunduğum ildeki bayi sağ olsun çok ilgilendiği içinde ondan vazgeçmemiştim. Kendisi Sram Rival22 setli Sportive 250 yi teklif etmişti. Sizce Sportive 230/330 den vazgeçip Sportive 250 sipariş etsem mi?

Zam gelecek diye de korkuyorum :kötü: Bağlantıları aşağıya ekliyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Saygılar.:harika:

Sportive 250 - 10 Kg diye okudum ama emin değilim.
Sportive 330 - 12.9 Kg (Carraro'ya sormuştum.)
Sportive 230 - 15,8 Kg (Carraro'ya sormuştum.)

carrarobisiklet.com/sehir-bisikletleri/sportive-250-28-22-v-hd/
carrarobisiklet.com/sehir-bisikletleri/sportive-330-28-30-v-hd/
carrarobisiklet.com/sehir-bisikletleri/sportive-230-28-30-v-hd/
 
Son düzenleme:
Bisiklet önerisi başlığına yazmıştım bu başlıkta da fikirlerinizi alabilir miyim? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Bu sorunun yanıtını bende çok arıyorum 250 ile 330 arasındayım.
 
328 de dikkate alınmalı bence. Özellikle kırmızı modeli daha hızlı gidiyormuş 😁

328-siyah-kirmiz.jpg


Düzenleme: 327, 328 olarak düzeltildi
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: webwebi
istanbulda esim icin 325 40-42 kadro ariyorum bulamadim bir turlu..
 
Herkese Merhabalar

İsmim Mehmet Nur. Yaş 28 memleket Hatay. İstanbul Bakırköy'de çalışıyorum.

Bugün bisikletimi alarak aranıza katıldım. Aldığım bisiklet Carraro Sportive 328. Yeşil renklisinden. 327 ile arasında çok gidip geldim ama arasında çok fiyat farkı olmadığı için 328 i tercih ettim.

Belki işinize yarar diye yazıyorum. Kadro boyu olarak 3 gündür araştırma yaptım. 44 beden kadro aldım. Boy 1.73. İç bacak uzunluğu 80. Ayaklarım yere basık iken kadroyu yukarıya kaldırdığımda ön teker 3-4 parmak yükseliyor. Daha üst kadrolar bacak aramı çok sıktığı için en ideali 44 diye düşündüm.

Kullanım amacım ; Ev Bağcılar'da. Ofis Bakırköy'de. Mahmutbey'den Bakırköy Adliyesi'ne aşağı doğru güzergah çizip her gün bisiklet ile gidip gelmeyi düşünüyorum.Mesafe 15km gidiş 15km dönüş. Toplam 30 km diyebiliriz.

6 yıldır aralıksız motorsiklet kullandım üniversiteye gidip gelmek için. İşlerim dolayısıyla artık araba kullanıyorum genelde. Ama son 3-4 yıldır hiç hareket etmediğimi farkettim. Sürekli ya motorsiklet ya da arabayla bir yerlere gidip geliyorum. Vücudum artık hareketsizlikten sinyal vermeye başladı. Hep bir bitkinlik hep bir halsizlik.

Acaba bende mi bir sıkıntı var diye hastaneye gidip tahlil yaptırdım ama kan değerlerim gayet normal. Herhangi bir hastalığım da yok çok şükür. En sonunda çözümün bisiklet alarak spor yapmak olduğuna karar kıldım.

Daha fazla yazmak istiyorum ama şimdi geç olduğundan işten çıkıp eve geçeceğim inşaallah. Marka hakkında soruları olan arkadaşlara edineceğim tecrübeleri severek paylaşabilirim.
 
aynen bende 2 yildir hastane hastane dolasip teshis konulamayan birkac sorunuma ve sorunsuz cikan tum testlerden sonra bisiklete baslayayim diyerek 327 yi almistim.siz 3-4 yil demissiniz ben evlendikten sonra 7 yildir hic hareket etmemisim spor manasinda neredeyse..

sikinti su ki altikdan sonra 2 gun gunesli hava diyip kisa kollu tshirtumu giyip ciktim.3. gun zaturrenin ucundan dondum 1 hafta yattim :koptum::koptum::koptum: meger yas 40 ta olunca ruzgar gecirmeyen duzgun sporcu kiyafetleri giymek lazimmis.. ogrenmis oldum aci bir tecrubeyle..
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayaksisheytan
Geri