Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çok Morardım

Bana kalırsa bu durum ilk başta senn performansına bakar ondan sonrada lastik ve göbek direncine bakar en son olarak malzeme seviyesi etki eder ...
 
Scudo
@Erdinç Kalay

Kesinlikle katılıyorum.
 
@Erdinç Kalay

Bir aracın arkasına girmek bunlarla ifade edilmemeli. Yeri geldiğinde iyi ibr antrenman yöntemidir !!! Ama dikkat YERİ GELDİĞİNDE !!!
 
@Oksal Özdöl

Bence bu ifadeler az bile kalır.Önünüzde giden aracı 1 salise sonra nasıl bir tepki vereceğini bilmeden o kadar yakından takip etmenin bir amacı yoktur bence.
 
@GökhanSemiz

Senin için zor olan bir eylem başkası için çocuk oyuncağı olabilir... Anlamayan biri içinde bisikletle 6-7 saatlik antrenmanlara çıkmak oldukça anlamsız geliyor. Anlamayan biri gibi konuşuyorsun!!!
 
@Oksal Özdöl

Abicim burda sorun zorluk kolaylık değil ki. Sen bana bisikleti ver bende bi tane arabanın arkasına takılırım yorulana kadar kullanırım.Burada sorun antrenmanımı niye tehlikesi olan bir konumda yapayım ki ? Bisikletle 6-7 saatlik antrenmanlara çıkanları sadece bu işi profesyonel olarak yapanlar anlar.Ben bisikleti yarış amaçlı kullanmadığım için o kadar antrenman yapma ihtiyacı duymuyorum.Hadi diyelim antrenman yapacam niye kamyonun otobüsün vs kıçının arkasında yapayım ? Ama dikkat yeri geldiğinde demişsin.O yeri geldiği yer neresi çok merak ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet Koç
Genelde karşıdan esen rüzgardan sıkılırsam yapıyorum ben, antrenmana hız katmak istersemde aynı şekilde. Çok hızlı giderken zaten egzost dumanı hissedilmiyor, tır dorsesi varsa zaten ne bir ses ne egzost mis gibi :) . Riskli tehlikeli tabi, genelde bildiğim yollarda yapıyorum tekerlek hizasından gitmeye çalışıyorum. Ben zevk alıyorum açıkcası rüzgar direnci 0 lanınca bisikletin süzülmesini hissetmek hoşuma gidiyor. Bence asıl tehlikeli olan tutunmaktır.
 
@Oksal Özdöl

Oksal Bey

Bol ünlemle tepkinizi koymuşsunuz anladım. Konu hakkında bilgilendirici açıklamalarınızı bekliyorum.

YERİ GELDİĞİNDE diye büyük büyük ifade ettiğiniz kısmı hepimize açıklarsanız, gençler de ben de bu yeri öğrenirim belki.

Böyle bir tepki verdiğinize göre, bu işin ÖLÜM RİSKİ İÇERMEDİĞİNİ ve de EKSOZ DUMANINA MARUZ KALINMADIĞINI da anlatacağınızı umuyorum.

Kazasız belasız sürüşler dilerim.


ER
 
  • Beğen
Tepkiler: Hâkî.
@Erdinç Kalay

Bunu açıklamak gibi bir sorumluluğum olduğunu zannetmiyorum. Fakat madem bir açıklama istiyorsunuz belki faydası dokunur ...

İlk olarak bir başka araç ile draft yapacağınız yer bildiğiniz bir yol olmalı , bu düz veya pozitif eğimli bir yol olabilir , Keskin virajlı bir yolda nispeten daha tehlikelidir ,işinizede pek yaramaz. Fakat kesinlikle ciddi inişlerde denemeyin zaten anlamıda olmaz ,

ikinci olarak draft yapacağınız araca 40-50 cm daha fazla yaklaşmayınki belli bir refleks süreniz olsun , Reflekslerinize güvenmiyorsanız zaten denemeyin , yada 1 m ve daha geriden takip edin.

üçüncü olarak kendinizi şöföre gösterin . Uzun yolda özellikle kamyon ve tır sürücüleri yoldaki engelleri ortalayarak geçerler . Kesinlikle ve kesinlikle iki tekerlek arasındaki boşluğu ortalamayın .Kendinize bir tekerleği seçin o hizadan gidin ,

dördüncü olarak 30 ila 45 saniyelik aralıklarla yakın olduğunuz taraftan sağa veya sola açılarak yol durumunu kontrol edin

beşinci olarak çakıl kum gibi hafriyat taşıyan kamyonların arkasına girmeyin , yada gereğinden fazla yüksek yük taşıyan hurda araçlarına yaklaşmayın .

altıncı olarak girdiğiniz aracaın arkasında dalmayın!!!

yedinci olarak ciddi anlamda egzoz dumanı salan ve görüşünüzü engelleyecek araçların arkasına girmeyin.


Egzos gazı soluma olayı şehir içinde normal seyreden bir insandan daha fazla olmaz .Hatta egzos gazı solumazsınız . Riske gelince şehirler arası yolda sağ tarafta dar bir alanda bisiklete binmekten çok çok daha az risk barındıran bir eylemdir .

Buarada spor yapan her insan aslında ciddi riskler alır !!! Sporun tanımında risk kavramı olmazsa olmazlardandır.

Tabi bir çok spor yapan insan sporun tanımını bilmediği için bu maddeden de birhaberdir !!!

Bu bir araca draft yapmanın belli başlı kuralları .

Yeri geldiğinde derken , her antrenmanınızda yada gezinizde draft yaparsanız zaten bir gelişme göremezsiniz , fakat normalde çıkamayacağınız süratlerde stabil olarak 70-80 km hızla gitmek bedenini antrene etmek isteyen ciddi sporcular için oldukça yararlı bir yüklenmedir !!!

Şehir içinde yada trafiğin kalabalık , stabil olarak seyretmediği yerlerde kesinlikle ve kesinlike DRAFT YAPMAYIN ! özellikle yeni yeni alışmaya başlıyorsanız !
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihaydın
Buradaki bütün maddeleri uyguladıktan sonra önünüzdeki aracın rot , aks kestiğini veya acil bir fren yaptığını düşünün.1 metre gerisinden değil 3 metre gerisinden de takip etseniz ani bir frende o 3 metreyi 3 salisede alıp araca yapışırsınız.Şehir dışında hiç bir trafiğin olmadığı bir ortamda bile yapılsa araçtan kaynaklanan bir neden sonucu kaza olabilir.70-80 km hızla bedenini antrene etmek isteyen CİDDİ bir sporcu bu yöntemlerle uğraşmamalı diye düşünüyorum.Everestin tepesinden bisiklet ile inmek bir aracın arkasında bilinçsizce gitmekten daha iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oxsy
@GökhanSemiz

Doğru söylüyorsun araç fren yaptığında saatte 80 km den 0 km ye düşmesi 1 salise alıyor , Arkadaşım sen balık tut parkta gez , bilgin olmayan konularda fikir beyan etme.
 


No pain no Gain !!!
 
@Oksal Özdöl

80 den 0 a mı :) Abi yemin ederim güldüm :) 80 Km hızla giden aracın 1 metre arkasında iken o araç aniden 80 den 60 a 20 km lik bir hız düşüşü yaşasa o araca yapışmana yeter de artar bile :) Yukarıda yazdığım yazıdan aracın 80 den 0 a düştüğünü çıkarttıysan bence sen anlamıyorsun :)
 
@GökhanSemiz

Senin bisikletinin frenleri yok mu?? Yoksa frenleri kullanmayımı bilmiyorsun ??
 
Frenlerim yok abi ama senin vardır sana sorayım.60-70 km gibi bir hızda ani frenle kaç metrede durabilirsin ?
 
Neden durmam gereksinki ???
 
Arkadaşlar iyi güzelde ne oluyorsa bir anlık gafletten olmuyormu.bisikletin süper donanımlar harika sağlamlıkda on numara diyelim sende çok uzmansın bugün yokuş aşağı bir indim en azından 80 le indim çünkü yüzüm rüzgardan yamuldu eğildi düşünün ve yol boş ilerden görüyorum ve yolun son kısmında bir asıldım frenlere en azından 1-1,5 mt kaydım ben şahsen denemem bu işin şakası yok sadece bisikletimi denedim frenlerimi denedim ve memnun kaldım ama her ne kadar deli dolu bir adamda olsam asla ne bir arabaya tutundum,arkasından gittim yada giderim canımı sokakda bulmadım deneyen denesin ama ''''ağlarsa bir anam ağlar gerisi yalan ağlar beyler veya bayanlar''''
 
Abi daha fazla uzatmayalım herkesin yorumu farklıdır.Bir sporu ne kadar ciddi yaparsak yapalım canımızdan daha önemli değildir.Ben milyarlar harcayıp bisiklet alıp sonra bir arabanın arkasına yapışıp öldükten sonra o sporun ne anlamı kalır.
 
otobüs arkası rüzgar açısından ne kadar iyi olsada tavsiye etmiyorum eylül ayında otobüsün arkasına girdim hızım 50/55 civarıydı.Ancak ülkemizde yollarımız çok dandik bunu sizde biliyorsunuz otobüs arkasında yolu iyi göremiyorsunuz.Ben otobüs arkasındayken yoldaki çukuru son anda fark ettim ancak iş işten geçtin kocaman bir yarık vardı yolun ortasında ve benim 2 iç lastik patladı ve jantlarım eğildi çöpe gitti.O yüzden siz siz olun yol bisikletiyle , mtbyle sakın otobüs arkasına girmeyin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Sertkaya
Geri