Alazarhus
Ruhum bin karış havada !
- Kayıt
- 26 Ekim 2023
- Mesaj
- 164
- Tepki
- 519
- Yaş
- 23
- Şehir
- Odunpazarı
- İsim
- Kerem Atalar
- Başlangıç
- 2009—10
- Bisiklet
- Corelli
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Giriş Seviyesi Yol Bisikleti İncelemesi: Corelli Boolva CR100 / THE RACE CR 1000
Giriş
Merhaba, Eskişehir’e geldiğimde yaz hem kilo vermek için hem de gezip tozmak için satın aldığım Corelli Snoop 5.3’üm çalınınca ve bende o bisikletle zehri kapınca bir boşluğa düşmüştüm. Madem bu zehri kapmış ve yeni bir bisiklet alacaktım, o zaman araştırıp iyicene güzel bir bisiklet almam gerektiğini düşünüp internette o site site gezmeye başlamıştım. İşte o arayış içerisinde bu güzel forumu buldum ve gerek sorular sorarak gerek geçmiş yazıları okuyarak forumun etinden sütünden faydalandım. Şimdiyse çorbada benim de bir tuzum olsun diyerekten bir inceleme yazmaya karar verdim.
Bugün özellikle giriş seviyesindeki avantajlı fiyatıyla önce çıkan ve bu güzel spora yeni başlayacak insanların tercih edebileceğini düşündüğüm Corelli’nin, Boolva RC100 ve aynı modelin ikizi olup makyajlanarak piyasaya sunulan THE RACE CR 1000 modelini inceleyeceğim.
Ben kendi bisikletimi 2023’ün kasım ayında Amazon aracılığıyla Ankara’da bulunan Greenway bisikletten 9500₺’na aldım. Bisikleti aldığımda bana ulaşarak kurulum için izin istemişlerdi ve iyi bir izlenim bırakmışlardı. Şimdi ise bu bisiklet/bisikletler 14.000₺-16.000₺ bandında satışta bulunmakta.
(link)
(link)
Teknik Özellikler



Sürüş Performansı
Tasarım ve Estetik
Giriş
Merhaba, Eskişehir’e geldiğimde yaz hem kilo vermek için hem de gezip tozmak için satın aldığım Corelli Snoop 5.3’üm çalınınca ve bende o bisikletle zehri kapınca bir boşluğa düşmüştüm. Madem bu zehri kapmış ve yeni bir bisiklet alacaktım, o zaman araştırıp iyicene güzel bir bisiklet almam gerektiğini düşünüp internette o site site gezmeye başlamıştım. İşte o arayış içerisinde bu güzel forumu buldum ve gerek sorular sorarak gerek geçmiş yazıları okuyarak forumun etinden sütünden faydalandım. Şimdiyse çorbada benim de bir tuzum olsun diyerekten bir inceleme yazmaya karar verdim.
Bugün özellikle giriş seviyesindeki avantajlı fiyatıyla önce çıkan ve bu güzel spora yeni başlayacak insanların tercih edebileceğini düşündüğüm Corelli’nin, Boolva RC100 ve aynı modelin ikizi olup makyajlanarak piyasaya sunulan THE RACE CR 1000 modelini inceleyeceğim.
Ben kendi bisikletimi 2023’ün kasım ayında Amazon aracılığıyla Ankara’da bulunan Greenway bisikletten 9500₺’na aldım. Bisikleti aldığımda bana ulaşarak kurulum için izin istemişlerdi ve iyi bir izlenim bırakmışlardı. Şimdi ise bu bisiklet/bisikletler 14.000₺-16.000₺ bandında satışta bulunmakta.
(link)
(link)
Teknik Özellikler
- Kadro: Bildiğiniz üzere Korel Elektronik A.Ş.’nin çatısı altında olan Corelli, kendi alüminyum kadrolarını Eskişehir’deki fabrikasında otomasyon şekilde robotlarla üretiyor. Kadro 6061 Alüminyum alaşımından üretilmiş. Kadroyu Corelli'nin kendi üretmesi belki de bisikletin bukadar rekabetçi bir fiyata satılabilmesinin en sebebi. Bu kadro üretim hattındaki robotlar tarafından kaynaklanmış ve kaynak izleri silinmemiş, dolayısıyla kaynak izleri hemen göze batıyor. Boyası ise bütün Corelli marka bisikletlerde olduğu gibi kalitesiz fakat Snoop serisindeki boyaya kıyasla epey bir gelişme var.



- Vites Sistemi: Vites sistemi olarak bisiklette Shimano’nun Claris R2000 2x8 sistemi tercih edilmiş fakat üretim tarihine bağlı olmakla beraber aynakol Claris ve Prowheel olarak değişiyor. Claris 16 vites ve şıkır şıkır vites değiştirebilen akıcı bir sistem. Vites kolları bir iki gün kullanıp alıştıktan sonra oldukça rahat geliyor.
- Fren Sistemi: Bu bisiklette fren olarak Promax markasının RC 462 modeli jant frenleri tercih edilmiş. Dürüst olmak gerekirse bu frenler hiç de iyi değil. Kuru yüzeyde frenleme fena değil ama ıslak yüzeylerde durmak büyük bir sıkıntı oluyor. Ben hala üzerindeki pabuçları değiştirmedim fakat bütçemin elverdiği en yakın zamanda değiştirmek istiyorum.
- Tekerlekler ve Lastikler: Bisikletin jantları Gene Corelli tarafından üretilen 2 katlı 700c alüminyum jantlar. Bende jantlara göbek olarak Shimano Sora’nın göbekleri var fakat şuan Corelli’nin sitesinde Quando KT 5P / Quando KT G1 QR 32H göbeklerini kullanıldığı yazıyor. Bu jantların üzerindeki markalama gene üretim tarihine bağlı olarak Corelli veya Corelli’nin alt markası olan Dacron olarak değişmekte. Bisiklet üzerinde Mitas Syrinx 700x25 lastikler ile geliyor. Lastikler konusunda pek bir şikayetim olmadı ama frenlemede yaşadığım sorunların bir diğer kaynağı bu lastikler olabileceğinden bir yorum yapamayacağım. Bisikletin üzerine takılabilecek en geniş jantlar 25mm olduğuna dikkat çekmek istiyorum, eğer ileride birkaç milimetre daha geniş teker takmak isterseniz maalesef bu mümkün değil.
- Ağırlık: Bisiklet 11.760 Kilogram, bu ağırlığın yaklaşık 2.5 kilogramı jantlardan geliyor.
Sürüş Performansı
- Konfor: Bisikletin kadrosu hakkında bir yorum yapamayacağım çünkü bu konuda bir bilgi birikimim yok. Bu sebeple sayın @Road_Runner ‘ın 12 Eylül 2018 tarihinde Bu bisiklet ile aynı gözüken Corelli KR 200 ‘nün de içinde geçtiği yazısı “2000 TL'ye alınabilecek yol bisikletleri detaylı inceleme ve anket (2018)” (vay beee, 2000₺ nerede 16000₺ nerede…)den alıntı yapacağım: “Kadro da Carraro ve Bianchi kadrolarını biraz andırsa da, işçilikten tasarruf burada da söz konusu. Üst boruya dikkatli baktığımızda bisiklet adeta "Benim maliyetimi kıstılar, beni ucuza getirdiler ağbey!" diyor (Hem Claris set, hem Alüminyum maşa kolay mı 1950 liraya!?) Üst boru Carraro ve Bianchi ile neredeyse aynı başlamış. Fakat Carraro ve Bianchi'de bu boru ileride kavis alarak aşağı yöneliyor ve sele borusuyla daha aşağıda kesişiyor, tam olarak arka çatal ile kafa kafaya kesişiyor. Bu hem kadro sağlamlığı demek, hem görsel demek, hem arka çataldan gelen titreşimin çok az da olsa üst boruya geçip emilmesi demek, hem de en önemlisi bükük bir boru demek, Hydroformed teknolojisi demek yani pahalı demek. Fakat neyseki Corelli'de böyle pahalı bir yapı söz konusu değil
Alın borusundan başlayan borumuz, tam olarak olarak aynı doğrultuda sele borusuna giriyor. Onun 5-6 cm aşağısından da arka çatal, sele borusuna giriyor. Ben bu bölgeye bakınca "ucuzluk" görüyorum arkadaşlar
Bir yerde ucuzluğu mutlaka görmemiz lazımdı çünkü hem Claris R2000 hem alüminyum maşa (akıllara zarar bir maşa hem de) var bisiklette.”
Tasarım ve Estetik
- Görünüm: Bisikletin boya tasarımı olarak yorum yapmak gerekirse bence THE RACE CR 1000’in tek renk üzerine 2. Renkle ve beyazla yapılan boyaması Boolva RC100’ün her yerinden grafik fışkıran boyamasında güzel.
- Renk Seçenekleri: Boolva CR100 modelinde siyah üstüne mavi, yeşil veya kırmızı olmak üzere 3 renk seçeneği bulunuyor. THE RACE CR 1000 modelinde ise siyah üstüne mavi, yeşil ve kırmızının yanında kırmızı üstüne siyah, mavi üstüne siyah ve yeşil üstüne siyeh renkleri mevcut
- Sonuç
Corelli'nin giriş seviyesi bisikleti/bisikletleri olan Boolva RC100'ün ve THE RACE CR 1000'in Bu fiyat bandında alınabilecek güzel bisikletler olduğunu düşünüyorum (öyle düşünmesem ben almazdım zaten😁). Özellikle frenleri/fern pabuçları ve lastikleri değiştikten sonra çok güzel olabilecek bir bisiklet.
- Rekabetçi fiyatı
- Claris grup seti
- Eğer benim gibi bir yerlilik takıntınız varsa yerli üretim olması
- Üretim tarihine göre değişen parçalar😠.
- Bence portbagaj takmak için bir yerinin olmaması (bence giriş seviyesinde bulunan yol bisikletlerinde bagaj takma yerleri olmalı ki bisikleti alan amatör sporcular her işin kullanabilsin.)
- Kaynak izlerini
- Kötü boya kalitesi
Son düzenleme: