Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Hocam söylediğiniz şey evet kesinlikle kadrosu dizaynı şekli üzerindeki mühendisliği daha iyidir,fakat aradaki fark 10K bu bağlamda bunlara lüzum gerçekten var mı ? (Gelir sorunu olanlar için)

Buna yapılacak çözüm ne gerçekten merak ediyorum. Aynı sorun bende de var yokuşlarda birden birinci vitesten üçe atıyorum ikiye geçmediği için sonra zincir kuvvetli bir şekilde vuruyor.
Herkesin bütçesi farklıdır. Herkes ayağını yorganına göre uzatmalıdır, bütçe dar ise daha çok f/p ürünlere bakılabilir. Fakat şöyle bir şey var bisikleti bir kere alıyorsun ve çok uzun senelerce kullanıyorsun, almışken en iyisini almak lazım.
 
Scudo
selamlar.
en son ne oldu acaba çözebildiniz mi ve neden kaynaklıymış bu durum? sanırım sivastasınız. hangi bayiiden almıştınız ve memnun kaldınız mı ilgilerinden.
ben de carraro 220 kullanıcısıyım şu ana kadar 600 km yol yaptım ve bir sıkıntım vs olmadı. sadeceön vites bir türlü 2. vitese geçmiyor. 2. vitese taktıktan sonra 3. ye doğru biraz bastırmam gerekiyor ki düzgün atabilsin. düzeltmeye vs çalıştım ama bu sefer de iyice karıştı düzeni yeniden bu kıvama getirdim ben de en son
Aynı bisiklete sahibim tamamen aynı durum bende de var. Vites kulağını sonuna kadar itip 2-3 saniye beklemem gerekiyor 1'den 2'ye geçiş için. 2'den 3'e rahatlıkla geçiyor. Bir iki kez bisikletçiye ayarlattım, boştayken rahat geçiyor ama ben üstüne çıkınca aynı. Normal diyorlar da bana hiç normal gelmiyor bu durum.
...
Buna yapılacak çözüm ne gerçekten merak ediyorum. Aynı sorun bende de var yokuşlarda birden birinci vitesten üçe atıyorum ikiye geçmediği için sonra zincir kuvvetli bir şekilde vuruyor.

Attırıcı pozisyonunun kontrolü ve gerekirse düzeltilmesinden sonra limit ve gerginlik ayarlarının yeniden yapılmasıyla kesinlikle düzelir. İşini doğru düzgün yapan her bisikletçi bunu yapabilmeli, bu sorunu normal sayan bisikletçiye iş yaptırmak için değil parça almak için bile gidilmemeli.
 
Merhabalar,
Önceki mesajlarımda yazdığım gibi 3 aylık bisikletciyim Carraro Sportive 338 sahibiyim. Bu süreçte sürekli bisiklete bindim, Çok okudum araştırdım, ancak keşke baştan okusaymışım diyorum, bisiklet almaya birden karar verdim, bayi yardımcı olur dedim hiç bir şey bilmeden gittim. Öncelikle yanlış kadro boyu almışım. Şehir bisikletinde 46 yada 44 almam lazımmış 😅😅 48 kadro aldım, bisikletle giderken iyi ama, inip binerken zorlaniyorum. Bisikleti iyice yatirip bacagimi oyle atabiliyorum. Bu arada Kilomda fazla 171 cm boy a 110 civarı 😅. Bu ara biraz kilo kaybettim terleme ile bakalım.

Esas konuma gelecek olursak ilk tecrubelerimi paylasayım. Lastikler 700x38 çok ince geldi bana, Jantlarda 28 inch aşırı büyük. Virajlarda dönüşlerde kayiyor, önden kopuyor bisiklet yoldan. Yollar çok bozuk çizgiler, şeritler, özellikle sıkça karşıma çıkan oluklar, izler lastiği kapıveriyor, korkuyorum yan düşüp araba altında kalacağım diye. Lastik havalarım Ön 65- arka 70 psi, pompa ve basinc ölcerim var.

Kaldırımlara inip çıkıyorum, amortisör olmaması çok konforsuz, bisiklete inip binmem zor oldugu icinde sürekli ön teker yük halinde, kaldirimdan iniyorum, atlıyorum, belirli yukseltide yerlere cikiyorum. Ön jant yada maşa ne kadar dayanacak bakalım??

Arnavut kaldirimları, bozuk yollar, tümsekler, kaldirimdan cikip inmeler, çukurlar bir diş dolguma mal oldu 😅😅, çenem birbirine vurup duruyor, agizlik takmak gerekecek herhalde 😅

Yıllarca spor motosikletler kullanmış birisi olarak, bisiklet çok farklı bir kondüsyon, yönlendirme olsun, viraja girme olsun, apayrı bir disiplin, ogrenecegiz İnsallah.

Kafamdaki bisiklet 26 jantlı 1.95 lastikli, V frenli, kaliteli bir kadrolu, Kaliteli aktarımlı, ön amortisörlü ama mtb ler gibi uzun degil, 3-4 cm yaylanan sert bir amortisörlü hafif ama saglam bir bisiklet. Şu anki ilk tecrubem Carraro 338 pahalı ve yanlış bir tecrube oldu benim icin.
 
Evet kusura bakmayın gece uyku mahurluğu. 338 nereden çıkardım 😅😅
 
Merhaba. Ben 168 boy ile carraro sportive 220 kullandım 1 yıl boyunca. Hiçbir sorun yaşamadım. Kadro kağıt üzerinde biraz büyük ama alışınca sorun olmuyor. Zaman geçtikçe siz de alışırsınız bence. İnip binerken dediğiniz gibi kadroyu eğiyorum zaten ama kullanırken bisiklet tam benim boyuma uygunmuş gibi hissediyordum.

Virajlarda dönüşlerde kayiyor, önden kopuyor bisiklet yoldan
Muhtemelen bisikletle birlikte gelen lastikler kalitesiz. Yol tutuşu daha iyi olan kaliteli bir çift lastik bu şikayetinizi azaltır. Bir de jantlar büyük olduğu için hakimiyet kurmak küçük bisikletlere göre daha zor. Tamamen alışmakla ilgili. Ben 10 sene önce bisiklet sporuna başlarken bisilete dair çok şeyin farklı olduğunu öğrendim.

amortisör olmaması çok konforsuz
Malesef yollarımız özellikle şehir içleri amortisör olmadan bisiklet kullanmaya pek uygun değil. Mümkün olduğunca düz yerlerden geçmeye çalışın. Gözünüz hep yolda olsun. Bir de çukura falan gelince poponuzu seleden yukarı kaldırın hafifçe vücudunuz amortisör görevi görsün. Alışınca otomatik oluyor zaten :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
... Muhtemelen bisikletle birlikte gelen lastikler kalitesiz. ...

Süper değil belki ama yine de iyi, en azından çoğu markanın verdiği Mitas'lardan iyi: (link)

Merhabalar,
Önceki mesajlarımda yazdığım gibi 3 aylık bisikletciyim Carraro Sportive 338 sahibiyim. Bu süreçte sürekli bisiklete bindim, Çok okudum araştırdım, ancak keşke baştan okusaymışım diyorum, bisiklet almaya birden karar verdim, bayi yardımcı olur dedim hiç bir şey bilmeden gittim. Öncelikle yanlış kadro boyu almışım. Şehir bisikletinde 46 yada 44 almam lazımmış 😅😅 48 kadro aldım, bisikletle giderken iyi ama, inip binerken zorlaniyorum. Bisikleti iyice yatirip bacagimi oyle atabiliyorum. Bu arada Kilomda fazla 171 cm boy a 110 civarı 😅. Bu ara biraz kilo kaybettim terleme ile bakalım.

Esas konuma gelecek olursak ilk tecrubelerimi paylasayım. Lastikler 700x38 çok ince geldi bana, Jantlarda 28 inch aşırı büyük. Virajlarda dönüşlerde kayiyor, önden kopuyor bisiklet yoldan. Yollar çok bozuk çizgiler, şeritler, özellikle sıkça karşıma çıkan oluklar, izler lastiği kapıveriyor, korkuyorum yan düşüp araba altında kalacağım diye. Lastik havalarım Ön 65- arka 70 psi, pompa ve basinc ölcerim var.

Kaldırımlara inip çıkıyorum, amortisör olmaması çok konforsuz, bisiklete inip binmem zor oldugu icinde sürekli ön teker yük halinde, kaldirimdan iniyorum, atlıyorum, belirli yukseltide yerlere cikiyorum. Ön jant yada maşa ne kadar dayanacak bakalım??

Arnavut kaldirimları, bozuk yollar, tümsekler, kaldirimdan cikip inmeler, çukurlar bir diş dolguma mal oldu 😅😅, çenem birbirine vurup duruyor, agizlik takmak gerekecek herhalde 😅

Yıllarca spor motosikletler kullanmış birisi olarak, bisiklet çok farklı bir kondüsyon, yönlendirme olsun, viraja girme olsun, apayrı bir disiplin, ogrenecegiz İnsallah.

Kafamdaki bisiklet 26 jantlı 1.95 lastikli, V frenli, kaliteli bir kadrolu, Kaliteli aktarımlı, ön amortisörlü ama mtb ler gibi uzun degil, 3-4 cm yaylanan sert bir amortisörlü hafif ama saglam bir bisiklet. Şu anki ilk tecrubem Carraro 338 pahalı ve yanlış bir tecrube oldu benim icin.

Okuduklarım sadece kadro boyunun değil, tür seçiminizin de yanlış olduğunu hissettirdi.
 
Haklısınız, araştırmadan birden karar verdim, bayii sagolsun zerre yardimci olmadı zaten. Birseyler kafamda simdi oturdu ama, butcemde yok fazla, satsam ne alacagım? Ne kadar eder? Simdilik bununla devam edecegim mecburen.

Bu arada az bilgim yuzunden, mesajlarda yazdıklarım mantıklı şeyler olmayabilir pek, kusura bakmayın ogrenmeye geldim buraya, duzeltilir ve yonlendirilirse cok sevinirim 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Haklısınız, araştırmadan birden karar verdim, bayii sagolsun zerre yardimci olmadı zaten. Birseyler kafamda simdi oturdu ama, butcemde yok fazla, satsam ne alacagım? Ne kadar eder? Simdilik bununla devam edecegim mecburen.

Bu arada az bilgim yuzunden, mesajlarda yazdıklarım mantıklı şeyler olmayabilir pek, kusura bakmayın ogrenmeye geldim buraya, duzeltilir ve yonlendirilirse cok sevinirim 😊

Ben mantıksız bir şey görmedim. Bir kısmı kısa zamanda karar verilmiş konular, zamanla fikriniz değişebilir. Sadece okurken "neden böyle düşünüyor ki" diye düşündüklerim oldu, mesela 26 jant konusu.

Bisiklet satıcılarının insafına kalmak çok zor bir durum. Çoğunda ellerinde ne varsa ya da neyi satmaları gerekiyorsa onu almaya zorlama çabası var. Bunu kısmen aşmanın yolu elinde çok çeşit marka, model, boy olan House of Bike gibi yerlere gidip genel fikir sahibi olup ondan sonra karar verilen modeli uygun fiyatla bulmaya çalışmak. Bu tür yerlerde bile fanboyluk olabiliyor. Seneler önce büyük bir teknoloji mağazasına ağabeyimle birlikte müşteri gibi gittiğimizde satış görevlisi onun çalıştığı markanın ürünlerini kötüleyip başka markaya yönlendirmeye çalışmıştı, büyük olay çıkarmıştık.

Alım sürecinde çok fazla hata yapan oluyor, hatta çok soruşturup %100 emin olarak bisikleti alan ve 1 yıl içinde yönelimi tamamen değişenler de oluyor. Bisiklet dünyası böyle, herkes her gün öğreniyor.
 
26 jant isteme sebebim, kızımın Bianchi Bella model 26x1.95 lastikli bisikleti 😊 giris seviyesi bir bisiklet olsada, cok daha fazla rahat ettigimi farkettim. Kilom yüzünden bacaklarım cok acılmıyor esnek degilim, buna cok rahat binip inebiliyorum. Benim Carraroda cebellesiyorum binmek icin, fazla inip binmek istemedigim icin surekli kaldirim in çık vs... tabiri caizse dangır dungur gidiyorum.

En önemliside lastik ölçusumu nedir anlamadım, yönlendirme cok daha kolay ve stabil Bianchide, kayacak gibi asla olmuyor. Virajları kolayca alıyor. Benim Carraroda sürekli bir tedirginlik, kayacakmı, oluğa denk gelirmiyim vs. İyisi olsun dedim bayii bunu al dedi aldım.

Jantlara bakacagim bugun fotosunu cekecegim. 700x38 lastikler çok çok ince geliyor. Arastirdim 700x42-45 lastikler var İnsallah Jantlar uyar 45 lastik takabilirim. Yada en kötüsü 700x42
 
selamlar.
en son ne oldu acaba çözebildiniz mi ve neden kaynaklıymış bu durum? sanırım sivastasınız. hangi bayiiden almıştınız ve memnun kaldınız mı ilgilerinden.
ben de carraro 220 kullanıcısıyım şu ana kadar 600 km yol yaptım ve bir sıkıntım vs olmadı. sadeceön vites bir türlü 2. vitese geçmiyor. 2. vitese taktıktan sonra 3. ye doğru biraz bastırmam gerekiyor ki düzgün atabilsin. düzeltmeye vs çalıştım ama bu sefer de iyice karıştı düzeni yeniden bu kıvama getirdim ben de en son
Bisiklet lastiğini söküp aldığım bayiye gittim, onlar da carraroya gönderdi lastiği. Lastik garantiden değişti ve çok kısa sürede yeni lastik yolladı Accell bisiklet. Fakat yeni gelen lastikte de oturma sorunu var ben anlamadım bu işten bir şey gerçekten. İnternette yazan her yöntemi denedim, kenarlara sabun sürüp yüksek basınç vurmaya kadar. Eskisi kadar olmasa da hala dikey bir yalpalama var. Bisikleti baygın bisikletten aldım, alacağım modeli bir tek orada bulabildiğim için mecbur oradan aldım, ilk bakımı aldığımız bayide ücretsiz ama ben ilk bakımını murat spor shimano servisinde ücretli yaptırdım :) . Murat sporda arka jantımın çemberinde bi yamukluk olduğunu söylediler, bisiklette başka bir soruna yol açmayacağını söylediler. Bisikleti alalı toplam 2 ayı biraz geçti toplam 500-600 km civarı yol yaptım ve aktif olarak hala yapmaya devam ediyorum. Benim vites geçişlerimde sorun yok ancak arka en yüksek dişlideyken aktarıcı belirli bir noktada janta sürtüyor. İlk bakımdan sonra düzeldi sanmıştım ancak düz yolda test etmiştim. Bisikleti alıp asıl sürdüğüm ilçeye dönüp yokuş yapmaya başlayınca sesin tekrar geldiğini fark ettim, ilginç bir şekilde düz yolda yapmıyor ancak yokuşa dayanınca sürtmeye başlıyor. Tekrar gidip baktırmaya fırsatım olmadı açıkcası biraz da nolacaksa olsun diyip sürmeye devam ediyorum. Arka aktarıcıyı vidadan ayarlayıp uzaklaştırmak benim de aklıma geldi ancak sürtmeyecek noktaya kadar uzaklaşınca en yüksek dişliye atmıyor doğal olarak. Fırsat bulursam merkezde bir daha göstereceğim şimdilik böyle kullanmaya devam ediyorum başka bir sıkıntısı yok. Siz de sivas merkezde yaşıyorsunuz sanırım vites ayarınızı bi murat spor shimano servisinde bi baktırın isterseniz düzgün bir ayarla kendine gelecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: benkrennic
Haziran ayında bayiden sıfır aldigim Bisikletim Carraro 328 model, üstteki mesajlarimda bahsetmistim, ilk olarak elden cikarip bir mtb dusunuyorum. Satılmaz ise en azından 700x38 lastik yerine 700x42 lastik takacagim. Jant 622x21 42 lastik olur sanirim. Belki biraz konfor artar. Kadroda yer var gibi. Ayrıca 42 lastiklerin havasini uzerinde yazan olcude hep min tutacagim.

Ayaklık bu sekilde ancak hiç efektif degil, bisikleti tutmuyor adeta, ruzgar esse uçacak, egimli yere asla konmuyor, bu açıda bir ayakligi neden yapmislar hic anlayabilmis degilim. Ayrıca arka diske değdi değecek kapaliyken. Aradan bir kagit anca gecer o kadar bosluk var.

Birde arka vites Alıvıo serisi yaziyor katalogda bunda Deore 😅 ellerinde ne varsa takmislar sanirim.

Ön arka ışık seti, boş kadro cantasi, ve zil ile birlikte 14.39 kg bisikletin agirligi tarttirdim. 😅tabiki buna sürekli kadro cantasinda tasidigim Zincirli Kilit, yarım litre pet su, sigara, cakmak, ev anahtarligi ve çakı dahil değil. Üzerimdeki ceplerdede cüzdan ve cep telefonuda oluyor.

IMG_20220830_143947.jpgIMG_20220830_135727.jpgIMG_20220830_135331.jpg
IMG_20220830_135250.jpg
IMG_20220831_224226.jpg
IMG_20220830_135731.jpg
 
Haziran ayında bayiden sıfır aldigim Bisikletim Carraro 328 model, üstteki mesajlarimda bahsetmistim, ilk olarak elden cikarip bir mtb dusunuyorum. Satılmaz ise en azından 700x38 lastik yerine 700x42 lastik takacagim. Jant 622x21 42 lastik olur sanirim. Belki biraz konfor artar. Kadroda yer var gibi. Ayrıca 42 lastiklerin havasini uzerinde yazan olcude hep min tutacagim.

Ayaklık bu sekilde ancak hiç efektif degil, bisikleti tutmuyor adeta, ruzgar esse uçacak, egimli yere asla konmuyor, bu açıda bir ayakligi neden yapmislar hic anlayabilmis degilim. Ayrıca arka diske değdi değecek kapaliyken. Aradan bir kagit anca gecer o kadar bosluk var.

Birde arka vites Alıvıo serisi yaziyor katalogda bunda Deore 😅 ellerinde ne varsa takmislar sanirim.

Ön arka ışık seti, boş kadro cantasi, ve zil ile birlikte 14.39 kg bisikletin agirligi tarttirdim. 😅tabiki buna sürekli kadro cantasinda tasidigim Zincirli Kilit, yarım litre pet su, sigara, cakmak, ev anahtarligi ve çakı dahil değil. Üzerimdeki ceplerdede cüzdan ve cep telefonuda oluyor.

293800 dosyayı görüntüle293801 dosyayı görüntüle293802 dosyayı görüntüle
293805 dosyayı görüntüle
293806 dosyayı görüntüle
293807 dosyayı görüntüle
Park ayağı konusunda bu ürünü tavsiye ederim. Kendim kullanıyorum dik rampalar, rüzgar, yağmur vb dinlemeden her türlü bisikleti ayakta tutuyor. Özellikle fotoğraf çekmek için rampa duruyorum hiç bir şekilde bisiklet devrilmiyor.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Carraro Sportive 328 bisikletime km saati ekledim, sürüş zamanı ve km mi ögremebilmek için. Sigma Pure 1 model aldım, kendim monte ettim gayet kolay montajıda.

Şu an ilk düsündügüm alısveris 700x38 lastikler yerine 700x42 trekking lastik almak. Diger konu bisikletimi değistiremiyorum, bu yüzden Amortisörlü bir ön maşa eklemek istiyorum.

Sizlere maşa konusunu danışmak istiyorum, kadro yarı entegre 1.1/8 diye geçiyor ancak alın borusu 200mm oldukça uzun. Amortisorlu bisikletlere baktigimda daha kısa alın boruları var 100mm civarı. Buna uygun bir amortisor tavsiye edermisiniz? Yurt dışındanda alisveris yapabilirim, cok üst seviye degil elbette. Mtb amortisoru istiyorum havalı olmasın ugrasamam bakımı falan ile, yaylı tercihimdir, gidondan kilitli tercihimdir, Sr Suntour gibi bir marka olabilir.

IMG_20220903_160853.jpg
 
Carraro Sportive 328 bisikletime km saati ekledim, sürüş zamanı ve km mi ögremebilmek için. Sigma Pure 1 model aldım, kendim monte ettim gayet kolay montajıda.

Şu an ilk düsündügüm alısveris 700x38 lastikler yerine 700x42 trekking lastik almak. Diger konu bisikletimi değistiremiyorum, bu yüzden Amortisörlü bir ön maşa eklemek istiyorum.

Sizlere maşa konusunu danışmak istiyorum, kadro yarı entegre 1.1/8 diye geçiyor ancak alın borusu 200mm oldukça uzun. Amortisorlu bisikletlere baktigimda daha kısa alın boruları var 100mm civarı. Buna uygun bir amortisor tavsiye edermisiniz? Yurt dışındanda alisveris yapabilirim, cok üst seviye degil elbette. Mtb amortisoru istiyorum havalı olmasın ugrasamam bakımı falan ile, yaylı tercihimdir, gidondan kilitli tercihimdir, Sr Suntour gibi bir marka olabilir.

293893 dosyayı görüntüle

Farklı bir alternatif: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Sanırım 28 inch cok alternatif yok, jant çapları aynı olduguna göre 29 Mtb amortisoru takabilirmiyim?

Birde şu ürün var, nasıldır?

(link)
 
Sanırım 28 inch cok alternatif yok, jant çapları aynı olduguna göre 29 Mtb amortisoru takabilirmiyim?

Birde şu ürün var, nasıldır?

(link)

29'lar olmalı, çoğu üründe 28" (29") şeklinde yazılıyor zaten ama genelde gördüğüm 29" diye satılan maşalar konik oluyor.
O üründen farkını bilmiyorum ama RST'ler yurtiçinden de bulunabiliyor: (link) . Bunların en azınadn bazıları kısa gelebilir tabii.
 
Ben de sabit maşa taktırmayı düşünüyorum. Dediğiniz modelin maşa uyumlu olur mu ben de ki bisiklet 56 kadro carraro sportive 225
 
my blue sky ile yine sivas'ın 20-22 km dışına çıkıp yine komşu ilçeye varmadan döndüm ama bu sefer ani bi şeker düşmesi sebep oldu. yoksa ulaş ilçesine ulaşacaktım
aa bi de kask takmamıştım ondan da çok açılmadım
bir de tabelada "ovacık" görünce bir an sivastan tunceliye ne ara geldim o kadar sürdüm mü woowowo desem de sivasta da bir ovacık varmış orası bura :))



IMG_20220908_101002.jpg1662662701315.png
 
  • Beğen
Tepkiler: oguxarslan
Geri