Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Arkadaşlar merhaba,

Şehirde günde en fazla 1 saat binmek adına bir bisiklet seçmek istiyorum. 172 boyunda 70 kiloyum. Alternatifleri aşağıya ekledim. Düz kadro olanları kullanmak artık 40 yaşına yakın daha zor olur diye düşünüyorum ama ne düşünürsünüz. Onarımı kolay olması açısından hidrolik seçmedim ve tüm parçaları alüminyum olanları seçmeye çalıştım siz ne önerirsiniz. Bütçe olarak da bu bisikletlerin fiyatlarına yakın olanlar olabilir.
 

Dosyalar

  • Ekran Alıntısı.JPG
    Ekran Alıntısı.JPG
    72,9 KB · Okunma: 52
Scudo
Arkadaşlar merhaba,

Şehirde günde en fazla 1 saat binmek adına bir bisiklet seçmek istiyorum. 172 boyunda 70 kiloyum. Alternatifleri aşağıya ekledim. Düz kadro olanları kullanmak artık 40 yaşına yakın daha zor olur diye düşünüyorum ama ne düşünürsünüz. Onarımı kolay olması açısından hidrolik seçmedim ve tüm parçaları alüminyum olanları seçmeye çalıştım siz ne önerirsiniz. Bütçe olarak da bu bisikletlerin fiyatlarına yakın olanlar olabilir.

40'lı yaşlar düz kadrolulardan çekinmek için biraz erken. Ben 75 doğumluyum, düz kadrolu (step-over) 1 yol, 1 trekking ve 1 şehir, bir de step-through şehir kullanıyorum, çevremde benden 10 yaş daha büyük yol bisikleti kullanıcısı arkadaşlarım var, ara sıra karşılaştığım 70 üstü yaşlarda düz kadro trekking ve yol bisikleti kullanan bisikletliler de var ama onu yapabiliyor olmalarının nedenlerinden biri bisikleti bırakmamış olmaları. Low-step ya da step-through bisikletler fiziksel yetersizlikler oluşmaya başladıktan sonra ya da yaşa bağlı riskler oluşmaya başladıktan sonra tercih edilebilir. Ne kadar çok bisiklet kullanımı, o kadar geç alçak kadrolu bisiklet ihtiyacı.

Listede 2 numaradaki (link) hidrolik fren, onun V frenlisi (link).

327 > 804 = 805 > 504 (listedeki sıraya göre 3 > 2 = 1 > 4)

Bianchi Travel 504 listedeki diğer üyelerden belirgin düşük özellikli bir model, sebebi buradaki 21 vitesli modeller hakkında yazdıklarım.

Alternatif öneriler için Şehir/tur bisikleti seçim rehberi başlığının son sayfalarını inceleyebilirsiniz.
 
Hocam çok teşekkürler cevabınız için. Düz maşanın kullanım anlamında bir avantajı var mı acaba?
Hidrolik fren konusunda ne düşünüyorsunuz gerekli mi sizce?
 
Hocam çok teşekkürler cevabınız için. Düz maşanın kullanım anlamında bir avantajı var mı acaba?
Hidrolik fren konusunda ne düşünüyorsunuz gerekli mi sizce?

Ben süspansiyonlu bisiklet tercih etmiyorum. Bisikletlerimin sadece biri süspansiyonlu, sadece şehir içi kısa sürüşlerde kullandığım için aslında konforlu bile oluyor ama bazı hassas durumlarda süspansiyonlu olmasından nefret ettiğim oluyor. Ağırlığa da olumsuz etkisi var ama bu çoğu kullanıcı için sunduğu konfor nedeniyle göz ardı edilebilecek bir konu. Gerekirse dezavantajlarından korunmak için özellikle ani hızlanma ya da tırmanma gibi zamanlarda sertliği arttırılabilir ya da kilitlenebilir ama o durumlar için sertleştirilmiş ya da kilitlenmiş bir süspansiyon ağırlığın en büyük sorun olduğu o anlarda gereksiz taşınan ağırlıktan başka bir şey değil. Çok bozuk yol ve arazide kullanılmayan, kaldırımlara -rampa dışında- inilip çıkılmayan bir bisiklette, özellikle belli bir süspansiyon kalitesinin üstüne çıkmadıkça süspansiyon pek de konfor sunmuyor ki bunlar yapılacaksa alınması gereken zaten dağ bisikleti. Maşa seçimi için şu eski konulardaki tartışmaları incelemek kullanım şekline göre ihtiyacı daha iyi şekillendirmek için faydalı olabilir: Şehir bisikletinde ön amortisörun olması avantaj mı dezavantaj mı? , Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı ve Düz maşa mı? amortisör mü?
Birkaç yıl önce düz maşalı şehir/trekking bisikleti bulmak oldukça zorken, modeller oldukça sınırlıyken şimdi neredeyse her modelin hem düz hem süspansiyonlusunun sunuluyor olması bence genel eğilimin düz maşaya doğru yöneldiğini gösteriyor.

Hidrolik disk fren yükselen bir trend. Özel şartlarda güçlü fren ihtiyacı olduğunda çok da faydalı. Ben bisikletlerimin tüm bakımını ve tamirini kendim yaptığım için hidrolik disk fren benim için gereksiz alet/malzeme ihtiyacı, işçilik fazlalığından dolayı da zaman kaybı. Üstelik ilk satın alma maliyeti yüksek. Pabuçlu frenden daha fazla bakım da gerektiriyor. 36 yıllık bisiklet hayatımda kendi kullanım şartlarımda hiç durduramayan pabuçlu frenim olmadı ya da frenin durduramaması ya da durdurmakta geç kalması yüzünden sorun yaşamadım, o yüzden HD freni kendi kullanımım için gereksiz görüyorum. Kullanım şekli nedeniyle ihtiyacı olanlar ya da bakım/tamir işlerini bisikletçiye yaptıranlar kullanmayı tercih edebilir. Ayrıca bisikleti alırken satış kısmı baştan düşünülmese de ileride satarken HD frenli bisikletler daha çok talep görüyor.
 
Herkese mutlu akşamlar. gök mavi balım(sportive 220) ile bugün 67 km yaptım. şu ana kadar tek seferde yaptığım en uzun sürüş oldu. şimdiki niyetim 80'i geçmek(sivas-ulaş arasını gidip gelmek vardı aslında aklımda ama evden kasksız, yamasız ve susuz çıkınca şehirden çok uzaklaşamadım.)

97f53ba8-0706-4285-8d65-32703e2bedf6.jpg
 
Herkese merhaba, foruma yeni katıldım. Bisiklet alma sürecindeyim. Bisiklet deneyimim az. Günlük 5-6 km uzaklıktaki işe gidip gelmek, şehirdeki ufak işlerimi halletmek ve bazen haftasonları 20-30 km tur yapmak için bisiklet almak istiyorum.Al sat yapmak istemediğimden almışken uzun süre kullanayım mantığı ile Sportive 230 modeli alma düşüncesindeyim. İhtiyacım için fazla mı olur bilmiyorum. Fikir almak istiyorum tecrübeli arkadaşlar.Şimdiden teşekkür ederim.
 
Herkese merhaba, foruma yeni katıldım. Bisiklet alma sürecindeyim. Bisiklet deneyimim az. Günlük 5-6 km uzaklıktaki işe gidip gelmek, şehirdeki ufak işlerimi halletmek ve bazen haftasonları 20-30 km tur yapmak için bisiklet almak istiyorum.Al sat yapmak istemediğimden almışken uzun süre kullanayım mantığı ile Sportive 230 modeli alma düşüncesindeyim. İhtiyacım için fazla mı olur bilmiyorum. Fikir almak istiyorum tecrübeli arkadaşlar.Şimdiden teşekkür ederim.

Bütçeniz yetiyorsa fazla olmaz, gayet de iyi olur. 230 trekking bisikletleri için olabilecek en iyi vites sistemlerinden birine, her amaca uygun dişli oranlarına ve diğer kaliteli bileşenlere sahip. Ondan daha fazlasını isteyecek duruma gelirseniz muhtemelen yol ya da gravele geçmek istersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: eumehmet
Herkese merhabalar. Ben de forumun yenilerindenim, bugün carraro sportive 220 aldım ve aranıza katıldım.
 
Herkese merhabalar. Ben de forumun yenilerindenim, bugün carraro sportive 220 aldım ve aranıza katıldım.

Güzel bisiklet. Hayırlı olsun. 1 yıl kullandım ben de geçen hafta sattım bi arkadaşa. Bakımlarını iyi yaparsanız uzun ömürlü olabilecek bir bisiklet. İhmal etmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Asparagasss
Öncelikle herkese iyi günler dilerim...

Evet bu konuda çok haklısınız Özellikle Adana ve e500 yolu üzerinde gerçekten cam çoktur eğer öneri isterseniz Benim şahsi Önerim En azından İç lastiklerinizin içine Sıvı/Slime koymanız Yada Gerçekten değiştirmek istiyor iseniz Maraton Plus, Pace Max, G-One ve eğer Biraz da Tutuş arıyorsanız Big ben vb. Lastikler idealdir Bazı Tanıştığım yoldaşlarım Hiç kullanmadım ama Dış lastiğin içine zırh Bandı uygulamakta hiç kullanma fırsatım olmadı ama Bunlar İdealdir (Ülkemizde yada Fiyatı Ülke Şartlarına Uygun olanlardır.)
Bunun yanında Yurt dışında çok ünlü olan CrushCore gibi Ürünler Biraz fazla pahalı Fakat hakkını verecek kadar iyi koruma sağlamktadır.
Tubeless yada Tubular Merakı/Düşüncesi olan Var ise Tubeless Amacı Tur yada Benzeri uygun değildir Amacı Aksine En düşük havada Sürmek içindir Tubular konusunda Sadece Yarış Günü için Yapılmış Tamiri zor ve Rahatsız bir türdür (Çoğu yarışçı bu sistemi Yarış gününe kadar sürede Kullanmamaktadırlar.)

Eğer Yardımcı Olabildiysem ne mutlu bana :)
Eğer Olamadı isem Ö.M yoluyla ulaşabilirsiniz.
 
Herkese merhabalar. Ben de forumun yenilerindenim, bugün carraro sportive 220 aldım ve aranıza katıldım.
güle güle kullanın. ben de 13-14 gün önce aldım 220. şu an için memnunum hatta dağ bayır da sürüyorum tekerlerin yol tutuşu hariç bir can sıkıcı şey hissetmedim.geçen çektiğim resmini de ekleyeyim hatta.1656359972183.png
 
Sabah ki 47 km lik turumun sonlarına doğru... 🙂♻️
 

Dosyalar

  • 20220704_103514.jpg
    20220704_103514.jpg
    262,4 KB · Okunma: 61
  • Beğen
Tepkiler: TanerHoca
Arkadaşlar merhaba carraro 227 sportive alma arifesindeyim. Boyum 1.80. Bana 48 mi 51 kadro boyu daha uygun olur cevaplarsanız çok memnun olurum.
 
Arkadaşlar merhaba carraro 227 sportive alma arifesindeyim. Boyum 1.80. Bana 48 mi 51 kadro boyu daha uygun olur cevaplarsanız çok memnun olurum.
Öncelikle şimdiden hayırlı olsun,

51 kadro daha iyi olacak gibidir.

1657552945566.png1657552955578.png
 
  • Beğen
Tepkiler: alperrr_21
Çok teşekkür ederim🙏🏻
 
Arkadaşlar merhaba carraro 227 sportive alma arifesindeyim. Boyum 1.80. Bana 48 mi 51 kadro boyu daha uygun olur cevaplarsanız çok memnun olurum.
Merhaba, yaklaşık 1 ay önce uzun turlar için sportive 227 aldım 51 kadro, boyum 184, iç bacak boyum 80, üst borunun en alçak yeri tam sınırda benim...hiç boşluk kalmıyor, ama sıkıntı yaşamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperrr_21
Benim de iç bacak boyum 80 cm.Teşekkürler.
 
Arkadaslar kolay gelsin bir sorum olacakti . sportive 224 kullanicisiyim bisikletimle yokus yukari cikarken ve pedala cok yuklenirken cıtır cıtır sesler geliyo plastik sesi gibi ama heryerini kontrol ettim nereden geldigini bulamadi. Bisikletcide kontrol etti oda bulamadi acaba nereden geliyodur ?
 
Merhabalar. Dün itibariyle uzun araştırmalarım sonunda Carraro Sportive 227 modelini aldım. Başlangıç seviyesi için yeterli olduğunu düşünüyorum. Arkada ALVİO, önde ALTUS modeli var, gidon üzerinden maşa kilitleme, hidrolik fren, 27 vites olması ve delta plus lastikleriyle öne çıkan bir bisiklet. Ön ve arka aydınlatma olarak MOON aldım size de tavsiye ederim :kedicik:
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufgs36
Geri