Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Merhaba. İki Carraro sportive modeli arasında karar vermeden önce fikrinizi almak istedim. Şehir içinde düz yolda sürebileceğim işe gidip gelmek için yani öyle dağa taşa vurmadan düz yolda kullanım amacıyla düşündüğüm carraro sportive 327 ile 328c modelleri arasında kaldım.

1. 327 hem v fren olması sebebiyle daha hafif olacağını düşünüyorum. Hemde rengi daha hoşuma gitti.

2. 328c ayriyeten hidrolik fren var bana çok lazım olmasa da. Ayrıca yeni Shimano cues sistemi var.

İki bisiklet birbirine yakın fiyat ve özellikte yanlışım yoksa. Tavsiye ve fikirlerinizi bekliyorum.

Temel olarak (link), (link)'nin disk frenlisi, (link) de 328'in CUES'lisi. 327 diğerlerinden 3000 küsür lira daha ucuz.

327'nin diğerlerinden birkaç küçük farkı daha var:
327'de ayarlanabilir açılı gidon boğazı var, 328 ve 328C'de sabit. Ayarlı olması daha iyi, laçka olmadığı sürece.
327'de park ayağı ortada, diğerlerinde arkada. Güvenlik açısından arkada olması daha iyi, kullanım kolaylığı açısından ortada.
327'de ayrı fren-vites kolları var, diğerlerinde tümleşik. Tümleşik kol derli toplu oluyor ama ayrı olması daha iyi. 3x9 tümleşik kol V fren için pek bulunmadığından ayrı tercih etmiş olmalılar.

Dişli oranları bakımından 327 ile 328 aynı, 48-36-26 / 11-32. Hız oranları 48/11 ~ 4.36, tırmanma oranları 26/32 ~ 0.81.
328C 46-30 / 11-36. Hız oranı 46/11 ~ 4.18, tırmanma oranı 30/36 ~ 0.83.
Hızda da tırmanmada da 327 ve 328, 328C'ye kıyasla az daha iyi.
 
Scudo
Sportive 225 kullanicisiyim hidrolik fren iyidir sorunsuz kullaniyorum.
 
Carraro Sportive 230 kullanan var mı yorumlarınızı alabilir miyim?
 
Merhaba, 2017 model carraro 330 bisikletimi lastiklerini değiştirmek istiyorum. Üzerinde 28x1,35 700x35c kojak lastik bulunmakta. Shwalbe takmak isterdim ancak fiyatlar malum. Vittoria urbano lastikler dikkatimi çekiyor. Zırhlı bir lastik ve 9. Seviye şeklinde tanıtımı yapılıyor. Bu lastiği tavsiye eder misiniz?
 
Merhaba, 2017 model carraro 330 bisikletimi lastiklerini değiştirmek istiyorum. Üzerinde 28x1,35 700x35c kojak lastik bulunmakta. Shwalbe takmak isterdim ancak fiyatlar malum. Vittoria urbano lastikler dikkatimi çekiyor. Zırhlı bir lastik ve 9. Seviye şeklinde tanıtımı yapılıyor. Bu lastiği tavsiye eder misiniz?

Vittoria Urbano lastikler için kullanılan "9. seviye" ifadesi hatalı ya da bilerek yanlış yönlendirme. Şu anda piyasadaki Urbano lastikler, serinin 9. nesil lastikleri. Bu 9. nesiller çıktığında 8. nesil olanları toplu halde çok ucuza alıp bir proje için kullanmıştık, oradan biliyorum.
Arkadaşlarımın yorumlarına, tur gözlemlerine ya da forumda kullananların yorumlarına bakarsak zırhlı bir lastik ama öyle sağlam bir zırh beklemeyin. Her türlü Marathon'un altında, Delta Cruiser'larla belki karşılaştırılabilecek bir zırhı var diyebilirim.
Ben yolda sadece Vittoria Zaffiro Pro, trekkingde sadece Vittoria Randennour kullandım. Zaffiro Pro konu dışı ve ortalama bir lastik ama Urbano'dan daha ucuz şehir modeli Randennour, hayatımda Mitas Flash'tan sonra kullandığım en kötü lastik. O nedenle Urbano'dan da büyük bir beklentim yok.
CST Platinum Protect daha işe yarar bir ürün olabilir.
 
Merhaba, 2017 model carraro 330 bisikletimi lastiklerini değiştirmek istiyorum. Üzerinde 28x1,35 700x35c kojak lastik bulunmakta. Shwalbe takmak isterdim ancak fiyatlar malum. Vittoria urbano lastikler dikkatimi çekiyor. Zırhlı bir lastik ve 9. Seviye şeklinde tanıtımı yapılıyor. Bu lastiği tavsiye eder misiniz?

Carraro 330 da yaklasik 1 yıldır Urbano 700x40 kullanıyorum. Şu ana kadar beni tatmin etti.
Benim deneyimime göre,
SCHWALBE 700X38C DELTA CRUISER' dan daha iyi bir yol tutuşa sahip açıkçası.
40"lık olmasından da kaynaklanıyor olabilir ama hamuruda bir tık daha yumuşak gibi urbano nun. Şans verebilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: socialworker
Merhaba ben Carraro Sportive 324 almayı düşünüyorum ama maşa olarak hangi marka olduğu ürün sayfasında yazmıyor "ALÜMİNYUM 1.1/8" yazılmış maşa olarak
bu maşayı kullanan varsa bilgilendirebilir mi güzel bir maşa mıdır kilitlemeli midir, yokuş çıkarkenki performansı nasıldır
 
Merhaba ben Carraro Sportive 324 almayı düşünüyorum ama maşa olarak hangi marka olduğu ürün sayfasında yazmıyor "ALÜMİNYUM 1.1/8" yazılmış maşa olarak
bu maşayı kullanan varsa bilgilendirebilir mi güzel bir maşa mıdır kilitlemeli midir, yokuş çıkarkenki performansı nasıldır

Carraro Sportive'lerin 3 ile başlayan modelleri süspansiyonlu değil, düz maşalı. Dolayısıyla kilitleme olayı yok, doğuştan kilitli.

(link)
1726659007711.png
 
Herkese selamlar,

Çocukluk dönemi hariç gerçek anlamda ilk bisikletimi alma dönemindeyim, dün bir mağazaya gittim satıcı ile belki 1 saat muhabbetimiz oldu, şuan bisiklet konusunda sıfır olduğum için sağolsun teknik anlamda her şeyi anlattı, modelleri tanıttı, farklarını gösterdi vs.

Kullanım alanım öncelikle şehiriçi gezinti olacak, sürekli masabaşı çalışmaktan vücut çok hareketsiz, yürüyüşe çıkıp aynı yerleri boş boş yürümekten zevk almıyorum bu nedenle hareket olsun diye bisiklete başlıyorum. Ancak piknikte yada gezerken ufak tefek toprak alanlardan vs geçmem gerekirse hafif arazilere de girmeyi düşünüyorum.

Mağazanın önerisiyle Carraro Sportive 227C modeline karar verdik. Cues'in özelliği, farkı nedir vs. her şeyi anlattı, forumdaki hoşgeldin cues konusunu da inceledim :) Cues ile ilgili aklımdaki soru yeni bir sistem olduğu için ilerde memnuniyetsizlik vs yaşar mıyız ve yokuşlarda 227'ye göre anlatıldığı kadar çok mu zorlayacak ondan endişeliyim ama yaşayıp göreceğiz sanırım.

Sizlere danışmak istediğim bazı konular var, sıfırdan başlayan için 227C çok mu üst düzey olur? 20.000 TL bandı aslında beklentimin üstüne çıkıyor şu olsun bu olsun derken buraya geldik.
- Boyum 187, bacak boyu 85-86cm, satışçı hem boyuma göre hem de daha çok tercih edilmesi üzerine 51 kadro önerdi, daha rahat satarsın dedi :) ayakta dururken bisikletle bacak arası 6-7cm gibi.
Sizce 51 kadro bana uygun olur mu yoksa hesaplamaların önerdiği şekilde 56 mı tercih etmeliyim?

- Yaşadığım şehir bisiklet konusunda çeşit ve profesyonel bisiklet kullanıcısı çok bulunacak bir il olmadığından bisikletin mağazada uzun süredir bekliyor olma ihtimali var, 227C piyasaya ne zaman çıkmıştır yada üretimi ne zamandır bisiklet üzerinden görebilir miyim? Sizce sergilenmemiş sıfır bisiklet mi sipariş etmeliyim yoksa mağazadaki ürünü almaktan zarar gelmez mi?

- Bisikleti aldıktan sonra aksesuar neler önerirsiniz? Öncelikle bisiklet üstünde toplam kaç km yol yaptığımı görmek istiyorum bu nedenle sabit bir km saati ihtiyacım var.
Schwalbe lastiği satıcı çok övdü, upgrade ihtiyacı yok sanırım.
Bisiklete gezmek amaçlı bineceğim için kıyafet öneriniz ne olur? hareket sonucu çok terleyen bir yapım var giyim için ne önerirsiniz, satışçı tayt önermedi ancak 10-20 km sürüşler için yine de tayt almalı mıyım yoksa jelli sele kılıfı mı tercih etmeliyim?
Son kısım aslında bisikletle ilgili değil genel bir konu oldu ama konu açmışken buradan sorayım :)

Bu hafta dağ bisikletinde yeni modeller gelecekmiş onları da görüp karar vermek istedim haftaya son karar için tekrar gideceğim, bisikletin mağazadan fotoğrafını ekliyorum, vereceğiniz fikirler ve öneriler için şimdiden teşekkürler, keyifli forumlar dilerim.
 

Dosyalar

  • 227c.jpg
    227c.jpg
    144,3 KB · Okunma: 32
...satışçı hem boyuma göre hem de daha çok tercih edilmesi üzerine 51 kadro önerdi, daha rahat satarsın dedi :)...
Buraya kadar bisikletçiye kanım ısınmıştı ama burada önceden anlattıklarının/yönlendirmelerinin doğru olup olmadığını merak etmeye başladım. Bu önerinin gerçek sebebi muhtemelen 56 kadronun elinde olmamasıdır. Öyleyse de değilse de kadro boyu popülerliğe ya da kolay satılmaya göre seçilmez, ihtiyaç neyse o alınır.

...sıfırdan başlayan için 227C çok mu üst düzey olur?...
Olmaz. Zaten üst düzey de değil, üst donanım seviyesine yakın, en azından ortanın üstünde. Alışması daha zor bir tür olmadıkça, trekking bisikleti olduktan sonra hepsi sıfırdan başlayan için aynı. Neden düşük bir donanımla başlayıp bisikletten soğuyasınız ki?

...Yaşadığım şehir bisiklet konusunda çeşit ve profesyonel bisiklet kullanıcısı çok bulunacak bir il olmadığından bisikletin mağazada uzun süredir bekliyor olma ihtimali var, 227C piyasaya ne zaman çıkmıştır yada üretimi ne zamandır bisiklet üzerinden görebilir miyim? Sizce sergilenmemiş sıfır bisiklet mi sipariş etmeliyim yoksa mağazadaki ürünü almaktan zarar gelmez mi?...
227C çok yeni bir model, mağazada bu yazdan daha öncesinden beri bekleme şansı yok. Onun dışında, Mosso Legarda modellerindeki gibi yıl model kodunun bir parçası olmadığı sürece modellerdeki özellik, tasarım, renk değişikliği zamanları üzerinden yılı tahmin etmek dışında bir seçenek yok. Mosso Legarda modelleri de yaklaşık 2 yılda bir değiştiğinden tam yılı bilme garantisi yok, satıcı bir önceki yılın modelini güncel model gibi satabilir. Bunu anlamak için lastik gibi küçük değişiklikleri de takip ediyor olmak lazım. Beklenenden eski bir model çıksa bile, kötü koşullarda saklanmadığı sürece 2 yıllık bisiklet olması çok sorun değil.

....- Bisikleti aldıktan sonra aksesuar neler önerirsiniz?...
Kask, eldiven, gözlük, reflektörlü yelek, forma ya da aktif spor tişört, pedli tayt, şort ya da boxer, ön-arka aydınlatma, zil/korna (şu 120 db olup zıplatanlardan), bisiklet üstünde taşımak için pompa, evde kullanmak için ayaklı pompa, levye, yama seti, alyan anahtar seti ya da çakısı, ihtiyaca göre çanta. Bunların dışında bir sürü opsiyonel olan, şartlara göre gereken ya da sonra gerekecek olanlar var ama yavaş yavaş.

...Schwalbe lastiği satıcı çok övdü, upgrade ihtiyacı yok sanırım....
Bunda haklı. Sadece markaya değil modele de bakmak lazım tabii ama (link) Marathon serisinin üyeleri kadar olmasa da güzel lastik.

...Bisiklete gezmek amaçlı bineceğim için kıyafet öneriniz ne olur? hareket sonucu çok terleyen bir yapım var giyim için ne önerirsiniz, satışçı tayt önermedi ancak 10-20 km sürüşler için yine de tayt almalı mıyım yoksa jelli sele kılıfı mı tercih etmeliyim?...
Tayt şart değil ama pedli herhangi bir ürün ilk başlarda ve sonraki uzun sürüşlerde faydalı olur. İlk bir ay "sorun sende mi bende mi" diye seleyle ayrılmak isteyebilirsiniz ama aslında gereken sadece zaman, bir de pedli ürünün büyük katkısı olur. Sele kılıfları hem kusursuz uygunlukta olmalı ki kaymasın, hem selenin ergonomisini ve diğer konfor/sağlık özelliklerini bozuyor. Dik oturuşlu şehir bisikletleri, dede bisikletleri, elektrikli bisikletler v.b. için sele kılıfı iyidir, onların dışındakiler için kötü.
 
Son düzenleme:
@Spartiat Sağolun hocam öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim. Forumun her yerinde mesajlarınızı görüyorum çok katkınız var.

sizce benim ölçülere göre kadro boyum ne olmalı? (boy 187 - bacak 85-86)
mağazada 56 kadro herhangi bir model yokmuş o gün deneyemedim, 51 daha alçak olduğu için bana problem olmadı ama ilerde rahatsızlık yada olumsuzluk yaşar mıyım diye endişelendim. Ufak bir bel fıtığım var eğer beli etkileyecek bir şey varsa onu da olumsuz etkilemek istemem.

227C'nin segmentini bilmiyorum da fiyat olarak biraz ortalama üstü gibi geldi ondan dolayı acaba pahalı bir seçim mi diye düşünüyordum.

227C bu yaz çıktıysa endişelenecek bir şey olmadığını düşünüyorum, mağazada çok beklemiş değildir o zaman.

aksesuar/ihtiyaç listesi güzel oldu, teşekkür ederim.👍
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat Sağolun hocam öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim. Forumun her yerinde mesajlarınızı görüyorum çok katkınız var.

sizce benim ölçülere göre kadro boyum ne olmalı? (boy 187 - bacak 85-86)
mağazada 56 kadro herhangi bir model yokmuş o gün deneyemedim, 51 daha alçak olduğu için bana problem olmadı ama ilerde rahatsızlık yada olumsuzluk yaşar mıyım diye endişelendim. Ufak bir bel fıtığım var eğer beli etkileyecek bir şey varsa onu da olumsuz etkilemek istemem.

227C'nin segmentini bilmiyorum da fiyat olarak biraz ortalama üstü gibi geldi ondan dolayı acaba pahalı bir seçim mi diye düşünüyordum.

227C bu yaz çıktıysa endişelenecek bir şey olmadığını düşünüyorum, mağazada çok beklemiş değildir o zaman.

aksesuar/ihtiyaç listesi güzel oldu, teşekkür ederim.👍

Başka yerde başka bir Sportive modeli bile olsa 56 kadro denemekte büyük fayda var. Biraz küçük kadro almak trekking bisikletlerinde yol bisikleti kadar sorun olmayabiliyor, özellikle bu yıldan önceki Mosso modelleri gibi kadro boyunun sadece sele borusu yüksekliğini değiştirdiği modellerde. Bu modelde bazı diğer Sportive modellerindeki gibi çok fazla değişiklik olmasa da 56 kadroda sele borusu yüksekliğinin artması dışında sele borusu çok az arkaya yatıyor, bu iki değişiklikten dolayı TT (efektif üst boru - sele borusunun üst kısmından gidon boğazına kadar olan yatay mesafe), REACH (uzanma mesafesi - sele borusunun ortasından gidon boğazının ortasına kadar olan yatay mesafe) ve WB (wheelbase/aks mesafesi - ön ve arka tekerleklerin merkezleri arasındaki yatay mesafe) artıyor.
1727035902443.png
Bu farklar 56 ya da 51'i yanlış ölçü haline getirecek kadar büyük görünmüyor ama deneyip en rahat edilecek boydaki kadroyu almak en doğrusu.
İdealden sapmak bel fıtığını etkileyebilir ama o konuda fikir yürütebilecek bilgim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: sc_cagri
Başka yerde başka bir Sportive modeli bile olsa 56 kadro denemekte büyük fayda var. Biraz küçük kadro almak trekking bisikletlerinde yol bisikleti kadar sorun olmayabiliyor, özellikle bu yıldan önceki Mosso modelleri gibi kadro boyunun sadece sele borusu yüksekliğini değiştirdiği modellerde. Bu modelde bazı diğer Sportive modellerindeki gibi çok fazla değişiklik olmasa da 56 kadroda sele borusu yüksekliğinin artması dışında sele borusu çok az arkaya yatıyor, bu iki değişiklikten dolayı TT (efektif üst boru - sele borusunun üst kısmından gidon boğazına kadar olan yatay mesafe), REACH (uzanma mesafesi - sele borusunun ortasından gidon boğazının ortasına kadar olan yatay mesafe) ve WB (wheelbase/aks mesafesi - ön ve arka tekerleklerin merkezleri arasındaki yatay mesafe) artıyor.
321626 dosyayı görüntüle
Bu farklar 56 ya da 51'i yanlış ölçü haline getirecek kadar büyük görünmüyor ama deneyip en rahat edilecek boydaki kadroyu almak en doğrusu.
İdealden sapmak bel fıtığını etkileyebilir ama o konuda fikir yürütebilecek bilgim yok.

Çok teşekkürler Barış Bey, gayet açıklayıcı ve etkili oldu. 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Carraro sportive 327 siparişiyle aranıza katılıyorum
Yaklaşık 10 senedir düzenli bisiklet kullanmıyodum önceki bisikletim salcano astro 30 halen duruyor ama kullanım zevki çok düştü
(Dış lastikler, pedallar, elcikler, zincir değişti.
ve bu süreçte 35-40 kilo aldım)
Şehir içi kullandığım için mtb ihtiyacı duymadım. Ve düz maşa tercih ettim umarım buna alışırım.

Eskişehirde hangi bisikletçiye kurduruyorsunuz bu tavsiyeye açığım.
Ayrıca çamurluk ve kilit konusunda da tavsiyelerinizi bekliyorum.

Onun dışında kadro boyu 56 tercih ettim önceki bisikletimi alırken 2.el almıştım ve kadro boyuna hiç dikkat etmemiştim (boy 186 iç bacak 85-90 arası)
 
Hayırlı olsun.
Kadronun boyası mat, bu sebeple gerekli gördüğüm yerlerine şeffaf kaplama yaptım.
U kilit ve çelik halat kullanıyorum.
( @Spartiat 👍 )
Çamurluk olarak polisport expander takılı.

80cm iç bacak boyuna 48 kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
An itibariyle 227C kullanıcısı olarak aranızdayım.
Geçen hafta incelemiştim, bu hafta gelecek modeller vardı onu bekledim,
Conor mtb gelmiş, duruşu bile kalite duruyor çok gözüm kaldı ama 227c çok içime sindi, antrasit, siyah, turuncu renklerin üçü bir arada benim için anlamı var kendi forum sitemin renkleri o yüzden de çok hoşuma gitti.
Satıcı Engin Bey çok ilgiliydi Çorumlular için öneririm. Sakıncası yoksa yazarım buraya mağaza ismini.

Sürüşe gelirsek, aslında ilk heves gezmek istiyordum ama ben bitmişim kondisyon sıfırın altında, hiç düşündüğüm gibi olmadı, mağazadan eve zor attım kendimi😄 epey çalışmam lazım.
Başka bisiklet deneyimim olmadığından değerlendirme yapamam ama sessizliği, vites geçişleri hoşuma gitti, amortisörü daha yumuşak bekliyordum tahminimden bir tık daha sert geldi. Pedallar ayağıma göre küçük gibi geldi bazen boşa gidiyor ayağım, belki alışmakla ilgilidir, sonuçta 35 yaşımda sıfırdan bisiklete başlıyorum.

Sormak istediğim şu var, yana yatarak dönüşte lastikler ezilerek ses yapıyor sakıncası olur mu bilemedim, hava 55-60 gibi bastı sanırım.
Bir de freni nasıl kullanmayı önerirsiniz, ben alışkanlıktan hep arka sıkıyorum ama ikisi bir arada mı kullanmak lazım?

Boyum 1,87 bacak boyum 85di sanırım, 51 kadro aldım iyi geldi, koltuğu çok yukarı çıkarmak zorunda kaldım.
Bisikleti bodrumda kilitleyecek sabit yerimiz olmadığı için ortaya bırakıp arka tekerden kadroya kilitledim, sıkıntı olmaz umarım.

Kazasız belasız keyifle binerim umarım.
 

Dosyalar

  • IMG_5181.jpeg
    IMG_5181.jpeg
    137,6 KB · Okunma: 37
  • IMG_5182.jpeg
    IMG_5182.jpeg
    127,4 KB · Okunma: 36
  • IMG_5183.jpeg
    IMG_5183.jpeg
    168,3 KB · Okunma: 34
  • IMG_5184.jpeg
    IMG_5184.jpeg
    156,4 KB · Okunma: 35
Çektiğim fotoğrafta lastikte bir sıkıntı görmüştüm, balon yaptı sandım. Çok şükür problem yok şeridi yanlış yapmışlar:)
 

Dosyalar

  • IMG_5187.jpeg
    IMG_5187.jpeg
    113,8 KB · Okunma: 14
Merhaba,
Sportive 224 kullanıcısıyım. Daha rahat sürüş için kelebek gidon takmıştım ancak alçak gibi geldi. Ayarlı gidon boğazı var xlc marka. En uzak mesafede ayarlıydı (yere paralel). 45 derece gibi bir açıya ayarladım ancak çok az yukari aşağı oynuyor bir boşluk var. alyan sıkma ile de değişmiyor. Bu oynama normal midir?
 
Merhaba,
Sportive 224 kullanıcısıyım. Daha rahat sürüş için kelebek gidon takmıştım ancak alçak gibi geldi. Ayarlı gidon boğazı var xlc marka. En uzak mesafede ayarlıydı (yere paralel). 45 derece gibi bir açıya ayarladım ancak çok az yukari aşağı oynuyor bir boşluk var. alyan sıkma ile de değişmiyor. Bu oynama normal midir?
Altında dişli kısma baskı yaparak kilitleyen vida yok mu?
 
Geri