Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çift amortisörlü mü? tek amortisörlü mü?

Hangi Kadrolu Bisiklet?


  • Toplam katılım
    137

Melih DİNÇ

Aktif Üye
Kayıt
13 Mayıs 2009
Mesaj
140
Tepki
199
Şehir
Üsküdar/İSTANBUL
Arkadaşlar görüşlerinizi bekliyorum, tek Amortisörlü mü? çift Amortisörlü mü? İstanbul caddelerinde yeri geldiğinde bisikletin sınırlarını zorlayabilmek için hangisini kullanmak daha ergonomik olacaktır. Kimisi çift Amortisörlü kötü diyo, kimi iyi diyor... Bu konuyu üstadlardan gelecek öneriler ışığında artık bir sonuca bağlamak istiyorum. Herkeze şimdiden teşekkürler, sizlerin görüşleri üzerine kısa süre içinde bir bisiklet alıcami, görüşleriniz çok önemli benim için.
 
Scudo
Şimdi size cevabım tabikide amortisörsüz kadro

çünkü şehir içinde veya arazidede kullanabilirsiniz sizin dediğiniz çift amörtisorluler agır ve uygun donanıma sahip değiller nasıl uygun değiller bu bisikletlerin çogu çelik kadrodur ağır ve hantal dır yani, asıl çift amortisor olan bisikletler freeride veya downhill bisikletleridir ve bunlar nerdeyse 7-8 tane çelik kadrolu çift amortisorlu bisiklet fiyatındadır,

yani anlıycagınız daglardan tepelerden iniş yapmıycaksanız veya sağlam bir çift amortisorlu bisiklet alamıyacaksanız siz en iyisi amortisorsuz ve aliminyum kadrolu bir bisiklet tercih edin.

iyi forumlar.
 
Merhabalar, kardeşim öncelikle beyaz eşyacılarda ve heryerde satılan bisikletleri soruyorsan kesinlikle alma derim gülle gibi bisikletler ama çift amortisörlü olarak downhill tarzı bisikletlerden alabilişrsin tabi biraz fiyatlar yüksektir bunlar daha iyi olur arazi şartlarınada dayanıklıdır örnek olarak alttaki linklere bakabilirsin

(link)
(link)
(link)
(link)

gibi bu bisikletlerle şehir içinde rahat sürüş yapamazsın çünkü lastikleri oldukça kalındır. Tabi en iyisi sabit kadrolu bisikletlerdir her türlü yolda ve arazide iyi sürüşler gerçekleşir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih DİNÇ
"En iyisi" diye bir kavrama kesinlikle katılmıyorum. Hangi şartlar altında bisiklet kullanacağın ve bu bisiklet için ayırdığın bütçe çok önemli. Yolda kullanılacak bir bisiklet için hiç bir şartta amortisör gerekmeyecektir. Ama bir tepe inişi bisikleti için de "amortisörü olsun mu?" sorusu komik kalacaktır.

O nedenle fikir belirten arkadaşların "Neden ve hangi şartlarda" gibi önemli noktalara da değinmelerini rica edeceğim.
 
İstanbul da kullanacaksanız. ve düz yolda gidiyorsanız amortisör gereksiz bir parça olarak ağırlık oluşturur.
dağ tepe arazide giderim hemde yolda giderim diyorsanız. tek amortisörlü lock out özelliği olan bisikletlere bakmanızı tavsiye ederim.

kitlenebilen önden amortisörlü bisikletleri hem yolda hem arazida kulanabilirsiniz. zaten yeni model mtb bisikletlerde kitlenebilen maşa standart olmaya başladı.

kitlenebilir amortisörlü şehir bisikletleri istanbulda rahatlıkla işinizi görür.

mesela
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih DİNÇ
Bisikleti Nerede Kullanağına Baglı Dagda Yada Ormanlık ArAZİDE FLN KULLANcaksan tek amortisörlü al ama eger şehir de yada gezı ıcın fln kullancaksan amortisörsüz al oke
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih DİNÇ
Cevaplarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyorum. Artık bisikletimi aldım.
 
@HaliliOzturk


Ben piyasada satılan çift amortisörlü bisikletlerin herhangi bir amacı olmadığı için öne sürdüm yoksa çokta mantıksız birşey değil o bisikleti yolda kullanmak. Hemde daha havalı.
 
@grknmustangt

teşekkürler, bende zaten tek amortisörlü aldım, en mantıklısı bu geldi İstanbul için
 
@grknmustangt

katılıyorum arkadaşım mantıksız değil çift amortisörlüyü yollarda kullanmak. Ben bundan önce çift amortisörlü kullanmıştım, baya güç sarfiyatı yaşadığım için sormak istedim, ki tek amortisörlüyü de denedim arada gerçekten de haklıymışım. Sürekli şehir içi dolaşan veya uzun yola çıkanlar için fazladan güç kullanmak zorunda bıraktığı kanaatindeyim. Nacizane tecrube me dayanarak tabi. Herkezin fikrine saygılar...
 
En az 3 amortisör :D
 
Ben saka yapmiyorum, 3 amortisörlü manyak bir alet.
 
Geri